Οι Fatboy Slim, Colleen ‘Cosmo’ Murphy, DJ Paulette και Sherelle δίνουν τις συμβουλές τους για ένα τέλειο εορταστικό do – και πώς να σώσετε τη νύχτα αν όλα πάνε στραβά

Είναι η εποχή του χρόνου για πάρτι, αλλά πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα soundtrack που είναι εγγυημένο ότι θα κάνει τους ανθρώπους να χορεύουν; Και τι μπορείτε να κάνετε για να σώσετε ένα dancefloor αν όλα πάνε λίγο Pete Tong; Επαγγελματίες DJs μοιράζονται τα μυστικά για την επιμέλεια της τέλειας μίξης

Αναγνωρίστε τη δύναμη του χορού να ενώνει τους ανθρώπους

«Μετά το lockdown, νομίζω ότι η σχέση πολλών ανθρώπων με τα πάρτι και το clubbing επανεκτιμήθηκε», λέει ο Norman Cook, γνωστός και ως Fatboy Slim. «Είναι το συναίσθημα της συντροφικότητας που είναι το κλειδί για να βγεις έξω και να ακούσεις έναν DJ. Έτσι, όταν επιστρέψαμε μετά από 14 μήνες απουσίας, κάθε βράδυ ήταν σαν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Σταδιακά επέστρεψε στο φυσιολογικό, αλλά εξακολουθώ να αγαπώ αυτό που κάνουμε περισσότερο, αφού μου το αφαίρεσαν. Με έκανε να συνειδητοποιήσω τι σήμαινε για μένα: είναι εκείνη η στιγμή που βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο πλήθος ομοϊδεατών ανθρώπων και ξαφνικά νιώθεις συνδεδεμένος με όλους στην πίστα. Μια αμοιβαία γιορτή είναι αυτό το πράγμα που ενώνει τους ανθρώπους».

Το πλαίσιο είναι το παν

“Σε τι προορίζεται η λίστα αναπαραγωγής; Είναι για να κάνει τους ανθρώπους να χορεύουν ή είναι για να το βάζουν στο παρασκήνιο όταν τρώνε δείπνο;» αναρωτιέται η Colleen «Cosmo» Murphy, η οποία διοργανώνει τα πάρτι στο London Loft και παρουσιάζει τη ραδιοφωνική εκπομπή Balearic Breakfast. «Για να κάνει τους ανθρώπους να χορέψουν, ένας DJ ανταποκρίνεται σε κάθε είδους διαφορετικές πληροφορίες, είτε πρόκειται για την ακουστική του δωματίου, την ατμόσφαιρα ή την ώρα της ημέρας, και το πιο σημαντικό, στους ανθρώπους στην πίστα. Επομένως, δεν μπορείτε πραγματικά να προμελετήσετε μια λίστα αναπαραγωγής. Δεν ξέρεις αν όλοι θα μιλήσουν μέχρι τις 9 το βράδυ και δεν θέλουν πραγματικά να χορέψουν. Ίσως χρειαστεί να παίξεις συγκεκριμένα τραγούδια για συγκεκριμένους ανθρώπους για να τα τραβήξεις στην πίστα, έτσι ώστε να ακολουθήσουν και άλλοι».

Κάντε την εργασία σας στο πλήθος

«Όταν ξεκινούσα, συνήθιζα να παίζω γάμους και πάρτι 21ων γενεθλίων για ανθρώπους που δεν γνώριζα», λέει ο Cook. «Έτσι δεν είχες πραγματική ιδέα πώς ήταν. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να προσπαθήσετε να φέρετε τα πάντα, γιατί μπορεί να φτάσετε εκεί και κάτι λειτουργεί και κάτι άλλο δεν είναι. Αλλά αν είναι το πάρτι του συντρόφου σας, είναι πολύ πιο εύκολο».

Έτσι το κάνετε … Fatboy Slim στο Coachella. Φωτογραφία: Matt Winkelmeyer/Getty Images for Coachella

Σχεδιάστε το σετ σας – σε κάποιο βαθμό

«Δημιουργήστε ένα “κλουβί” με βάση αυτό που νομίζετε ότι θα χρειαστεί», συμβουλεύει ο Cook. «Το όμορφο με το DJing στις μέρες μας είναι ότι μπορείς να έχεις αρκετά πράγματα στο κλουβί σου, ενώ όταν έπαιζες σε βινύλιο, ήταν ανάλογο με το βάρος του κιβωτίου που έπρεπε να μεταφέρεις εκεί. Επειδή κάνω DJ από το φορητό υπολογιστή μου, έχω ολόκληρη τη βιβλιοθήκη μου εκεί. Αλλά το περιορίζεις σε 60 ή 70 μελωδίες που νομίζεις ότι θα χρειαστούν».

Η DJ Paulette ήταν η πρώτη γυναίκα κάτοικος στο Haçienda στο Μάντσεστερ και εξακολουθεί να παίζει εκδηλώσεις επανένωσης για το ιστορικό κλαμπ, συμπεριλαμβανομένου του περασμένου Σαββατοκύριακου στο Warehouse Project. Λέει ότι τα σετ της σε αυτές τις περιπτώσεις «μπορεί να είναι κληρονομιάς, παλιάς σχολής, ή μπορεί να είμαι εγώ ελεύθερης βοσκής, παίζοντας αυτό που παίζω τώρα. Ξεκινάω με bangers και συνεχίζω ασταμάτητα μέχρι να τελειώσω γιατί πρέπει να κάνω τους ανθρώπους να χορεύουν και πρέπει να φύγω από το δωμάτιο σε μια κατάσταση όπου ο επόμενος DJ που έρχεται έχει ένα πραγματικά γεμάτο και vibing δωμάτιο. Έτσι, για μένα, όσον αφορά το playlisting, ξέρω από πού μπορεί να θέλω να ξεκινήσει, πού μπορεί να θέλω να φτάσω στη μέση, το σημείο όπου μπορεί να θέλω να φτάσω στο τέλος, αλλά πρέπει πάντα να το διατηρώ ευέλικτο και χαλαρό».

Βεβαιωθείτε ότι είστε άνετοι με την τεχνική πλευρά των πραγμάτων

“Η καλύτερη τεχνική συμβουλή για έναν αρχάριο είναι: γνωρίστε τη μουσική σας, να είστε όσο πιο ομαλοί μπορείτε με το μείγμα και να μην μεγιστοποιήσετε την ένταση”, λέει η Paulette. Είτε παίζετε βινύλιο είτε ψηφιακό, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πώς να συνδέσετε τα πάντα και μην ξεχνάτε τα καλώδια. Τούτου λεχθέντος, «μπορείτε να αναμίξετε μια καταιγίδα, να χρησιμοποιήσετε τα εφέ και τους βρόχους και να είστε σωστά παλιά έξυπνα τσόκαρα, αν έτσι θέλετε να διασκεδάσετε, αλλά νομίζω ότι η μουσική είναι πιο σημαντική», λέει. “Δώστε προσοχή πρώτα στην επιλογή σας. Αν οι μελωδίες σας δεν το κόψουν, οι άνθρωποι δεν θα μείνουν να ακούσουν».

Πείτε μια ιστορία μέσα από το τραγούδι

“Μια λίστα αναπαραγωγής λειτουργεί πάντα καλύτερα αν λέει κάποιο είδος ιστορίας που μπορεί είτε να εξατομικευτεί για το γεγονός είτε για το άτομο, ακόμα κι αν όλοι στην αίθουσα δεν γνωρίζουν αυτήν την ιστορία”, λέει η Paulette. «Έκανα ένα για τα 80α της μαμάς μου και κάθε κομμάτι σε αυτό είτε την έχω ακούσει να ερμηνεύει, επειδή η μαμά μου ήταν τραγουδίστρια τζαζ και καμπαρέ, είτε μου το δίδαξε όταν ήμουν μικρή, είτε ήταν καλλιτέχνες που ήξερα ότι είχε στη συλλογή δίσκων της».

Ξεκινήστε μια συζήτηση με τους χορευτές

”Όταν η raver-in-chief του BBC Radio 6 Music Sherelle πήγε από το να παίζει συναυλίες με δύο άτομα σε τεράστιους χώρους όπως το Drumshed του βόρειου Λονδίνου, συνήθιζε να σχεδιάζει πολλά, αλλά τώρα ανταποκρίνεται πολύ περισσότερο στο κοινό. «Όταν ένα πλήθος πραγματικά πυροβολεί για αυτό, τότε προφανώς θα τους δώσεις όλες τις μελωδίες που έχουν αρκετά υψηλό αντίκτυπο και γρήγορο ρυθμό. Αν δείτε ότι ένα πλήθος χρειάζεται λίγη ώθηση για να ζεσταθεί, τότε υπάρχει μια τέλεια μελωδία για αυτό. Προσπαθώ να το αφήσω στα χαμογελαστά ή όχι και τόσο χαμογελαστά πρόσωπα που έχω μπροστά μου».

«Ένα υπέροχο dancefloor είναι μια συζήτηση μεταξύ του DJ και των χορευτών», συμφωνεί ο Murphy. «Είναι αμοιβαίο – δεν είναι μόνο ένας τρόπος».

Να είστε έτοιμοι να πετάξετε τα πάντα από το παράθυρο

”Ο Cook το κάνει αυτό συχνά, λέει. “Έχω ένα κλουβί που σκοπεύω να παίξω, αλλά συχνά φτάνω σε ένα μέρος και στη συνέχεια πάντα πηγαίνω και έχω μια μυρωδιά της ατμόσφαιρας και του μεγέθους και της ηλικίας και της διάθεσης του πλήθους. Και συχνά τρέχω πίσω στα αποδυτήρια και το επαναφέρω».

Για να σώσετε μια πίστα, παίξτε ένα banger

Εάν η ενέργεια στο πάτωμα παραπαίει, «απλά παίξτε κάτι γνωστό», λέει ο Cook. «Για μένα, αν έπρεπε πραγματικά να σώσω μια πίστα, θα έπαιζα το Right Here, Right Now ή το Praise You. Θα ήταν τα αρχεία εξόδου μου από τη φυλακή.

«Έχει να κάνει με το να κάνει τους ανθρώπους να χορεύουν, αλλά και με την ενοποίηση των ανθρώπων», προσθέτει. «Το dancefloor είναι σαν ένας οργανισμός, και όταν όλα δουλεύουν μαζί, είναι υπέροχο, αλλά μερικές φορές χάνεις το dancefloor: υπάρχουν διαφορετικές τσέπες ανθρώπων και δεν είναι πραγματικά ενωμένοι. Ή κάποιοι άνθρωποι χορεύουν, κάποιοι όχι, και είναι αυτό το συναίσθημα του να δένεις τους πάντες μαζί που πρέπει να κάνεις, και η αναγνώριση ενός τραγουδιού που αρέσει σε όλους είναι κάτι τέτοιο».

«Το You Make Me Feel του Sylvester είναι πανάκεια», λέει η Paulette. «Μπορείς να παίξεις αυτόν τον δίσκο οπουδήποτε, από ένα πάρτι γραφείου μέχρι ένα πραγματικά underground afterparty και οι άνθρωποι απλά θα το σκάψουν». Ένα άλλο κομμάτι που είναι εγγυημένο ότι θα κάνει τους ανθρώπους να χορέψουν σε ένα πάρτι στο σπίτι είναι το Show Me Love του Robin S, λέει η Sherelle, «επειδή είναι ένα τόσο εκπληκτικό feelgood τραγούδι».

”Οι DJs έχουν συχνά το δικό τους μυστικό όπλο για να σώσουν μια πίστα, λέει ο Murphy. «Ένα τραγούδι που ήταν πάντα ένα πολύ καλό τραγούδι επαναφοράς για μένα, το οποίο άκουσα για πρώτη φορά τον David Mancuso να παίζει στο Loft πριν από 30 χρόνια, είναι το Life on Mars του Dexter Wansel. Πάντα ξέρω ότι θα λειτουργήσει, γιατί το αγαπώ τόσο πολύ και νομίζω ότι η αγάπη έρχεται μέσα από αυτό».

Για ένα κόμμα, τίποτα δεν είναι πολύ προφανές

«Όταν παίζεις σε ένα κλαμπ, προσπαθείς να είσαι κουλ και ίσως να εκπαιδεύσεις, αλλά ένα πάρτι είναι η κατάλληλη στιγμή για να παίξεις πράγματα που γνωρίζει ο κόσμος», λέει ο Cook. «Όταν κάθεσαι εκεί με το λάπτοπ σου την Τρίτη το μεσημέρι, σκέφτεσαι: “Είναι λίγο τυρώδες;” αλλά όταν είσαι εκεί και όλοι είναι μεθυσμένοι, τίποτα δεν είναι εκτός ορίων».

Εάν είστε πρόθυμοι να λάβετε αιτήματα, φέρτε τα γυαλιά σας

”Το αν δέχεστε αιτήματα εξαρτάται από το πλαίσιο, λέει ο Cook. «Αν παίζεις γάμο, πρέπει να ακούσεις το πλήθος. Δέχομαι επιλεκτικά αιτήματα. Δεν είμαι σκλάβος τους. Το χειρότερο πράγμα για μένα είναι ότι τα αιτήματα τείνουν να έρχονται στα τηλέφωνα και ανάλογα με το μέγεθος του τηλεφώνου, για έναν άνδρα της ηλικίας μου, είναι πραγματικά αρκετά δύσκολο να τα διαβάσει. Και σίγουρα δεν μπορείς να ακούσεις τι λένε».

Τα Χριστούγεννα οι κανόνες είναι ελαφρώς διαφορετικοί – αλλά κρατήστε το αριστοκρατικό

«Όλα τα στοιχήματα είναι ανοικτά επειδή είναι Χριστούγεννα», λέει ο Cook, αλλά «υπάρχει μια περιορισμένη παλέτα για το τι θα έπαιζα. Υπάρχει μια υπέροχη drum’n’bass επεξεργασία του Fairytale of New York με την οποία θα μπορούσα να τελειώσω ένα σετ. Δεν θα έπαιζα έναν τέτοιο δίσκο οποιαδήποτε άλλη μέρα. Δεν θα ήμουν αντίθετος στο να ρίξω μια κλαμπ επεξεργασία ενός πραγματικά τυριού χριστουγεννιάτικου τραγουδιού. Τα αγαπημένα μου είναι το Christmas Rappin’ του Kurtis Blow και το Christmas in Hollis των Run-DMC».

«Αν πρέπει οπωσδήποτε να παίξω έναν χριστουγεννιάτικο δίσκο, θα παίξω τη Mariah», λέει η Paulette. «Μπράβο της που έκανε μια περιουσία από ίσως ένα από τα καλύτερα χριστουγεννιάτικα κομμάτια, αλλά και ένα από τα πιο ενοχλητικά χριστουγεννιάτικα κομμάτια που έχουν γραφτεί ποτέ. Ίσως όχι ξέρουν ότι είναι Χριστούγεννα; Slade; Ποτέ σε ένα εκατομμύριο χρόνια! Κρατήστε το για τα πάρτι γραφείου».

”Η Sherelle δεν συνηθίζει να παίζει χριστουγεννιάτικα τραγούδια στα σετ της – όταν παίζει κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου “στρέφεται προς κομμάτια που πρόκειται να βάλουν τους ανθρώπους σε μια πολύ συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, όπως το βρετανικό hardcore, ακόμη και – κομμάτια που είναι πολύ χορευτικά, αισιόδοξα και έχουν πολύ πιάνο”. Ακόμα, αγαπά τη χριστουγεννιάτικη μουσική και κάνει μια δεύτερη χριστουγεννιάτικη παράσταση στην Καραϊβική για το 6 Music. «Το I Saw Mommy Kiss a Dreadlocks του Barrington Levy είναι ένα πραγματικά χαριτωμένο, ανόητο τραγούδι. Και το Talking Turkeys του Benjamin Zephaniah είναι ένα άλλο αγαπημένο. Είναι ένα όμορφο ποίημα που προωθεί τη φροντίδα του ενός για τον άλλον και όλων των όντων στη Γη».

Sherelle tweaks the mix at a party.
Δοκιμάστε τον Barrington Levy, προτείνει η Sherelle. Φωτογραφία: Samir Hussein/Getty Images για την H&M

Σκεφτείτε τα μηνύματα των τραγουδιών

«Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, δεν κάθομαι απλώς και λέω όλες τις επιτυχίες», λέει ο Murphy, «αλλά πρέπει να είναι αναζωογονητικό. Το μέλλον είναι συνήθως καλό. τραγούδια που μιλούν για το μέλλον με θετικό τρόπο. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι: “Ω, όλα θα είναι τρομερά από εδώ και πέρα”».

Να είστε προετοιμασμένοι για τα μεσάνυχτα της παραμονής της Πρωτοχρονιάς

«Είτε παίζεις house, disco ή techno», λέει η Paulette, τα μεσάνυχτα «παίζεις ένα κομμάτι είτε που ήταν σημαντικό για τη χρονιά είτε πρόκειται να είναι σημαντικό για την επόμενη χρονιά και που όλοι αγαπούν. Το 2006, ήταν το Crazy του Gnarls Barkley που όλοι έμοιαζαν να εγκαταλείπουν».

«Πάντα μου άρεσε το You Got the Love, το mashup του τραγουδιού Candi Staton του Frankie Knuckles. Υπάρχει κάτι πολύ εορταστικό σε αυτό», λέει ο Cook. «Ή γεννημένος ολισθηρός από τον υπόκοσμο. Κάτι που παίρνει τα χέρια στον αέρα. Είναι εκείνη η στιγμή της εγκατάλειψης και του εορτασμού που γεννούν ορισμένα riffs ή θόρυβοι».

Μην το παρακάνετε

”Η Sherelle συνήθιζε να πίνει αλκοόλ όταν πήρε για πρώτη φορά έναν αναβάτη, αλλά τώρα τείνει να έχει μόνο ένα Club-Mate και τεκίλα όταν είναι DJ, κάτι που βρίσκει ότι είναι αρκετό για να την κρατήσει. Συμβουλεύει να μεταβιβάσετε καθήκοντα DJ σε κάποιον πιο νηφάλιο εάν έχετε παραδοθεί. «Σίγουρα έχω πάει σε μερικά πάρτι όπου η ψυχαγωγική χρήση των ανθρώπων έχει επηρεάσει τις λίστες αναπαραγωγής τους και έχει δημιουργήσει μια πολύ περίεργη και περίεργη ατμόσφαιρα όπου όλοι θέλουν να πάνε σπίτι».

Χορέψτε σαν να μην παρακολουθεί κανείς

«Πάντα χορεύω ενώ κάνω DJ», λέει η Paulette. Μερικοί DJ είναι «υπερκριτικοί με άλλους DJ που χορεύουν, χειρονομούν και συγχρονίζουν τα χείλη, επειδή οι άνθρωποι δεν είναι εκεί για να κοιτάξουν τον DJ. Το καταλαβαίνω. Αλλά νομίζω ότι λειτουργεί πραγματικά: αν σε δουν να περνάς υπέροχα, τότε και οι άνθρωποι στην πίστα θα περάσουν υπέροχα».

«Πάντα χορεύω ενώ κάνω DJ», λέει η Paulette. Μερικοί DJ είναι «υπερκριτικοί με άλλους DJ που χορεύουν, χειρονομούν και συγχρονίζουν τα χείλη, επειδή οι άνθρωποι δεν είναι εκεί για να κοιτάξουν τον DJ. Το καταλαβαίνω. Αλλά νομίζω ότι λειτουργεί πραγματικά: αν σε δουν να περνάς υπέροχα, τότε και οι άνθρωποι στην πίστα θα περάσουν υπέροχα».

Sarah Phillips

Πηγή:theguardian.com

Sarah Phillips

Πηγή:theguardian.com

About Post Author

You May Also Like

More From Author