Μεγάλη έρευνα: Οι μισοί Έλληνες δεν προγραμματίζουν φέτος να κάνουν διακοπές!

Η ακρίβεια πιέζει ασφυκτικά τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία αναγκάζονται να περικόψουν δαπάνες από κάθε κατεύθυνση για να αντεπεξέλθουν στο κόστος διαβίωσης, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών). Οι διακοπές κατατάσσονται ως η πρώτη κατηγορία που περικόπτεται.

Η πληθωριστική πίεση έχει επιδράσει αποφασιστικά στις καταναλωτικές συνήθειες, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μειώνουν ακόμα και τις αγορές βασικών τροφίμων, προτιμώντας προϊόντα με χαμηλότερο κόστος.

Επιπρόσθετα, ένας στους δύο καταναλωτές προβλέπεται να απέχει από τις διακοπές κατά το καλοκαίρι του 2024 λόγω του αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή. Όσοι επιλέξουν να πάνε διακοπές, αναμένεται να το κάνουν με πιο περιορισμένο προϋπολογισμό και μειωμένες δαπάνες.

Έρευνα: Οι μισοί Έλληνες δεν προγραμματίζουν να κάνουν διακοπές – Το 55% έχει μειώσει τις αγορές τροφίμων

Η οικονομική συρρίκνωση οδηγεί τους Έλληνες να κόβουν δαπάνες από παντού, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που δείχνει σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες εξαιτίας των αυξήσεων στις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών.

Αναλυτικά, οι Έλληνες καταναλωτές καταγράφουν:

  • Το 71% των ερωτηθέντων (μειωμένο από 75% το 2023) δηλώνει ότι έχει κόψει δαπάνες για διασκέδαση όπως εστίαση, διακοπές, και ταξίδια.
  • Το 55% των ερωτηθέντων (αυξημένο από 54% το 2023) μειώνει τις αγορές τροφίμων και ειδών παντοπωλείου.
  • Το 49% των ερωτηθέντων (αυξημένο από 48% το 2023) αναβάλλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, όπως στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 42% των ερωτηθέντων (μειωμένο από 49% το 2023) αλλάζει μάρκες ή επωνυμίες προϊόντων.
  • Το 27% χρησιμοποιεί χρήματα από τις αποταμιεύσεις του για να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 27% των ερωτηθέντων (μειωμένο από 32% το 2023) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής.
  • Το 16% των ερωτηθέντων (μειωμένο από 17% το 2023) έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη δουλειά για να αυξήσει το εισόδημά του.

Το μόνο 3% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει καμία αλλαγή για την αντιμετώπιση της πληθωριστικής πίεσης. Το κόστος αποτελεί το κύριο κριτήριο επιλογής των καταναλωτών (57%), ενώ η ποιότητα εξακολουθεί να είναι σημαντικός παράγοντας για το 27% τους.

Με βάση την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που διεξήχθη την εβδομάδα 23-29 Ιουνίου 2024, οι διακοπές φαίνεται να είναι ένα από τα πρώτα θύματα της οικονομικής συρρίκνωσης:

  • 1 στους 2 καταναλωτές (55%) δηλώνει ότι δεν θα πραγματοποιήσει διακοπές το 2024.
  • 1 στους 3 (32%) προβλέπει να κάνει διακοπές, αλλά σε πιο περιορισμένη μορφή.
  • 6 στους 10 καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους για διακοπές φέτος θα είναι μειωμένες σε σύγκριση με πέρυσι.
  • 4 στους 10 τονίζουν ότι οι δαπάνες τους θα είναι μειωμένες κατά πάνω από 50%.

Όσον αφορά τους λόγους για αυτή τη μείωση, οι περισσότεροι αναφέρουν το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα λόγω ανατιμήσεων, ενώ η αύξηση του κόστους σε εισιτήρια (50%) και διαμονή (48%) παίζουν επίσης κρίσιμο ρόλο.

Πηγή: ergasia.gr

About Post Author

You May Also Like

More From Author