του Βαγγέλη Τάτση
Θάνο σε ευχαριστούμε και εγώ προσωπικά και το myreview.gr για την παραχώρηση της συνέντευξης.
Ο Θάνος Μπίρκος είναι ηθοποιός. Γεννήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1981 (ηλικία 40 χρονών). Έχει σπουδάσει στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Δήμου Αγίας Βαρβάρας “Ιάκωβος Καμπανέλης”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για Μοντέρνους και Ευρωπαϊκούς Χορούς καθώς επίσης και για Χορό Μιούζικαλ. Στην τηλεόραση έχει συμμετάσχει στις σειρές “Μις Νταίζη” (ALPHA) και «Σασμό» του Alpha.
Φέτος η ελληνική τηλεόραση διάγει μια πολύ καλή τηλεοπτική χρονιά και εσύ είσαι μέρος της. Σε απολαμβάνουμε στο «Σασμό» του Alpha σε έναν ιδιαίτερο ρόλο, εκείνο του Τόλη. Η συνθήκη του ρόλου αυτού βοηθάει στο να υποστηριχθεί από εσένα με ένα θεατρικό τρόπο που κάνει πιο άμεση την επαφή με τον θεατή. Θέλεις να μας μιλήσεις αν ισχύει αυτό και σε πιο βαθμό;
Με το που ανελαβα τα κειμενα του ρόλου η αληθεια ειναι οτι εκανα τη μελετη πανω σε θεατρικες δομες γιατι ειναι κατι που γνωριζω καλά και ήθελα να θέσω γερές βάσεις στον χαρακτηρα για την συνέχεια. Σαφώς και τα εκφραστικά μεσα στην τηλεόραση διαφέρουν απο αυτά του θεάτρου αλλα παρολα αυτα στόχος και στις δύο περιπτώσεις ειναι να κατακτησεις τον πυρήνα του χαρακτηρα του ρόλου και να πορευτείς είτε πανω στο σανίδι είτε μπροστα στον τηλεοπτικο φακό.
Το καστ είναι εξαιρετικά δυνατό με μεγάλα ονόματα, μα θεωρώ ότι είναι έτσι η φύση της συγκεκριμένης σειράς που όλοι σας είστε εν δυνάμει πρωταγωνιστές. Αυτό έχει να κάνει με την μεταφορά του βιβλίου στην μικρή οθόνη ή είναι τέχνασμα του σεναρίου;
Παρακολουθώντας τη σειρά καταλαβαίνεις ,κατα τη γνώμη μου, οτι παίζει σημαντικό ρόλο το οτι οι χαρακτηρες ειναι βγαλμένοι απο ενα βιβλιο, γιατι ο συγγραφέας τους έχει δώσει την αρχική πνοή, τους έχει μελετήσει , έχει αναγνωρίσει τον λόγο υπαρξης τους στην ιστορία. Αυτό και μόνο δίνει αξία διαφορετική στον καθένα απο αυτούς με αποτέλεσμα στο σενάριο η υπόσταση τους να μην ειναι διεκπαιρεωτική.
Αυτό το δισυπόστατο του Τόλη που από την μια, φαντάζει έναν άνθρωπο με ευγένεια και ενσυναίσθηση και από την άλλη έναν αμετανόητο δολοφόνο με παγωμένο βλέμμα, πόσο δύσκολο ήταν να το δουλέψεις για να μας το δώσεις τελικά τόσο γλαφυρά στις οθόνες μας;
Δεν μου αρέσει η λέξη δυσκολο, θα προτιμήσω να το χαρακτηρίσω ως πρόκληση. Δεν έχω ανάλογες εμπειρίες σαν Θάνος ώσον αφορά τον φονο κια τα ενστικτα του δολοφονου σαφως, γιαυτό και κατέφυγα στην έρευνα πάνω στην ψυχολογία ενός ανθρώπου που αφαιρεί μια ανθρώπινη ζωη. Απο κεί και πέρα το σενάριο ήταν αρωγός πάνω σε τι γραμμη θα κινηθω και προτίμησα να δω τον ρόλο σαν ένα “καλυδοσκοπιο” που το γυρνάς και αποκαλυπτεται μια διαφορετική συστοιχία χρωματικής παλέτας…άρα δεν είναι δύσκολο, ο ρόλος του τόλη ειναι μια ωραία προκληση.
Όταν δουλεύεις τον ̈Τόλη ̈ έχεις στο μυαλό σου κάποιο συγκεκριμένο άτομο ή
συνθήκη που να προσπαθείς να εξωτερικεύσεις;
Αυτό που εχω στο μυαλό μου είναι πάντα το γιατί ο τόλης εκανε αυτη την πράξη, την πράξη του φόνου. Όλα τα περνάω απο αυτό το φίλτρο. δεν έχω καποιο άτομο ή συνθήκη στο μυαλο μου όσον αφορά την εγκληματική πράξη. Παρόλα αυτά όσον αφορά το κομματι της φιλίας που έχει ο ρόλος με τον Αστέρη ειναι πολλες φορές που αναγνωρίζω στοιχεία του εαυτού μου στις διαπροσωπικες σχέσεις με τους κολλητους μου.
Αυτή την στιγμή εκτός την τηλεοπτική σειρά, υπάρχει κάποια θεατρική
παράσταση που μπορούν να σε δούμε;
Αυτη τη στιγμή δεν είμαι σε καποια παρασταση, ωστόσο μου εχουν γινει καποιες προτασεις για το μελλον ..το αμεσο μελλον…που σύντομα θα μπορω να μιλησω για αυτες.
Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό στις μέρες μας να ̈υπάρχει ̈ στο χώρο και να βιοπορίζεται από αυτό που έχει σπουδάσει;
Είπα και πριν δεν μου αρέσει η λέξη δύσκολο, θεωρώ οτι δεν πρέπει να παίρνεις αψηφιστα οποια ευκαιρία σου δίνετε στην επόχη μας, πλεόν τα περιθώρια για
ευκαιριες εχουν λιγοστέψει και με πίστη στην τέχνη μας να προσπαθήσεις με στοχο το καλύτερο και αυτο θα σε οδηγησει στο επόμενο βήμα.
Υπάρχει η αίσθηση ότι το θέατρο είναι ο ηθοποιός. Θα ακούσουμε πολλές φορές την φράση ̈Σε αυτή την παράσταση παίζει ο τάδε ̈ Θεωρείς ότι το κείμενο
γίνεται υποδεέστερο για τους θεατές όταν ο ηθοποιός που υποδύεται έναν ρόλο δεν είναι ευρύτερα γνωστός, ακόμα και αν ο ίδιος έχει εξαιρετική ερμηνεία;
Ένα σπουδαίο κείμενο και το όραμα του σκηνοθέτη πανω σε αυτο θεωρώ ότι καθορίζουν μία παράσταση κατα τη γνώμη μου.Εν συνεχεία η ομάδα των ηθοποιων που θα εργαστεί πάνω σε αυτη την παράσταση το αν ειναι αναγνωρίσιμοι ή όχι δεν αγγίζει την ποιοτητα αυτής. Βεβαίως έτσι οπως εχει δομηθεί το μαρκετινγκ στο θέατρο για να “ακουστεί” μια παράσταση βοηθάει η αναγνωρισιμοτητα ενος ή περισσοτέρων ηθοποιων που συμμετέχουν σε αυτή ώστε να έρθει το κοινό στο ταμείο, αλλα για να συνεχίσει να ερχεται η ουσία μια παράστασης ειναι το κείμενο και αν το όραμα, όπως προανέφερα, του σκνοθέτη αφορά το κοινό.
Υπήρχε κάποια στιγμή στα γυρίσματα που είτε λόγω συναισθηματικής
φόρτισης, είτε λόγω κωμικής κατάστασης να μην μπόρεσε να ολοκληρωθεί μια
σκηνή;
Νομίζω αν θυμάμαι καλά η σκηνή που ο Τόλης “κράζει’ τον Ντενίρο , τα γέλια δεν μας αφηναν νασυνεχισουμε μας ειχε πιασει νευρικο, αλλά στο τέλος βγήκε.
Τέλος σε ευχαριστώ προσωπικά Θάνο για την ζεστή μας συνέντευξη και σου εύχομαι η σκληρή σου προσπάθεια και η αγάπη σου γι’αυτό που κάνεις να βρίσκει πάντα ανταπόκριση και να αναδεικνύει, όλα όσα έχεις ανάγκη να μοιραστείς μαζί μας.
+ There are no comments
Add yours