Ο Florian Schneider, ένα από τα ιδρυτικά μέλη του πρωτοποριακού γερμανικού γκρουπ ηλεκτρονικής μουσικής Kraftwerk, πέθανε σε ηλικία 73 ετών. Ο Guardian αναφέρει ότι πέθανε πριν από μια εβδομάδα από καρκίνο, με την είδηση να επιβεβαιώνεται τόσο από έναν μουσικό συνεργάτη όσο και από τη Sony Berlin.
Γεννημένος το 1947, ο Schneider ήταν γιος του Paul Schneider-Esbelen, ενός διακεκριμένου αρχιτέκτονα που σχεδίασε το αεροδρόμιο της Κολωνίας. Ο Schneider έπαιξε για πρώτη φορά μουσική σε διάφορες ομάδες, ενώ σπούδαζε στο Ντίσελντορφ, ξεκινώντας από μια μπάντα που ονομάζεται Pissoff. Δουλεύοντας στην πειραματική, ανοιχτόμυαλη ροκ σκηνή που ονομάστηκε «krautrock» στον βρετανικό τύπο, δημιούργησε την ομάδα Organisation με τον Ralf Hutter, το ζευγάρι που αργότερα σχηματίζει τους Kraftwerk το 1970.
Ο Schneider ίδρυσε τους Kraftwerk το 1970 με τον Ralf Hütter, οι οποίοι συναντήθηκαν ενώ σπούδαζαν το 1968. Έχοντας ξεκινήσει τη ζωή ως πειραματική ροκ πράξη, το συγκρότημα συνέχισε να κυκλοφορεί μια σειρά από εξαιρετικά επιδραστικά ηλεκτρονικά άλμπουμ, ξεκινώντας με το ημιτελικό Autobahn το 1974.
Ο Σνάιντερ έπαιζε το φλάουτο, το βιολί και την κιθάρα, αν και συχνά φιλτράρονταν μέσω ηλεκτρονικής επεξεργασίας. Το ενδιαφέρον του για την ηλεκτρονική μουσική μεγάλωσε. «Βρήκα ότι το φλάουτο ήταν πολύ περιοριστικό», είπε αργότερα. «Σύντομα αγόρασα ένα μικρόφωνο, μετά ηχεία, έπειτα μια ηχώ και μετά ένα συνθεσάιζερ. Πολύ αργότερα πέταξα το φλάουτο. ήταν μια διαδικασία. ”
Μετά από τρία άλμπουμ με τον Hütter στα μέσα της δεκαετίας του ’70, οι Kraftwerk κυκλοφόρησε το Autobahn και επεκτάθηκε σε ένα κουαρτέτο. Το άλμπουμ δημιουργήθηκε κυρίως σε συνθέτες, και ο εξαιρετικά πρωτότυπος ήχος και οι πνευματικοί στίχοι του το έκαναν επιτυχία, φτάνοντας στο Top 5 στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Προσθέτοντας ολοένα και πιο εξελιγμένους συνθέτες και μηχανήματα τυμπάνων, και με τα ξεχωριστά φωνητικά του Hütter, το συγκρότημα κυκλοφόρησε μια σειρά από άλμπουμ που είχαν μεγάλη επιρροή στην ποπ μουσική, ιδιαίτερα την τετραμελή εκτέλεση του Radio-Activity (1975), Trans- Europe Express (1977), The Man-Machine (1978) και Computer World (1981). Περιέγραψαν τη μουσική τους ως βιομηχανία volksmusik: «λαϊκή μουσική των εργοστασίων», όπως μεταφράστηκε από τον David Bowie.
Εκτός από τους προγόνους του synthpop που θα κυριαρχούσαν στη δεκαετία του 1980 και μετά, το τίτλο του Trans-Europe Express έγινε δείγμα το 1982 από την Afrika Bambaataa & το Soul Sonic Force για μία από τις πρώτες επιτυχίες του hip-hop, το Planet Rock, ενώ Το Computer World είχε μεγάλη επιρροή στην οικιακή και τεχνολογική μουσική που προέκυψε από το Σικάγο και το Ντιτρόιτ τη δεκαετία αυτή.
Το έργο τους τους έφερε επίσης στην τροχιά των κατοίκων του Βερολίνου Bowie και Iggy Pop – σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ, ο Pop υπενθύμισε ότι αυτός και ο Schneider κάποτε πήγαιναν ψώνια για σπαράγγια μαζί. Το κομμάτι του Bowie V-2 Schneider θεωρείται αφιέρωμα σε αυτόν.
Γνωστός για το αινιγματικό, κάπως μακρινό χαμόγελό του, ο Schneider δούλεψε σε όλα τα στούντιο άλμπουμ του συγκροτήματος, συμπεριλαμβανομένου του The Man-Machine, το οποίο απέδωσε τη μεγαλύτερη επιτυχία τους: The Model, ένα μελαγχολικό τραγούδι synthpop που ξεπέρασε τα βρετανικά charts το 1982.
Μετά το τελευταίο στούντιο άλμπουμ τους μέχρι σήμερα, το Tour De France Soundtracks το 2003 και επιστρέφοντας σε περιοδείες, ο Schneider εγκατέλειψε το συγκρότημα το 2008.
Δεν δόθηκε κανένας λόγος για την αναχώρησή του και έκτοτε διατηρεί ένα χαμηλό προφίλ. Ο Hütter είπε στο Guardian το 2009 ότι ο Schneider «εργάστηκε για πολλά, πολλά χρόνια σε άλλα έργα: σύνθεση ομιλίας και τέτοια πράγματα. Δεν ασχολήθηκε πραγματικά με το Kraftwerk για πολλά, πολλά χρόνια »και το 2017 είπε ότι το ζευγάρι δεν είχε« μιλήσει πραγματικά »από τότε που έφυγε ο Schneider.
Το 2015, η Schneider κυκλοφόρησε ένα νέο κομμάτι μουσικής, Stop Plastic Pollution, σε συνεργασία με τον παραγωγό Dan Lacksman. Είπε ότι το κομμάτι, που κυκλοφόρησε για να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τη ρύπανση, εμπνεύστηκε από το «κολύμπι στον ωκεανό στις ακτές της Γκάνας, βλέποντας τους ψαράδες να μην πιάζουν τίποτα άλλο παρά πλαστικά σκουπίδια στα δίχτυα τους».
Εκείνοι που αποτίουν φόρο τιμής στο Schneider περιλαμβάνουν τους ορχηστρικούς ελιγμούς στο σκοτάδι, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν «απολύτως κατεστραμμένοι» και ότι ήταν ένας από τους ήρωές τους. Ο Midge Ure της Ultravox είπε ότι ήταν «πολύ μπροστά από την εποχή του», ενώ ο παραγωγός Thomas Dolby είπε: «Ένας άλλος από τους μεγάλους ήρωες μου έφυγε».
Η σταρ της Techno Nina Kraviz έγραψε στο Twitter: «Τι θα ήταν η ηλεκτρονική μουσική χωρίς τον Kraftwerk; Ο RIP, “και ο σκηνοθέτης Edgar Wright είπε:” Το να πούμε ότι είχε μεγάλη επιρροή και άλλαξε τον ίδιο τον ήχο της μουσικής, παραμένει κάπως υποτιμητικό. ”
Ο Σνάιντερ ξεκίνησε τη μουσική του καριέρα παίζοντας το φλάουτο και άλλα ακουστικά όργανα, επεξεργάζοντάς τα με εφέ, αλλά όπως και οι υπόλοιποι του Kraftwerk, έγινε διάσημος για τη χρήση του συνθεσάιζερ.
Ένας αινιγματικός χαρακτήρας, ο Schneider παρέμεινε μέλος του Kraftwerk μέχρι το 2008, όταν έφυγε με λίγη εξήγηση.
Ο αναφερόμενος θάνατός του έστειλε σοκ μέσω της κοινότητας ηλεκτρονικής μουσικής και προκάλεσε έκρηξη θλίψης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Discography
Studio albums
- With Organisation
- Tone Float (1969)
- With Kraftwerk
- Kraftwerk (1970)
- Kraftwerk 2 (1972)
- Ralf und Florian (1973)
- Autobahn (1974)
- Radio-Activity (1975)
- Trans-Europe Express (1977)
- The Man Machine (1978)
- Computer World (1981)
- Electric Café/Techno Pop (1986)
- The Mix (1991)
- Tour de France Soundtracks (2003)
Another of my great heroes gone https://t.co/3ElmWlRKZR
— Thomas Dolby (@ThomasDolby) May 6, 2020
Farewell to the extraordinary Florian Schneider (1947-2020) of @kraftwerk – the man machine lives on through an astonishingly original back catalogue of inspirational music. pic.twitter.com/yWF5UGwq8c
— Robin Rimbaud – Scanner (@robinrimbaud) May 6, 2020
Way ahead of his time. 🙏https://t.co/sbfeVEpSeZ
— midge ure💙 (@midgeure1) May 6, 2020
https://twitter.com/sdbcraig/status/1258031897231253505?s=20
Such an important influence upon so much of the music we know, from Bowie, to electronica, much of the 80s and beyond into modern techno and rap, Florian Schneider was forging a new Metropolis of music for us all to live in. RIP #FlorianSchneider #Kraftwerk pic.twitter.com/y2nXuAY66e
— Gary Kemp (@garyjkemp) May 6, 2020
Oh, no. #kraftwerk https://t.co/amLkGj01gi
— Lloyd Cole (@Lloyd_Cole) May 6, 2020
+ There are no comments
Add yours