του Λεόντιου Πετμεζά


Στις 22 Φεβρουαρίου 2025  στις 20.00 εγκαινιάζεται η νέα ατομική έκθεση του Νίκου Ρεζίτη στο ξεχωριστό ,υπέροχο και φιλόξενο χώρο του Darling,Δραγάτση 8 στον Πειραιά, σε ένα κατάστημα που διακρίνεται για την ποιότητα της εστίασης και των εξαίρετων παροχών και υπηρεσιών του προς το πελατειακό κοινό . Ο καλλιτέχνης Νίκος Ρεζίτης έχει παρουσιάσει με επιτυχία την εικαστική εργασία του μέχρι σήμερα μεταξύ άλλων σε ατομική έκθεση στην ART GALLERY 35 του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου στον Πειραιά και στον ίδιο χώρο έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις της ART WAY που διοργάνωσαν η Αφροδίτη Δρακοπούλου -Σάρδη και ο Κωνσταντίνος Λαγός .

Για την έκθεση που επιμελήθηκα και θα προλογήσω την ημέρα των εγκαινίων έχω επισημάνει μεταξύ άλλων : ”Οι μορφολογικές διεργασίες των ποικίλων χρωμάτων και των εντυπωσιακών σχημάτων του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη συγκροτούν άμεσα τοπία της φωβιστικής απεικόνισης και μιας βαθύτερης μελέτης πάνω στην προχωρημένη και μεταμοντέρνα τεχνοτροπία που εμπεριέχει με σαφήνεια νοημάτων εμφανή στοιχεία απόδοσης από την ιστορία του εξαιρετικού ,νεωτεριστικού επιπέδου γραφής.

Παρακολουθούμε, μαθαίνουμε και βλέπουμε μέσα από την εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί μια πολυκύμαντη παραγωγή που είναι συνδεδεμένη με την μια άλλη διαφορετική πραγματικότητα που βασίζεται στον κονστρουκτιβισμό, στον κυβισμό, στον εξπρεσιονισμό και σε μερικές ακόμη τάσεις και σχολές της εικαστικής δημιουργίας .

Ο καλλιτέχνης δημιουργεί πολύχρωμες ιστορίες που προβάλλουν ταξίδια με ιδιάζουσα σημασία. Αναμφίβολα το μέγεθος και η σκίαση των κύριων σημείων που απορρέουν από την ζωγραφική του δίνουν πνοή και χρόνο σε μια διευθέτηση με συμβολικό ορόσημο και μνημειακό πρόσημο. Εντυπώνουν μέσα από το φίλτρο των αντιστοιχιών και των αλληλουχιών μια φιλοσοφική στάση και εισάγουν τον θεατή σ’ ένα ιδιότυπο σύμπαν με καινοτομία το φάσμα των κυμάνσεων, των συνδέσεων, των χαράξεων , των προσδιορισμών και των προσανατολισμών. H επιτομή της αναζήτησης του καλλιτέχνη κυριαρχεί διαφωτιστικά στα εκθέματα της παρούσας έκθεσης. Παραπέμπει ως συνολικό εγχείρημα σε δείγματα χειρονομιών που αναπτύσσονται εμβληματικά σε περίγυρους ισορροπίας με γνώμονα την απόλυτη κλίμακα. Η γενική σύλληψη τους μέσα από τις φόρμες της ένταξης στην συγκεκριμένη θεματολογία αποτελεί το επιστέγασμα μιας πληρότητας που διαθέτει ένα συγκερασμό έντασης με εμπεριστατωμένη αρχιτεκτονική οργάνωση. Με σπάνια διαίσθηση τονίζεται η ιστορικότητα της σκέψης και η αποφασιστικότητα που διακρίνει τις συνοχές. Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα που παρακολουθούμε σήμερα η διάταξη των εικόνων εναρμονίζεται με την εκφραστικότητα και επιδρά με τεχνική ιδιαιτερότητα. Τα υλικά υιοθετούν τις ματιές, τις απόψεις και τις μανιέρες μιας ενιαίας επιφάνειας. Επιδιώκοντας την εντρύφηση στην καταγραφή πέρα μ από τα όρια της διάστασης, με κλασικό τρόπο επεξεργάζονται επεμβάσεις που αντιμάχονται με συμφύσεις και αναδεικνύουν τις κατάλληλες εκφάνσεις που βασίζονται στις δυνατότητες της επιμελημένης μικτής, ακέραιας και αμιγούς πινελιάς.

Οι αποχρώσεις εμπεριέχουν την αξία της εκλεπτυσμένης φωτεινότητας. Η εσωτερικότητα τους μετασχηματίζει με θερμότητα τους καταλύτες των δεδομένων. Αναδεικνύεται έμπρακτα η ευρηματικότητα μέσα από την εφαρμογή της οριακής υπόστασης που επιφέρει η επινόηση των προπλασμών. Σε αυτό το κρεσέντο της πληθωρικής συμβίωσης και της διαβίωσης των αισθήσεων εγκλείονται τα στρώματα της ενημέρωσης και της επικοινωνίας που επιτρέπουν την ανάδυση των γνώσεων και επιζητούν την πλήρη προσοχή για την αφομοίωση. Τα θησαυρίσματα που παρατηρούμε είναι κομμάτια της οντολογικής ζωτικότητας που με δεξιοτεχνία συστήνουν την έφεση της ζωογόνας κύμανσης.

Επισυνάπτουν και ενδυναμώνουν την ύπαρξη σε ένα θετικό διάλογο ανάμεσα στο πρώτιστα υπάρχον και σε εκείνο που μέσα από την δεικτική επεξεργασία γίνεται από σημαίνον σημαινόμενο. Προωθούν μια ταύτιση ενώ παράλληλα το ιδωμένο έχει την χάρη που προσδιορίζεται ως καταγραφή στην συνείδηση του φανταστικού του ονειρικού και του οραματικού. Οι εκτοξεύσεις με ακρίβεια στην αναπαράσταση διατηρούν την υπερβατικότητα των καταθέσεων.

Προέρχονται αυτόβουλα και ευπρόσδεκτα από στοχαστικές προσεγγίσεις, αντιστίξεις, με σημειογραφίες και εικονίσεις που ανακαλούν αναφορές με νοηματικές κλήσεις και μηνυματικές επικλήσεις . Τονίζουν τις σχέσεις που περιέχονται σε αποκλίσεις και σε εγχειρήματα με γραμμή και περιεχόμενο. Ο πυρήνας της τεχνικής που επιδεικνύεται βρίσκεται σε τάση θέασης μεταξύ του ιστού, του χωρογραφικού ρυθμού και του τετιμημένου χρόνου.

Με σφραγίδα δωρεάς ο Νίκος Ρεζίτης συνδέει την συνοχή και την σύνεση με την παραχώρηση . Οι αφηγήσεις του ενέχουν απολήξεις και εξάρσεις που διευρύνουν τις εξιχνιάσεις και τις σημασιολογικές ερμηνείες. Εμπεριέχουν επηρεασμούς από προβληματισμούς. Καθορίζουν τις συνεπαγόμενες εξαιρέσεις και τις βιωματικές αυξομειώσεις. Πολλαπλασιάζουν με ανακατατάξεις την μετάλλαξη που εγείρει και προκαλεί για ερωτήματα και ερωτήματα . Κινητοποιούν απαντήσεις με ενδεδειγμένη σύμπλευση θέασης.

Οι ζητήσεις υποδεικνύουν τα συνθετικά πεδία των επιρροών. Η συνισταμένη τους προκαλεί την δόμηση που έχει μέγιστη επέκταση. Οι σεκάνς αποτελούν ντοκουμέντα του αισθητικού κύκλου. Οι πτυχές και οι δίαυλοι τους με αρχετυπική τελειοποίηση εκπέμπουν μια υφή κατατάξεων με ευρύτερη προσφορά. Προκαλούν την συνάρτηση με τις επιταγές του περιβάλλοντος και του ορίζοντα. Με δόσεις και διαστάσεις απογειώνεται το σύνηθες που ξεκινά από τις προσθετικές υπερρεαλιστικές διεξαγωγές και καταλήγει σε σειρές με δέσμες παρατήρησης και της ώσμωσης.

Μεταλλάσσονται τα περάσματα με την λαμπρότητα της επαρκούς και της πάγιας αλήθειας καθώς και με τα βήματα προς την συγκινησιακή κορύφωση. Με ευαισθητοποίηση ενισχύονται οι κοιτίδες που καθορίζουν το συνειδητό των κρημνών και των στιγμάτων της ανάτασης που εγκλιματίζονται σε μια ατμόσφαιρα φιλτραρισμένη, με στιγμές της κατάνυξης που κορυφώνεται αναντίρρητα από ένα αδήριτο ρίγος.’’

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή καθημερινά για κάθε ενδιαφερόμενο τις ώρες λειτουργίας του καταστήματος.

About Post Author

You May Also Like

More From Author