Ο «Οιδίπους» με τον Μιχάλη Σαράντη, τη Μαρία Κεχαγιόγλου και τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη θα ξεκινήσει την περιοδεία του στις 21 Ιουλίου από το Βεάκειο.

Είναι η πρώτη παραγωγή, πλην των κρατικών θεάτρων, που ανακοινώνει ημερομηνίες παραστάσεων μετά από το lockdown. Ο λόγος για τον «Οιδίποδα», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, ο οποίος προέκυψε νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα από την ανάγκη των συντελεστών να συνεχίσουν να δουλεύουν μέσα στην καραντίνα.

Η παράσταση είναι μια σύνθεση βασισμένη στον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή και στο σενάριο του Πιερ Πάολο Παζολίνι για την ομώνυμη ταινία και, όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης παρακάτω, αποτελεί συνέχεια της ερευνητικής διαδικασίας που άρχισε με την «Μήδεια» του Ευριπίδη το 2017.

Σκηνοθετικό σημείωμα:
Είναι η τραγωδία της Γνώσης, της αυτογνωσίας. Κι ασφαλώς η αυτογνωσία περιλαμβάνει τη γνώση των ορίων της ελευθερίας μας.          Μίνως Βολανάκης

Η παράσταση επιχειρεί να μελετήσει την εσωτερική δαιδαλώδη διαδρομή του Οιδίποδα
Τρεις αφηγητές ανασύρουν επί σκηνής την ιστορία του Οιδίποδα, του ανθρώπου που ήταν μοιραίο να φτάσει στην γνώση και σε όλη την οδύνη που αυτή επιφέρει. Σε ένα νεκρικό τοπίο, ένα τοπίο λοιμού, ο Οιδίπους- βασιλιάς της Θήβας , επιχειρεί να μάθει την αιτία της «αρρώστιας», την αιτία που όλος ο λαός του «νοσεί». Η διαδικασία αυτής της έρευνας οδηγεί στην επώδυνη απάντηση. Η αρρώστια είναι ο ίδιος.
Οι τρείς ηθοποιοί στήνουν ένα κρίσιμο «παιχνίδι» στο οποία ανά πάσα στιγμή παρακολουθούν και αναπαριστούν όλη τη διαδρομή του Οιδίποδα προς τη γνώση, τη δυσκολία που έχει η ομολογία της γνώσης , και την αντίσταση του ανθρώπινου όντος να γνωρίσει ολοκληρωτικά τον εαυτό του. Στο έργο του Σοφοκλή όλα τα πρόσωπα είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα, άγιοι και αμαρτωλοί, συνειδητοί και ασυνείδητοι . Οι τρεις υποκριτές εναλλάσσοντας ρόλους, διογκώντας στιγμές, βουτώντας στο ασυνείδητο των προσώπων του Σοφοκλή (με πολύτιμο αρωγό τις αφηγήσεις από το σενάριο του Παζολίνι) συνθέτουν ενώπιον μας τον άνθρωπο που ξεκινάει ως σωτήρας και καταλήγει ως «άθλιο συντρίμμι», ως «τυφλός ζητιάνος και προφήτης».
Μια «ψιθυριστή» παράσταση που επιχειρεί να αναμοχλεύσει την εσωτερική διαδρομή των προσώπων και να αποκαλύψει την οδύνη που συνθέτουν ερήμην τους. Μια βουτιά στο υποσυνείδητο, σε μια μνήμη/ σε μια γνώση που ενυπάρχει μέσα μας και που παλεύουμε αενάως να μην δούμε.
Η παράσταση αποτελεί μια συνέχεια της έρευνας που αρχίσαμε με τη Θεοδώρα Καπράλου με τη «Μήδεια» του Ευριπίδη (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017), που σκοπό έχει να ψηλαφήσει τους «τραγικούς ήρωες» από απόσταση αναπνοής και να διερευνήσει τις άλεκτες περιοχές που ενυπάρχουν στα επιχειρήματα τους.
Δημήτρης Καραντζάς

Η ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση (Οιδίποδα του Σοφοκλή): Μίνως Βολανάκης
Μετάφραση (Οιδίποδα του Παζολίνι): Δημήτρης Αρβανιτάκης
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία- διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Δημήτρης Καραντζάς
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Παίζουν: Μιχάλης Σαράντης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Φωτογραφίες & εικαστικό αφίσας: Γκέλυ Καλαμπάκα

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

Οι πρώτοι σταθμοί της περιοδείας:
Ιούλιος
Τρίτη 21, Βεάκειο
Τετάρτη 22, Κατράκειο
Παρασκευή 24, Πετρούπολη
Σάββατο 25, Παπάγου
Κυριακή 26, Παπάγου
Παρασκευή 31, Βύρωνας

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours