Mέχρι τέλος του χρόνου δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος, ωστόσο το ζήτημα θα τεθεί από το 2024.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, οι παραχωρησιούχοι «έχουν επίγνωση της πραγματικότητας, κατανοούν τα προβλήματα που έχουν συμβεί στη χώρα (καταστροφικές πλημμύρες). Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα».
Για το 2024, «προφανώς θα τεθεί θέμα συζήτησης αλλά λόγω της κατάστασης δεν θα υπάρχει πρόθεση απαίτησης για αθροιστική αύξηση», υπογράμμισε, ενώ για το θέμα διοδίων στη Βαρυμπόμπη δήλωσε πως είναι ένα θεμα που πρέπει να συζητηθεί με τη νέα δημοτικη αρχή.
Γέφυρα Βαρυμπόμπης: Ανακατασκευή ή κατεδάφιση
Σε ό,τι αφορά τη Γέφυρα στη Βαρυμπόμπη ο υφυπουργός Υποδομών είπε πως είναι μία γερασμένη υποδομή και μάλιστα μετά από σχετικές μελέτες, έχουν καταγραφεί δομικά ζητήματα που επηρεάζουν την υγεία της γέφυρας.
Οπως διαβεβαίωσε το υπουργείο, η γέφυρα της Βαρυμπόμπης δεν είναι μια υποδομή επικίνδυνη να πέσει, ωστόσο πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις, καθώς βούληση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα στα όσα απαιτούνται και να δοθεί οριστική λύση.
«Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί ή να κατεδαφιστεί, ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια», είπε ο κος Ταχιάος.
Πάντως για το θέμα αυτό, το υπουργείο Υποδομών εκτιμά πως το 2024 θα ξεκινήσει εκ νέου τη διαβούλευση με τους νεοεκλεγέντες, όπως προέκυψαν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τοπικούς άρχοντες ώστε να υπάρξει μια οριστική λύση.
Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης της εταιρείας «Νέα Οδός», η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, λήγει το 2038 και έως τότε και για κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο, εν προκειμένω το υπουργείο, καταβάλει το ποσό των 25 εκατομμυρίων ετησίως στην παραχωρησιούχο εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μη συμμόρφωσης με τα όσα προέβλεπε η σύμβαση για την ύπαρξη σταθμών διοδίων.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ