του Krikor Tsakitzian
Φίλος μου, ταξίδεψε από την Αυστραλία στην Ελλάδα, για ολιγοήμερες διακοπές και στη συνέχεια είχε προγραμματίσει να συνεχίσει στην Κύπρο για λίγες ακόμα ημέρες, μέχρι να επιστρέψει και πάλι στην Ελλάδα, πριν φύγει για την πατρίδα του την Αυστραλία.
Δεν άργησαν όμως να εμφανιστούν τα πρώτα δείγματα της κακής Ελληνικής συμπεριφοράς και νοοτροπίας.
Τετάρτη πρωί, ήταν προγραμματισμένη η πτήση του με την πολυδιαφημισμένη AEGEAN, για τις 10:30. Είχε πληρώσει ο άνθρωπος χρυσό το εισιτήριο της Aegean, με την οποία είχε επιλέξει να ταξιδέψει, έτσι, για να στηρίξει τον Ελληνικό αερομεταφορέα. Τα εισιτήρια τα είχε κλείσει ενάμιση μήνα πριν το ταξίδι.
Είχε πληρώσει επιπλέον, στο πανάκριβο εισιτήριό του, άλλα 35 ευρώ ανά άτομο, για να πιάσει μαζί με το γιό του, που συνταξιδεύει, προνομιακή θέση στην έξοδο κινδύνου η οποία είναι πιο ευρύχωρη. Τη διάλεξαν επειδή και οι δυο τους είναι πανύψηλοι και δεν χωράνε σε άλλες θέσεις να απλώσουν τα πόδια τους.
Φτάνουν στο Ελ. Βενιζέλος από τις 7:30 το πρωί και στις 8:00, πηγαίνει ο άνθρωπος να κάνει check in τα εισιτήρια. Του εξέδωσαν δύο αποκόμματα με τα οποία τους έβαζαν σε λίστα αναμονής.
«Πας καλά φίλε μου, που θα μπω σε λίστα αναμονής; Τα εισιτήρια τα έχω κλείσει εδώ κι ενάμιση μήνα», είπε απευθυνόμενος στον υπάλληλο της AEGEAN.
«Ήρθε νωρίτερα άλλος που ήταν στη λίστα αναμονής και πρόλαβε και τα έκλεισε κύριε», του απάντησε ο υπάλληλος.
«Πόσο νωρίτερα από εμένα ήρθε δηλαδή; Εμείς ήρθαμε στο αεροδρόμιο δυόμιση ώρες πριν την πτήση. Εξάλλου όσοι είναι λίστα αναμονής μπαίνουν την τελευταία στιγμή, αφού υπάρχουν κενά» του είπε ο φίλος μου, φανερά εκνευρισμένος.
Για να προσθέσει: «φώναξέ μου τον προϊστάμενό σου».
Κατέφθασε μια κυρία, προϊσταμένη της AEGEAN. Μόνο το μικρό της κατάφερε να συγκρατήσει ο φίλος μου πάνω στον εκνευρισμό του. Ήταν η κυρία Νεφέλη.
«Εγώ, κυρία μου, έχω κλείσει τα εισιτήρια από την Αυστραλία εδώ και καιρό και τα έχω πληρώσει για να ταξιδέψω σήμερα και μάλιστα σε πιο άνετη θέση, στην έξοδο κινδύνου, όπως γράφει το εισιτήριό μου».
«Ξέρετε κύριε, μπορεί να μην ταξιδέψετε σήμερα. Σε αυτή την περίπτωση η εταιρεία μας θα σας αποζημιώσει για το εισιτήριο» του είπε με περίσσιο κυνισμό η κυρία Νεφέλη.
«Πας καλά κυρία μου, που δεν θα ταξιδέψουμε σήμερα; Θα γίνει χαμός εδώ πέρα», της είπε ο άνθρωπος που είχε βγει εκτός εαυτού.
«Ξέρετε, αλλάξαμε αεροπλάνο τελευταία στιγμή και δεν υπάρχουν οι θέσεις που κλείσατε», ανταπάντησε η προϊσταμένη της AEGEAN.
«Τι ηλιθιότητες μου λες;» της είπε ο δίμετρος εξαγριωμένος φίλος μου και είχε ήδη γυαλίσει το μάτι του.
Κατάλαβε η προϊσταμένη της συμφοράς, ότι τα πράγματα οδηγούνται εκτός ελέγχου και έσπευσε να βρει μεσοβέζικη λύση.
Προφανώς, κάποιους άλλους πέταξε έξω, που δεν είχαν κάνει ακόμη chek in και έδωσε δύο θέσεις στον μαινόμενο επιβάτη, φίλο μου από την Αυστραλία, αλλά φυσικά όχι σε αυτή που είχε πληρώσει και καπέλο.
Αυτό του φόρεσαν φέσι στην AEGEAΝ. Η γαϊδουριά τους όμως, δεν σταματάει εκεί. Δεν του είπαν, συγγνώμη κάναμε λάθος και θα σας επιστρέψουμε αμέσως τα χρήματα. Αλλά του είπαν, πάλι με τον κυνισμό που τους προσδίδει το μονοπώλιο στην Ελληνική αγορά, «Κάντε μια αίτηση και κάποια στιγμή θα σας επιστραφούν τα επιπλέον χρήματα που πληρώσατε για τις θέσεις στην έξοδο κινδύνου».
Τρομάρα τους, νομίζουν ότι με τέτοιες συμπεριφορές, θα πάει μακριά η βαλίτσα. Αλλά θα μου πείτε κι όταν αρχίσουν να παίρνουν τον κατήφορο, όλο και κάποιος πρόθυμος θα βρεθεί να τους βγάλει άλλη μια μεγάλη αποζημίωση μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, για να αποσβέσουν τη χασούρα, όπως την αποζημίωση που πήραν μέσα στον κόβιντ, όταν οι άλλοι έπαιρναν την επιστρεπτέα προκαταβολή για να την κουτσο βγάλουν και τώρα τη μισή τη γυρίζουν πίσω, ενώ η AEGEAN άτοκα και αγύριστα.
Κρίμα οι πανάκριβες διαφημίσεις που κάνουν τόσο καιρό. Πάνε στράφι, μπρος στον ορυμαγδό των παραπόνων που κάνουν οι επιβάτες καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν πηγαίνουν στην πατρίδα τους. Εκεί να δείτε πως διαφημίζουν τέτοιες συμπεριφορές εξαπάτησης. Και μάλιστα ο μεγαλύτερος διασυρμός γίνεται από στόμα σε στόμα.