Μετράμε μόλις πέντε εικοσιτετράωρα από την παγκόσμια πρεμιέρα του Toyota GR Yaris -θα επανέλθουμε αργότερα σε αυτό- στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Τόκιο και οι αεικίνητοι Ιάπωνες έχουν ήδη πάρει θέση στη σκηνή του Kenshiki Forum, στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, έτοιμοι να αποκαλύψουν μπροστά στα γεμάτα περιέργεια και προσμονή μάτια μας το φιλόδοξο όραμά τους για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.
Όλα όσα πρόκειται να μας απασχολήσουν στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον κρύβονται πίσω από την κεντρική σκηνή ενός forum το οποίο φιλοξενείται -όχι τυχαία- στην καρδιά της Ευρώπης. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια οι Ιάπωνες έχουν επενδύσει στη γηραιά ήπειρο το ποσό του 1,3 δισεκατομμυρίου ευρώ. Μόνο το 2019 η παραγωγή της Toyota εντός των ευρωπαϊκών τειχών άγγιξε τις 800.000 μονάδες, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου στην Ευρώπη (βλέπε Toyota και Lexus) έφτασαν τα 1.089.000 οχήματα.
Ο απολογισμός των πεπραγμένων για μια αυτοκινητοβιομηχανία με το μέγεθος της Toyota μοιάζει ενδεχομένως περιττός, είναι ενδεικτικός ωστόσο του «ειδικού βάρους» όσων η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία των 11 εκατομμυρίων πωλήσεων και των 160.000 σημείων πώλησης παγκοσμίως πρόκειται να υλοποιήσει τα αμέσως επόμενα χρόνια.
ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
Για έναν κατασκευαστή που έχει ήδη δημιουργήσει ένα «πάρκο» 15 εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων σε ολόκληρο τον πλανήτη, η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης φαντάζει απλή. Η πραγματικότητα, βέβαια, μας διαψεύδει είτε γιατί οι Ιάπωνες σπανίως πραγματοποιούν το επόμενο βήμα αν δεν είναι απολύτως σίγουροι γι’ αυτό, είτε γιατί η στόχευσή τους ήταν -μέχρι σήμερα τουλάχιστον- διαφορετική.
To γεγονός, λοιπόν, ότι ο ιαπωνικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών πρόκειται μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να προσθέσει στην γκάμα του δέκα αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις αποτελεί μια πρώτου μεγέθους είδηση. Πόσο μάλλον όταν τα δέκα ηλεκτροκίνητα της Toyota-Lexus πρόκειται να πλαισιωθούν από 40 υβριδικά και plug-in υβριδικά νέα μοντέλα, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των εξηλεκτρισμένων οχημάτων του ιαπωνικού ομίλου στα πενήντα.
Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και το Toyota RAV4 Plug-In Hybrid με συνδυαστική απόδοση 306 ίππων και την ικανότητα να διανύει με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας περισσότερα από 50 χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η αρχή θα γίνει με ένα Lexus και ειδικότερα με το UX 300e, η παραγωγή του οποίου πρόκειται να ξεκινήσει μέσα στην χρονιά.
Το Lexus UX 300e εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 300 Nm ροπής, καθώς και με μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 54,3 kWh οι οποίες εξασφαλίζουν αυτονομία 300 χιλιομέτρων βάσει του προτύπου μέτρησης WLTP.
ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δεν είναι η μοναδική που διεκδικεί θέση στο απαλλαγμένο από τις εκπομπές ρύπων μέλλον της Toyota. Οι Ιάπωνες είναι αποφασισμένοι να δώσουν συνέχεια στην εξέλιξη των υδρογονοκίνητων οχημάτων και η παρουσία του επιβλητικού σε διαστάσεις και προδιαγραφές Mirai στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας είναι η καλύτερη απόδειξη.
Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά ενός αυτοκινήτου που μετρά ήδη έξι χρόνια στην παγκόσμια αγορά και περισσότερες από 10.000 πωλήσεις. Αριθμός που μπορεί να ακούγεται μικρός για τα δεδομένα ενός συμβατικού αυτοκινήτου όχι όμως και για μια τεχνολογία που παραμένει ακόμα και σήμερα σε εμβρυακό στάδιο.
Με μήκος που αγγίζει τα 5 μέτρα και σχεδίαση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, η δεύτερη γενιά του Mirai υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ως εκ τούτου ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.
Σύμφωνα με την Toyota η αυτονομία του νέου Mirai έχει αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την απερχόμενη γενιά του (650 χιλιόμετρα κατά προσέγγιση), γεγονός που εν μέρει οφείλεται και στην παρουσία τριών -αντί για δύο στο παρελθόν- δεξαμενών συμπιεσμένου υδρογόνου ανάμεσα στις προδιαγραφές του.
Το ένα και μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα ενώ στη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου συμβάλλει τόσο το χαμηλότερο κέντρο βάρους όσο και η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου.
ΟΧΙ ΠΙΑ ΒΑΡΕΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
“No more boring cars” ήταν τα λόγια του προέδρου της Toyota που αποτέλεσαν το εφαλτήρια για μια άνευ προηγουμένου αλλαγή στον προσανατολισμό των προτάσεων της ιαπωνικής φίρμας. Όχι τυχαία η δήλωση του Akio Toyoda τον Φεβρουάριο του 2014 ακολούθησε η επιστροφή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και η εξέλιξη μοντέλων με σαφή οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.
Η νέα Supra αποτελεί ίσως το πιο ενδεικτικό παράδειγμα όχι όμως και το μοναδικό, μιας και το άρτι αφιχθέν GR Yaris με τους 261 ίππους και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης δείχνει ικανό να επισκιάσει την επιστροφή του ιαπωνικού sportscar στις προθήκες της Toyota.
To GR Yaris είναι ότι πιο κοντινό μπορεί να αποκτήσει κανείς στην αγωνιστική εκδοχή του αυτοκινήτου που θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Τρίθυρο αμάξωμα, εξωτικές αναλογίες και εκρηκτικές προδιαγραφές, προεξέχοντος του τρικύλινδρου κινητήρα των 1.618 κ.εκ. και των 261 ίππων.
Όχι τυχαία, άλλωστε, η ίδια η Toyota συνδέει το ισχυρότερο Yaris παραγωγής με την αντίστοιχη-τετρακίνητη Toyota Celica GT Four. Μάλιστα, στο πακέτο εξοπλισμού “Circuit Pack”, πέρα από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνηση με τα τρία προγράμματα λειτουργίας, το «μικρό» Yaris προσφέρεται και με δύο μηχανικά διαφορικά (έναν σε κάνε άξονα).
Επιστρέφοντας στη Supra, οι τελευταίες εξελίξεις τη θέλουν να αποκτά μια έκδοση χωρητικότητας 2,0 λίτρων, η οποία και θα αποδίδει 258 ίππους και θα υπολείπεται σε βάρος κατά 100 κιλά σε σύγκριση με την μέχρι σήμερα γνωστή έκδοση των 3,0 λίτρων.
TNGA
Το πιο πιθανόν είναι ότι η πλατφόρμα που έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασίαTNGA (Toyota New Global Architecture) δεν σας θυμίζει απολύτως τίποτα, για την Toyota ωστόσο αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της γκάμας της.
Ευέλικτη ώστε να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία χτίστηκε τόσο του νέου Yaris όσο και τα ήδη γνωστά Prius C-HR, η πλατφόρμα της ιαπωνικής φίρμας έχει ήδη καταθέσει τα διαπιστευτήριά της.
Τους επόμενου μήνες άλλωστε την ίδια αφετηρία θα έχει και ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών crossover, η αποκάλυψη του οποίου θα πραγματοποιηθεί μέσα στους επόμενου μήνες
Ούτε λίγο, ούτε πολύ οι Ιάπωνες προβλέπουν ότι το 30 %των μελλοντικών τους πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά θα προέρχεται από την ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, εξού και η βιοποικιλότητα που επιχειρούν να αποκαταστήσουν στην γκάμα τους.
Ανεξαρτήτως κατηγορίας, πάντως, η πρόβλεψή τους για το 2025 είναι ότι το 90% των μοντέλων της Toyota θα βασίζονται σε μια εκδοχή της πλατφόρμας TNGA και θα εφοδιάζονται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα κίνησης.
ΟΙ ΥΠΕΡΕΣΙΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΑΣ
Η Toyota ευελπιστεί να μετασχηματιστεί από μια παραδοσιακή δύναμη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια εταιρεία που θα προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες κινητικότητας.
Για τον σκοπό αυτό δημιούργησε μια νέα φίρμα, την οποία ονόμασε KINTO, τοποθετώντας κάτω από την ομπρέλα της προγράμματα μακροχρόνιας μίσθωσης, διαμοιρασμού ή ακόμα και car pooling.
Το KINTO αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής μας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σε αγορές στις οποίες μπορεί να είναι βιώσιμη, η προσθήκη υπηρεσιών κινητικότητας στο παραδοσιακό επιχειρηματικό μας μοντέλο θα μας επιτρέψει να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των πελατών μας και να υποστηρίξουμε τις αναδυόμενες απαιτήσεις κινητικότητας των πόλεων και των περιφερειών, δήλωσε σχετικά ο Dr Johan van Zyl, Πρόεδρος και Διευθύνον Σύμβουλος της Toyota Europe, σκιαγραφώντας την πορεία της ιαπωνικής φίρμας στο μέλλον.
Πηγή:caranddriver.gr
+ There are no comments
Add yours