Tην ωριμότερη στιγμή της μέχρι σήμερα δραματουργικής πορείας του Θεοδόση Πελεγρίνη αποτελεί η τριλογία Λάκης και Μάκης, στην οποία διαθλάται ο φιλοσοφικός στοχασμός μέσα από όρους μιας εξόχως ενδιαφέρουσας παραστασιμότητας. Aυτοί οι όροι εξασφαλίζονται εν πολλοίς από τη διαχείριση της πλοκής κατά έναν τόσο παιγνιώδη τρόπο που επιτρέπει ταυτόχρονα την ανάγνωση του έργου ως αστυνομικής κωμωδίας, ιλαροτραγωδίας, λαϊκού δράματος, κοινωνικού, οικογενειακού ή υπαρξιακού δράματος, φιλοσοφικού διαλόγου ή έργου στον απόηχο του θεάτρου του παραλόγου. Aυτό το γεγονός υπαγορεύει παράλληλα πολλαπλές σκηνικές ερμηνείες, ενισχύοντας την όλη θεατρικότητα του κειμένου. Ο ίδιος ο συγγραφέας χαρακτηρίζει το έργο του ως ιλαροτραγωδία, υποδηλώνοντας μια διάθεση αλληλοϋπονόμευσης του νοήματος γύρω από το βάρος της ύπαρξης ή την ελαφρότητα του είναι. Το έργο εκτυλίσσεται σε τρεις πράξεις, καθεμία όμως από τις οποίες διαθέτει τη δική της αυτοτέλεια. Πρόκειται για ένα δραματουργικό σύμπαν αυτόνομο και κλειστό, και στις τρεις πράξεις, καθώς η επικοινωνία με τον έξω κόσμο ουσιαστικά είναι ανύπαρκτη ή, και όταν δηλώνεται (όπως συμβαίνει στην τρίτη πράξη, όπου ο ένας παρακολουθεί με κιάλια το διαμέρισμα που βρίσκεται απέναντι), συμβαίνει με τρόπο που ενισχύει την αίσθηση αυτοεγκλεισμού των προσώπων στην παράδοξη πραγματικότητα ενός αστικού τοπίου. Oι δύο αντιήρωες, ο Λάκης και ο Mάκης, ως ένα άλλο μπεκετικό δίδυμο με έντονα ωστόσο στοιχεία ελληνικότητας και λαϊκές καταβολές, στα οποία παραπέμπει άλλωστε με παιγνιώδη διάθεση από τον συγγραφέα το όνομά τους, εξαιρετικά όμοιοι αλλά και πολύ διαφορετικοί, ηθικολογούν μέσα στην απραξία τους, ονειροπολούν και χάνονται στις αυταπάτες και στα σκοτάδια της ύπαρξης. Καθώς το παρελθόν των ηρώων απουσιάζει, όπως και βασικά στοιχεία της ταυτότητάς τους, αλλά και της μεταξύ τους σχέσης ― η οποία παραμένει μέχρι τέλους απροσδιόριστη ―, ο θεατής στρέφει την προσοχή του αποκλειστικά στο εδώ και τώρα της σκηνικής δράσης, προσπαθώντας να αντιληφθεί το νόημά της, την ίδια στιγμή που αυτό ακυρώνεται διαρκώς, όπως ακριβώς ακυρώνεται και η προσπάθεια των δύο ηρώων να δώσουν κάποιου είδους νόημα στην ύπαρξή τους. ― Eπίκουρη καθηγήτρια Δρ Kωνσταντίνα Zηροπούλου.
You May Also Like
«Απαράφθορες» του Στέλιου Χαλκίτη
June 17, 2022
«Στην άγνωστη νήσο» της Μαίρης Βασάλου
May 27, 2022
΄Αδοξο τέλος για την Instashop στην Ελλάδα΄
December 14, 2023
”All you need is Greece” Book by Caroline Rovithi
September 26, 2021
‘Girls Trip’ already surpasses ‘Rough Night’ in opening weekend
January 26, 2022
“Artemis” του Andy Weir, μτφρ. Λιθάρης Χριστόδουλος
October 24, 2022
More From Author
Αντώνης Λυμπέρης: Πότε και πού θα γίνει η κηδεία του
November 26, 2024
Πέθανε ο γνωστός εκδότης Αντώνης Λυμπέρης
November 25, 2024
11 Καλύτερα Ελληνικά Εστιατόρια στην Μπαλί που θα σας καταπλήξουν
November 16, 2024
Roy Haynes: Πέθανε ο θρυλικός ντράμερ της τζαζ
November 13, 2024
Το “FESTEN” των Τόμας Βίντερμπεργκ & Μπο Χάνσεν,στο Θέατρο ΑΛΜΑ
November 13, 2024
+ There are no comments
Add yours