Οι νέοι παρακολουθούν σχεδόν επτά φορές λιγότερη τηλεόραση από ό,τι οι άνθρωποι ηλικίας άνω των 65 ετών, σύμφωνα με έκθεση της Ofcom.
Σύμφωνα με την έκθεση με στοιχεία από τη Βρετανία, οι νέοι ηλικίας 16 έως 24 ετών αφιερώνουν το πολύ 53 λεπτά σε «παραδοσιακές» τηλεοπτικές εκπομπές. Ο χρόνος παρακολούθησης σε αυτές τις ηλικίες έχει μειωθεί κατά δύο τρίτα τα τελευταία δέκα χρόνια.
Στον αντίποδα, τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω ξοδεύουν, κατά μέσο όρο, κάτι λιγότερο από έξι ώρες καθημερινά στην τηλεόραση.
Αυτό το «χάσμα γενεών» στις συνήθειες τηλεθέασης είναι μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Media Nations της Ofcom. Η τεράστια διαφορά αποδίδεται στη χρήση εναλλακτικών οπτικοακουστικών μέσων, πλατφορμών και υλικού, όπως οι υπηρεσίες streaming και τα βίντεο μικρής διάρκειας.
Στην έκθεσή της, η Ofcom ανέφερε ότι περίπου ένα στα πέντε νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει πρόσβαση και στις τρεις μεγαλύτερες υπηρεσίες streaming – Netflix, Disney+ και Amazon Prime.
«Η επανάσταση του streaming διευρύνει τις αποκλίσεις, δημιουργώντας ένα βαθύ χάσμα στις συνήθειες παρακολούθησης των νεότερων και των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων», δήλωσε ο διευθυντής της Ofcom για την έρευνα αγοράς, Ian Macrae.
«Οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από τις διαδικτυακές πλατφόρμες streaming, τον οποίο εν μέρει αντιμετωπίζουν μέσω της δημοτικότητας των δικών τους εφαρμογών on demand, ενώ η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι το μέσο που ανοίγει κανείς για «μεγάλα γεγονότα» που μας φέρνουν κοντά, όπως ο τελικός του Euro ή οι εορτασμοί του Ιωβηλαίου».
Βίντεο μικρού μήκους
Το 2021, η Ofcom διαπίστωσε ότι ο χρόνος προβολής – ο μέσος χρόνος που οι άνθρωποι αφιερώνουν στην παρακολούθηση βίντεο σε όλες τις συσκευές – άγγιξε κατά μέσο όρο τις πέντε ώρες και 40 λεπτά ημερησίως, σχεδόν το ένα τρίτο των ωρών εγρήγορσης ενός ενήλικα.
Ο χρόνος αυτός μειώθηκε κατά 25 λεπτά σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Το ένα τρίτο των ενηλίκων στην έρευνα παρακολουθεί βίντεο μικρής διάρκειας (δηλαδή βίντεο διάρκειας μικρότερης των 10 λεπτών) με το 65% των 18 έως 24 ετών να παρακολουθεί τέτοιο υλικό καθημερινά.
Το ποσοστό είναι κατά πολύ αυξημένος για τα νεότερα κοινά, με το 93% των εφήβων 15 έως 17 ετών να βλέπει καθημερινά βίντεο μικρής διάρκειας στο YouTube. Το 90% βλέπει σύντομα βίντεο στο Instagram και το 73% στο TikTok.
Η έκθεση εξέτασε επίσης το είδος των σύντομων βίντεο που παρακολουθούνται στο διαδίκτυο και διαπίστωσε ότι οι συνταγές και η κατηγορία «φτιάξ’ το μόνος σου» είναι οι πιο δημοφιλείς.
Περίπου το 59% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι απασχολείται με σύντομα βίντεο ειδήσεων στο διαδίκτυο, το 32% παρακολουθεί βίντεο σχετικά με βιντεοπαιχνίδια και λίγο περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι βλέπουν τα βίντεο που αναρτούν στο διαδίκτυο φίλοι και συγγενείς.
Πηγή BBC
lifo.gr