Περίπου 35 εκατ. λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα προκαλέσει από το 2018 έως το 2024 ο εμπορικός πόλεμος και η επιβολή δασμών από πλευράς των ΗΠΑ με τις αποφάσεις που πήρε ο Πρόεδρος.
Με τη μεγάλη και ασύγκριτη σοφία του… (όπως ο ίδιος έγραψε στο twitter) o Ντόναλντ Τραμπ, θα επιβάλει δασμούς που θα προκαλέσουν τεράστιες ζημιές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η οποία βρίσκεται έτσι και αλλιώς στα πρόθυρα κρίσης εξαιτίας των νέων αντιρρυπαντικών προδιαγραφών και της μειωμένης ζήτησης, ιδιαίτερα στην αγορά της Κίνας. Όπως αναφέρεται σε έρευνα του έγκριτου γερμανικού ινστιτούτου Center Automotive Research (CAR) του πανεπιστημίου του Ντούισμπουργκ, «ο Ντόναλντ Τραμπ είναι ένας από τους βασικούς υπαίτιους για την πτώση της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου με τις απειλές του, τους πολέμους δασμών και τις κυρώσεις κατά της Κίνας, του Ιράν και της Ρωσίας».
Το γερμανικό ινστιτούτο υπολόγισε, ότι εξαιτίας της συγκεκριμένης αμερικανικής πολιτικής θα έχουμε για το διάστημα μεταξύ 2018 και 2024 περίπου 35 εκατ. λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων από ό,τι με κανονικές συνθήκες της αγοράς. Αν υπολογίσουμε μία μέση τιμή 20.000 ευρώ ανά όχημα, τότε οι ζημιές από τις διαφυγόντες πωλήσεις για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα κυμανθούν περίπου στα 700 δις ευρώ για τη συγκεκριμένη εξαετία. Περίπου τα τέσσερα πέμπτα αυτής της ζημιάς θα προέλθουν από την αγορά της Κίνας, όπου κατασκευάζονται πλέον πολλά αυτοκίνητα, αλλά εισάγονται κιόλας, κυρίως SUV από εργοστάσια των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την έρευνα του CAR, η αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε παγκοσμίως μεταξύ 2010 και 2017 μία μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 4,5%, με τα δύο τρίτα αυτής της ανόδου να οφείλονται στην Κίνα.
Το 2017 καταγράφηκαν 84,4 εκατ. πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο, ενώ το 2019 αναμένεται να κλείσει με περίπου 77,3 εκατ. πωλήσεις. Σταδιακά, θα αρχίσουν να αυξάνονται και πάλι οι πωλήσεις, για να αγγίξουν το 2025 τα 87,8 εκατ. ταξινομήσεις. Το πανεπιστημιακό ινστιτούτο υπολόγισε όμως, πόσα αυτοκίνητα θα πωλούνταν, αν δεν είχε κηρυχθεί αυτός ο εμπορικός πόλεμος από πλευράς Ντόναλντ Τραμπ. Ακόμη και με μία συντηρητική επιπρόσθετη ετήσια αύξηση 0,5% προκύπτουν διαφυγόντες πωλήσεις 35 εκατ. οχημάτων και μία «ζημιά» περίπου 700 δις ευρώ. Μάλιστα, το 60% αυτής της ζημιάς δεν αφορά τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά τους προμηθευτές τους. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι μεγάλα ονόματα από τον κλάδο των προμηθευτών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Bosch και η Continental, έχουν προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού και έχουν κλείσει αρκετές μονάδες παραγωγής τους παγκοσμίως.
+ There are no comments
Add yours