του Κωνσταντίνου Παυλικιάνη

Το «Don’t Stop ‘til You Get Enough» περιλαμβάνεται στον πέμπτο στούντιο δίσκο του Michael Jackson, «Off The Wall», που κυκλοφόρησε το 1979. 

Κανένα κομμάτι δεν έδειξε περισσότερο την καλλιτεχνική ωρίμανση του 21 ετών τότε Michael Jackson όσο το εναρκτήριο τραγούδι «Don’t Stop ‘Til You Get Enough». Πρόκειται για ένα disco-funk τραγούδι, το οποίο έγραψε ο Michael Jackson και που αποτελεί κλασικό δείγμα του rock χαρακτήρα της soul-funk και ένα από τα πιο εμβληματικά disco τραγούδια όλων των εποχών.

Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» είναι υπερβολικά συνδεδεμένο με τη disco, αλλά δεν είναι καθαρά disco τραγούδι. Η ρυθμική δομή του είναι πιο κοντά στη funk απ’ ό,τι στη disco και η δομή κουπλέ-ρεφρέν προέρχεται από τη rock μουσική. 

Οι δε στίχοι αναφέρονται στην ενέργεια ή την επιρροή που έφερε απρόβλεπτα δύο ανθρώπους μαζί, μεταδίδοντάς τους την αίσθηση της συγγένειας. Οι δυνάμεις που τους έφεραν μαζί είναι πέρα από τον έλεγχό τους. 

Ο Michael Jackson δεν ήταν Cole Porter αλλά οι στίχοι του έχουν λογική διάρθρωση, ακούγονται ωραία και είναι εξαιρετικά ευχάριστο να τους τραγουδάς. Ο Michael Jackson είχε την ίδια στρατηγική τραγουδοποίησης με τους Beatles: ξεκινούσε με μία μελωδία πάνω σ’ έναν ρυθμό, χρησιμοποιώντας συλλαβές χωρίς νόημα. Μόνο αργότερα, όταν ολόκληρο το τραγούδι ήταν σε τάξη, έβρισκε τις λέξεις που ταίριαζαν στο μουσικό σχήμα. 

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι στίχοι δεν μπορούν να ειπωθούν. Και μάλλον για καλό λόγο. Εκτός από τον τίτλο του τραγουδιού στο ρεφρέν, οι στίχοι του Jackson τραγουδιούνται τόσο ψηλά που γίνονται ακατανόητοι. Και δεν έχει σημασία. Το θέμα είναι στον τίτλο και η σημασία στη διάθεση. 

Ο κόσμος συχνά παρερμηνεύει το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» λόγω των υποτιθέμενων σεξουαλικών αναφορών στους στίχους, αλλά ο Michael Jackson είπε ότι αυτό το τραγούδι μιλάει για το να μην τα παρατάς ποτέ ανεξάρτητα από το ποιο ήταν το όνειρό σου. Επίσης είπε ότι όταν εμπνεύστηκε τη μελωδία, δεν μπορούσε να ξεκολλήσει. Έπιανε τον εαυτό του να το μουρμουρίζει και να το τραγουδάει καθώς περπατούσε μέσα στο σπίτι των Jacksons στο Encino. Καθώς ο Michael δεν ήταν κιμπορντίστας, παρόλο που σίγουρα μπορούσε να παίξει στο πιάνο, έβαλε τον αδελφό του, Randy Jackson, να παίξει τη μελωδία στο πιάνο και ηχογράφησαν ένα demo στο σπιτικό τους 24κάναλο στούντιο. Όταν άκουσε το τραγούδι η μητέρα Katherine Jackson, μία αφοσιωμένη μάρτυρας του Ιεχωβά, σοκαρίστηκε από το περιεχόμενο των στίχων και θεώρησε ότι ο τίτλος θα μπορούσε να παρερμηνευτεί ότι αναφέρεται στη σεξουαλική δραστηριότητα. Ο Michael Jackson τη διαβεβαίωσε ότι το τραγούδι δεν αναφέρεται στο σεξ, αλλά θα μπορούσε να σημαίνει ό,τι θέλει ο κόσμος.

Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ηχογραφήθηκε από τον Δεκέμβριο του 1978 έως τον Ιούνιο του 1979 στα Allen Zentz Recording Studios, Westlake Recording Studios και Cherokee Studios στο Los Angeles, με παραγωγούς τον Quincy Jones και τον Michael Jackson.

Ο Michael Jackson και ο Quincy Jones συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στη μουσική για την ταινία «Ο Μάγος Του Οζ» (The Wiz, 1978), όπου ο Jackson έπαιζε το σκιάχτρο, σε μία αστικοποιημένη μεταφορά του βιβλίου «Ο Θαυμάσιος Μάγος Του Οζ» (The Wonderful Wizard Of Oz) του Lyman Frank Baum. Μετά το γύρισμα ο Jackson, ο οποίος ήταν ακόμα μέλος των Jacksons, προσέγγισε τον Quincy Jones για να τον ρωτήσει αν γνώριζε παραγωγούς που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν στις μελλοντικές του σόλο προσπάθειες. Ο Quincy Jones πρότεινε τον εαυτό του και οι δυο τους άρχισαν να δουλεύουν στο «Off The Wall». Έτσι, αυτός ήταν ο πρώτος δίσκος του Michael Jackson όπου έκανε την παραγωγή ο Quincy Jones. Αφού άκουσαν εκατοντάδες demos, οι δυο τους αποφάσισαν ποια έπρεπε να ηχογραφήσουν, μεταξύ των οποίων ήταν και το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough», το οποίο συμφώνησαν ότι έπρεπε να συμπεριληφθεί στο «Off The Wall».

Το τραγούδι ξεκινάει μ’ ένα τμήμα όπου ο Jackson μιλάει πριν ξεσπάσει στο τραγούδι. Ο Michael Jackson έγραψε το τραγούδι για μία εξαιρετικά υψηλή φωνητική έκταση. Δεδομένου ότι η φωνή του δεν μπορούσε να το σηκώσει αυτό από μόνη της, ηχογραφήθηκε και άλλες φορές για να δημιουργηθεί μία αρμονία και να συμπληρωθούν τα φωνητικά. Αυτό ήταν το πρώτο τραγούδι του Michael Jackson, όπου έκανε πολλές οξείες κραυγές και στριγκλίσματα στα φωνητικά του, καθώς και τους φωνητικούς λόξυγγες και τικ, που θα γίνονταν μία από τις υπογραφές της τεχνικής του Jackson. Με την ίδια τεχνική γνώρισε τεράστια επιτυχία σε μεγάλο μέρος του δίσκου «Thriller».

Ήδη από τις δύο πρώτες νότες της φωνητικής μελωδίας του «Don’t Stop ‘Til You Get Enough», ο Michael Jackson δίνει μία ένταση σε αυτό που διαφορετικά θα ήταν ένα ακίνδυνο disco κομμάτι. 

Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» υποστηρίζει επιπλέον μία εξαιρετικά μινιμαλιστική εξέλιξη των συγχορδιών καθώς έχει μόλις δύο συγχορδίες.

Το ρεφρέν του Michael Jackson συμβάλει στην ατμόσφαιρα που προκαλεί έκσταση επαναλαμβάνοντας τον ίδιο στίχο ξανά και ξανά: «Keep on with the force, don’t stop / Don’t stop ‘til you get enough». 

Είναι περισσότερο ένα μάντρα παρά μία σημασιολογική ιδέα. Βοηθά να κρατηθεί το μυαλό διαυγές για τα επείγοντα επαγγελματικά θέματα: να κρατήσει τον ρυθμό από τη μέση και κάτω. Η αρμονία και οι στίχοι μπορεί να είναι στατικά, αλλά υπάρχει πολύ μουσική συγκεντρωμένη σ’ αυτό το κομμάτι.  

Η πλήρης διάρκεια του τραγουδιού στο «Off The Wall» είναι λίγο περισσότερο από 6 λεπτά  και ο ρυθμός του στα 120 bpm. Στην ηχογράφηση χρησιμοποιήθηκε η ορχήστρα πνευστών Seawind Horns (υπό τον Jerry Hay), ορχήστρα εγχόρδων (υπό τον Ben Wright) και δύο κιθάρες, πλήκτρα, μπάσο, drums και κρουστά. Συμμετείχαν οι μουσικοί: Michael Jackson (φωνή και κρουστά), David Williams και Marlo Henderson (κιθάρες), Louis Johnson (μπάσο), Greg Phillinganes (πιάνο και synthesizers), John Robinson (drums), Jerry Hay (τρομπέτα, φλικόρνο), Larry Williams και Kim Hutchcroft (σαξόφωνα, φλάουτο), William Reichenbach (τρομπόνι), Gary Grant (τρομπέτα), Gerald Vinci (βιολί) και Randy Jackson, Richard Heath, Paulinho Da Costa και Sheila E (κρουστά). Επιπρόσθετα φωνητικά έκαναν οι Jim Gilstrap, Augie Johnson, Mortonette Jenkins, Paulette McWilliams και Zedric Williams.

Η μίξη των ρυθμών έχει να κάνει με τη μουσική συγκοπή, με μπάσο, αναδευτήρες, έγχορδα, πνευστά, ακόμα και μπουκάλια αναψυκτικών, που συμπληρώνουν τους χώρους μεταξύ των beat.

Υπάρχουν πολλά στρώματα από κουδούνια, παλαμάκια και άλλα κρουστά, ενώ το μπάσο και η κιθάρα λειτουργούν κυρίως ως κρουστά. Τα σφιχτά πνευστά του Jerry Hey καθιστούν τα χάλκινα περισσότερο σ’ ένα άλλο στοιχείο κρουστού παρά σε μελωδικό στοιχείο. Προσέξτε τη μαχαιριά στο 1:37, στο τέλος του πρώτου ρεφρέν. 

Σύμφωνα με τον Bruce Swedien, ο οποίος ήταν μηχανικός ήχου στην ηχογράφηση, ο Michael Jackson, ο αδελφός του, Randy, και η αδελφή του, Janet, χτυπούσαν μπουκάλια σόδας με μπαγκέτες για να δημιουργήσουν έναν ήχο κρουστών στην αρχή του τραγουδιού. Ο Swedien ηχογράφησε αυτό το μέρος χρησιμοποιώντας παλιά μικρόφωνα.

Janet Jackson: [Ο Michael Jackson] είχε όλες αυτές τις ιδέες και χρειαζόταν κάποιον να τον βοηθήσει. Ήμασταν παιδιά, ήμασταν απλά μωρά, κι έτσι παίξαμε κάθε είδους κρουστό για να τον βοηθήσουμε να το δημιουργήσει και να το δώσει στον Quincy ώστε να το γράψει πραγματικά.  

Sheila E: Όταν ο Quincy Jones με φώναξε για να παίξω κρουστά σ’ ένα τραγούδι του Michael Jackson, το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough», το οποίο σύντομα θα ήταν η νούμερο 1 επιτυχία από τον δίσκο του «Off The Wall», συνέβαλα στον χαρακτηριστικό ήχο των κρουστών. Ήταν ο τέλειος τίτλος τραγουδιού για τον ρυθμό μου εκείνη τη στιγμή -δεν σταματούσα και δεν ήμουν κοντά στο να μην αντέχω άλλο. Προσπαθούσαμε να αποκτήσουμε έναν ιδιαίτερο ήχο σ’ αυτό το κομμάτι και αφού δοκιμάσαμε διάφορα όργανα κατέληξα να βάζω νερό σ’ ένα γυάλινο μπουκάλι. Μόλις έπιασα τον τόνο, το χτύπησα ελαφρώς μ’ έναν μεταλλικό κρούστη από το τρίγωνό μου. Εάν ακούσετε προσεκτικά, μπορείτε να διακρίνετε αυτόν ακριβώς τον ήχο

Ο Benjamin Wright, ο οποίος έκανε την ενορχήστρωση των εγχόρδων, μίλησε για την εμπειρία του.

Ben Wright: Η δουλειά μου στο L.A. άρχισε να αυξάνεται πραγματικά γρήγορα. Μια μέρα δέχτηκα αυτό το τηλεφώνημα:

  • Ο Ben Wright;
  • Ναι.
  • Είμαι ο Quincy Jones.
  • Ο Quincy ποιος;
  • Ο Quincy Jones!
  • Ναι, καλά!

Αμέσως το μυαλό μου πήγε ότι θα είναι ένας απ’ αυτούς τους αναθεματισμένους κιθαρίστες που μου κάνει πλάκα. Μου έπιασε την κουβέντα και μου είπε ότι ο Michael Jackson θα έκανε έναν σόλο δίσκο. Αυτό, εκείνο, τα πάντα. Μου έδωσε μία διεύθυνση να πάω στο Bel Air. Κανένας από τους φίλους μου δεν έμενε στο Bel Air. Πήγα, λοιπόν, σ’ αυτή τη διεύθυνση. Ήμουν νευρικός. Πήγα στο σπίτι και η επιβεβαίωση ήταν, πριν δω τον Quincy Jones, που είδα τη γυναίκα του τότε, την Peggy Lipton. Οι περισσότεροι από μας την ήξεραν από τη σειρά «The Mod Squad». Ήταν στην τηλεόραση. Ήξερα το πρόσωπό της. Είπα «Ουάου! Αυτή είναι πραγματική συμφωνία!». Συνάντησα ένα αστέρι του κινηματογράφου. Με πήγε στον Quincy και ο Quincy άρχισε να μου λέει για όλα τα υπέροχα χρόνια του στο Σικάγο. Αυτό ήταν πριν τον δικό μου χρόνο στο Σικάγο, αλλά ανέφερε τον Bruce Swedien, τον μηχανικό. Πραγματικά μεγάλωσα κάτω από τον Bruce γιατί με τους Pieces Of Peace κάναμε το περισσότερο υλικό που βγήκε από τη Brunswick Records. Ο Bruce ήταν από τους πρώτους τύπους που γνώρισα -και ίσως ο μοναδικός στη χώρα- που άρχισε να παίζει με δύο πολυκάναλα. Ο Quincy μ’ έκανε να αισθανθώ σαν στο σπίτι μου και μου έδωσε το υλικό του Michael Jackson. Είχα κάνει πολλές ενορχηστρώσεις μέχρι τότε. Αλλά ήμουν πολύ νευρικός στην περίπτωση του Quincy Jones, γιατί ο Quincy ήταν πολύ μεγάλος. Είχα περίπου ένα μήνα, 30 ημέρες για να ετοιμάσω τα πεντάγραμμα. Για 28 ημέρες δεν έγραψα τίποτα, γιατί δεν ήξερα τι να κάνω. Τελικά, ο Κύριος μου μίλησε. Είπε: «Καλύτερα να βάλεις κάποιες νότες σ’ αυτό το χαρτί». Αυτό έκανα. 

Την ημέρα της ηχογράφησης ήμουν ξανά νευρικός. Αυτό δεν είναι ο κανόνας για μένα, επειδή όλοι γνωρίζουν ότι ο Benjamin είναι εξαιρετικά σίγουρος. Όχι αλαζόνας, αλλά είναι ο υπεύθυνος. Αυτή τη φορά φοβόμουν. Φοβόμουν μέχρι θανάτου. Ήταν η πρώτη φορά που ήμουν στο στούντιο. Περπατούσα στο στούντιο και κάποιος είπε: 

  • Έι Μπεν!

Δεν ήταν άλλος παρά ο σπουδαίος Bruce Swedien. Τότε ο Bruce τα έκανε χειρότερα.

  • Έι Κιου, παιχνιδάκι! Είναι εδώ ο Ben!

Νόμιζα ότι θα πάθω καρδιακή προσβολή. Μοίρασα τη μουσική. Αρχίσαμε να παίζουμε. Δεν φοβόμουν πια. Ήμουν ο υπεύθυνος τώρα. Παρακολουθούσα τον Quincy στην άλλη πλευρά του τζαμιού και έπεσε στα γόνατά του σαν να έλεγε «Ω Θεέ μου, είναι τόσο χάλια;». Το πρώτο κομμάτι που έκανα ήταν το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» και ο Quincy έκανε σαν τρελός. Δεν ήξερα αν ήταν καλό ή κακό. Ήμουν ακόμα νευρικός εκείνη τη στιγμή. Κάναμε, λοιπόν, τη λήψη και πήγα στην αίθουσα ελέγχου. Ο Q ήταν σαν «Αυτό είναι χάλια. Αυτό είναι. Ουάου». Προσπαθούσα ακόμα να ηρεμήσω. Ήταν καλό ή κακό; Ήταν καλό. Στην πραγματικότητα ήταν τόσο καλό που μου έδωσε άλλο ένα τραγούδι εκείνη την ημέρα: το «Rock With You». Έπρεπε να φύγω από την πόλη αμέσως μετά γιατί ήμουν ακόμα ο μουσικός διευθυντής των Temptations. Θυμάμαι ότι επέστρεψα, τρεις εβδομάδες μετά, και πήρα ένα ταξί. Ο ταξιτζής μιλούσε για τον νέο δίσκο του Michael Jackson. Τον άκουγα και ξαφνικά στο ραδιόφωνο έπαιξε το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough». Φίλε μου, έλαμψα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Ο τύπος μόλις είχε τελειώσει μιλώντας γι’ αυτό, για το πόσο υπέροχο ήταν, και τώρα το άκουγα. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που το άκουσα έξω από το στούντιο. Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που άρχισα να λέω στον ταξιτζή:

  • Εγώ το έκανα αυτό! Αυτή είναι η μουσική μου! Δούλεψα σ’ αυτό!

Ο ταξιτζής με όλο του τον ενθουσιασμό για τη μουσική, έγινε ψυχρός και είπε:

  • Ναι, καλά!  

Η ενορχήστρωση του Ben Wright κυνηγάει πάνω-κάτω τη χρωματική κλίμακα, προσθέτοντας μία στάλα ανησυχητικής παραφωνίας.  

Ο κιμπορντίστας Greg Phillinganes, ο οποίος δούλεψε στους περισσότερους σόλο δίσκους του Michael Jackson ξεκινώντας από το «Off The Wall», είχε σημαντική συμβολή στο τραγούδι. Σε μία ομιλία που έδωσε ο Phillinganes στη Red Bull Music Academy το 2016, ισχυρίστηκε ότι ο Michael Jackson του έπαιξε ένα πρώιμο demo του «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» και είπε «χρειάζεται άλλο μέρος» και τότε ο Phillinganes πρότεινε τη γέφυρα και οι δυο τους συμφώνησαν να αξιολογηθεί η συνεισφορά του στο 10%. Σύντομα, όμως, πληροφορήθηκε ότι η συνεισφορά του θεωρήθηκε απλώς ενορχήστρωση και πιστώθηκε για το «rhythm arrangement» μαζί με τον Michael Jackson. Παρόλα αυτά, πολλά αντίτυπα του single αναφέρουν ως συνθέτες τον Michael Jackson και τον Greg Phillinganes. Ο Quincy Jones υποστήριξε τον ισχυρισμό του Phillinganes καθώς πίστευε ότι άξιζε να πιστωθεί και ως συνδημιουργός του τραγουδιού.

Quincy Jones: Ο Greg Phillinganes έγραψε το τρίτο μέρος. Ο Michael θα έπρεπε να του δώσει το 10% του τραγουδιού. Δεν το έκανε.

Αποτέλεσμα εικόνας για DON'T STOP 'TIL YOU GET ENOUGH MICHAEL JACKSON LYRICS

Το «Don’t Stop ‘til You Get Enough» κυκλοφόρησε σε single στις 10 Ιουλίου 1979 από την Epic Records και ήταν το πρώτο σόλο single του Michael Jackson που δεν κυκλοφόρησε από τη Motown. 

Το τραγούδι γνώρισε παγκόσμια επιτυχία. Στις 13 Οκτωβρίου 1979, ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α. Ήταν το πρώτο Νο 1 του Michael Jackson στις Η.Π.Α. μετά από 7 χρόνια. Μέχρι τότε ο Michael Jackson είχε ηχογραφήσει τέσσερις Νο 1 επιτυχίες με τους Jackson 5 και μία ως σόλο καλλιτέχνης (το «Ben» το 1972, που αναφερόταν σε έναν κατοικίδιο αρουραίο). Αλλά το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ήταν το πρώτο Νο 1 που έγραψε ο ίδιος. Το τραγούδι έφτασε επίσης στο Νο 3 των βρετανικών charts, ενώ έγινε Νο 1 στην Αυστραλία, Δανία, Ιρλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία και Νότια Αφρική, Νο 2 στο Βέλγιο και Ολλανδία, No 3 στον Καναδά, Νο 4 στην Ελβετία, No 5 στην Ισπανία και Φινλανδία, Νο 11 στην Αυστρία, No 12 στη Γαλλία, Νο 13 στη Γερμανία, No 15 στην Ιταλία και Νο 18 στη Σουηδία.

Το 1980, ο Michael Jackson κέρδισε μ’ αυτό το τραγούδι το πρώτο του σόλο βραβείο Grammy, στην κατηγορία Best Male R&B Vocal Performance, ενώ  το τραγούδι ήταν υποψήφιο και στην κατηγορία Best Disco Recording (έχασε από το «I Will Survive» της Gloria Gaynor). Επίσης κέρδισε American Music Award στην κατηγορία Favorite Soul/R&B Single. 

Οι μουσικοκριτικοί της εποχής υποδέχθηκαν το τραγούδι θετικά. Το περιοδικό Rolling Stone περιέγραψε το τραγούδι ως μία από τις μετρημένες στα δάχτυλα πρόσφατες disco κυκλοφορίες που αξίζουν τόσο ως χορευτικά κομμάτια όσο και ως φωνητικές υπερβολές, συγκρίσιμο με το «Boogie Wonderland» των Earth, Wind & Fire. 

Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ήταν το πρώτο από τα crossover τραγούδια του Jackson και παρέμεινε εξαιρετικά δημοφιλές λόγω του συνδυασμού των διαφορετικών ρυθμών, της μουσικής συγκοπής και του πλούσιου στρώματος των οργάνων δίνοντας ώθηση στο τραγούδι. Το σημαντικότερο είναι ότι η αποκάλυψη του ταλέντου του Michael Jackson οδήγησε σε μία άμεση επανεκτίμηση του αναστήματός του ως καλλιτέχνη. 

Το μουσικό βίντεο που συνοδεύει το τραγούδι έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 1979. Σκηνοθέτης και παραγωγός ήταν ο Nick Saxton, ο οποίος διετέλεσε βοηθός παραγωγής στην προ του «Πολέμου Των Άστρων» ταινία του George Lucas «THX 1138» (1971). Το βίντεο του «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ήταν το πρώτο μουσικό βίντεο του Michael Jackson ως σόλο καλλιτέχνης. Ο Jackson εμφανίζεται χαμογελαστός φορώντας ασπρόμαυρο σμόκιν με μαύρο φιόγκο (μοιάζοντας με τη φωτογραφία στο κλασικό εξώφυλλο του «Off The Wall»). 

Για το βίντεο αυτό χρησιμοποιήθηκαν κάποιες αρκετά προηγμένες τεχνικές για εκείνη την εποχή, εμφανίζοντας τον Michael Jackson να χορεύει και να τραγουδά μπροστά από ένα εκθαμβωτικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο funky φόντο με περίεργα και αφηρημένα γεωμετρικά σχήματα και μοτίβα. Μάλιστα μ’ ένα κλείσιμο του ματιού στο νούμερο του Fred Astaire στο «Puttin’ On The Ritz», στην ταινία «Γαλάζιοι Ουρανοί» (Blue Skies, 1946), ο Jackson εμφανίζεται να αλληλοεπιδρά με τον εαυτό του, χορεύοντας με άλλους δύο κλώνους του, κάτι που επιτεύχθηκε με τη μαγεία των ειδικών εφέ και που θεωρήθηκε τότε καινοτομικό. Χορεύοντας σε μία σταθερή κατάσταση περιστροφής του ισχίου με το ένα χέρι στην τσέπη, με τις λευκές κάλτσες να ακτινοβολούν κάτω από τα κομμένα παντελόνια του και τα μανίκια σηκωμένα ανέμελα, ο Michael Jackson δημιούργησε μία ανεξίτηλη εικόνα που τον καθιέρωσε στη showbiz.

Το βίντεο του «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» αποτέλεσε το άλμα για τις περίτεχνες και πρωτοποριακές «μικρού μήκους ταινίες» που χαρακτήρισαν τα βίντεο του Michael Jackson καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Το μουσικό βίντεο συμπεριλήφθηκε στα video albums «Video Greatest Hits – HIStory» (1995), «Number Ones» (2003) και «Michael Jackson’s Vision» (2010). 

Ο Michael Jackson ερμήνευσε το τραγούδι στο δεύτερο σκέλος της περιοδείας Destiny των Jacksons (1979) καθώς και στην περιοδεία Triumph (1981). Μία διασκευή του τραγουδιού ερμηνεύτηκε κατά την παγκόσμια περιοδεία Bad ως μέρος του ιντερλούδιου «Bad Groove». Επίσης ο Michael Jackson το ερμήνευσε το 1995 στα MTV Video Music Awards με τη συμμετοχή του Slash, καθώς και  στην παγκόσμια περιοδεία HIStory (1996-1997) ως μέρος του «Off The Wall Medley». Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε και στο show «Thriller-Live».

Michael Jackson (1988): Αυτό το τραγούδι σημαίνει πολλά για μένα επειδή ήταν το πρώτο τραγούδι που έγραψα στο σύνολό του. Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ήταν η πρώτη μου μεγάλη ευκαιρία και πήγε κατευθείαν στο Νο 1. Ήταν το τραγούδι που μου έφερε το πρώτο μου Grammy. Ο Quincy είχε εμπιστοσύνη σε μένα για να με ενθαρρύνει και να μπω στο στούντιο μόνος μου, κάτι που εκτιμώ.

Το 2006, το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» έφτασε στο Νο 17 των βρετανικών charts μετά τη διαφημιστική εκστρατεία για την προώθηση του άλμπουμ «Visionary: The Video Singles», όπου 20 επιτυχίες του Michael Jackson επανεκδόθηκαν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Μετά τον θάνατο του Jackson τον Ιούνιο του 2009, αυξήθηκε η δημοτικότητα της μουσικής του, με το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» να φτάνει στο Νο 38 των βρετανικών charts. Επίσης έφτασε στο Νο 9 της Γαλλίας, Νο 18 στην Πορτογαλία, Νο 20 στην Ελβετία, Νο 21 στην Αυστραλία, Νο 50 στη Σουηδία και Νο 77 στην Ιαπωνία. 

Το τραγούδι γνώρισε διάφορα remix (Gigamesh Remix, Illicit Vocal Club Mix, Masters At Work Remix, Roger’s Underground Club Solution, Remix, The DJ Meme Definitive 2016 Remix και Ultimix) ενώ χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές και ως sample σε remix τραγουδιών του Michael Jackson. Ενδεικτικά αναφέρονται τα Ben Liebrand Remix του «Liberian Girl» (1989), Ultimix του «Shake Your Body» και Remix του «Black Or White» (1990), «DMC Megamix 2», «MJ Megamix» και «MJ Urban Megamix» (1995), Ultimix Megamix του «The Michael Jackson Medley» (2002), «25 Years On Sony Pt. 1», «Classic Minimix» και «DMC Original 1984 Megamix» (2009), DMC Mix του «Liberian Girl» και «Micmac Megamix» (2010) και «Five Years On Mix» και «The Immortal Megamix» (2011).

Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ακούγεται στην ταινία «Αλεξίσφαιροι Ντετέκτιβ 2» (Rush Hour 2, 2001), όπου το τραγουδάει karaoke ο Chris Tucker. Ο Tucker και ο Michael Jackson ήταν καλοί φίλοι. Αφού ο Jackson είδε την ταινία, πήρε τηλέφωνο τον Tucker για να του πει ότι έκανε λάθος στον χορό γιατί κλωτσούσε με το λάθος πόδι. 

Στο ντοκιμαντέρ του Spike Lee «Michael Jackson’s Journey From Motown To Off The Wall» (2016), ο David Byrne των Talking Heads και ο Questlove των Roots αστειεύονται για το πώς το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» έμελλε να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αγαπημένα τους κομμάτια, παρότι πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να καταλάβουν σε τι ακριβώς αναφέρονται οι στίχοι.

Το 2014, το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση της ταινίας «Εκδικητές: Η Εποχή Του Ultron» (Avengers: Age Of Ultron, 2015).

Τον Δεκέμβριο του 2015, με αφορμή την πρεμιέρα του «Star Wars», η Zendaya φόρεσε ένα ρετρό-φουτουριστικό ασημί φόρεμα και χόρεψε το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough». 

Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε στο video game Michael Jackson: The Experience (2010). Επίσης έδωσε τον τίτλο του στην ομώνυμη παράσταση (2018) με θέμα τη ζωή του Michael Jackson σε χορογραφία του βραβευμένου με Tony, Christopher Wheeldon. Η παράσταση ξεκινάει από το παρασκήνιο κατά την προετοιμασία της περιοδείας Dangerous (1992). Καθώς ο Michael και οι συνεργάτες του κάνουν πρόβα το επικό τους πρόγραμμα, μεταφερόμαστε σε καίριες δημιουργικές στιγμές της καριέρας του. Περιλαμβάνοντας πάνω από 25 τραγούδια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Michael Jackson, το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» συνδυάζει το ξεχωριστό ταλέντο ενός καλλιτεχνικού ειδώλου με την ισχυρή αφήγηση του σύγχρονου θεάτρου.  

Ο James Montgomery του MTV σημείωσε ότι το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough», μαζί με τα άλλα τρία singles του «Off The Wall», έδειξε το ταλέντο του Jackson ως διασκεδαστής, τραγουδιστής, δημιουργός και, κυρίως, ως ηγετική φυσιογνωμία. Είπε, επίσης, ότι το «Off The Wall» περιείχε ένα «αριστοτεχνικό μείγμα φλογερών κομματιών disco» προσδιορίζοντας συγκεκριμένα το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» και το «Workin’ Day And Night».  

Ο William Ruhlmann, συγγραφέας του «The All-Music Guide To Rock», εξήρε το τραγούδι ως «ακαταμάχητο χορευτικό κομμάτι». Ο John Lewis, συγγραφέας του βιβλίου «1001 Albums You Must Hear Before You Die», έγραψε ότι το νευρικό και ξέφρενο εναρκτήριο κομμάτι είναι το επίκεντρο του «Off The Wall» και ότι τα φωναχτά falsetto και τα ζωηρά ουρλιάσματα του Jackson χρησιμεύουν ως obbligato υπογραμμίζοντας τη συναρπαστική ενορχήστρωση των εγχόρδων του Ben Wright και τα πνευστά του Jerry Hey. Το Allmusic έγραψε ότι το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» παρουσιάζει έναν νέο Michael Jackson που ήταν σεξουαλικός, ενήλικος και επιθετικός. Επίσης, σχολίασε ότι όπως τα καλύτερα από τη δουλειά του Quincy Jones στα τέλη της δεκαετίας του 1970 με αρχές της δεκαετίας του 1980, αυτό το τραγούδι δεν ήταν αρκετά ντίσκο και δεν θα μπορούσε να είναι σκληροπυρηνικό funk αλλά ήταν ένα αμάλγαμα από στυλ με όλη τη σημαντική προσιτότητα της pop.  

Ο βιογράφος του Michael Jackson, J. Randy Taraborrelli περιέγραψε το φωνητικό στυλ του Jackson ως «σέξι, παιχνιδιάρικο falsetto», που κανείς δεν είχε ακούσει ποτέ από αυτόν. Ο Αμερικανός συγγραφέας Nelson George δήλωσε ότι η συζήτηση για το μεγαλείο του Michael Jackson ξεκίνησε με τις ενορχηστρώσεις του «Don’t Stop ‘Til You Get Enough». Επισήμανε ότι τα κρουστά και τα φωνητικά ήταν «χορογραφημένα με τέχνη» για να δημιουργήσουν «δράμα και έκσταση στην πίστα». Και ολοκλήρωσε λέγοντας «είναι άλλο πράγμα να κάνεις έναν χορευτικό δίσκο και άλλο να ενσταλάξεις στο κομμάτι μία επική, εορταστική ποιότητα όπως κάνει εδώ ο Michael».

Οι New York Times συμπεριέλαβαν το τραγούδι στο playlist της πρώτης Εβδομάδας Μόδας του 2016. Το Radio Blog του American Online κατέταξε το τραγούδι στο Νο 10 των 10 καλύτερων τραγουδιών του Michael Jackson. Το NME το κατέταξε στο Νο 9 των 100 καλύτερων τραγουδιών της δεκαετίας του 1970 και το VH1 στο Νο16 των 100 καλύτερων χορευτικών τραγουδιών. Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» περιλαμβάνεται επίσης στα 100 δημοφιλέστερα τραγούδια του Billboard ενώ είναι και ιδανικό για τζόκινγκ και τρέξιμο.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο Michael Jackson απείχε ακόμα από την κυριαρχία του στην pop αλλά στο παρασκήνιο έδινε προσοχή στις μεταβαλλόμενες τάσεις της μουσικής και ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 υπήρχε μία τάση που αυξανόταν ταχύτερα από κάθε άλλη: η Disco. Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ήταν εμπνευσμένο από τη disco και τη funk αλλά ήταν κάτι περισσότερο από αυτό. Όταν ακούμε αυτό το τραγούδι σήμερα, δεν φέρει τις ιστορικές αποσκευές της disco.

Μέσω του συνδυασμού ενός συναρπαστικού μικρο-ρυθμικού σχεδιασμού, που προερχόταν από προηγούμενες μορφές μαύρης χορευτικής μουσικής, με την pop μουσική και τις τεχνικές παραγωγής που ήταν φιλικές προς το mainstream, και που δεν χαρακτηρίζονταν από κάποια φυλή, ο Michael Jackson και ο παραγωγός του, Quincy Jones, πέτυχαν μία κρίσιμη ισορροπία που υπερέβη τον διαχωρισμό της μουσικής αγοράς, εξουδετερώνοντας το πολιτισμικό υπόβαθρο και τις ιστορικές αποσκευές του τι θα θεωρούνταν «μαύρη» μουσική.    

Κάνοντας μία βαθιά βουτιά στη μουσική δομή του ίδιου του τραγουδιού και τις διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιεί, στις αποχρώσεις των φωνητικών επιδόσεων του Michael Jackson και το φανταστικό βίντεο, εξηγείται το γεγονός που το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» παραμένει διαχρονικό. 

Μπορεί να μην είναι το αγαπημένο τραγούδι του Michael Jackson ή αυτό που θα επέλεγε κανείς να ακούσει αν ξέμενε σε κανένα νησί και έπρεπε να διαλέξει ένα τραγούδι που θα άκουγε σε επανάληψη, αλλά σίγουρα είναι ένα από τα σημαντικότερα χορευτικά τραγούδια που έχουν ηχογραφεί ποτέ. Οποιοδήποτε πάρτι σε όλο τον κόσμο που παίζει κάθε είδος μουσικής, από hip hop μέχρι ηλεκτρονική μουσική, μπορεί να παίξει αυτό το τραγούδι και κάθε είδους άτομο σε οποιαδήποτε πόλη σε οποιαδήποτε χώρα είναι αδύνατο να μη νιώσει αμέσως το ρυθμό του.

Ο Michael Jackson έγραψε ή συνέγραψε στην καριέρα του άλλες εννέα Νο 1 επιτυχίες, συμπεριλαμβανομένου του «We Are The World», όμως το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» θεωρείται ότι είναι το πρώτο τραγούδι που παρουσίασε το ταλέντο του Michael Jackson τόσο ως τραγουδιστής όσο και ως τραγουδοποιός, αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν απλά ένα παιδί-θαύμα και βοηθώντας τον να φύγει από τους Jacksons ως ένας εξαιρετικά επιτυχημένος σόλο καλλιτέχνης. 

Το τραγούδι αυτό αποτέλεσε την αρχή της ανόδου του Michael Jackson στη στρατόσφαιρα, ένα ταξίδι που θα ολοκληρωνόταν μ’ έναν απομονωμένο άνθρωπο να κυνηγάει την ουρά του δράκου της επιτυχίας. Το «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ακούγεται ακόμα φρέσκο σήμερα, όντας μία crossover επιτυχία με υπεροχή, παρά το γεγονός ότι παίχτηκε πάρα πολύ σε κάθε δεξίωση γάμου από τη δεκαετία του 1980.  

Εν κατακλείδι, το υπερβατικό «Don’t Stop ‘Til You Get Enough» ένωσε τέλεια την καθαρή μεγαλοφυία της pop με τη λάμψη της disco και αποτελεί την αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι ο Michael Jackson ήταν ήδη «θρυλικός» πριν από το «Thriller». 

Άλλες εκτελέσεις:

  • Top Of The Pops (Οκτώβριος 1979, στον δίσκο «Top Of The Pops – Volume 76»).
  • James Last (1979, στον δίσκο «The Non Stop Dancing Sound Of The 80’s»).
  • Mr. Q (1979, ως sample στο τραγούδι «D.J. Style»).
  • Derrick Laro & Trinity (1980, σε single).
  • Mach (1980, ως sample στο τραγούδι «Funky Mix»).
  • Squallor (1980, ως sample στο τραγούδι «Nosfigatus»).
  • Enigma (1981, ως sample στο τραγούδι «I Love Music»).
  • The Jacksons (1981, στον δίσκο «The Jacksons Live»).
  • Stars On 45 (1981, στον δίσκο «Stars On 45 Long Play Album – Volume 2»).
  • Tarantulas (1981, με τίτλο «Saiba Ser Feliz» στον δίσκο «A Musica Nao Pode Parar»).
  • Usha Uthup (1981, στα ινδικά με τίτλο «Chhupke Kaun Aya» στον δίσκο «24 Carats». Στίχοι: Halim Sabir).
  • Maynard Ferguson (1982, στον δίσκο «Hollywood»).
  • Joe Jackson (1982, ως sample στο τραγούδι «T.V. Age»).
  • Jayne Kennedy (1982, στον δίσκο «Love Your Body»).
  • Ullanda McCullough (1982, ως sample στο τραγούδι «Men Kiss And Tell»).
  • Ser & Duff (1982, ως sample στο τραγούδι «Big Apple Production Vol. 1»).
  • The Surfbreakers (1982, στον δίσκο «Summer Cruising»).
  • The Embarrassment (1983, ζωντανή ηχογράφηση στον δίσκο «Heyday: 1979-1983». Η εκτέλεσή τους αλλάζει το τραγούδι από το ανεμοπλάνο του Steve McQueen που ίπταται στην «Υπόθεση Thomas Crown» στη Mustang του Steve McQueen που τη σανιδώνει στο «Bullitt»).
  • The Happy Hamsters (1984, στον δίσκο «The Happy Hamsters Sing Michael Jackson’s Greatest Hits»).
  • New York Scratch-Masters (1984, ως sample στο «Scratchmasters Jam #1»).
  • The Nolans (1984, στον δίσκο «Girls Just Wanna Have Fun!»).
  • Jazzy Jay (Ιανουάριος 1985, ως sample στο τραγούδι «Def Jam»).
  • Juan Luis Guerra Y 4.40 (1985, με τίτλο «Dame» στον δίσκο «Mudanza Y Acarreo»). 
  • Cold City Crew (1987, ως sample στο τραγούδι «Nothing Like Hip Hop Music»).
  • Left & Right Shoe MC’s & DJ Rated X (1987, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop»).
  • The Beat Pirate (1988, ως sample στο τραγούδι «Pirate Style»).
  • The Dynamic Guv’nors (1988, ως sample στο τραγούδι «Acid Jackson»).
  • Cameron Paul (1988, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop The Music»).
  • Morocco Moe (1988, ως sample στο τραγούδι «I Rest My Case»).
  • S’Express (1988, ως sample στο τραγούδι «Superfly Guy»).
  • Catch-22 (1989, ως sample στο τραγούδι «Shake It Up»).
  • De La Soul (1989, ως sample στο Neopolitan Mix του «Me Myself And I»).
  • Double Trouble & Rebel MC (1989, ως sample στο τραγούδι «Just Keep Rockin’»).
  • Los Hijos Del Sol (1989, ως sample στο «Ibiza Mix Numero 6»).
  • Kool Slic (1989, ως sample στο τραγούδι «Girls Get III»).
  • Ben Liebrand (1989, ως sample στο τραγούδι «Dance Classics – The Mix»).
  • Meat Beat Manifesto (1989, ως sample στο τραγούδι «I Got The Fear»).
  • Sharada House Gang (1989, ως sample στο Rap Mix του «House Legend»).
  • Smiley (1989, ως sample στο τραγούδι «I Don’t Have 2 Sac 2 Collect»).
  • Cappella (1990, ως sample στο τραγούδι «House Energy Revenge»).
  • The Click (1990, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop»).
  • Criminal Element Orchestra & Wendell Williams (1990, ως sample στο τραγούδι «Everybody»).
  • Rob Harvey (1990, ως sample στο τραγούδι «Rappers Delight 1990»).
  • Public Enemy (1990, ως sample στο τραγούδι «Can’t Do Nuttin’ For Ya Man»).
  • 2 Hyped Brothers & A Dog (1991, ως sample στο τραγούδι «Doo Doo Brown»).
  • James Chance And The Contortions (1991, στο άλμπουμ «Soul Exorcism»).
  • Jewel-T (1991, ως sample στο τραγούδι «I Can’t Stop»).
  • Black Is Black & Solo (1992, ως sample στο τραγούδι «You Got Played By Hoochie»).
  • Right Said Fred (1992, ως sample στο τραγούδι «Deeply Dippy»).
  • Funkmaster Flex (1993, ως sample στο τραγούδι «C’mon Baby»).
  • Peace Bureau (1994, ως sample στο τραγούδι «The Boom»).
  • Purple Beat (1994, στο άλμπουμ «Don’t Stop Till You Get Enough … / Enough»).
  • Sir Mix-A-Lot (1994, ως sample στο τραγούδι «Take My Stash»).
  • Freak Nasty (1996, ως sample στο τραγούδι «Da’ Dip»).
  • Rock Master Scott And The Dynamic Three (1996, ως sample στο Ultimix του «The Roof Is On Fire»).
  • Ma$e, 112, Lil’ Cease & Jay-Z (Οκτώβριος 1997, ως sample στο τραγούδι «Cheat On You»). 
  • 666 (1998, ως sample στο τραγούδι «Alarma!»).
  • Baby Bumps (1999, ως sample στο τραγούδι «I Got This Feeling»).
  • The BB Band (1999, στο άλμπουμ «The Detroit Sound»).
  • Slick Rick (1999, ως sample στο τραγούδι «Impress The Kid»).
  • Nettai Tropical Jazz Big Band (2001, στο άλμπουμ «La Noche Tropical»).
  • DJ LBR (2002, ως sample στο τραγούδι «Let Me Clear My Funk»).
  • DJ Skillmaster (2002, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop To Breathe»).
  • Funk Buster (2002, σε single).
  • Marshall & Alexander (2002, στο άλμπουμ «The Way You Touch My Soul»).
  • The Starsound Orchestra (2002, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «The Starsound Orchestra Plays The Hits Made Famous By Michael Jackson»).
  • Mr. On & Jungle Brothers (2003, ως sample στο τραγούδι «Breathe Don’t Stop»).
  • DJ. LT Dan, Notorious B.I.G. (2004, στο άλμπουμ «The King Of What’s Poppin’»).
  • Melissa Ellen (2004, στο άλμπουμ «Forward Into The Past». Η εκτέλεσή της μπορεί να αλλάζει τα επίπεδα της έντασης αλλά όχι και την ποιότητα του τραγουδιού).
  • Lil Jon, The East Side Boyz, Pharrell Williams & Ying Yang Twins (2004, ως sample στο τραγούδι «Stick Dat Thang Out»).
  • Maynard Ferguson (2004, στο άλμπουμ «Hollywood»).
  • The Black Eyed Peas (Μάιος 2005, ως sample στο τραγούδι «Feel It»).
  • Pegz (Σεπτέμβριος 2005, ως sample στο τραγούδι «Back Then»).
  • Prince (2005, σε συναυλίες).
  • Westlife (2005, σε συναυλίες).
  • People Under The Stairs (2006, ως sample στο τραγούδι «Tuxedo Rap»).
  • Young Buck (2006, ως sample στο τραγούδι «Vibe Awards Pt. 1»).
  • Eliess (2006, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop Til You Get Enough»).
  • Robert Randolph (2006, σε συναυλίες).
  • Shivaree (Ιούλιος 2007, στο άλμπουμ «Tainted Love: Mating Calls And Fight». Λίγο πριν τη διάλυσή του, το συγκρότημα Shivaree κυκλοφόρησε αυτό το άλμπουμ με διασκευές. Αυτό που σε μια πρώτη ματιά φαινόταν σαν συμβατική υποχρέωση, αποδείχθηκε πιο σκοτεινό με μία προσεκτικότερη ματιά. Η συγκεκριμένη εκτέλεση έχει μόνο τους στίχους του ρεφρέν, κάνοντας το τραγούδι πιο άδειο αλλά και πιο συγκλονιστικό από ποτέ).
  • The Sunset Lounge Orchestra (2007, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «The Michael Jackson Cool Down Experience»).
  • Cris Delanno (Μάρτιος 2008, στο άλμπουμ «Bossa Grooves! Revisiting Michael Jackson»).
  • Robin Danar, Julian Coryell (Μάρτιος 2008, στο άλμπουμ «Altered States»).
  • Gary Indiana (2008, στο άλμπουμ «MJ Acapellas»).
  • Beyonce (2009, ως sample στο τραγούδι «Black Culture»).
  • Clubzound (2009, ως sample στο Main Tech Mix του «Don’t Stop»).
  • Alan Coulthard (2009, ως sample στο «DMC Original 1984 Megamix»).
  • DJ Deckstream (2009, ως sample στο τραγούδι «This Is»).
  • Fairy Scapes (2009, στο άλμπουμ «A Tribute To Michael Jackson»).
  • Ras Kass (2009, ως sample στο τραγούδι «Mike Jack»).
  • The Lullaby Players (Νοέμβριος 2009, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Sleepytime Tunes»).
  • Vitamin String Quartet (Νοέμβριος 2009, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Tribute To Michael Jackson»).
  • Trijntje Oosterhuis, Leonardo Amuedo (2009, στο άλμπουμ «Never Can Say Goodbye»).
  • Sixth Singer & Alanah Woods (2009, στο άλμπουμ «Chill N’ Michael». Εκτέλεση για να πάρεις έναν ελαφρό ύπνο).
  • Inga Stewart (2009, στο άλμπουμ «Jackson Lovers»).
  • Robbie Fulks (Απρίλιος 2010, country εκτέλεση στο άλμπουμ «Happy: Robbie Fulks Plays The Music Of Michael Jackson»).
  • Dropping A Popped Locket (Ιούλιος 2010, στο άλμπουμ «Jay Spizzy’s Never Ending, Completely Free Compilation Of Genre Bending Cover Songs»).
  • Joo Kraus & Tales In Tones Trio (Αύγουστος 2010, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Songs From Neverland»).
  • The MadHatters (2010, ως μέρος του «Michael Jackson Tribute» στο άλμπουμ «Random Play»).
  • Juanjo Martin, Albert Neve & Nayala (2010, ως sample στο τραγούδι «Don’t Stop ‘Til You Get Enough»).
  • Μέλισσες (2010, σε ζωντανές εμφανίσεις).
  • Bossa Nostra & Alanah Woods (Οκτώβριος 2011, στο άλμπουμ «Bossa N’ Disco: The Electro-Bossa Songbook Of The Disco Era»).
  • Duwende (2011, στο άλμπουμ «Remember: The Music Of Michael Jackson»).
  • Adam Rafferty (2011, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «I Remember Michael»).
  • Estudiosmoi (Μάρτιος 2012, στο άλμπουμ «The Chillout Sessions»).
  • Los Miticos Del Ritmo (Απρίλιος 2012, ορχηστρική εκτέλεση με τίτλο «No Pares Hasta Tener Lo Suficiente» στο άλμπουμ «Los Miticos Del Ritmo». Ο ήχος έχει αλλάξει από disco/funk σε κολομβιανό ρυθμό αλλά, ανεξάρτητα από τη γλώσσα, θα σας κάνει να θέλετε να το χορέψετε).
  • Iyanya & Emma Nyra (2012, ως sample στο τραγούδι «Ur Waist»).
  • Ken Tamplin (2012, ως sample στο «Don’t Stop The Music / Are You Gonna Be My Girl / Shut Up And Drive / Are You Go»).
  • U2 (2012, ως sample σε ζωντανή ηχογράφηση του «Angel Of Harlem»).
  • Joe Dibrutto (Απρίλιος 2013, στο άλμπουμ «Presa Diretta»).
  • Andrew Bissell (Αύγουστος 2013, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «Rockabye Baby!»).
  • Kool & The Gang (2013, σε συναυλίες).
  • Rockabye Baby! (2013, στο άλμπουμ «Lullaby Renditions Of Michael Jackson»).
  • Sexy Lounge Players (2013, στο άλμπουμ «70s Chill-Out Lounge»).
  • Groovers Collective (2014, ως sample στο Rob Boskamp, Mike Lachman, Syllie G Mix του «Don’t Stop»).
  • Anthony Strong (Μάιος 2015, στο άλμπουμ «On A Clear Day»).
  • Noel Akchote (Οκτώβριος 2015, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «One»).
  • Richard Cheese (Δεκέμβριος 2015, ως sample στο τραγούδι «A Medley This Is»).
  • Chad Neidt (2015, ως sample στο τραγούδι «Michael Jackson»).
  • Joo Kraus & the SWR Big Band (Ιανουάριος 2016, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Public Jazz Society»).
  • Amazonics (Ιούλιος 2016, στο άλμπουμ «Bossa N’ Michael»).
  • Tigeroar (Σεπτέμβριος 2016, ως μέρος του «Michael Jackson Medley»).
  • Michael Jackson (Αύγουστος 2018, ως μέρος του remix του Mark Ronson «Diamonds Are Invincible»).
  • Jacob Collier (2018, σε single).

Οι στίχοι:

You know, I was—

I was wondering—you know—if you could keep on,

Because the force—it—it’s got a lot of power

And it make me feel like—ah—it—it make me feel like “Oh!”

Lovely is the feelin’ now

Fever, temperature’s risin’ now

Power (ah power) is the force the vow

That makes it happen

It asks no questions why

So get closer (closer now) to my body now

Just love me ’til you don’t know how

Keep on with the force, don’t stop

Don’t stop ’til you get enough

(x4)

Touch me and I feel on fire

Ain’t nothin’ like a love desire

I’m melting (I’m melting) like hot candle wax

Sensation (ah sensation) lovely where we’re at

So let love take us through the hours

I won’t be complaining

‘Cause this is love power

(Chorus)

(Oh baby, keep on…keep on)

Heartbreak enemy despise

Eternal (ah eternal) love shines in my eyes

So let love (oh let love) take us through the hours

I won’t be complaining (no no)

‘Cause your love is alright, alright

(Chorus)

Keep on with the force don’t stop (don’t stop baby)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (oh my baby)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop

Don’t stop ’til you get enough

Lovely is the feeling now

I won’t be complaining

The force is love power

Keep on with the force don’t stop

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (don’t stop darlin’)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (don’t baby)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (keep on now)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (keep on darlin’)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (love power)

Don’t stop ’til you get enough

(x2)

Keep on with the force don’t stop (keep on with the power)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (until you get enough)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (yeah)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (keep on baby)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (until you get enough)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (keep on darlin’)

Don’t stop ’til you get enough

Keep on with the force don’t stop (oh yeah)

Don’t stop ’til you get enough

About Post Author

Κωνσταντίνος Παυλικιάνης https://myreview.gr

Συγγραφέας και μουσικός ερευνητής

You May Also Like

More From Author