H Renault παρουσίασε το Scénic Vision concept, ένα ηλεκτρικό SUV με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου για γεννήτρια το οποίο αποτελεί παράθυρο στο ηλεκτρικό μέλλον του κατασκευαστή.
Ξεχάστε ότι ξέρατε για το Renault Scénic. Το γαλλικό μοντέλο μπαίνει σε τροχιά επιστροφής αλλά όχι ως MPV. Εξελίσσοντας τις τάσεις αγοράς, η γαλλική φίρμα οραματίζεται ένα διαφορετικό μέλλον για το μοντέλο της και μας το έδειξε παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Scénic Vision. Ένα ηλεκτρικό SUV το οποίο διαθέτει κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που εκτελεί χρέη γεννήτριας για τις μπαταρίες του.
Χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 218 PS από το Mégane E-TECH Electric, το οποίο αντλεί ενέργεια από συσσωρευτή χωρητικότητας 40 kWh. Εκεί όμως που το πρωτότυπο Scénic κάνει την διαφορά είναι ότι διαθέτει μια κυψέλη καύσιμου υδρογόνου απόδοσης 21,8 PS, η οποία φορτίζει την μπαταρία εν κινήσει.
Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι με τον τρόπο αυτό η αυτονομία αυξάνεται ραγδαία πράγμα που σημαίνει ότι το βάρος των μπαταριών μπορεί πλέον να μειωθεί κατά το ήμισυ.Το Scénic Vision ζυγίζει 1.700 kg και είναι 291 mm πιο μακρύ, 132 mm πιο πλατύ και 85 mm πιο ψηλό από το Mégane E-TECH Electric, έχοντας παράλληλα 150 mm μακρύτερο μεταξόνιο.
Η έκδοση παραγωγής του θα λανσαριστεί το 2024 και θα βασίζεται όπως και το Mégane E-TECH Electric και το Nissan Ariya στην πλατφόρμα CMF-EV. Ωστόσο, το Scénic παραγωγής δεν θα διαθέτει κυψέλη καυσίμου υδρογόνου καθώς η τεχνολογία και οι υποδομές της βρίσκονται ακόμη σε στάδια εξέλιξης. Ο Γάλλος κατασκευαστής εκτιμά ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα μπορούν να διανύσουν 800 km μόλις με ένα γέμισμα διάρκειας 5′.
Επιπλέον, το πρωτότυπο Scénic Vision είναι κατασκευασμένο σε ποσοστό 70% με ανακυκλωμένα υλικά, ενώ όλο το αυτοκίνητο συμπεριλαμβανομένου και της μπαταρίας είναι 95% ανακυκλώσιμο. Η Renault υπόσχεται ότι σε σχέση με ένα συμβατικό ηλεκτρικό, το πρωτότυπό της έχει χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα κατά 75%.
Στον τομέα της σχεδίασης, το μοντέλο υιοθετεί την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της Rernault με έντονες γωνίες και φουτουριστικές πινελιές. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα εύκολη χάρη στις sucide doors. Μέσα ξεχωρίζουν το τιμόνι τύπου yoke και η ευρεία οθόνη που διατρέχει το ταμπλό, ενώ όλη η καμπίνα διακοσμείται από φωτισμό ambient. Επίσης, το δέρμα έχει αντικαταστήσει πολυεστέρας και σχεδόν το ένα τρίτο των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί προέρχονται από βιώσιμες πηγές.
Σε αντίθεση με τον προκάτοχο του, το νέο Scénic όταν μπει στην παραγωγή δεν θα διατίθεται ως 7θέσιο και θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Πηγή:drive.gr