Ήταν ο τελευταίος επιζών μουσικός του θρυλικού First Great Sextet.
Σε ηλικία 91 ετών από καρκίνο του πνεύμονα πέθανε την Κυριακή, ο Τζίμι Κομπ, ένας από τους πιο εμβληματικούς ντράμερ της τζαζ, που συμμετείχε στην ηχογράφηση του θρυλικού δίσκου του Μάιλς Ντέιβις «Kind of Blue» (1959).
Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα άλμπουμ τζαζ όλων των εποχών, το οποίο κατέχει το ρεκόρ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της με περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα.
Ο Κόμπ ήταν ο τελευταίος επιζών της ομάδας των έξι μουσικών που την άνοιξη του 1959 υπό την καθοδήγηση του αξεπέραστου τρομπετίστα και συνθέτη Ντέιβις παίξουν αυτόν τον δίσκο-σταθμό, μόλις σε δύο ημέρες, σε μια παλιά εκκλησία στην 300η οδό της Νέας Υόρκης που είχε μετατραπεί σε στούντιο της Columbia.
Ο ήδη διάσημος, στα 32 χρόνια του, Ντέιβις, είχε να συγκεντρώσει για το μεγαλούργημά του αυτό μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της τζαζ στην εποχή του. Εκτός από τον Κομπ, συνεργάστηκαν δύο σαξοφωνιστές, οι σπουδαίοι Τζον Κολτρέιν και Τζούλιαν ‘Κάνονμπολ’ Άντερλεϊ, δύο δεξιοτέχνες πιανίστες του βεληνεκούς των Μπιλ Έβανς και Γουΐντον Κέλι και τελευταίος, αλλά όχι έσχατος, ο μπασίστας Πολ Τσέιμπερς.
Και χρειάστηκαν μόνο μία λήψη για να ηχογραφηθούν τα περισσότερα τραγούδια του άλμπουμ, συμπεριλαμβανομένων των διάσημων «So What» και «Flamenco Sketches». «Ο Μάιλς», δήλωσε ο Κομπ, «πίστευε ότι η πρώτη λήψη ήταν πάντοτε η καλύτερη, ειδεμή ό, τι θα ακολουθούσε θα ήταν απλή επανάληψη».
Το αποτέλεσμα τον δικαίωσε: μία μουσική σαγηνευτική, ένα από τα πρώτα δείγματα της «modal» τζαζ που βασίζεται σε μοτίβα και όχι σε παραδοσιακές «φράσεις» και επιτρέπει μεγαλύτερη μελωδική ελευθερία. Ο δίσκος, όχι άδικα, κατατάσσεται από το περιοδικό Rolling Stone στο 12ο από τα 500 μεγαλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών και σε όλα τα στυλ μουσικής.
«Ήταν ακόμη μια υπέροχη ηχογράφηση του Μάιλς Ντέιβις, όπου όλοι μας παίξαμε καλά», θυμάται ο Κομπ, του οποίου το αγαπημένο κομμάτι ήταν το “Freddie Freeloader”, σε μπλουζ τόνο.
«Ο Μάιλς μόλις είχε μπει με μερικές ιδέες σημειωμένες σε ένα κομμάτι χαρτί. Έπρεπε να δουλέψουμε για να χτίσουμε πάνω σ’ αυτά τα λιγοστά πράγματα, όμως αυτό ήταν εύκολο» είχε δηλώσει στο Γαλλικό Πρακτορείο το 2009, για την πεντηκοστή επέτειο από την κυκλοφορία του.
Ο Κομπ, ο οποίος είχε συνοδεύσει ρυθμικά και τις ιστορικές τραγουδίστριες Μπίλι Χόλιντεϊ και Ντάινα Γουάσινγκτον, είχε παίξει γι’ αρκετό καιρό στη συνέχεια με τον Μάιλς Ντέιβις (1926-1991), ενώ μετά από χρόνια δημιούργησε το δικό του τρίο με τους Τσέιμπερς και Κέλι.
Πηγή:efsyn.gr
+ There are no comments
Add yours