Η νέα χρονιά φέρνει και νέες προκλήσεις για την Καταπactή, μέσα από δύο ολοκαίνουρια εργαστήρια για δύο ειδικότητες εντελώς απαραίτητες για το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης. Σκηνογραφία και σχεδιασμός φωτισμών λοιπόν!
Οι συμμετέχοντες και των δύο εργαστηρίων, σαν αποτέλεσμα της μαθητείας τους, θα συνεργαστούν με τους σκηνοθέτες και δασκάλους υποκριτικής της Καταπactής, Σωτήρη Δούβρη και Μαρία Ζερβού, με τους συμμετέχοντες των εργαστηρίων υποκριτικής της Καταπactής και μουσικής για θέατρο του “Fakanas Music School”, έτσι ώστε να δημιουργήσουν τη δική τους ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση που θα παρουσιαστεί στο κοινό.
Στις παραστάσεις αυτές, αντί για εισιτήριο οι θεατές θα προσφέρον τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για να στηρίξουν το έργο της Μ.Κ.Ο “Praxis”!
➢▪Εργαστήρι σχεδιασμού θεατρικών φωτισμών
Διδάσκει η Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Το εργαστήρι θεάτρου Καταπactή σε συνεργασία με την Κατερίνα Μαραγκουδάκη, ίσως την πιο καταξιωμένη Lighting Designer στη χώρα μας, διοργανώνουν πεντάμηνο εργαστήρι σχεδιασμού φωτισμών για το θέατρο.Το εργαστήρι απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους και σε όλους όσοι θέλουν να μυηθούν στη μαγεία του φωτισμού στις παραστατικές τέχνες.
Η Κατερίνα Μαραγκουδάκη θα μεταδώσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες της στους συμμετέχοντες μέσα από μια σειρά θεωρητικών μαθημάτων αλλά και επισκέψεων σε θέατρα που ανεβαίνουν παραστάσεις που έχει φωτίσει η ίδια. Μέσα από την παρακολούθηση και την παρατήρηση, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν την απαραίτητη τεχνική κατάρτιση, την οποία στη συνέχεια θα εφαρμόσουν δουλεύοντας σε κανονικές συνθήκες παραγωγής και σχεδιάζοντας τους φωτισμούς για τα 3 έργα που ανεβάζει η Καταπactή στα τέλη Ιουνίου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συζητήσουν με την Κατερίνα Μαραγκουδάκη και να λύσουν οποιαδήποτε απορία μπορεί να έχουν στο “Meet the trainer” που θα πραγματοποιηθεί ακριβώς μία εβδομάδα πριν την έναρξη των μαθημάτων και συγκεκριμένα το Σάββατο 25/1/2020 στις 11:00.
Στα μαθήματα θα αναλυθούν οι παρακάτω κατηγορίες:
1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΦΩΣ
- ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΟΡΑΣΗΣ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΦΩΤΟΣ – ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ
3.ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ – ΣΚΗΝΗ – ΟΦΘΑΛΜΟΣ
- ΑΡΧΕΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ
- EΜΨΥΧΟ ΚΑΙ ΑΨΥΧΟ ΥΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟΥ
- ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
- ΦΩΤΙΣΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΠΟΥΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΩΤΙΣΜΟ. VISUAL EFFECTS KAI FILTERS
- ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ LIGHTING DESIGN. ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ: Α) ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΧΩΡΟ , Β) TO ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΙΔΟΣ
- LIGHTING PLOT- ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
- Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ» (ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ), ΣΥΝΔΕΣΗ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗΣ
- ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ: ΆΠΠΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΙΕΡΧΟΛΝΤ
Info για εργαστήρι σχεδιασμού θεατρικών φωτισμών
Διάρκεια: 1/2/2020 – 27/6/2020, κάθε Σάββατο 11:00-13:00
Εγγραφές έως: Κυριακή 26/1/2020
Meet the trainer: Σάββατο 25/1/2020 στις 11:00
Κόστος διδάκτρων: 65 ευρώ / μήνα (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)
Πληροφορίες-δηλώσεις συμμετοχής: 2168096448 / info@katapacti.gr
Σύντομο βιογραφικό Κατερίνας Μαραγκουδάκη
Σχεδίασε τους φωτισμούς για περισσότερες από πεντακόσιες θεατρικές, χορευτικές και μουσικές παραστάσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Παράλληλα εργάστηκε ως διευθύντρια φωτογραφίας σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, θεατρικά βίντεο και διαφημίσεις. Ανέλαβε το σχεδιασμό φωτισμών της Τελετής Λήξης της ενόργανης γυμναστικής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας 2004.
Από το 2005 διδάσκει στο Τμήμα Διεύθυνσης Φωτογραφίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του New York College της Αθήνας, ενώ δίνει συστηματικά διαλέξεις και σεμινάρια σε πανεπιστημιακές και θεατρικές σχολές. Έχει αποσπάσει αρκετές διακρίσεις μεταξύ των οποίων το Διεθνές Βραβείο Φεστιβάλ Λονδίνου Καλύτερης Διεύθυνσης Φωτογραφίαςγια την ταινία «Guilt», το Βραβείο Καλύτερης Διεύθυνσης Φωτογραφίας για την τηλεοπτική σειρά «Η συκοφαντία του αίματος», του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αλεξάνδρειας για την ταινία «Πριν το τέλος του κόσμου», του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, καθώς και 4 φορές των Θεατρικών βραβείων Aθηνοράματος.
Μερικές από τις παραστάσεις που έχει σχεδιάσει τους φωτισμούς για τη φετινή σαιζόν είναι: «Ο θάνατος του εμποράκου» στο θέατρο ‘Εμπορικόν’ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκευά, «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» στο θέατρο ‘Ζίνα’σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, «Οι φάλαινες του Αυγούστου» στο θέατρο ‘Χώρα’ σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, «Μαρίκα» στο θέατρο ‘Χώρα’σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια.
➢▪Εργαστήρι σκηνογραφίας για πρακτικό σχεδιασμό παραστάσεων
Διδάσκει ο Ντέιβιντ Νεγρίν
Η δημιουργία του σκηνικού σε κάθε θεατρική παράσταση αποτελεί το αντικείμενο του εν λόγω σεμιναρίου, στο οποίο μέσω της θεωρίας και των πρακτικών εφαρμογών (ασκήσεις οπτικής αντίληψης, τρισδιάστατη μακέτα) θα γνωρίσουμε την εικαστική γλώσσα του θεάτρου και κυρίως πώς εργάζεται ένας σκηνογράφος από την ανάγνωση του κειμένου ως το τελικό αποτέλεσμα.
Στους 3 πρώτους μήνες το μάθημα θα περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος χωρίζεται και αυτό σε δύο ενότητες
Α) ενότητα: Η ιστορία της σκηνογραφίας και τα είδη των θεατρικών σκηνών ανά τους αιώνες σε συνδυασμό με μια γενική ιστορία θεάτρου. Σκοπός του μέρους αυτού είναι να εξοικειωθεί ο σπουδαστής με όσα έχουν προηγηθεί στο θέατρο και να μάθει να διαβάζει τον θεατρικό χώρο αναλύοντας τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του.
Β) ενότητα: Παρουσίαση όλων των δεδομένων που δε θα διδαχθούν σε ένα πανεπιστήμιο αλλά συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας θεατρικής παραγωγής. Πώς κλείνουμε μια δουλειά, τι πρέπει να προσέχουμε, ποιες δυσκολίες θα συναντήσουμε, πώς συνεργαζόμαστε με τους κατασκευαστές, τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες και τους υπόλοιπους συντελεστές.
Το πρακτικό μέρος περιλαμβάνει: (στο πρώτο τρίμηνο θα γίνει και αυτό)
- Τη διαδικασία δημιουργίας σκηνογραφίας μιας θεατρικής παράστασης. Πώς αποτυπώνουμε το χώρο, πως στήνουμε μια μακέτα, τι παρουσιάζουμε, τι πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια της μελέτης.
- Το κατασκευαστικό κομμάτιπου θα συνδυαστεί με την επίσκεψη μας σε εργαστήριο ενός κατασκευαστή σκηνικών που θα μας μιλήσει κι αυτός και θα δούμε στην εφαρμογή τους τα βασικά υλικά κατασκευής και πώς και πότε τα χρησιμοποιούμε.
Μετά το πέρας των τριών αυτών μηνών ( μετά το Πάσχα), θα ξεκινήσει και η πρακτική εξάσκηση που ξεχωρίζει το σεμινάριο αυτό από οποιοδήποτε άλλο
Η σκηνογραφική ομάδα που θα συγκροτηθεί, θα χωριστεί σε τρεις επιμέρους ομάδες. Αυτές θα αναλάβουν τρία διαφορετικά έργα που δουλεύει το εργαστήρι της Καταπακτής και σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη και τον επιβλέποντα σκηνογράφο, θα αναλάβουν τη σκηνογραφία και την κατασκευή τους, δουλεύοντας σε κανονικές συνθήκες παραγωγής. Ο Σωτήρης Δούβρης και η Μαρία Ζερβού, ως σκηνοθέτες των τριών έργων που θα ανέβουν, θα κάνουν συναντήσεις με τους σκηνογράφους έτσι ώστε να τους δοθεί η σκηνοθετική γραμμή και να καταλήξουν στην τελική ιδέα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους το διαθέσιμο budget. Οι νέοι σκηνογράφοι θα παρακολουθήσουν πρόβες του έργου για να εμπνευστούν και να αντιληφθούν τις συνθήκες του έργου και της παράστασης. Τα έργα αυτά θα παρουσιαστούν στο τέλος του σεμιναρίου σε θέατρο της Αθήνας.
Info για Εργαστήρι σκηνογραφίας για πρακτικό σχεδιασμό παραστάσεων
Διάρκεια: 3/2/2020 – 6/7/2020, κάθε Δευτέρα 19:00 – 22:00
Εγγραφές έως: Τρίτη 28/1/2020
Meet the trainer: Δευτέρα 27/1/2020 στις 19:00
Κόστος διδάκτρων: 350 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)
Πληροφορίες-δηλώσεις συμμετοχής: 2168096448 / info@katapacti.gr
Σύντομο βιογραφικό Ντέιβιντ Νεγρίν
O Ντέιβιντ Νεγρίν έχει μεταπτυχιακό στην Αρχιτεκτονική από το ΕΜΠ και είναι πτυχιούχος Αρχιτέκτονας μηχανικός του ΕΜΠ και Διακοσμητής του ΤΕΙ Αθήνας. Από το 2000 εργάζεται ως σκηνογράφος στο θέατρο και από τότε υπογράφει σκηνογραφικές προτάσεις παράλληλα με την διατήρηση του Αρχιτεκτονικού του γραφείου. Ήταν υποψήφιος διδάκτορας στο ΕΜΠ στο τμήμα Αρχιτεκτονικής στον τομέα συνθέσεων και ασχολείται ερευνητικά με τη σχέση Αρχιτεκτονικής και Σκηνοθεσίας, ένα αντικείμενο που εφαρμόζει στην επαγγελματική του πορεία. Έχει διδάξει για 8 χρόνια σκηνογραφία στη Δραματική σχολή «Ίασμος» και στο θεατρικό εργαστήρι «Βασίλης Διαμαντόπουλος» και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα για τη σχέση Θεάτρου και Αρχιτεκτονικής.
Οι φετινές σκηνογραφικές δουλειές του είναι: «Αλίμονο στους νέους» (Σακελλάριου – Γιαννακόπουλου) στο θέατρο Coronet και «Tape» (StephenBelber) στο θέατρο 104.
Άλλες ενδεικτικές σκηνογραφικές δουλειές του στο θέατρο είναι:
12 ένορκοι (R. Rose) θέατρο Αλκμήνη – Μπλε (Ντέιβιντ Νεγρίν) θέατρο Olvio -Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο (Patari project) Θέατρο Πόρτα – Οδός Αβύσσου (Μ. Λουντέμη) Θέατρο Olvio – Φόνισσα (Α. Παπαδιαμάντη) Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης – Εις μήνιν (Γ. Ρίτσου) Αρχαίο Θέατρο Θάσου – Τoμπουφάν τη Χάρλει (B. Κατσικονούρη) Θέατρο Αλκμήνη
*Λόγω περιορισμένων θέσεων θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας και για τα δύο εργαστήρια
**Όλοι οι συμμετέχοντες, με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΧΕΣΙΑΣΜΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΦΩΤΙΣΜΩΝ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
Εργαστήρι θέατρου Καταπactή – Λάμπρου Κορομηλά 19 – Νέος Κόσμος
+ There are no comments
Add yours