Νέες Τάσεις, νέα πραγματικότητα. Ο τουρισμός από το 2022

Εν αναμονή της επιστροφής στην κανονικότητα βρίσκεται ο πλανήτης, με τα σημάδια της επανόδου να γίνονται ολοένα και πιο εμφανή.

Δημήτρης Σταθόπουλος

Χαρακτηριστικό αυτής της τάσης, είναι το γεγονός ότι το 80% των συμμετεχόντων σε έρευνα της Accor, δηλώνει ότι σκοπεύει να ταξιδέψει μέσα στο 2022, και μάλιστα σχεδιάζει να ξοδέψει αρκετά χρήματα. Ειδικότερα σύμφωνα με την μελέτη του διεθνούς ξενοδοχειακού ομίλου, προκύπτει ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση των προτιμήσεων των Βορειοευρωπαίων ταξιδιωτών, με ποσοστό 28% στο top 10 των ευρωπαϊκών χωρών και 18% στους 10 κορυφαίους προορισμούς του κόσμου. Ο δελεαστικός συνδυασμός του σύντομου χρόνου πτήσεων, του ζεστού κλίματος, της εντυπωσιακής ακτογραμμής, του καλού φαγητού για όλη την οικογένεια, της μόδας και του πολιτισμού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ισπανία (2η θέση) και την Ιταλία (1η θέση) φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών.

Η μελέτη αυτή, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 6000 ατόμων από πέντε χώρες και συγκεκριμένα από Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία και Ρωσία. Στόχος είναι να εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους θα συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε, να ζούμε, να εργαζόμαστε και να διασκεδάζουμε στην περίοδο του Covid.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας εποχής στα ταξίδια είναι η διαθεση του κοινού για διακοπές που δεν θα περιλαμβάνουν λεπτομερές πρόγραμμα, παρέχοντας ευελιξία και άνεση. Η τάση αυτή ονομάζεται “fly and drop” και έρχεται να υποδηλώσει την ανάγκη όλων μας μετά από το ασφυκτικό πλαίσιο των περιορισμών και των μέτρων να κινηθούμε ελεύθερα. Παράλληλα την πρωτοκαθεδρία στην επιλογή του είδους των διακοπών, κατέχουν οι διακοπές στην παραλία με το 33% των ερωτηθέντων, να σχεδιάζουν αυτού του είδους διακοπές. Σύμφωνα με τα ευρήματα, αναμένεται επιστροφή των city breaks.

Καθώς η έρευνα αυτή διεξήχθη σε δύο φάσεις, πριν και μετά την εμφάνιση της Omicron, έχουν ενδιαφέρον και μερικές τροποποιήσεις σχετικά που εμφανίζονται στα αποτελέσματα. Ειδικότερα, πριν την Omicron, μόλις το 14% σχεδίαζε να μείνει για διακοπές στη χώρα του, ενώ στη συνέχεια, αυτό το ποσοστό διπλασιάστηκε φτάνοντας στο 28%.

Ανάμεσα σε άλλα ευρήματα της έρευνας, ξεχωρίζουμε πως μετά από δύο δύσκολα χρόνια, το 14% των Ευρωπαίων σχεδιάζει μια απόδραση απόλυτης πολυτέλειας, ένα ταξίδι ζωής για να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος στα χρόνια της πανδημίας. Επίσης η Ιταλία έχει αναγνωριστεί ως ο νούμερο 1 προορισμός για ταξιδιώτες από την Ευρώπη. Επιπλέον, το 55% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός Ευρώπης, ενώ από εκείνους που θέλουν να εξερευνήσουν προορισμούς εκτός της ηπείρου, το 13% σχεδιάζει ταξίδια στη Βόρεια Αμερική και το 11% στη Νοτιοανατολική Ασία.

Το 30% των συμμετεχόντων σχεδιάζουν ενεργά και κάνουν κρατήσεις για ταξίδια στο πρώτο μισό του έτους, 50% για το δεύτερο μισό και περίπου ένας στους πέντε ήδη κάνουν κρατήσεις για το 2023.

Αν και η επιθυμία για ταξίδια είναι σαφώς έντονη, η μελέτη δείχνει τις αλλαγές που σκοπεύουν να κάνουν οι ταξιδιώτες με 1 στους 5 (22%) να δηλώνει ότι οι ταξιδιωτικές τους προτεραιότητες θα είναι διαφορετικές μετά την πανδημία. Η ευελιξία στις κρατήσεις και τα υψηλά υγειονομικά πρότυπα είναι στην κορυφή της λίστας των απαραίτητων προϋποθέσεων για τους Ευρωπαίους από το 2022 και μετά. Το 31% θέλει σαφέστερα πρότυπα υγείας, ενώ το 30% αναζητά μεγαλύτερη ευελιξία σε αλλαγές στις κρατήσεις. Η τεχνολογία θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο στην προσφορά μιας  “contact-light” ταξιδιωτικής εμπειρίας, με το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να αναμένει περισσότερες επιλογές ανέπαφων πληρωμών και το 17% να επιθυμεί αύξηση στην τεχνολογία των ξενοδοχείων από εξυπηρέτηση πελατών μέσω WhatsApp έως βελτίωση στις τηλεοράσεις των δωματίων.

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν επίσης είναι μπροστά σε αλλαγές. Το 16% αναμένει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια το 2022, το 18% περιμένει επιστροφή στα ταξίδια με τρένο και αυτοκίνητο και το 13% προβλέπει ότι ο προγραμματισμός πολλών ταξιδιών θα συνεχιστεί το 2022 δίνοντας στους ταξιδιώτες τη σιγουριά ότι τουλάχιστον ένα από τα ταξίδια θα πραγματοποιηθεί όπως είχε προγραμματιστεί.

Μια σπάνια θετική εξέλιξη στα χρόνια του Covid είναι η αυξημένη ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα, η οποία τίθεται πια ως προτεραιότητα. Η βιωσιμότητα και ο αντίκτυπος του ταξιδιού στο κλίμα και τον πλανήτη αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα για το 87% των ανθρώπων. Αυτό επηρεάζει τις επιλογές για το πού θα ταξιδέψουν, πώς θα φτάσουν εκεί, πού θα μείνουν και τι να κάνουν ενώ βρίσκονται σε έναν προορισμό.

Οι 10 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις της Accor

1.  Holiday Millionaires: Αν έχουν τα μετρητά – ύστερα από δύο χρόνια περιορισμών – θέλουν να τα ξοδέψουν.

2.  Biophilia: Το κάλεσμα της φύσης παραμένει ισχυρό καθώς οι ταξιδιώτες  κατευθύνονται προς τις ακτές και την ύπαιθρο.

3.  Linger Longer: Η βιωσιμότητα, η επίγνωση και το “workation” συμβάλλουν σε μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια.

4.  Crafted Contentment: Αυτοβελτίωση, μάθηση και εμπειρίες στα ταξίδια.

5.  Solitude: Τα σόλο ταξίδια, η φροντίδα του εαυτού μας και η ανάγκη για προσωπικό χρόνο αναμένεται να ανθίσουν το 2022.

6.  Hybrid Working: Ο νέος επαγγελματίας ταξιδιώτης, επηρεασμένος από την υβριδική εργασία, το “workspitality” και τους νέους τρόπους εργασίας.

7.  City Celebrants: Έπειτα από δύο χρόνια απομόνωσης, οι άνθρωποι θέλουν να νιώσουν ξανά μέρος της ανθρώπινης ζωής.

8.    The New Companions: Big Bubbles, Gramping (κάμπινγκ με 3 γενιές της οικογένειας) και κατοικίδια.

9.  Hotel Residences: Ηάνοδοςτων branded κατοικιών.

10.  Loyalty – All: Accor Live Limitless

Πηγή:fnl-guide.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.