Την απόφαση, ότι θα παραμείνουν κλειστά ακόμα κι εμβληματικά ξενοδοχεία σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, έχει λάβει το 50% των ξενοδόχων. Τι περιμένουν οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες για να ξαναρχίσουν πτήσεις.

Οι μισοί Έλληνες ξενοδόχοι είναι αποφασισμένοι ότι ακόμα κι αν αρθούν τα μέτρα για τον κορονοϊό ή δοθεί λύση στα αιτήματά τους για εργασιακά και υγειονομικά κριτήρια, δεν θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία τους, επειδή αυτό είναι ασύμφορο οικονομικά, ενώ θέτει σε κίνδυνο την υγεία των εργαζομένων. Το υπόλοιπο 50% των ξενοδόχων, θα αποφασίσει στο τέλος Μαΐου.

Ώρες αγωνίας για τους φορείς του τουρισμού, καθώς, ενώ πλησιάζει η καλοκαιρινή σεζόν, το τοπίο εξακολουθεί να παραμένει «θολό».

Τα μισά ξενοδοχεία της χώρας θα παραμείνουν κλειστά, με απόφαση που έχουν ήδη λάβει οι ιδιοκτήτες τους, ενώ την ίδια στιγμή ανασφάλεια επικρατεί και στις αεροπορικές εταιρείες, που σε αναμονή επαναφοράς στην κανονικότητα, ζητούν να λάβουν οικονομική στήριξη για την επιβίωσή τους.

Όσο τα αιτήματα των ξενοδόχων για εργασιακά και υγειονομικά κριτήρια παραμένουν ανεκπλήρωτα, τόσο η λίστα με τα ξενοδοχεία που δεν θα ανοίξουν θα μεγαλώνει. Έτσι, ενώ το 50% των ξενοδόχων έχει ήδη λάβει απόφαση ότι δεν θα λειτουργήσουν τα τουριστικά τους καταλύματα τη φετινή σεζόν, το υπόλοιπο 50% είναι ακόμα αναποφάσιστο και θα αποφασίσει στα τέλη Μαΐου.

Όπως δηλώνει στο newsit.gr o Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόριος Τάσιος:

«Τα ξενοδοχεία δεν θα ανοίξουν αν δεν υπάρξουν συγκεκριμένες λύσεις στα αιτήματά μας. Θέλουμε να ξέρουμε τους υγειονομικούς όρους επαναλειτουργίας, τους εργασιακούς όρους για το προσωπικό και τα χρηματοοικονομικά εργαλεία για την επανέναρξη λειτουργίας μίας μονάδας».

Ο ίδιος επίσης, τονίζει ότι για την Πανελλήνια Ομοσπονδία δεν τίθεται ζήτημα διαχωρισμού εποχικής και συνεχούς λειτουργίας των ξενοδοχείων.

Πολύ σημαντικό είναι το ζήτημα επίσης του ΦΠΑ, καθώς οι ξενοδόχοι ζητούν από του χρόνου τουλάχιστον να μειωθεί στο 6% για τη διαμονή και στο 13% για όλες τις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες, επειδή έτσι η Ελλάδα θα καταστεί ανταγωνιστικός προορισμός.

Εν τω μεταξύ, οι εθνικές αεροπορικές εταιρείες, περιμένοντας να λάβουν το πράσινο φως για να ξεκινήσουν τις πτήσεις τους από και προς το εξωτερικό, με πιθανή ημερομηνία έναρξης τον Ιούλιο, ζητούν κι αυτές από την πλευρά τους, ανάλογη μεταχείριση με αυτή που έχουν οι αεροπορικές εταιρείες άλλων προηγμένων αγορών.

Ζητούν δηλαδή οικονομική στήριξη, για να μην βρεθούν αντιμέτωπες με πιθανή χρεωκοπία. Με το ενδεχόμενο της χρεωκοπίας, η Air France μόλις έλαβε το πράσινο φως, για να λάβει πακέτο κρατικής διάσωσης ύψους 7 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το πακέτο αυτό προέρχεται από τη γαλλική κυβέρνηση και η αεροπορική επιδιώκει επιπλέον 2 έως 4 δισ. ευρώ από την Ολλανδία.

Την ίδια στιγμή, προ των πυλών βρίσκεται ανάλογο πακέτο διάσωσης 10 δισ. ευρώ της Lufthansa, από τη γερμανική κυβέρνηση και κυβερνήσεις χωρών που εδρεύουν εταιρίες της.

Παράγοντες της αεροπορικής αγοράς εκτιμούν ότι, οι περιορισμοί στις πτήσεις θα αρθούν σταδιακά μετά τις 10 Ιουνίου, περίπου δηλαδή την ίδια περίοδο που θα επιτραπούν ξανά οι ακτοπλοϊκές μετακινήσεις στα νησιά.

Από την πλευρά τους, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, αδυνατούν να καταρτίσουν σχέδια για τις πτήσεις του καλοκαιριού, καθώς ακόμα δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση, η οποία θα κριθεί όταν το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Για το θέμα αυτό, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται αυτή τη στιγμή, οι διαβουλεύσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όσον αφορά την Aegean, η ελληνική αεροπορική εταιρεία, έχει διατηρήσει όλες τις πτήσεις εσωτερικού και τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις για Βρυξέλλες, ενώ, καθ’ όσον βρίσκεται σε αναμονή για την ημερομηνία που θα αρθούν τα μέτρα και θα ξεκινήσουν πάλι οι πτήσεις, μελετά τα ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής.

Πηγή:thepaper.gr

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours