Δέκα χιλιάδες αιτήσεις υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα, ενώ απορροφήθηκαν 9 εκατ. ευρώ από τον συνολικό προϋπολογισμό των 45 εκατ. ευρώ, έχοντας δημιουργήσει στην αγορά ένα τζίρο της τάξης των 42 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία κοινοποίησε χθες η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου κατά την ομιλία της στο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση. Για το 2020 ο στόχος της ταξινόμησης οχημάτων υπερκαλύφθηκε, τόνισε η ίδια, αναφέροντας ότι έγιναν 2.150 ταξινομήσεις όταν έναντι του στόχου του εθνικού σχεδίου ενέργειας και κλίματος για 1.265 οχήματα, ενώ έκανε γνωστό ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα χωροθετηθούν 10.000 φορτιστές δημιουργώντας τζίρο για τις εταιρείες παροχής φόρτισης της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Η κ. Σδούκου ανακοίνωσε επίσης ότι το υπουργείο εξετάζει επτά αλλαγές στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»:

1. Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος μετά το τέλος της ελάχιστης χρονομίσθωσης των 36 μηνών.

2. Αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων των εταιρειών από 3 σε 10.

3. Διευκόλυνση της ρευστότητας, δίνοντας τη δυνατότητα εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες, ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.

4. Αύξηση του ποσού της απόσυρσης για τα ταξί.

5. Διευρύνονται οι δικαιούχοι. Το υπουργείο ΠΕΝ βάζει στη λίστα των επιλέξιμων εταιρειών και τις δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) καθώς και τις εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

6. Επιλέξιμη θα είναι η επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου και σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, όπως τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων.

7. Επιδότηση για την απόκτηση φορτιστών θα λαμβάνουν και τα νομικά πρόσωπα.

Τα νησιά

Στο project της Αστυπάλαιας αναφέρθηκε στην ομιλία του στο ίδιο συνέδριο ο γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς. Ο ίδιος επισήμανε πέντε περιοχές-προκλήσεις στις οποίες θα πρέπει να επικεντρωθούν οι σχεδιασμοί των αρμόδιων φορέων. Αυτές, όπως τις περιέγραψε εν συντομία, είναι η προώθηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ώστε να διασφαλίζεται ο επαρκής και ασφαλής ενεργειακός εφοδιασμός, η αντιμετώπιση της διακύμανσης της ζήτησης λόγω του στοιχείου της εποχικότητας, ο προσδιορισμός σε ανάγκες φόρτισης και σε συστήματα αποθήκευσης και η ενσωμάτωση και προώθηση ψηφιακών λύσεων με πρόθεση επέκτασης πέραν της ηλεκτροκίνησης. Ετερο ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει τον σχεδιασμό για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα νησιά, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το πού θα μπουν οι μονάδες φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των σημείων ενδιαφέροντος. Τέτοια μπορεί να είναι οι υποδομές εισόδου και εξόδου (λιμάνια, αεροδρόμια), τα αξιοθέατα του νησιού, τα σημεία προορισμού, όπως είναι, για παράδειγμα, οι παραλίες.

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours