Του Γιώργου Λαμπίρη
Ανατροπή δεδομένων καταγράφηκε το 2024 στην αγορά εμφιαλωμένου νερού στη λιανική, συμπεριλαμβανομένων των σούπερ μάρκετ και των σημείων μικρής λιανικής με το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, να αναλαμβάνει τα ηνία, με το Ζαγόρι να κατέρχεται στη δεύτερη θέση από την πρώτη που διατηρούσε μέχρι πρότινος. Αυτό προκύπτει από στοιχεία που παραχώρησε στη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, η οποία εμφιαλώνει το νερό “Βίκος”.
To 2024 έκλεισε με μερίδιο αγοράς 20,4% σε όγκο για τον “Βίκο” σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλείται η Hπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων για την κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Την ίδια χρονιά η αγορά εμφιαλωμένου κινήθηκε με ανάπτυξη κατά 10,2% σε όγκο. Η διαφορά μεριδίου από τον δεύτερο παίκτη της αγοράς είναι 1,7 μονάδες, καθώς το Ζαγόρι, είχε μερίδιο 18,7%. Αναφορικά με την ιδιωτική ετικέτα που βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγοράς εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα στον τομέα της λιανικής, παρουσίασε πτωτική πορεία κατά 0,9 μεριδιακές μονάδες και κατέγραψε μερίδιο 16,3% στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Unmute
Remaining Time -0:00Fullscreen
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, οι πωλήσεις του Βίκος το 2024 ανήλθαν στα 187 εκατομμύρια λίτρα, το Ζαγόρι άγγιξε τα 170 εκατομμύρια λίτρα από 157 εκατομμύρια λίτρα το 2023. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η ιδιωτική ετικέτα, η οποία από 142,9 εκατομμύρια λίτρα ανήλθε στα 149,07 εκατομμύρια λίτρα, κινούμενη ωστόσο χαμηλότερα από την ανάπτυξη των πωλήσεων της συνολικής σε αγορά, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει μερίδιο.
Ο ρυθμός ανάπτυξης για το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος το 2024 σε σχέση με το 2023 ήταν 18,7% σε όγκο πωλήσεων, ενώ πουλήθηκαν 30 εκατομμύρια λίτρα περισσότερο νερό σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Κωνσταντίνο Σεπετά. Τα 20 εκατομμύρια λίτρα προήλθαν από το οργανωμένο λιανεμπόριο – σούπερ μάρκετ και τα 10 εκατομμύρια λίτρα από τα μικρά σημεία λιανικής.
Το 2024 ο κύκλος εργασιών της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ανήλθε στα 127,19 εκατομμύρια ευρώ από 113,06 εκατομμύρια ευρώ το 2023.
Η πορεία στα αναψυκτικά για τον Βίκο
Για τη χρονιά που πέρασε η εταιρεία σύμφωνα με τον κ. Σεπετά συνέχισε να αναπτύσσεται και στα αναψυκτικά που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, η Βίκος Cola σημείωσε ανάπτυξη 14,36% στην κατηγορία Cola το 2024, κατακτώντας μερίδιο αγοράς της τάξεως του 6,7% σε όγκο σε σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική.
Μόνο στα σούπερ μάρκετ η ανάπτυξη της Βίκος Cola ανήλθε σε ποσοστό 17,88% στην κατηγορία Cola. Παράλληλα το Βίκος Pink Grapefruit κινήθηκε με ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο 121,74% στην κατηγορία των mixers. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο προϊόν λανσαρίστηκε στην αγορά το 2022.
Σε ό,τι αφορά τις υλοποιούμενες επενδύσεις της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, φέτος ολοκληρώνεται η ανέγερση του κτιρίου αποθηκών για τα αναψυκτικά που κατασκευάζει η εταιρεία στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ενώ έχουν ξεκινήσει τα έργα για τα νέα κτίρια στην Περίβλεπτο, έτσι ώστε στο τέλος της χρονιάς να προστεθούν οι νέες γραμμές παραγωγής για το εμφιαλωμένο νερό.
Πηγή:capital.gr