Ο ζωντανός μύθος και η ασυμβίβαστη του γαλλικού σινεμά, τότε, στην παραλία Παμπελόν, στα γυρίσματα της «Υποταγής»
Μαγνητίζει η φετινή αφίσα του σινε- φεστιβάλ των Καννών (16-27/5) απεικονίζοντας την απόλυτη Γαλλίδα super star Κατρίν Ντενέβ στα νιάτα της, κοντά στο Σεν Τροπέ, να παίζει με τα ατίθασα ξανθά μαλλιά της. Ηταν 1968 και η ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη ηθοποιός βρισκόταν στην παραλία Παμπελόν της Κυανής Ακτής για τα γυρίσματα του φιλμ «Η υποταγή» (La Chamade) του Αλέν Καβαλιέ, σε διασκευή του μυθιστορήματος της Φρανσουάζ Σαγκάν.
Χαμογελαστή και πανέμορφη, ήταν πλασμένη για να γίνει είδωλο, δίχως τότε να το ξέρει, διορθώνοντας την αλογοουρά της μπροστά στο φακό του Τζακ Γκαροφάλο. Ένα χρόνο μετά θα πανηγύριζε την «Χρυσή Αρκτο» για την «Αποστροφή» του Πολάνσκι και μετά θα εξελισσόταν σε ερωτικό και φεμινιστικό σύμβολο ως «Ωραία της Ημέρας» του Μπουνιουέλ. Πάνε έξι δεκαετίες άλλωστε που η 79χρονη σήμερα Ντενέβ εκπροσωπεί διεθνώς μια μεγάλη οθόνη δίχως σύνορα και ταμπέλες, ρισκάροντας να δοκιμαστεί σε πιο σινεφίλ αλλά και πιο εμπορικούς ρόλους.
Το φεστιβάλ την υμνεί ως τη «μεγαλύτερη Γαλλίδα σταρ» και «ενσάρκωση του σινεμά», μία ηθοποιό η οποία πορεύτηκε «χωρίς συμβιβασμούς και πάντα σε αρμονία με τις πεποιθήσεις της, ακόμα κι όταν αυτό ήταν κόντρα στο ρεύμα της εποχής», υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων ότι υπήρξε η μούσα των Ζακ Ντεμί, Ανιές Βαρντά, Λουίς Μπουνιουέλ, Φρανσουά Τριφό, Μανουέλ ντε Ολιβέιρα, Αντρέ Τεσινέ, Εμανουέλ Μπερκό, Αρνό Ντεμπλεσάν.
Η vintage φωτογραφία της θα ξεσηκώνει λοιπόν τις επόμενες μέρες τα βλέμματα στο Palais des Festivals, τα σινεμά, τα εστιατόρια και τις βιτρίνες όλης της Κρουαζέτ. Για την ιστορία, στην συγκεκριμένη ταινία, η Ντενέβ υποδύθηκε τη Λουσίλ, μία νεαρή γυναίκα με κοσμική, επιφανειακή ζωή, παραδομένη στην απραξία, τη νωχέλεια και την καλοπέραση. Μια ηρωίδα διχασμένη ανάμεσα στον ηλικιωμένο επιχειρηματία εραστή της και σε έναν γοητευτικό άντρα της ηλικίας της. Πλασμένη να προκαλεί με … παραστρατήματα, δίχως ενοχικό «μανδύα» η πασίγνωστη πρωταγωνίστρια κινήθηκε κι αυτή χαλαρά, κόντρα στα κοινωνικά κλισέ με την τέχνη της και τις απόψεις της.
Πηγή:thebest.gr