Αγωγή σε βάρος ενός «διεθνούς κυκλώματος κλεφτών», που απέσπασε προϊόντα εκατομμυρίων δολαρίων μέσω μιας απάτης, κατέθεσε η Amazon. Στην αγωγή κατονομάζονται σχεδόν 30 άτομα από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βρετανία και την Ελλάδα, μεταξύ άλλων.
Η Amazon κατηγορεί αυτά τα άτομα για απάτη, καθώς αγόραζαν προϊόντα από το σάιτ της και στη συνέχεια έπαιρναν επιστροφές χρημάτων, χωρίς να επιστρέψουν τα αντικείμενα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ένας οργανισμός που ονομάζεται REKK διαφήμιζε τις υπηρεσίες επιστροφής χρημάτων του σε social media, όπως το Reddit και το Discord, ενώ επικοινωνούσε με τους δράστες μέσω του Telegram.
Στην αγωγή της Amazon κατονομάζονται η REKK καθώς και σχεδόν 30 άτομα από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα, τη Λιθουανία και την Ολλανδία.
Ο τρόπος δράσης τους περιελάμβανε την παράνομη είσοδο στα εσωτερικά συστήματα της Amazon και τη δωροδοκία υπαλλήλων της εταιρείας, προκειμένου να εγκρίνουν επιστροφές χρημάτων. Η REKK εισέπραττε μία προμήθεια επί της αξίας της συναλλαγής από πελάτες της, που ήθελαν να αγοράσουν ακριβά είδη, όπως laptops MacBook Pro και ελαστικά αυτοκινήτων, χωρίς να τα πληρώσουν.
«Η απάτη ξεγελούσε την Amazon ώστε να εκδίδει επιστροφές χρημάτων για προϊόντα που δεν επιστρέφονταν ποτέ. Αντί να επιστρέψουν τα προϊόντα, όπως υπόσχονταν, οι κατηγορούμενοι κρατούσαν τα προϊόντα και την επιστροφή των χρημάτων», αναφέρει η Amazon.
Στην αγωγή αναφέρονται πάνω από 12 συναλλαγές, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούνιο του 2022 έως τον Μάιο του 2023. Ανάμεσα στα είδη που αγοράστηκαν ήταν κονσόλες παιχνιδιών, smartphones, laptops και ένα χρυσό νόμισμα.
Τουλάχιστον επτά υπάλληλοι της Amazon κατηγορούνται ότι δωροδοκήθηκαν με χιλιάδες δολάρια για να εγκρίνουν τις επιστροφές χρημάτων, παρότι τα προϊόντα δεν επιστράφηκαν.
Καταναλωτές από όλο τον κόσμο θα ξοδέψουν 678 δισ. δολάρια στα σάιτ της Amazon φέτος, κάτι που κάνει την εταιρεία έναν μεγάλο στόχο για απάτες.
Το 2020, ένας υπάλληλος της Amazon στην Ινδία κατηγορήθηκε γιατί έλαβε 100.000 δολάρια προκειμένου να δώσει προνόμια σε κάποιους εμπόρους που πουλούσαν τα είδη τους στο σάιτ.
Η Amazon είπε ότι ξόδεψε 1,2 δισ. δολάρια και απασχόλησε 15.000 άτομα το 2022 για να αντιμετωπίσει τις κλοπές, τις απάτες και την κακομεταχείριση στο σάιτ της.
moneyreview.gr