του Λεόντιου Πετμεζά
Μια αέναη διαδικασία αναγέννησης, συναισθημάτων, πράξεων, καταστάσεων, εμπειριών, εμπνεύσεων. Από το σκοτάδι στο φως.
Από το αόρατο στο ορατό. Από το άυλο στο υλικό.
Από το άψυχο στο έμψυχο. Από το άχρωμο στο έγχρωμο.
Μια αέναη διαδικασία αναγέννησης, συναισθημάτων, πράξεων, καταστάσεων, εμπειριών, εμπνεύσεων. Από το σκοτάδι στο φως.
Από τη θεωρία στην πράξη. Τέχνη, η αισιόδοξη πλευρά της ζωής, η αληθινή της όψη που ζητά να βγει στο φως και από σκέψη και ιδέα γίνεται πραγματικότητα. Μας μεταμορφώνει και μαζί με εμάς τον κόσμο γύρω μας.
Η ART WAY και οι εικαστικοί της μας προσκάλεσαν σ΄ένα ταξίδι έκφρασης αναζήτησης, ελπίδας, δύναμης, μέσα σε μια παραμυθένια ατμόσφαιρα σε ένα χώρο με ιδιαίτερη ιστορία καθόσον εκεί έχουν εκθέσει οι περισσότεροι εκ των μεγαλύτερων εικαστικών προηγούμενων γενεών. Μας περιμένανε να το ζήσουμε και να μοιραστούμε μαζί την ομορφιά της πραγματικότητας γύρω μας μας όπως εκείνη αποτυπώνεται στα έργα τέχνης των δημιουργών μας. στην έκθεσης με θέμα «ΑΠΟ ΤΟ ΑΟΡΑΤΟ ΣΤΟ ΟΡΑΤΟ» στην ΑRT GALLERY 35 ( Καραολή Δημητρίου 35, Πειραιάς, TK 18531)
Τα εγκαίνια διάνθισαν μουσικά η Mezzo Soprano Σταυριάνα Θεοδωράτου, η Soprano Δέσποινα Τσολάκη και ο σαξοφωνίστας Άγγελος Καλαβρυτινός.
ΤΙΜΩΜΕΝΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ της έκθεσης ήταν οι :
ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Πρόεδρος ΑRT WAY- Εικαστικός – Επιμελητής) ΔΙΑΚΟΒΑΣΙΛΗ ΝΙΝΑ (Πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδας)ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ (Ιστορικός Τέχνης – Εικαστικός)ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Διδάκτορας Βιολογίας , Εικαστικός , ποιητής -στιχουργός )ΤΖΙΖΜΕΤΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (Εικαστικός)
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ήταν οι :
ΑΝΔΡΕΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ,ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΝΔΡΙΑ,ΑΡΓΟΥΖΗ ΓΚΟΥΔΗ ΞΑΝΘΗ,ΑΡΜΑΟΥ ΕΛΙΝΑ,ASIMA NANA,ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΥΩΝΗ ΡΟΥΜΠΙΝΗ,ΓΕΩΡΓΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ,ΓΕΩΡΓΑΝΤΗ ΜΑΡΙΑ,ΓΕΩΡΓΑΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ,ΓΕΩΡΓΑΡΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ,ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΛΙΛΑ ,ΔΙΓΕΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ,ΔΟΥΡΟΥΝΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΑΡΔΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ,ΖΕΡΦΥΡΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ,ΖΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΑ,ΚΟΥΚΟΥΛΙΑ ΕΥΑ,ΚΟΥΤΣΟΒΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΕΦΗ,ΛΑΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΥΕΡΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΛΥΕΡΟΥ ΣΟΦΙΑ,ΜΑΝΔΑΛΑ ΒΕΝΕΤΙΑ,ΜΑΡΑΒΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ,ΜΑΡΟΥΛΗ ΜΑΡΙΛΥ ΜΑΥΡΙΓΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΜΕΛΛΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ,ΜΗΤΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ,ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΜΑΡΑΓΔΗ, ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ,ΜΟΥΤΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΞΕΝΟΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ,ΞΥΔΙΑ ΑΡΕΤΗ,PAULSON DESPINA ALICE ΠΑΪΣΗ HELGA EΛΕΝΗ,ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ,ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΤΟΝΙΑ,ΠΗΤΕΡΣΟΝ ΑΛΙΚΗΡΕΖΙΤΗΣ ΝΙΚΟΣ,ΣΑΡΡΗ ΑΝΝΑ,ΣΕΛΛΑ ΜΑΡΙΑ ΣΙΑΦΑΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ,ΣΚΑΛΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΚΑΝΟΥ ΕΦΗ,ΤΣΟΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ,ΦΟΥΡΚΑ ΠΕΓΚΥ ΦΟΥΣΚΑ ΒΙΚΥ, ΦΩΚΑ ΜΑΡΙΛΕΝΑ,ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ,ΧΙΩΝΗΣ ΝΙΚΟΣ,ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΗ,ΨΑΡΡΑ ΜΑΡΙΑ.
Στις καταθέσεις των δημιουργών που παρακολουθήσαμε η τέχνη της παρουσίασης μέσα από την πολυμορφία της εικαστικής γλώσσας διαρκώς προτείνει το δικαίωμα στο όνειρο. Δίνει τη δυνατότητα στους θεατές ,να φανταστούν διαφορετικά την καθημερινότητα . Οι μορφικές αλληλουχίες στον πραγματικό χρόνο αποκαλύπτουν πτυχές της υλικής και πνευματικής διάστασης . Απεικονίζουν συλλήψεις που αναδύονται από την κρυστάλλωση της υφής και μεταφέρουν σε ένα κόσμο φαντασιακό . Οι εικόνες μετατρέπονται σε σύμβολα με υπόσταση και ικανότητα για να στηρίξουν τις πρωτότυπες αισθαντικές ενέργειες. Πρόκειται για έργα με εμβληματικές, μοναδικές και πανέμορφες διαστάσεις που διαθέτουν την πρωτοβουλία της εκποίησης. Εμπεριέχουν τις ιδιάζουσες χαρακτηριστικές και ευρηματικές εκφάνσεις μιας καινοτόμου αλληλουχίας που κινείται με δεσπόζουσα καίρια δύναμη προς την χροιά εμβέλειας του προσδιορισμού. Τοποθετώντας οι καλλιτέχνες την προσθήκη της χρωστικής ουσίας στις σχεδιαστικές αποτυπώσεις αναφορικά και αναλυτικά ενορχηστρώνουν ιδιότυπα απεικάσματα με την παρεμβατική και παλμική θέρμη ενός ευρύτατου φάσματος της έμμεσης και της κυρίαρχης ζωτικότητας .Η παραστατικότητα απέναντι στην προσθετική μέθοδο της περιγραφής και στην διαχρονική χροιά της ενατένισης προκαλούν το κοινό σε μια περιδιάβαση σε προικισμένες καταθέσεις . Σε ένα περιβάλλον που μετατρέπει την ατμοσφαιρική φυσική αισθαντικότητα με παραθετική και ιδεογραφική έμφαση σε αυθεντική ιδεογραφική λήψη και που σχηματικά δρα παράλληλα με την ουσιαστική και αυστηρή σηματοδότηση της κωδικοποιημένης έρευνας . Με εννοιακή σαφήνεια και με ευκρινή ακρίβεια απέναντι στο ύφος του αναδυόμενου προσανατολισμού και του ενστικτώδους προβληματισμού. Οι μνημειακές διαστάσεις των έργων μεταλλάσσουν έμπρακτα την διαδρομή της άμεσης εκφραστικής δυναμικής που καταλήγει ευπρόσδεκτα σε εξιδανικευμένες αποκλίσεις . Oι ευειδείς τεχνοτροπίες αγγίζουν τα φευγαλέα οράματα της εκλεπτυσμένης βιωματικής θεματολογίας και των περιγραφών. Με προχωρημένη μετάλλαξη τα ευνόητα και εύληπτα μηνύματα σκιαγραφούν πολυκύμαντα και πολυσήμαντα έναν όμορφο κόσμο που προσδιορίζεται αυτούσια από την ψυχολογική διευθέτηση των ποικίλων απεικονίσεων προς τα μονοπάτια της τεχνικής κάλυψης. κινείται ευρηματικά σε ποικίλες διαδρομές μέσα από μια συλλογική διαπραγμάτευση που αξίζει να εξεταστεί αναλυτικά . Οι συλλήψεις εκπέμπουν προεκτάσεις με εννοιολογική χροιά μελέτης και γλαφυρές αποκαλύψεις .Έχουν πηγή έμπνευσης την πηγαία αναζήτηση. Μέσα από την ωριμότητα στην γραφή μεταφέρουν αισθαντικές αποδόσεις με περιγραφές ,ιστορίες χρησιμοποιώντας τις διαθλάσεις των χρωμάτων και των κυρίαρχων σχεδιάσεων. Εμβληματικά Μετατρέπουν την προσωπική αίσθηση σε σκέψη, επιθυμία και κατόπιν σε συνειδησιακή απαίτηση με υπαρξιακή παρακαταθήκη και λήψη στόχευσης. Διατηρούν ωστόσο τις καίριες ισορροπίες ανάμεσα στην διακοσμητική απόκλιση και στην εκπλήρωση μιας περιπλάνησης που απαιτείται από την περιπετειώδη υφή ανάπλασης ενώ παράλληλα καταλήγει στην δομική αρμολόγηση και στις συμμετρίες που εμπεριέχουν την επικοινωνιακή προδιάθεση και τα γνωρίσματα αναβάσεων. Οι χαρακτήρες της συγκεκριμένης διάβασης ταξινομούν άπειρα στοιχεία εσωτερικότητας με αποκορύφωμα το πέρασμα στο πεδίο των ευπρόσδεκτων σκιαγραφήσεων. Στην εμπεριστατωμένη μινιμαλιστική τεχνική διακρίνουμε την απόλυτη μνημειακή έκφανση της κυρίαρχης χροιάς .
Μεταξύ άλλων στα εγκαίνια διακρίναμε την π. Υπουργό Κατερίνα Παπακώστα ,τους ηθοποιούς Γιώργο Δήμου, Κώστα Βενετσάνο, Νικηφόρο Νταναιλόβ ,άλλους επισήμους ,πλήθος καλλιτεχνών και φιλότεχνων .