του Λεόντιου Πετμεζά
Από τις 4 έως τις 12 Δεκεμβρίου 2024 διαρκεί η νέα έκθεση σημαντικών εκθεμάτων της εικαστικής δημιουργίας στην ART GALLERY 35 του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου στην οδό Καραολή και Δημητρίου 35 στον Πειραιά .
Στην έκθεση συναντάμε επιτεύγματα εικαστικής γραφής με υπογραφές από τους: Παρθένη,Παπανικολάου,Μπαχαριάν, Μ.Πράσινος,Τσίγκου,Μόραλη, Μπούκη,Κρυστάλλη, Ταλαγάνη,Κεσσανλή,Τσαρούχη,Μαυροειδή,Γερμενή, Σάρδη ,Βυζάντιου,Βασιλείου,και από τους εν ζωή δημιουργούς:Αννα Σαρρή ,Μαριλένα Φωκά ,Λεόντιο Πετμεζά,Νίκο Ρεζίτη ,Ελένη Αργυροπούλου,Κατερίνα Καντέρογλου ,Γιάννη Βακιρτζή ,Ευμορφία Ζαγορίτη,Μαρία Τζινέρη ,Γιάννη Βαμβακάρη και άλλους.
Με την ιδιότητα του ειδικού συνεργάτη και του θεματικού συμβούλου του χώρου τέχνης ART GALLERY έχω επισημάνει για την έκθεση που θα προλογήσω :” Στις καταθέσεις των δημιουργών η τέχνη της παρουσίασης μέσα από την πολυμορφία της εικαστικής γλώσσας διαρκώς προτείνει το δικαίωμα στο όνειρο. Δίνει τη δυνατότητα στους θεατές ,να φανταστούν διαφορετικά την καθημερινότητα . Οι μορφικές αλληλουχίες στον πραγματικό χρόνο αποκαλύπτει πτυχές της υλικής και πνευματικής διάστασης . Απεικονίζουν συλλήψεις που αναδύονται από την κρυστάλλωση της υφής και μεταφέρουν σε ένα κόσμο φαντασιακό. Οι εικόνες μετατρέπονται σε σύμβολα με ειδική υπόσταση και ικανότητα για να στηρίξουν τις πρωτότυπες αισθαντικές ενέργειες.Πρόκειται για πίνακες με εμβληματικές,μοναδικές και πανέμορφες διαστάσεις που διαθέτουν την πρωτοβουλία της εκποίησης. Εμπεριέχουν τις ιδιάζουσες χαρακτηριστικές και ευρηματικές εκφάνσεις μιας καινοτόμου αλληλουχίας που κινείται με δεσπόζουσα καίρια δύναμη προς την χροιά εμβέλειας του προσδιορισμού.
Τοποθετώντας οι καλλιτέχνες την προσθήκη της έντονης χρωστικής ουσίας στις σχεδιαστικές αποτυπώσεις αναφορικά και αναλυτικά ενορχηστρώνουν ιδιότυπα απεικάσματα με την παρεμβατική και παλμική θέρμη ενός ευρύτατου φάσματος της έμμεσης και της κυρίαρχης ζωτικότητας .Η παραστατικότητα απέναντι στην προσθετική μέθοδο της περιγραφής και στην διαχρονική χροιά της ενατένισης προκαλούν το κοινό σε μια περιδιάβαση σε προικισμένες καταθέσεις . Σε ένα περιβάλλον που μετατρέπει την ατμοσφαιρική φυσική αισθαντικότητα με παραθετική και ιδεογραφική έμφαση σε αυθεντική ιδεογραφική λήψη και που σχηματικάδρα παράλληλα με την ουσιαστική και αυστηρή σηματοδότηση της κωδικοποιημένης έρευνας . Με εννοιακή σαφήνεια και με ευκρινή ακρίβεια απέναντι στο ύφος του αναδυόμενου προσανατολισμού και του ενστικτώδους προβληματισμού. Οι μνημειακές διαστάσεις των έργων μεταλλάσσουν έμπρακτα την διαδρομή της άμεσης εκφραστικής δυναμικής που καταλήγει ευπρόσδεκτα σε εξιδανικευμένες αποκλίσεις .
Oι ευειδείς τεχνοτροπίες αγγίζουν τα φευγαλέα οράματα της εκλεπτυσμένης βιωματικής θεματολογίας και των περιγραφών. Με προχωρημένη μετάλλαξη τα ευνόητα και εύληπτα μηνύματα σκιαγραφούν πολυκύμαντα και πολυσήμαντα έναν όμορφο κόσμο που προσδιορίζεται αυτούσια από την ψυχολογική διευθέτηση των ποικίλων απεικονίσεων προς τα μονοπάτια της τεχνικής κάλυψης.κινείται ευρηματικά σε ποικίλες διαδρομές μέσα από μια συλλογική διαπραγμάτευση που αξίζει να εξεταστεί αναλυτικά . Οι συλλήψεις εκπέμπουν προεκτάσεις με εννοιολογική χροιά μελέτης και γλαφυρές αποκαλύψεις .Έχουν πηγή έμπνευσης την πηγαία αναζήτηση. Μέσα από την ωριμότητα στην γραφή μεταφέρουν αισθαντικές αποδόσεις με περιγραφές ,ιστορίες χρησιμοποιώντας τις διαθλάσεις των χρωμάτων και των κυρίαρχων σχεδιάσεων. Εμβληματικά Μετατρέπουν την προσωπική αίσθηση σε σκέψη, επιθυμία και κατόπιν σε συνειδησιακή απαίτηση με υπαρξιακή παρακαταθήκη και λήψη στόχευσης.Διατηρουν ωστόσο τις καίριες ισορροπίες ανάμεσα στην διακοσμητική απόκλιση και στην εκπλήρωση μιας περιπλάνησης που απαιτείται από την περιπετειώδη υφή ανάπλασης ενώ παράλληλα καταλήγει στην δομική αρμολόγηση και στις συμμετρίες που εμπεριέχουν την επικοινωνιακή προδιάθεση και τα γνωρίσματα αναβάσεων.Οι χαρακτήρες της συγκεκριμένης διάβασης ταξινομούν άπειρα στοιχεία εσωτερικότητας με κορύφωμα το πέρασμα στο πεδίο των ευπρόσδεκτων σκιαγραφήσεων.
Στην εμπεριστατωμένη μινιμαλιστική τεχνική διακρίνουμε την απόλυτη μνημειακή έκφανση της κυρίαρχης χροιάς και της συναισθηματικής φόρτισης που απεικονίζονται εύληπτα ως ηθογραφικές και ψυχολογικές στάσεις στη δόμηση με φωτισμένη ενδοσκόπηση και γεωμετρική δύναμη.Πρόκειται για την καινοτόμα συρραφή γνώριμων συνθέσεων που η συνύπαρξή τους στο συνολικό ενδιαφέρον έκθεμα χαρακτηρίζεται από τις ποικίλες επισημάνσεις της απόδοσης και μιας συντονισμένης περιήγησης σε διαδραματιζόμενα συμβάντα βιώσεων,διαδρομών,περιπετειών και ευρύτερων ζωτικών και ζωογόνων διεξαγωγών. Διακρίνουμε την παρέμβαση στην εμβάθυνση των οικείων τάσεων πουμε υποκείμενη ελευθερία δράσης και επίδρασης στηρίζονται άρρηκτα στην καταγραφή των στοιχειωδών και συνοπτικών θεωρητικών απεικονίσεων της υποβλητικότητας.Προσδιορίζονται σε γραμμές συγκροτημένης οντότητας και συνειρμικής διάστασης που τονίζουν φορμαλιστικά την υφή των διακυμάνσεων και διευθετήσεων.Το καίριο διάκοσμο της προτασιακής συνοχής και το θεματικό περιεχόμενο των κατάλληλων υλικών που χρησιμοποιείτε μέσα από ουσιαστικούς συμβολισμούς συγκινούν διαχρονικά χάρη στη φερόμενη διαδραστική λεπτομέρεια της μετάπλασης που εκπέμπουν με εκφραστική προοπτική και συγκριτική ενδυνάμωση.Εμπλουτίζουν την αρχική ιδέα σε σημείο που να προκαλεί δέος και προσελκύσει για τη γνωριμία του άλλου σύμπαντος,απαντώντας σε ερωτήματα, αντλώντας διδάγματα και προσδοκίες από συμπτωματικές ενοράσεις και άρτιες κατευθύνσεις.Στο ευπρόσδεκτο επίπεδο της στρατευμένης σχηματοποίησης ευλαβικά και δραματουργικά συνδυάζεται η προσεγμένη δωρική παρουσία τονισμένη με σύμβολα αυθεντικότητας και με ιδιαιτερότητες ασύγκριτης λειτουργικής και αισθητικής αντίληψης. Με την αυστηρή και επαρκή διατύπωση των επιλεγμένων προθέσεων αναδεικνύει τις προσπίπτουσες γωνίες και τις οπτικές της θέασης που παραβολικά αναπτύσσονται με διαφάνεια και διαύγεια απέναντι σε ελεγκτικές συμπεριφορές.Στις χρωματικές επιφάνειες οι διττές τομές της λιτής στάθμισης ενεργοποιούν εμφανέστατα την καλλιέργεια του κάθε εγχειρήματος.”