Ο Σέρτζιο Πέρεζ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό για την τρίτη νίκη στην καριέρα του. Στη δεύτερη θέση ο Σάινθ, τρίτος ο Φερστάπεν, καταστροφική στρατηγική για τον poleman Λεκλέρ, που τερμάτισε τέταρτος.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ πήρε την παρθενική του νίκη τη φετινή σεζόν και τρίτη συνολική στην καριέρα του. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ, τον Μαξ Φερστάπεν και τον Σαρλ Λεκλέρ. Μάλιστα, οι διαφορές τους ήταν μικρές έως το φινάλε, όμως ο Τσέκο άντεξε την πίεση.
1 Sergio PÉREZ
Red Bull
2 Carlos SAINZ
Ferrari
3 Max VERSTAPPEN
Red Bull
4 Charles LECLERC
Ferrari
5 George RUSSELL
Mercedes
6 Lando NORRIS
McLaren
7 Fernando ALONSO
Alpine
8 Lewis HAMILTON
Mercedes
9 Esteban OCON
Alpine
10 Valtteri BOTTAS
Alfa Romeo
11 Sebastian VETTEL
Aston Martin
12 Pierre GASLY
Alpha Tauri
13 Daniel RICCIARDO
McLarer
14 Lance STROLL
Aston Martin
15 Nicholas LATIFI
Williams
16 Guanyu ZHOU
Alfa Romeo
17 Yuki TSUNODA
Alpha Tauri
18 Alexander ALBON
Williams
19 Mick SCHUMACHER
Haas
20 Kevin MAGNUSSEN
Haas
Ο Πέρεζ και η Red Bull αξιοποίησαν την καταστροφική στρατηγική της Ferrari, η οποία πήρε λανθασμένες αποφάσεις όσον αφορά στις αλλαγές ελαστικών στην αρχή του αγώνα, με τον Λεκλέρ να αλλάζει δύο φορές λάστιχα και από την κορυφή να πέφτει στην τέταρτη θέση.
POS
DRIVER
CAR
PTS
16
Alexander ALBON
Williams Racing
3
5
Carlos SAINZ
Scuderia Ferrari
83
2
Charles LECLERC
Scuderia Ferrari
116
11
Daniel RICCIARDO
McLaren Racing
11
9
Esteban OCON
Alpine F1
30
13
Fernando ALONSO
Alpine F1
10
4
George RUSSELL
Mercedes AMG F1
84
18
Guanyu ZHOU
Alfa Romeo Racing
1
10
Kevin MAGNUSSEN
Haas F1
15
17
Lance STROLL
Aston Martin F1 Team
2
7
Lando NORRIS
McLaren Racing
47
6
Lewis HAMILTON
Mercedes AMG F1
50
1
Max VERSTAPPEN
Red Bull Racing
125
19
Mick SCHUMACHER
Haas F1
0
21
Nicholas LATIFI
Williams Racing
0
20
Nico HULKENBERG
Aston Martin F1 Team
0
14
Pierre GASLY
Scuderia Alpha Tauri
6
15
Sebastian VETTEL
Aston Martin F1 Team
5
3
Sergio PÉREZ
Red Bull Racing
110
8
Valtteri BOTTAS
Alfa Romeo Racing
40
12
Yuki TSUNODA
Scuderia Alpha Tauri
11
Στην βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν διατήρησε την πρώτη θέση με 125 βαθμούς, ενώ αύξησε την διαφορά του από τον Λεκλέρ (116). Στην τρίτη θέση στο -3 από τον Μονεγάσκο ο Μεξικανός. Ο Πέρεζ έγινε ο πρώτος οδηγός από την Κεντρική Αμερική που κερδίζει στο Μονακό, ενώ με την τρίτη νίκη της καριέρας του έπιασε τον Τζανκάρλο Φισικέλα.
Πού κρίθηκε η νίκη
Ο αγώνας ξεκίνησε με αρκετή καθυστέρηση εξαιτίας της βροχής που έπεφτε στο Μονακό. Μάλιστα, η εκκίνηση έγινε με το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε έπειτα από δύο γύρους. Όσο η πίστα στέγνωνε, τόσο οι ομάδες έπρεπε να λύσουν τον γρίφο για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν, δεδομένου ότι ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά.
Πέρεζ και Φερστάπεν μπήκαν πρώτοι βάζοντας ενδιάμεσα, με τον Λεκλέρ να καθυστερεί και να αλλάζει στον 18ο γύρο με τον Μεξικανό να παίρνει την πρωτοπόρα, σημείο κλειδί για τον αγώνα. Στον 22ο γύρο η Ferrari προσπάθησε να διορθώσει το λάθος της και οι δύο οδηγοί μπήκαν μαζί για σκληρά ελαστικά. Η Red Bull απάντησε, με τον Μεξικανό να είναι πρωτοπόρος και τους Σάινθ, Φερστάπεν, Λεκλέρ να ακολουθούν.
Μετά την επιστροφή από την κόκκινη σημαία εξαιτίας του ατυχήματος του Σουμάχερ, η Red Bull αποφάσισε να μεταβεί στα μεσαία ελαστικά, ενώ η Ferrari επέμενε με τα σκληρά.
Ο Πέρεζ διατηρούσε την πρωτοπορία του, με τον Σάινθ να προσπαθεί να πιέσει και να ρωτάει με αγωνία την ομάδα του, εάν υπάρχει φθορά στα ελαστικά του Μεξικανού. Ο Ισπανός πίεσε μέχρι και το τέλος, ενώ από κοντά βρισκόταν και ο Φερστάπεν. Ωστόσο, ο δεύτερος οδηγός της Red Bull άντεξε και είδε πρώτος την καρό σημαία.
Η φάση του αγώνα
Στον 27ο γύρο κατεγράφη ένα μεγάλο ατύχημα. Ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει βίαια στις μπαριέρες. Μάλιστα, το μονοθέσιο του κόπηκε στη μέση. Υπήρξε ανησυχία για την υγεία του Γερμανού, ο οποίος ενημέρωσε πως είναι καλά και απόρησε για τον λόγο που του συνέβη.
Αρχικά, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα, ενώ στον 30ο γύρο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν κόκκινη σημαία, προκειμένου να γίνει η απαιτούμενη επιδιόρθωση στις μπαριέρες.
Ο οδηγός του αγώνα
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως ο οδηγός της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαια. Ο Μεξικανός συνεργάστηκε τέλεια με την ομάδα του, όσον αφορά στις αλλαγές των ελαστικών.
Κράτησε την πρωτοπορία του και παρά την πίεση από τον Σάινθ δεν έχασε την ψυχραιμία του. Παρά το μπλοκάρισμα στην επανέναρξη του αγώνα μετά την κόκκινη σημαία, μπόρεσε να διαχειριστεί τη μεσαία γόμα ελαστικών, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα.
Τι ακολουθεί
Μετά το Μονακό και τις ιδιαίτερες συνθήκες του, η Formula 1 συνεχίζεται με ακόμη ένα σιρκουί πόλης. Ο όγδοος αγώνας της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στο Αζερμπαϊτζάν, με τη μάχη ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull να εντείνεται.
Οι οδηγοί και οι ομάδες θα ξεκουραστούν για περίπου δύο εβδομάδες. Το GP του Αζερμπαϊτζάν ξεκινάει στις 10 Ιουνίου με τις ελεύθερες δοκιμές, ενώ ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις 12 Ιουνίου.
Πηγή:sport24.gr