της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΌΛΚΑ

«Μια γυναίκα που διαβάζει το Playboy αισθάνεται σαν Εβραίος που διαβάζει προπαγανδιστικό φυλλάδιο των Ναζί» έγραφε η Gloria Steinem, η Αμερικανίδα συγγραφέας, με ένα πικρό και όλο λεπίδες χιούμορ για το έργο ζωής του περιβόητου εκδότη και πρότυπου ανδρών σ όλο τον κόσμο, Χιου Χέφνερ.

Για παλαιάς κοπής ανθρώπους -κυρίως άνδρες- παγκοσμίως, ο Χέφνερ είναι ο οραματιστής, ο απελευθερωμένος, ο απόλυτα πετυχημένος που δημιούργησε μόνος του έναν οικονομικό κολοσσό επηρεάζοντας την ανθρωπότητα ολόκληρη τον περασμένο αιώνα, ΑΠ ενοχοποιώντας το σεξ. Για τη νέα γενιά του πλανήτη όμως, η εικόνα του ηλικιωμένου με τη ρόμπα, πατικωμένου αναμεσά σε σιλικονάτες ξανθές, πάντα γελαστές και πανομοιότυπες, λαϊκές Αμερικανίδες αφήνει πάντα μια ανάμνηση απορίας «που τον πάνε τον παππού οι αποκλειστικές»! Κι όμως, αυτός ο άνθρωπος κάποτε, άρπαξε τον κόσμο απ τα μαλλιά και τον υποχρέωσε να του υποκλιθεί, δίνοντας του όνειρο με τη βασική δομή των ενστίκτων: πολύ χρήμα, πολύ σεξ, πολύ επιθετική επιχειρηματικότητα…

«Το μόνο καλύτερο από μια γυμνή γυναίκα είναι δυο γυμνές γυναίκες»

Επίσημα και κανονιστικά, οι βιογραφίες και η ιστορία θα αναφέρουν πως ο Hugh Marston Hefner γεννήθηκε στις 9 Απριλίου του 1926 και εγκατέλειψε το μάταιο μεν, αποθεωμένο απ τον ίδιο, τούτο κόσμο στις 27 Σεπτεμβρίου 2017. Θα λένε πως οι γονείς του, απ την επαρχιακή Νεμπράσκα, στο Σικάγο ήταν και οι δυο δάσκαλοι, θρησκευόμενοι μεθοδιστές και συντηρητικοί, πως ο αδελφός του Κιθ, ζούσε πάντα απ τον ίδιο, κάνοντας του θελήματα σχεδόν, φέρνοντας του τα ποτά και τους καφέδες. Σπούδασε ψυχολογία, δημιουργική γραφή, ιστορία της τέχνη. Εγκατέλειψε τις σπουδές της Κοινωνιολογίας στους έξι μήνες. Έγινε δημοσιογράφος ως στρατιώτης και συνέχισε μετα στο Esquire, απ όπου παραιτήθηκε γιατί δεν του δώσανε αύξηση… 5 δολαρίων! Με δάνειο, υποθήκη το σπίτι του, 8.000 δολάρια από 45 επενδυτές, 1.000 δολαρίων από την μητέρα του εξέδωσε το Playboy, το οποίο αρχικά ονομαζόταν εντελώς λανθασμένα Stag Party.  Στο πρώτο τεύχος του 1953, πέτυχε στην ανάγκη τον φωτογράφο που είχε κάνει γυμνές λήψεις την  Μέριλιν Μονρόε  για το ημερολόγιό της το 1949. Η αρχετυπική ξανθιά δεν ήθελε να δημοσιευτούν, αλλά ο Χεφνερ χωρίς καν να τη ρωτήσει την έκανε ολόγυμνο εξώφυλλο και ξεπούλησε. Πάνω στο εκτεθειμένο κορμί της ινδαλματικής απόλυτης ξανθιάς, με λάγνα, αυθάδη, επιβαλλόμενή ηδονοβλεψία κέρδισε τα πρώτα του λεφτά. Η Μέρλιν δεν δέχτηκε να τον συναντήσει ποτέ. Ο ίδιος την θαύμαζε πάντα και μάλιστα αγόρασε τον τάφο δίπλα από τον δικό της στο Κοιμητήριο του Πάρκου Μεμόριαλ στο Γουέστγουντ Βίλατζ, για να κοιμάται δίπλα της στην αιωνιότητα. Από το πρώτο του τεύχος λοιπόν, κατάλαβε πως η λευκή γυναικεία σάρκα είναι το εισιτήριο του για έναν παγκόσμιο εκδοτικό τίτλο, πολλά μαγαζιά, μια φάμπρικα διοργάνωσης πάρτη και διευκολύνσεως σε φίλου, που με τον όρο μοιραίου «Play boy» κατακτούσαν τα κουνελάκια που έλεγχε ο ευφυής Χιου Χέφνερ…

«Υποθέτω πως είμαι ο πιο επιτυχημένος άνδρας που ξέρω. Δεν θα άλλαζα ζωή με κανέναν στον κόσμο».

… Είναι λοιπόν 1953! Το αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, ακήρυχτου, σιωπηλού και αδυσώπητου ανάμεσα σε Μόσχα και Ουάσιγκτον, Σοσιαλισμό και Δυτικό κόσμο. Ο Στάλιν πεθαίνει από εγκεφαλικό και ο μυθικά σκληρός Μπερια των μυστικών υπηρεσιών του Σοβιετικού καθεστώτος συλλαμβάνεται. Στην Ελλάδα εκλέγεται η Ελένη Σκούρα, ως πρώτη γυναίκα βουλευτίνα, ενώ η Ελισάβετ στρέφεται βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας και ο νεαρός, καθολικός  γερουσιαστής Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι παντρεύεται την χαριτοβρεχτη αριστοκράτισσα Ζακλίν Μπουβιέ! Ο κόσμος δειλά δειλά προσπαθεί να αλλάξει, αλλά πάντα έτσι δε κάνει; Ο Χέφνερ, υποψιασμένος, εμπορευματοποιεί την ανάγκη για σεξουαλική επανάσταση, το ξεγύμνωμα της υποκρισίας και τον δυτικό πουριτανικό συντηρητισμό, αναγνωρίζοντας ως αδιάφορες και εχθρικές όλες τις κοινωνικές και φυλετικές προσπάθειες διαχωρισμού. Το χρήμα αλώστε δεν έχει πατρίδα, ιδεολογία και χρώμα. Και εκείνος το ιεραρχεί ψηλά, στη θέση του Θεού του, φτιάχνοντας μαζί με το περιοδικό του, ταυτόσημο τον εαυτό του και τον τρόπο ζωής του. «Μια μετά θάνατον ζωή θα ήταν μια πολύ καλή συμφωνία. Ευχαρίστως θα την υπέγραφα. Μέχρι τότε, παροτρύνω τον καθέναν να ζήσει αυτή τη ζωή σαν να μην υπάρχει μετά θάνατον ανταμοιβή. Και να το κάνει με ηθικό τρόπο που να αφήνει αυτό τον κόσμο λίγο καλύτερο απ’ ό,τι τον βρήκε».

«Για εμένα, το περιοδικό Playboy ήταν πάντα η καρδιά μου, ήταν πάντα η ζωή μου

Ταυτίζοντας το life style του και μάλιστα δημιουργώντας το και εφευρίσκοντας με το προϊόν, του κάνει στο σπίτι του επαγγελματικά πια πάρτι για πάρα πολύ πλούσιους κυρίους, πάνω στους λόφους Χόλμπι του Λος Αντζελες. Άλλωστε περιβάλλεται από τα κουνελάκια του, αφού έκλεισε τα night club του, όλες τους διαθέσιμες, γελαστές, πάντα βαμμένες και φυσικά σχεδόν γυμνές. Αυτές τις κυρίες που ζουν μαζί του προσφέρει και στους καλεσμένους των πάρτη του, ως συνοδούς, με το σύνθημα «απολαύστε τον εαυτό σας». Όλα αυτά φυσικά, προσεκτικά ενδεδυμένα με τους τρόπους τους αστικού καθωσπρεπισμού και της αμερικανικής αθλητικής υγείας. Ο Χεφνερ, άλλωστε είναι πλέι μπόι εκδότης, όχι μαστροπός! Για αυτό λέγεται πως η περιφερομένη υποχρεωτική γύμνια των δεκάδων Playmates ήταν μόνο για θέαση και όχι για άγγιγμα, όπως απαγορευόταν αυστηρά και η χρήση ναρκωτικών. Παρ όλη την επιφανειακή αθωότητα των γυμνών αλλά μη αγνιζόμενων κοριτσιών, η ιδιά η συντακτική ομάδα του Playboy.com αποκάλυψε πως στο υπόγειο της βίλας Playboy Mansion του Χιου Χέφνερ, βρέθηκαν παλιά κατασκευαστικά σχέδια και φωτογραφίες που αποκαλύπτουν ένα υπόγειο δίκτυο τούνελ που μάλλον ένωνε το θρυλικό σπίτι του εκδότη με τις κατοικίες διαφόρων μερακλήδων, διάσημων και πλουσίων κυριών όπως ο Τζακ Νίκολσον, ο Γουόρεν Μπίτι, ο Κερκ Ντάγκλας, ο Τζειμς Καάν. Και φυσικά αυτές τις υπόγειες διαδρομές δεν τις ακολουθούσαν οι ίδιοι οι κύριοι για να ανταλλάξουν επισκέψεις με τις πιτζάμες, αλλά τα κουνελάκια του Χεφνερ χωρίς αυτές!

«Στη ζωή μου είχα πολλές σχέσεις με καταπληκτικές γυναίκες. Πολλές συνέχισαν τη ζωή τους και παραμένουμε φίλοι μέχρι σήμερα. Δυστυχώς, υπήρξαν μερικές που επέλεξε να ξαναγράψουν την ιστορία, έτσι ώστε να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος»…

Ο Χέφνερ παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε τέσσερα παιδιά. Οι σύζυγοι του ζούσαν πάντα στο ίδιο σπιτιού με τα κουνελάκια. Ένα απ αυτά, η Χόλι Μάντισον  και «κορίτσι» του Χιου Χέφνερ από το 2003 έως το 2009 έγραψε το «Down the Rabbit Hole» μιλώντας για μια άλλη αλήθεια απ αυτην την ιλουστρασιόν ηδονικότητας και απελευθέρωσης. Γράφει λοιπόν, πως όλα ανεξαιρέτως τα «κουνελάκια» έπρεπε να συμμετέχουν στις σεξουαλικές συνευρέσεις με τον Χέφνερ, που ήταν σύντομες και χωρίς τρυφερότητα και που η ίδια αισθανόταν «μόνο το βάρος του πάνω της». Θυμάται πως την πρώτη νύχτα που πήγαν μαζί σε κλαμπ, ο Χέφνερ της πρόσφερε ένα χάπι «Quaalude» αν και δεν «επέτρεπε τα ναρκωτικά, αλλά το ’70, έλεγαν ότι αυτά τα χάπια «ανοίγουν τα πόδια». Όλα τα κουνελάκια έπρεπε να είναι σπίτι στις 9 το βράδυ και να φορούν τις ίδιες λινές πιτζάμες για ύπνο. Η Μαντισον θυμάται τον θρυλικό πλέι μπόι να βλέπει συνεχώς  πορνό, να καπνίζει μαριχουάνα και να αυνανίζεται, ενώ τα κορίτσια έπρεπε να κάνουν σεξ μεταξύ τους και με όποιον άλλο είχε επισκεφτεί την έπαυλη. Τα κορίτσια έσπευδαν να ικανοποιήσουν τον Χιου Χέφνερ που όμως, προτιμούσε την αυτοσυγκέντρωση του να τελειώνει μόνος του. Προκαλούσε καβγάδες και αντιπάθειες μεταξύ των κοριτσιών, για να τις κάνει πιο φιλότιμες και ανταγωνιστικές. Σιχαινόταν και απαγόρευε το κόκκινο κραγιόν. Όταν τα κορίτσια δεν τον ευχαριστούσαν με την ανυπακοή τους, έβαζε τα κλάματα και τις απειλούσε με απόλυση. Επέβαλλε να ντύνονται όλες με προκλητικά ρούχα, κορσέδες και μίνι φούστες «τόσο κοντές που δεν υπήρχε καν λόγος να τις φορέσουμε», θυμάται η Μάντισον. Τους έδινε επιπλέον 1000 δολάρια κάθε βδομάδα για να αγοράσουν ρούχα και πλήρωνε όλες τις πλαστικές επεμβάσεις, επιβραβεύοντας την προσθετική στήθους και τη λιποαναρρόφηση. Η πιο πρόσφατη οικονομική κρίση, πάντως είχε οδηγήσει σε περικοπές, με αποτέλεσμα τα κουνελάκια και τα κορίτσια του Χεφνερ να παίρνουν 630 δολάρια την εβδομάδα. Τέλος, σε όλες δημιουργούσε ανασφάλεια με τα κιλά και τις βαθμολογίες του, μιας και έβαζε Α, Β ή Γ, σε όλες ανάλογα με το πόσο προκλητικά ήταν ντυμένες και αν φάνταζαν αισθησιακές.

«Η υπόθεση Στράτεν μου κόστισε ένα εγκεφαλικό»

Η σεξουαλική επανάσταση του 60 και του 70 είναι παρελθόν και σ αυτή του 1980 ο χάρτινος κόσμος των περιοδικών γεμίζει γκλιτερ, φανταχτερά ντίσκο χρώματα και πολύχρωμες λίκρες. Ο Χεφνερ κλονίζεται και ζει την μεγαλύτερη κρίση της ζωής. Στις 14 Αυγούστου του 1980, η 20χρονη Ντόροθι Στράτεν, ανακάλυψη του Χέφνερ, δολοφονήθηκε από βιάστηκε από τον σύζυγο της, Πολ Σνάιντερ. Εκείνος, μετα αυτοκτόνησε. Ήταν αυτός που ανήλικη την είχε πείσει να ποζάρει γυμνή για το Playboy και στη συνέχεια την παντρεύτηκε. Ξεχωριστά όμορφη εκείνη  ανακηρύχθηκε Playmate του Αύγουστουр το 1979 και Playmate της χρονιάς,  το 1980. Ο Χέφνερ την ξεχώρισε και ανέλαβε με το αζημίωτο τη καριέρα της, κλείνοντας της μια σειρά ρόλων σε τηλεοπτικές σειρές όπως Το νησί της φαντασίας και Μπακ Ρότζερς. Στην έπαυλη του Χιου Χέφνερ, η όμορφη νεαρή γυναίκα, με τις βλέψεις για μεγάλη καριέρα στο Χόλυγουντ, γνώρισε το σπουδαίο σκηνοθέτη Τζον Μπογκνάνοβιτς ο οποίος της πρότεινε ρόλο αλλά και την ερωτεύτηκε παράφορα. Η Ντόροθι ζήτησε διαζύγιο, ο σύζυγος της την σκότωσε και η αστυνομία εισέβαλε στις ζωές όλων, ζωντανών και νεκρών. Ανάμεσα σ άλλα εξετάστηκε το ημερολόγιο της 20χρονης καλλονής.  «Πολλές φορές έκλαιγα πριν πάω για ύπνο, ζώντας στην έπαυλη του Χιου. Πολλοί άντρες έμπαιναν στη ζωή μου και πολλοί άντρες με ήθελαν δική τους. Κανείς δεν με πίεσε και δεν χρησιμοποίησε βία, ωστόσο τα λόγια μπορούν να είναι πολύ πιο δυνατά, ιδιαίτερα για ένα μπερδεμένο κοριτσάκι». Ο Μπογκντάνοβιτς κατηγόρησε ευθέως τον Χέφνερ, πιστεύοντας πως η αγαπημένη του, υπερευαίσθητη και αθώα, δεν μπορούσε να αντέξει να ζει σε αυτή τη βιομηχανία του σεξ, αλλά ούτε και τις συνεχείς προσπάθειες του αφεντικού της να την κάνει ιδιαίτερα δικό του πρόσωπο και κορίτσι κατευθύνοντας όλη της τη ζωή. Άλλωστε η  αντίδραση στο θάνατό μια τόσο νέας γυναίκας που δούλευε μαζί του, είχε θεωρηθεί ψυχρή από τη κοινή γνώμη. Κάποιες δεκαετίες αργότερα, ο Χέφνερ επανήλθε στην υπόθεση και προσπάθησε να αλλάξει τις εντυπώσεις, λέγοντας πως δεν θα υποχρέωνε ποτέ μια γυναίκα να κάνει κάτι παρά τη θέλησή της και πως απ την στεναχώρια του για όλη εκείνη την περίοδο έπαθε βαρύ εγκεφαλικό το 1985…

«Έπαιξα ένα καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή των κοινωνικών και σεξουαλικών αξιών της εποχής μας. Στο ενδιάμεσο το διασκέδασα πολύ».

Κουνελάκια και play mate σύζυγοι και επίσημες αγαπημένες, αποδέχτηκαν τους κανόνες του Χιου Χεφνερ με το αζημίωτο. Οι τελευταίες, όπως η Κέντρα Ουίλκινσον, έκαναν δικά τους σόου στη τηλεόραση, έβγαλαν αρκετά λεφτά, δουλέψαν ως καλοπληρωμένα μοντέλα, έκαναν καλούς γάμους. Η διάσημη πλέον, τηλεσταρ Κέντρα είπε για τη σχέση της με τον Χέφνερ πως «μου ζήτησε να γίνω ένα από τα κορίτσια του και τότε η ιδέα μού φάνηκε καλή. Δεν ήξερα τι ακριβώς σήμαινε αυτό, αλλά δέχθηκα. Τότε ζούσα σε ένα πολύ μικρό διαμέρισμα, είχα μία χάλια ζωή και προσευχόμουν να μπορέσω να φύγω από εκεί. Όταν ο Χιου Χέφνερ μου ζήτησε να μετακομίσω στην έπαυλη του Playboy Mansion, δέχτηκα αμέσως, ωστόσο δεν είχα καταλάβει πως σε όλο αυτό συμπεριλαμβανόταν και το σεξ. Σε ρωτούσε αν θα ήθελες να πας μαζί του στον επάνω όροφο. Και αυτό ήταν. Ήμουνα 18 και αυτός 78. Δεν ήσουν υποχρεωμένη να πας, ήταν δική σου επιλογή. Ήμουν περίεργη να δω τι συνέβαινε με τα ”κορίτσια του”, γιατί πάντα έπαιρνε στο δωμάτιό του από δύο κοπέλες και πάνω». κάποιες απ τις παλιές χάθηκαν στις κοσμικές εντροπίες της εποχής της απελευθέρωσης. Μια φυλακισμένη για το φόνο του συζύγου της. κάποιες νέκρες από ναρκωτικά. Μερικές στον αγώνα για τη ζωή τους, παρελθόντας με το AIDS. Μια ακόμη νεκρή από μεθυσμένη ταχύτητα στην οδήγηση. Οι πιο μεγάλες με κορνιζωμένα τα εξώφυλλα τους θυμούνται την εποχή του πάρτη και οι πιο τυχερές τους δουλεύουν ακόμα για καταλόγους ρούχων και εσωρούχων για ηλικιωμένες. Μια 25χρονη Βρετανίδα καλλονή, η Κάρλα Χόου, θυμήθηκε τις στερνές μέρες του Χιου Χέφνερ. «Ο Χέφνερ, για καιρό, ήταν τόσο άρρωστος που πηγαίνει παντού με μια ομάδα νοσοκόμων. Προτιμούσε να παίζει επιτραπέζια παιχνίδια παρά να κάνει πάρτι και δημόσιες εμφανίσεις. Σχεδόν ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι και αρνείται να αλλάξει οτιδήποτε σε αυτό. Μοιάζει να έχει κολλήσει στη δεκαετία του 1980. Είναι φθαρμένο, με παλιά τηλέφωνα που κρέμονται στους τοίχους, υπνοδωμάτια που μυρίζουν υγρασία και είναι κρύα και αχρησιμοποίητα…»… Και αναμεσά από δίκες και λογοκρισία, γάμους και χρυσά διαζύγια, κλειστές επιχειρήσεις και προσαρμογές στην κάθε εποχή, μεγάλες οικονομικές δαπάνες για ζωή, διατροφές και φάρμακα ο 86χρονος, τότε, Χέφνερ και η 26χρονη Ρlaymate, Κρίσταλ Χάρρις παντρεύτηκαν την Πρωτοχρονιά του 2013, ανακοινώνοντας το στο Twitter ως «Καλή Χρονιά από τον κύριο και την κυρία Χιου Χέφνερ». Η νεαρότατη χήρα πια, τότε, είχε παραδεχτεί πως τον παντρεύτηκε «για ασφάλεια», που τώρα εξαργυρώνεται με ένα σπίτι αξίας 7.000.000 δολαρίων και ένα άλλο 5.000.000 άλλα μόνο ένα εκατομμύριο μετρητά! Φεύ! Οι προηγούμενες του τα πήγαν καλύτερα…

Η εύθυμη ημίγυμνη χήρα κληρονομεί και θυμάται «ήταν ένας ήρωας της Αμερικής»

Η 33χρονη πλέον χήρα, πρόσφατα δήλωσε πως  εκείνος «ήταν ένας ήρωας της Αμερικής». Ένας πρωτοπόρος. Μια καλή και ταπεινή ψυχή που άνοιξε τη ζωή του και το σπίτι του στον κόσμο. Ένιωσα πόσο πολύ με αγάπησε. Τον αγάπησα τόσο πολύ. Είμαι τόσο ευγνώμων. Μου έδωσε ζωή. Μου έδωσε κατεύθυνση. Μου δίδαξε την καλοσύνη. Θα νιώθω αιώνια ευγνώμων που βρέθηκα στο πλευρό του, κρατώντας το χέρι του και λέγοντάς του πόσο τον αγαπώ»… Και μετά απ την μεταθάνατον ερωτική εξομολόγηση της συζύγου, μπορεί εκείνος να αναπαυθεί δίπλα απ την αυτοχειρική λόγω υπέρμετρης κόπωσης από επιβαλόμενους ρόλους Μέρλιν, αν και η τελευταία ούτε στον άλλον κόσμο θα του έλεγε «hallo»…  «Άλλαξε τη ζωή μου, έσωσε τη ζωή μου. Με έκανε να νιώθω αγάπη κάθε μέρα. Ήταν ένας φάρος στον κόσμο, μία δύναμη που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Δεν υπήρξε ποτέ και δεν θα υπάρξει ποτέ άλλος Hefner», είπε επίσης. Σύμφωνα με το TMZ, η Crystal κληρονόμησε από τον ιδρυτή του Playboy ένα σπίτι 7 εκατομμυρίων δολαρίων και 5 εκατομμύρια, βάσει συμφωνίας που είχαν κάνει στον γάμο τους.

About Post Author

Αλεξάνδρα Τσόλκα

Δημοσιογράφος - Συγγραφέας

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours