Η φετινή τηλεοπτική σεζόν έφερε αρκετές αξιόλογες ελληνικές παραγωγές, αλλά η μίνι σειρά «Μαύροι Πίνακες» κατάφερε να ξεχωρίσει ως μια από τις πιο ποιοτικές δημιουργίες. Με ένα καλοδουλεμένο σενάριο, καθηλωτικές ερμηνείες και υψηλή αισθητική, η σειρά του STAR αποτέλεσε ένα τολμηρό βήμα για την ελληνική μυθοπλασία. Παρά τη χαμηλή τηλεθέαση, δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι οι «Μαύροι Πίνακες» ήταν ένα μοναδικό δείγμα ποιοτικής τηλεόρασης που αναδείχθηκε από το συγκλονιστικό φινάλε της.
Ένα ανατρεπτικό φινάλε που εντυπωσίασε
Το τελευταίο επεισόδιο ολοκλήρωσε τη σειρά με τρόπο που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η πλοκή κορυφώθηκε με καταιγιστικές εξελίξεις: ο τραυματισμός του Άλκη, οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις της Ελπίδας στην αστυνομία και οι συναισθηματικές κορυφώσεις των πρωταγωνιστών δημιούργησαν ένα τέλος που κράτησε το κοινό σε εγρήγορση μέχρι την τελευταία στιγμή.
Οι σεναριογράφοι, Σοφία Καζαντζιάν και Μάριος Ιορδάνου, παρέδωσαν ένα από τα πιο καλοδουλεμένα και πρωτότυπα σενάρια των τελευταίων ετών, πλέκοντας μια ιστορία μυστηρίου και ανθρώπινης ψυχολογίας που ανέτρεπε συνεχώς τις προσδοκίες των τηλεθεατών. Το σενάριο ήταν γεμάτο λεπτομέρειες, ανατροπές και βάθος, δημιουργώντας μια εμπειρία που αποτυπώθηκε στη μνήμη όλων όσων παρακολούθησαν τη σειρά.
Μια παραγωγή που θύμιζε εξωτερικό
Η σκηνοθεσία της Κατερίνας Φιλιώτου συνέβαλε καθοριστικά στο αποτέλεσμα. Με υποβλητικά πλάνα, ατμοσφαιρικό φωτισμό και λεπτομέρειες που έδιναν κινηματογραφική αίσθηση, η σειρά ανέβασε τον πήχη για την ελληνική τηλεόραση. Επιπλέον, οι αναφορές στους σκοτεινούς πίνακες του Φρανσίσκο Γκόγια πρόσθεσαν έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, συνδέοντας την αισθητική με την πλοκή.
Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών, με τον Ιωάννη Παπαζήση να ξεχωρίζει, έδωσαν ζωή στους σύνθετους χαρακτήρες, αναδεικνύοντας τα ψυχολογικά βάθη τους. Ο τρόπος που οι ήρωες αντιμετώπισαν τις τραγικές καταστάσεις στις οποίες ενεπλάκησαν, ανέβασε τη συναισθηματική ένταση σε κάθε επεισόδιο.
Γιατί απέτυχαν στην τηλεθέαση
Παρά τη φήμη και τις ενθουσιώδεις κριτικές, οι «Μαύροι Πίνακες» δεν κατάφεραν να σημειώσουν υψηλή τηλεθέαση, περιοριζόμενοι σε ποσοστά της τάξης του 6-7%. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό, παρά τις όποιες αλλαγές, δεν ήταν έτοιμο να αγκαλιάσει μια σειρά τόσο διαφορετική από τις συνήθεις επιλογές του.
Η προβολή της σειράς Παρασκευή βράδυ στις 22:30, ώρα που το δυναμικό κοινό συνήθως επιλέγει να βγει για διασκέδαση, ίσως υπήρξε λανθασμένη στρατηγική από την πλευρά του καναλιού. Επιπλέον, ο περιορισμένος αριθμός επεισοδίων δεν έδωσε αρκετό χρόνο για να «χτίσει» κοινό ή να δημιουργήσει τηλεοπτική συνήθεια. Μπορεί όμως αυτό να αποτελεί δικαιολογία όταν υπάρχει το αντιπαράδειγμα του Maestro;
Οι «Μαύροι Πίνακες» απέδειξαν ότι η ελληνική τηλεόραση μπορεί να παράγει έργα υψηλής ποιότητας, ισάξια των παραγωγών του εξωτερικού. Παρά την εμπορική αποτυχία, η σειρά αποτελεί σημείο αναφοράς για το πώς η μυθοπλασία μπορεί να εξελιχθεί όταν συνδυάζει αισθητική, πλοκή και καλλιτεχνική τόλμη.
Ίσως το κοινό χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να συνηθίσει τέτοιες δημιουργίες. Αυτό, όμως, δεν μειώνει τη σημασία της σειράς ως μια από τις καλύτερες που είδαμε τα τελευταία χρόνια. Ένα πραγματικό στολίδι για όσους αναζητούν κάτι περισσότερο από την τυπική ελληνική μυθοπλασία.
Πηγή:dailymedia.com.gr