του Λεόντιου Πετμεζά

Εως τις 30 Νοεμβρίου 2024 διαρκεί η νέα έκθεση της Μαριέλας Κωνσταντινίδου στο βιβλιοπωλείο Το Λεμόνι

Ηρακλειδών 22 στο Θησείο.

Όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων η Μανίνα Ζουμπουλάκη στο άρθρο της στην Athens Voice της 11ης Νοεμβρίου 2024 : ”Στους βιβλιοσκέπαστους τοίχους λοιπόν του «Λεμονιού», παρουσιάζει την έκθεσή της «Θροίσματα», μια σειρά από μικρά, καινούργια, ωραία έργα της η εικαστικός Μαριέλλα Κωνσταντινίδου. Η οποία αλλάζει τεχνοτροπία και ύφος σε κάθε της έκθεση και τώρα έχει βρει κάτι εντελώς διαφορετικό, «φυτικό», «οργανικό», με θαλασσινό αέρα και… μια άλλη ματιά στα φυτά και τα δέντρα, στα φύλλα και στα φύκια ακόμα – έχει αυτήν την θεματολογία, το λέει και η ίδια, ότι «ανακάλυψε ξανά την φύση με αυτήν την δουλειά». Οι τεχνικές της είναι φρέσκιες κι επειδή έχω δει εκθέσεις της, η Μαριέλλα είναι σαν να αλλάζει η ίδια κάθε πενταετία περίπου από τα νύχια ως την κορφή, όχι μόνον οι δουλειές της.”

Τα ζωγραφικά στιγμιότυπα των έντεχνων ανθέων,των φυτών,των δέντρων και των άλλων στοιχείων του οικολογικού περιβάλλοντος που κυριαρχούν στις συλλήψεις της δημιουργού αγγίζουν την ψυχή του θεατή καθώς έχουν επίκεντρο την σχέση τους  με την ανθρώπινη προέκταση και την προοπτική της επέκτασης του ορίζοντα. Η καλλιτέχνιδα ταυτίζει στις συνθέσεις της προχωρημένες αποκαλύψεις διατηρώντας ωστόσο σταθερά την εξέλιξη της οντότητας . Μακριά από την γεωμετρία της ακρίβειας κινείται στην περιοχή της ευρηματικής διάθεσης και της προδιάθεσης του απέριττου .Οι διατάξεις που ενορχηστρώνει παραμένουν αυστηρές με χρώματα και σχήματα που πληθαίνουν, το ίδιο με τα συναισθήματα που θέλει να εκφράσει. Η ζωγραφική της είναι ενστικτώδης απέναντι στην λεπτομέρεια. Είναι τοποθετημένη σε επιλεγμένες φόρμες έφεσης. Οι εκφάνσεις της αναδεικνύουν την βαθιά σχέση της με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα .Η τεχνοτροπία της εντάσσεται σε ένα ιδίωμα γραφής με μια διέγερση που μεταλλάσσεται  από τις εμπειρίες . H τεχνική της στην παρούσα έκθεση στηρίζεται καίρια σε μια θεματολογία που ενδυναμώνει τους άξονες της μορφολογικής εκτέλεσης. Η ευρηματική διάσταση των εκθεμάτων της μέσα από τους ειρμούς της ανάπλασης καθιστά τα κατάλληλα σύμβολα που οδηγούν σε προσβάσεις και σχηματοποιήσεις. Η ευφορία της διακοσμητικής  πληρότητας των παραστάσεων ενέχει μνημειώδεις χαρακτηρισμούς . Οι αποτυπώσεις της φύσης εμπεριέχουν κάποια ανατομικά χαρακτηριστικά που επιβάλλουν ένα περιεχόμενο πυκνότητας  . Ο περίγυρος των επιτευγμάτων διαχέεται στην σφαίρα της επαρκούς απόδοσης του εικονικού . Απερίσπαστα η χροιά των εκφάνσεων δένει με τις εκλεπτυσμένες ανατάσεις κάθε απεικόνισης . Μέσα στον αδιάσπαστο κύκλο η έκσταση της αλληλουχίας συγκροτείται από την εκπλήρωση της ανανέωσης , την ζωτικότητα της εικόνας και την  πληρότητα στην ζωογόνα κορύφωση . Διαισθητικά η Μαριέλα Κωνσταντινίδου φιλτράρει τα καίρια  αποτελέσματα της. Οι αναλογίες των τάσεων της σύζευξης στην διαπραγμάτευση της καταλήγουν σε αναδύσεις απόψεων .Οι αλήθειες που επισυνάπτει εκτίθενται σε ιστούς με παραπομπές διευθετήσεων .







About Post Author

You May Also Like

More From Author