Είναι γεγονός ότι διανύουμε μία ιδιαίτερη τουριστική σεζόν η οποία σαφώς και δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Και μπορεί τις ημέρες άφιξης κρουαζιεροπλοίων να βοηθά ώστε οι εικόνες που συχνά παρακολουθούμε σε social media να είναι γεμάτες από κόσμο σε διάφορα τουριστικά σημεία του παραδοσιακού οικισμού, όμως η πραγματικότητα όταν σηκωθούν οι άγκυρες, είναι εντελώς διαφορετική.  

Και όταν μιλάμε για κρουαζιερόπλοια, αναφερόμαστε σε πλωτές πολιτείες οι οποίες μεταφέρουν το ελάχιστο 5.000 ανθρώπους η κάθε μία. Όταν λοιπόν η Μύκονος υποδέχεται από μία έως και 5 κρουαζιέρες κάποιες ημέρες και φιλοξενεί περισσότερους από 20.000 τουρίστες μέσα στον οικισμό της, σίγουρα θα δείχνει ασφυχτικά γεμάτη. Το τι αποφέρει αυτή η ταυτόχρονη συνύπαρξη τόσων κρουαζιεροπλοίων είναι ένα μεγάλο θέμα προς συζήτηση. 

Φέτος ωστόσο η κατάσταση (των ταυτόχρονων αφίξεων πολλών κρουαζιεροπλοίων) αν και δύσκολη στον χειρισμό της είναι σαφώς ικανοποιητική καθώς αν δεν υπήρχαν και αυτές, οι επιχειρήσεις της χώρας όπως λένε και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες που βλέπουν τις αυξομειώσεις στους τζίρους τους με την ύπαρξη ή μη της κρουαζιέρας, τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα. 

Η μεγάλη κίνηση στους δρόμους είναι επίσης ένα στοιχείο που δεν πρέπει να μας παραπλανεί καθώς δεν προκύπτει μόνο από ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τουριστών, αλλά από van, ξενοδοχειακά, επαγγελματικά παντώς είδους και σαφώς εκατοντάδες ΙΧ μονίμων κατοίκων και προσωπικού που υπάρχει και κινείται αυτή τη στιγμή στο νησί. 

Σχετικά με τα επίσημα στοιχεία τώρα η κίνηση που καταγράφεται είναι μέχρι στιγμής πτωτική και κειμένεται στο -20% όπως έχει γραφθεί πολλάκις σε έγκυρα site των Αθηνών και όχι μόνο, σε σχέση πάντα με το 2019. Βεβαίως και δεν είναι μόνο η Μύκονος που παρουσιάζει πτώση, εμείς όμως αναφερόμαστε στο νησί μας. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που παρουσίασε το LiveNews, τα στοιχεία για τον Απρίλιο του 2023 όσον αφορά τις διεθνείς αφίξεις κυμάνθηκαν στο +14,6% για το σύνολο της χώρας.

Ωστόσο, η Μύκονος σημείωσε πτώση -29% και η Σαντορίνη -6.4%. Συνολικά τον Απρίλιο και τον Μάιο ο τζίρος έπεσε από -15 έως -20%.

Την ίδια στιγμή, στα «πάνω» τους είναι η Ρόδος με τις αφίξεις να «εκτοξεύονται» στο +31,2% και η Θεσσαλονίκη στο +26,8%.

Ακόμα και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος που η κίνηση ήταν εμφανώς αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, δεν πλησίασε τα επίπεδα του ’19 στο νησί. Βεβαίως ούτε ο καιρός βοηθάει μέχρι στιγμής, αλλά αυτό έχει να κάνει με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. 

Συγκρατημένα αισιόδοξοι είναι οι επιχειρηματίες οι οποίοι πιστεύουν ότι σταδιακά το κλίμα θα αλλάξει και η Μύκονος θα γεμίσει και θα επανέλθει στην κανονικότητα. 

Όσο όμως οι τιμές παραμένουν στα ύψη και τα αρνητικά δημοσιεύματα κάνουν το γύρο του κόσμου μέσα από τις μεγάλες τουριστικές πλατφόρμες και τα social media, με εκατοντάδες επισκέπτες να μιλούν με τα χειρότερα σχόλια για τον τόπο μας, θα πρέπει αφενός να προβληματιστούμε και αφετέρου να κρατάμε μικρό καλάθι, όσον αφορά τον μέσο ταξιδιώτη, ο οποίος κάνοντας διαχείριση των χρημάτων του επιλέγει φθηνότερους προορισμούς για μεγαλύτερο διάστημα διακοπών. Διότι δυστυχώς για κάποιες επιχειρήσεις που αισχροκερδούν ή αυθαιρετούν, τελικά την πληρώνουν όλοι. 

Σίγουρα τέτοια άρθρα δεν αντικατοπτρίζουν την συνολική εικόνα του νησιού, ωστόσο την πλήττουν συνολικά στο ανάγνωσμά τους. 

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε είναι από την Κυριακή της Πεντηκοστής περί τις 10 το βράδυ στην χώρα της Μυκόνου, Ματογιάννι και Γιαλό. 

Φωτογραφίες που αντικατοπτρίζουν μιαν άλλη εικόνα την οποία πρέπει να την λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη όσον αφορά την διαφορά που υπάρχει στην κίνηση του παραδοσιακού οικισμού του νησιού, το πρωί με την κρουαζιέρα και το βράδυ, χωρίς αυτήν. 

Πηγή:mykonosdaily.gr

About Post Author

You May Also Like

More From Author