Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Strateg’eat, το 38% των νέων στη Γαλλία προτιμά τα μπισκότα από τα κρουασάν και το pain au chocolat.

Δίπλα στον Πύργο του Άιφελ, βρίσκεται ίσως το πιο εμβληματικό «μνημείο» της Γαλλίας: το κρουασάν βουτύρου. Η τέλεια υφή του είναι τραγανή εξωτερικά και αφράτη εσωτερικά, και μπορείτε να το βρείτε σε κάθε κατάστημα της πόλης σε σχετικά οικονομικές τιμές.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η παραγωγή έχει αυξηθεί από περίπου 100 τεμάχια την ημέρα σε 1.500 και 2.200, αφού δύο influencers μίλησαν για τα crookie του στο Instagram και το TikTok

Αλλά τα τελευταία χρόνια, το διάσημο viennoiserie, όπως είναι γνωστό αυτό το είδος αφράτης ζύμης στη Γαλλία, έχει επισκιαστεί από την ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία των μπισκότων, των ντόνατς και άλλων αμερικανικών σνακ, και οι δημιουργοί του φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν να αγωνίζονται να κατακτήσουν τη θέση που τους αξίζει ανάμεσα στα αρτοποιήματα. Για πολλούς αρτοποιούς, το μυστικό της επιτυχίας έγκειται στον πειραματισμό και την απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σαν να λέμε food porn;

Πράγματι, η ιντερνετική απήχηση έχει οδηγήσει έναν φούρνο της γειτονιάς στο Παρίσι να έχει καθημερινά ουρές από τουρίστες και νέους που ανυπομονούν να δοκιμάσουν το crookie, έναν συνδυασμό κρουασάν και ζύμης μπισκότων.

@seriousfoodfetish The Viral Crookie from Paris but make it at home #crookie #cookie #croissant #paris #baketok #viraldessert #mashup #asmr #fyp ♬ Paris Cafe Music – Relaxing Piano Music Oasis

«Το έκανα για πλάκα, δεν είχα καμία φιλοδοξία», λέει στην EL PAÍS ο δημιουργός του Crookie, ο αρτοποιός Stéphane Louvard της Boulangerie Louvard, κοντά στο Grands Boulevards.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η παραγωγή έχει αυξηθεί από περίπου 100 τεμάχια την ημέρα σε 1.500 και 2.200, αφού δύο influencers μίλησαν για τα crookie του στο Instagram και το TikTok. «Από τότε, η προσέλευση συνεχίζει να αυξάνεται, είναι δύσκολο να συμβαδίσουμε με αυτά που μας έρχονται». Συγκριτικά, πουλάνε περίπου 250 κρουασάν βουτύρου κάθε μέρα.

Βλέπουμε ότι τα viennoiseries θα έχουν πάντα μια θέση στις καρδιές των Γάλλων, αν και λιγότερο στις καρδιές της Generation Z, ιδίως των ατόμων κάτω των 25 ετών

Αν και οι ουρές ξεκίνησαν στα τέλη Ιανουαρίου, το ίδιο το crookie δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2022.

«Μια μέρα φτιάχναμε μπισκότα και δοκιμάσαμε να βάλουμε τη ζύμη μέσα σε κρουασάν. Μας άρεσε και αποφασίσαμε να πουλήσουμε μερικά. Πάντα μας άρεσαν, αλλά τώρα βλέπουμε ένα νέο κοινό να έρχεται να μας βρει, κυρίως τουρίστες, νέους ανθρώπους και TikTokers από την περιοχή. Είναι αυτό που λένε food porn, το οποίο πουλάει πολύ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», λέει ο Louvard, ακόμα απορημένος με τη δημοτικότητα της τελευταίας του δημιουργίας στα μέσα ενημέρωσης.

Το crookie πωλείται στην τιμή των 5,90 ευρώ. Το κρουασάν έχει άψητη ζύμη μπισκότων σοκολάτας και δύο αφράτες στρώσεις ψημένης ζύμης στο εξωτερικό. «Το μυστικό είναι ότι το κρουασάν είναι τραγανό, ενώ το μπισκότο είναι σχεδόν λιωμένο στο εσωτερικό του», αποκαλύπτει ο Louvard.

«Χρησιμοποιούμε υλικά εξαιρετικής ποιότητας. Υπάρχουν καταστήματα που πωλούν κατεψυγμένες βερσιόν και γνωρίζω και άλλους αρτοποιούς που προσπαθούν να φτιάξουν τα δικά τους, ακόμη και στην Αγγλία και το Μαρόκο», λέει. Πράγματι, κάποια βίντεο με σπιτικές συνταγές κρουασάν κυκλοφορούν ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βλασφημία;

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία γαστρονομίας Strateg’eat για το Sandwich & Snacking Show, το pain au chocolat (ή chocolatine, ανάλογα με τη γειτονιά της Γαλλίας) είναι το αγαπημένο γλυκό σνακ των Γάλλων (34%), ξεπερνώντας τα κρουασάν, τα οποία βρίσκονται στη δεύτερη θέση (28%).

Αλλά αν λάβουμε υπόψη μόνο τα στοιχεία της «Generation Z», τα μπισκότα βρίσκονται στην κορυφή για το 38% των νέων. Το ποσοστό αυτό αντικατοπτρίζει το αυξανόμενο πάθος των Γάλλων για τα αμερικανικά αρτοσκευάσματα, τα οποία κερδίζουν έδαφος έναντι των viennoiseries.

Βλέπουμε ότι τα viennoiseries θα έχουν πάντα μια θέση στις καρδιές των Γάλλων, αν και λιγότερο στις καρδιές της Generation Z, ιδίως των ατόμων κάτω των 25 ετών. Είναι αυτό το τέλος της γαλλικής ζαχαροπλαστικής;

«Δεν το πιστεύω, αλλά μας αναγκάζει να έχουμε ποικιλία προϊόντων στα αρτοποιεία», εξηγεί ο Nicolas Nouchi, ιδρυτής της Strateg’eat. Ο ίδιος πιστεύει ότι η «θέληση για ύπαρξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» μέσω της αναγνωρισιμότητας αποτελεί αναγκαιότητα για τους λιανοπωλητές.

Σε μια χώρα όπου η πλειονότητα των ντόπιων εξακολουθεί να μην τρώει πρωινό εκτός σπιτιού, οι προσφορές αλμυρών ή γεμιστών με κρέμα κρουασάν θεωρείται κάτι το «έξτρα»- για τους πιο old –  school θεωρείται μια μορφή βλασφημίας.

Πρωτοπορία στα κρουασάν

Ωστόσο, η παρουσία αυτών των προϊόντων συνέχισε να έχει αντίκτυπο μετά την επιλογή της γαλλικής υψηλής ζαχαροπλαστικής να ανανεώσει τα κρουασάν και τα pains au chocolat. Τα τελευταία χρόνια, η πρωτοπορία ήταν μονόδρομος: από το γιγαντιαίο κρουασάν και pain au chocolat του Philippe Conticini (περίπου 30 ευρώ ανά τεμάχιο), μέχρι το κρουασάν beignet του Cédric Grolet, που πωλείται προς 5 ευρώ στο κατάστημά του στην Ópera «Cédric Grolet Café.

Ο Grolet μαγεύει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την παρασκευή των συνταγών του και τους διάσημους καλεσμένους στο εργαστήριό του, όπως η Rosalía και ο Pedro Alonso. «Το κρουασάν είναι το θεμέλιο και το πρωταγωνιστικό μας προϊόν. Ο σεφ πρότεινε μια νέα εκδοχή συνδυάζοντάς το με μια φριτέζα για να δώσει μια πινελιά καινοτομίας και αστικής επιρροής», τονίζει η ομάδα του Grolet. «Βλέπουμε ότι οι πελάτες ενθουσιάζονται πραγματικά. Εκτιμούν τις απλές δημιουργίες, γεμάτες τεχνικές και κυρίως γεμάτες νόημα. Στο νέο μας καφέ, βλέπουμε μια νέα, νεότερη [ηλικιακά] πελατεία.

*Με πληροφορίες από El Pais | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Amelie | Tenor | Gif

About Post Author

You May Also Like

More From Author