του Κωνσταντίνου Παυλικιάνη
Το «E.T.» περιλαμβάνεται στο τρίτο στούντιο άλμπουμ της Katy Perry, «Teenage Dream», που κυκλοφόρησε το 2010.
Πρόκειται για μία ουράνια ηλεκτρονική/hip hop μπαλάντα που έγραψαν οι Katy Perry, Lukasz Gottwald (Dr. Luke), Max Martin και Joshua Coleman (Ammo). Ο «Dr. Luke» και ο Max Martin είναι δημιουργοί πολλών επιτυχιών και ήταν, επίσης, πίσω από τη μεγάλη επιτυχία της Katy Perry «I Kissed A Girl» (2008).
Η απόφαση της Perry να γράψει το «E.T.» προέκυψε όταν κατά τη διάρκεια μιας ηχογράφησης με τους Dr. Luke, Max Martin και Ammo ακούστηκε κατά λάθος ένα beat, που προοριζόταν για το αμερικανικό hip hop συγκρότημα Three 6 Mafia.
Katy Perry (MTV News): Θα σου πω, είναι αστείο… Αυτό το τραγούδι θυμάμαι ότι το γράφαμε με τον Max Martin και τον Dr. Luke κι ήταν κι ένας παραγωγός με τον οποίο έγραφαν, ονόματι Ammo, και μου έδειχναν διάφορα δείγματα από τραγούδια ή κομμάτια ή beats και κατά λάθος τράβηξαν αυτό το beat και ήταν για τους Three Six Mafia. Το άκουσα και πάντα ήξερα ότι ήθελα να γράψω αυτό το φουτουριστικό, σαν εξωγήινο, τραγούδι και το έβγαλαν και είπα:
– Περιμένετε, μπορώ να το πιάσω. Ξέρω ότι φαίνεται δύσκολο, αλλά νομίζω ότι έχω το τέλειο υλικό για να το βάλουμε πάνω σ’ αυτόν τον ήχο.
Και το έκανα και πραγματικά λειτούργησε τέλεια. Είναι μια εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα για μένα. Είναι κάπως πιο δύσκολο, έχει όντως αυτή την αστική αίσθηση από κάτω. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που ο Kanye πρόσθεσε άλλο ένα επίπεδο από πάνω. Κι έχει καταπληκτικά ηχητικά. Θέλω να πω πως υπάρχουν τόσα πολλά σ’ αυτό, αν βάλεις τ’ ακουστικά σου και βυθιστείς στο τραγούδι.
Αν, λοιπόν, ανήκετε στους θαυμαστές της Katy Perry που σάστισαν λίγο με το «E.T.», μπορείτε να καταλάβετε γιατί: Κατά βάθος ήταν ένα κομμάτι για τους Three Six Mafia. Ωστόσο, αν και ακούγεται επηρεασμένη από τη Rihanna, η Katy Perry πείθει ότι αυτό το τραγούδι τής ταιριάζει απόλυτα.
Μερίδα του κοινού της Perry είχε μια τρελή υποψία ότι η Katy Perry είναι από… άλλον πλανήτη, εν μέρει επειδή είναι αυτοσαρκαστικά καυτή και εν μέρει επειδή φορούσε εκείνη τη γαλάζια περούκα για τόσο καιρό, που πολλοί άρχισαν να υποψιάζονται ότι μπορεί να είναι αληθινή. Παρόλα αυτά, η Katy Perry με το τραγούδι αυτό θέλει να πείσει το κοινό ότι στην πραγματικότητα δεν είναι αυτή από άλλον πλανήτη, αλλά ο… φίλος της.
Το «E.T.» υποτίθεται ότι έχει διαστημικό θέμα, με τα synths και τα ηχητικά εφέ, αλλά στιχουργικά το περιεχόμενο φέρνει περισσότερο σε… «Alien Sex Files» παρά σε «Solaris».
Σύμφωνα με την Katy Perry, το «E.T.» μιλάει για το να ερωτεύεσαι έναν ξένο. Στη συγκεκριμένη, βέβαια, περίπτωση πραγματεύεται ένα σκοτεινό και μυστηριώδες θέμα επιστημονικής φαντασίας καθώς η Perry τραγουδάει για έναν αγαπημένο της από «διαφορετική διάσταση».
Σε μία συνέντευξή της στο περιοδικό Company, η τραγουδίστρια παραδέχτηκε ότι το διάστημα τη συναρπάζει.
Katy Perry: Το «E.T.» είναι μια μεταφορά σχετικά με το να βρίσκεις κάποιον που προφανώς δεν είναι από αυτόν τον κόσμο. Γιατί πώς θα μπορούσαν να με αγαπήσουν έτσι; Παρόλο που είναι μεταφορά, με ενδιαφέρουν πολύ όλα τα φουτουριστικά. Θέλω να πω ότι παραπονιέμαι κάθε μέρα που δεν έχει εφευρεθεί ακόμα το Hoverport. Νομίζω ότι είναι εντελώς γελοίο. Κοιτάζω τον ουρανό και τ’ αστέρια και νιώθω ότι υπάρχουν τόσα πολλά εκεί έξω.
Το «E.T.» ηχογραφήθηκε στα Conway Recording Studios, στο Hollywood, California, με παραγωγούς τους Dr. Luke, Max Martin και Ammo. Από μουσικής άποψης, είναι γραμμένο σε Φα μινόρε (F Minor) και ακολουθεί ένα αργό τέμπο 4/4 στα 76 bpm. Σε μεγάλο βαθμό αντλεί στοιχεία από την dubstep και την techno, μαζί με μικρότερη δόση drum και μπάσου, και σαν παραγωγή παρουσιάζει ομοιότητες με τις παραγωγές του Ryan Tedder.
Στις 17 Αυγούστου 2010, το τραγούδι κυκλοφόρησε σε διαφημιστικό single για την προώθηση του άλμπουμ «Teenage Dream» και την επόμενη ημέρα η Katy Perry δημοσίευσε στο κανάλι της στο YouTube ένα βίντεο όπου μιλούσε για την έμπνευση του «E.T.». Η Perry αποκάλυψε ότι σκέφτεται συχνά το διάστημα, ότι μερικές φορές φανταζόταν πως μπορεί να υπάρχει ένας πλανήτης γεμάτος ελκυστικούς άνδρες και ότι θα μπορούσε να έρθει σ’ επαφή μ’ έναν απ’ αυτούς. Αποφάσισε, λοιπόν, να γράψει ένα τραγούδι με θέμα τη συνάντησή της μ’ έναν εξωγήινο κι έτσι έγραψε το «E.T.». Είπε ότι ο κύριος χαρακτήρας του τραγουδιού είναι ένας «σούπερ εραστής» και ότι το τραγούδι περιείχε στοιχεία από την ευρωπαϊκή μουσική για clubs και το hip hop.
Στις 24 Αυγούστου 2010, κυκλοφόρησε το άλμπουμ «Teenage Dream», το οποίο περιλάμβανε και το «E.T.».
Το BBC Music περιέγραψε το «E.T.» ως μία «οιονεί μπαλάντα με επιρροή rave», ενώ το Billboard έγραψε ότι το τραγούδι αυτό ηχεί βαρύ ηχητικά και στιχουργικά, με μια ηλεκτρική γροθιά μπουμ-μπουμ-πόου και την Perry να μιλά για πιο τοξικές σχέσεις. Το περιοδικό Slant βρήκε το τραγούδι δυσνόητο και ότι το υποστηρικτικό του κομμάτι θυμίζει το «All The Things She Said» των t.A.T.u. Το Popmatters περιέγραψε το τραγούδι «ούτε δυνατό, ούτε νευρικό, ούτε έξυπνο, ούτε ηχητικά ενδιαφέρον για να προσδώσει πραγματική αξιοπιστία στην Perry ως σοβαρή καλλιτέχνης».
Τον Δεκέμβριο του 2010, η Katy Perry κάλεσε τους θαυμαστές της μέσω του Twitter να τη βοηθήσουν στην επιλογή του τέταρτου single από το «Teenage Dream». Στις 13 Δεκεμβρίου, έγραψε στο Twitter: «Ευχαριστώ για όλες τις υπέροχες προτάσεις σας για το επόμενο single!» και «Η φωνή σας ακούστηκε! Είμαστε στην ίδια σελίδα».
Στις αρχές του Ιανουαρίου του 2011, η Katy Perry ανακοίνωσε μέσω Facebook ότι το «E.T.» θα είναι το τέταρτο single του άλμπουμ. Η ανακοίνωση συνοδεύτηκε από το artwork του single.
Σε αντίθεση με την πρωτότυπη εκτέλεση του «E.T.», η εκτέλεση του single περιλαμβάνει δύο επιπρόσθετες στροφές από τον Αμερικανό rapper Kanye West, σε μία συνεργασία που αναδεικνύει τον… ρομποτικό έρωτα και που θυμίζει τη δουλειά του στο τέταρτο album του, «808s & Heartbreak» (2008). Η στρατολόγηση του West ήταν μια αρκετά έξυπνη κίνηση από την πλευρά της Katy Perry καθώς το κομμάτι επωφελήθηκε από την οπτική γωνία ενός άνδρα.
Με την προσθήκη του Kanye West στους δημιουργούς του τραγουδιού, ο αριθμός τους ανέρχεται σε πέντε. Μπορεί έτσι να μαζεύτηκαν πολλοί μάγειρες σε μια κουζίνα, αλλά οι συνδυασμένες προσπάθειες όλων έφτιαξαν ένα πολύ εντυπωσιακό διαστρικό κομμάτι.
Ο Kanye West μπορεί να είναι γνωστός για το καλλιτεχνικό του ταλέντο –αλλά και για τα περίεργα σχόλια, τη συμπεριφορά του και τη διογκωμένη αίσθηση του εαυτού του- αλλά στο «E.T.» ακούγεται γεμάτος ενέργεια, διασκεδαστικός και μ’ ένα θέμα που του ταιριάζει. Φυσικά, πρώτα και κύρια είναι ένας rapper και δεν χρειάζεται πολύς χρόνος να συνδέσει τη μεταφορά τού να βρίσκεται στο διάστημα με το να είναι ανεβασμένος, ήτοι φτιαγμένος, γεγονός που δημιουργεί και κάποια ερωτηματικά για την Katy Perry, δεδομένου ότι το προηγούμενο ντουέτο της ήταν με τον Snoop Dogg.
Το «E.T.» ανοίγει με τον πρώτο στίχο rap από τον West: «I got a dirty mind / I got filthy ways». Η φράση «I got a dirty mind» συνδέεται με το γεγονός ότι ο Kanye West ήταν εθισμένος στο porno, όπως είπε ο ίδιος σε μία συνέντευξή του το 2005. Στη συνέχεια, ο στίχος «I’m trying to bathe my Ape in your milky way… » είναι ένα περίεργο υπονοούμενο που αποτελεί λογοπαίγνιο που παραπέμπει στα Bathing Apes, από τα αγαπημένα αθλητικά παπούτσια του West.
Ο West αρνείται ήδη από την αρχή την προοπτική της συνύπαρξής του με άλλον άνθρωπο, και καυχιέται λέγοντας ότι η ζωή του είναι πιο τρελή απ’ όσο αυτή [η Katy Perry] μπορεί να φανταστεί. «Welcome to the danger zone», ραπάρει -σαν μία αναφορά στο «Danger Zone» του Kenny Loggins- και συνεχίζει: «Step into the fantasy / You are not invited to the other side of sanity / They callin’ me an alien, a big headed astronaut…».
Στη συνέχεια, η Perry αναλαμβάνει το τραγούδι με παιχνιδιάρικους στίχους, όπου εκφράζει τον κοσμικό έρωτά της για έναν εξωγήινο εραστή: «You’re not like the others / Futuristic lover / Different D.N.A.», προτού φτάσει στο ρεφρέν που φαίνεται ειδικά φτιαγμένο για τις πίστες του Miami.
Καθώς το διαστημόπλοιο του Kanye West πλανιέται στη ζωή της Katy Perry, η Perry ελπίζει να είναι η μόνη που θα απαγάγει και δεν δέχεται το «όχι» ως απάντηση, ελπίζοντας ότι θα μεταφερθεί σε άλλα επίπεδα απόλαυσης, αυτά του εξωγήινου σεξ. Στο ρεφρέν απευθύνεται στον αγαπημένο της με έντονη υποδήλωση του σεξουαλικά μεταδιδόμενου νοσήματος («Kiss me, kiss me / infect me with your love and fill me with your poison»), υποστηρίζοντας ότι θέλει να γίνει το θύμα του κι ότι είναι «έτοιμη για απαγωγή». Η έμμονη υποταγή της είναι κάπως ανατριχιαστική, αλλά οι λάγνες απαιτήσεις της δεν τελειώνουν εκεί. «Είσαι τόσο υπερηχητικός / θέλω να νιώσω τις δυνάμεις σου / να με ζαλίσουν τα λέιζερ», επιμένει η Perry.
Φυσικά ο Kanye υποχωρεί και συνεισφέρει, με γαλαξιακά υποβλητικούς στίχους, ένα δεύτερο κουπλέ στο κομμάτι, πριν από το τελευταίο ρεφρέν της Perry, λέγοντας με βαριά αυτοσυντονισμένα φωνητικά: «I know a bar out in Mars / where they driving spaceships instead of cars», σαν μία αναφορά στο «Γυρίστε Τον Γαλαξία Με Ωτοστόπ» (The Hitchhiker’s Guide To The Galaxy». Συνεχίζει με μία αναφορά στο φανταστικό χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων Shrek («Pockets on Shrek»), όπου ο Kanye συγκρίνει το πράσινο χρώμα του δέρματος του Shrek με το χρώμα των αμερικανικών χαρτονομισμάτων. Όταν λέει «pockets on Shrek», καυχιέται για την περιουσία του δηλώνοντας ότι έχει πολλά μετρητά στις τσέπες του. Η επόμενη φράση, «Rockets on deck», παραπέμπει στους μπάφους και τα τσιγαριλίκια που σε κάνουν «πύραυλο», αλλά θα μπορούσε να είναι επίσης μία αναφορά στη φράση «stacks on deck» που εμφανίστηκε σε τραγούδι της Nicki Minaj νωρίτερα την ίδια χρονιά. Ο Kanye West χρησιμοποίησε και στίχους για το «εξωγήινο σεξ»: «I’ma disrobe you then I’ma probe you / See, I abducted you so I tell you what to do».
Μέχρι να ολοκληρωθεί ο αστρονομικός παραλογισμός του τραγουδιού, είναι πλέον προφανές ότι η Katy Perry και ο Kanye West ήταν τα πιο λαμπερά αστέρια της pop μουσικής. Ίσως γι’ αυτό το τραγούδι ονομάστηκε «E.T.»: υπάρχει κάτι το εξωγήινο στο να κάνεις τους ανταγωνιστές σου, όπως τον Bruno Mars και τη Lady Gaga, να φαίνονται κολλημένοι στη γη.
Το «E.T.» κυκλοφόρησε σε single στις 11 Φεβρουαρίου 2011. Για την προώθηση του τραγουδιού, η Katy Perry και ο Kanye West το ερμήνευσαν στο «American Idol», στα 54α βραβεία Grammy και στο Madison Square Garden για την ετήσια συναυλία του ραδιοφωνικού σταθμού WHTZ.
Το περιοδικό Rolling Stone έκρινε ότι το τραγούδι ηχεί παρόμοια με τις σκληρές hard rock μπαλάντες των Evanescence. Άλλα μέσα περιέγραψαν την παραγωγή του τραγουδιού ως συνονθύλευμα που κάνει μπιπ και παρεμβολές (bleeps & blips), μ’ ένα κινητήριο κομμάτι τυμπάνου που παρέχει το σκηνικό χρησιμοποιώντας το ρυθμό του «We Will Rock You» (1977) των Queen.
Το περιοδικό Entertainment Weekly έγραψε ότι η Katy Perry δείχνει δύναμη στο τραγούδι και συνέκρινε τον ήχο του μ’ ένα συνδυασμό των rock μουσικών Lita Ford και Trent Reznor. Μιλώντας δε για τη συνεισφορά του Kanye West, επισήμανε ότι το τραγούδι βελτιώθηκε από την ανδρική οπτική. Παρόλο που για κάποιους η συνεισφορά του West στο κομμάτι ήταν περιττή, το «E.T.» ήταν σίγουρα ένα ιδιόρρυθμο pop κομμάτι τελευταίας τεχνολογίας. Η National Post το χαρακτήρισε ως «σπουδαίο ντουέτο», επαινώντας τα φωνητικά και των δύο ερμηνευτών. Μπορεί το «E.T.» να αντιγράφει την υαλώδη ρομποτική αλλοτρίωση του Ryan Tedder, ωστόσο αποφεύγει να μιμηθεί τη Lady Gaga. Άλλοι αποκάλεσαν το τραγούδι «άτεχνο» και άλλοι απέρριψαν την προσπάθειά του για έναν πιο ώριμο ήχο, αποκαλώντας το «κιτς». Το περιοδικό New York ένιωσε ότι οι εξωγήινες μεταφορές του West πήγαιναν σε δυσάρεστες μισογυνιστικές κατευθύνσεις, κάτι στο οποίο συμφώνησαν και άλλες κριτικές που χαρακτήρισαν τους στίχους «οριακά ντροπιαστικούς» και ότι έδειχναν μία πιο σκοτεινή πλευρά της Perry, με μερικές κριτικές να το πηγαίνουν ακόμα πιο πέρα θεωρώντας ότι ο χαρακτηρισμός «οριακά ντροπιαστικό» ήταν πολύ γενναιόδωρος και ότι η όλη ιδέα του τραγουδιού είναι τόσο πέρα από κάθε λογική που το καθιστά αδύνατο να βαθμολογηθεί.
Σε αντίθεση με προηγούμενα singles της Katy Perry, το «E.T.» δεν έχει κάτι πιασάρικο που θα μπορούσε να το εξαργυρώσει. Αντίθετα, αυτό που έχει είναι ένας σκοτεινός φουτουριστικός ρυθμός που έχει κάτι περισσότερο από μία παροδική ομοιότητα με το «All The Things She Said» των t.A.T.u. Όμως, ενώ μπορεί να μην είναι τόσο πιασάρικο όσο οι προκάτοχοί του, το «E.T.» παίρνει μερικούς bonus πόντους επειδή ακριβώς δείχνει μία ελαφρώς πιο σκοτεινή πλευρά από αυτή των τραγουδιών που κυριαρχούν στα charts. Και μπορεί το beat του τραγουδιού να μην προοριζόταν για την Katy Perry, αλλά αυτή ήταν που το εκτόξευσε στην κορυφή των charts.
Στις 9 Απριλίου 2011, το «E.T.» ανέβηκε στο No 1 των Η.Π.Α. ρίχνοντας από την κορυφή το «Born This Way» της Lady Gaga. Για τους λάτρεις των στατιστικών, υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία:
- Το «Born This Way» περιλαμβάνει τον στίχο «same DNA» και, συμπτωματικά, το «E.T.» περιλαμβάνει τον στίχο… «different DNA».
- Το «E.T.» είναι το 1001ο τραγούδι που ανέβηκε στο No 1 των Η.Π.Α. Μεταξύ των 1000 που προηγήθηκαν, δεν υπήρξε κανένας τίτλος που να αποτελείται μόνο από δύο γράμματα. Το «E.T.», λοιπόν, είναι το πρώτο τραγούδι με δύο γράμματα που ανέβηκε στο No 1 των Η.Π.Α.
- Το τραγούδι που έριξε από την κορυφή το «E.T.», είναι το «S&M» (Rihanna & Britney Spears), επίσης με δύο γράμματα. Συνεπώς, ό,τι δεν συνέβη όλα τα προηγούμενα χρόνια, συνέβη το 2011 δύο φορές στη σειρά.
- Το «E.T.» είναι το πέμπτο No 1 single της Katy Perry και το τέταρτο από το ίδιο άλμπουμ («Teenage Dream»), καθώς και το τέταρτο No 1 του Kanye West.
- Το «Teenage Dream» είναι το 9ο άλμπουμ στην ιστορία που έβγαλε τέσσερα No 1 singles. Η προηγούμενη φορά που καλλιτέχνης είχε τέσσερα No 1 singles από το ίδιο άλμπουμ, ήταν το 2004 όταν ο Usher κατάφερε το ίδιο επίτευγμα με το άλμπουμ «Confessions».
- Με το «E.T.», η Katy Perry έγραψε ιστορία ως ο πρώτος καλλιτέχνης που συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο συνεχούς παρουσίας στο αμερικανικό Top 10, κλείνοντας τη σειρά που ξεκίνησε το «California Gurls» και συνεχίστηκε με τα «Teenage Dream» και «Firework» και σπάζοντας το ρεκόρ των 48 εβδομάδων συνεχούς παρουσίας που είχαν οι Ace Of Base από το 1994 (με τα τραγούδια «All That She Wants», «The Sign» και «Don’t Turn Around»).
Το «E.T.» έφτασε επίσης στο No 3 της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ έγινε No 1 στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία και την Πολωνία, No 4 στη Σλοβακία, No 5 στην Αυστραλία, Ιρλανδία και Ισραήλ, No 7 στην Αυστρία, No 9 στη Γερμανία και Ιταλία, No 10 στη Γαλλία και την Ουγγαρία, No 12 στη Δανία και Σουηδία, No 13 στη Νορβηγία, No 14 στο Βέλγιο και Ελβετία, No 15 στη Ρουμανία και τη Φινλανδία, No 18 στην Τσεχία, No 24 στη Βραζιλία, No 39 στην Ολλανδία και No 77 στη Ρωσία.
Το μουσικό βίντεο του «E.T.» σκηνοθέτησε η καταξιωμένη Ιταλίδα Floria Sigismondi. Η Sigismondi σκηνοθέτησε επίσης το «Fighter» της Christina Aguilera αλλά και άλλα μουσικά βίντεο για τους David Bowie, Leonard Cohen, Cure, P!nk, Justin Timberlake, Ellie Goulding, Rihanna κ.ά.
Παραγωγοί του φουτουριστικού αυτού βίντεο ήταν οι Natasha Alexsa Garcia, Danny Lockwood και Kelly Norris Sarno, διευθυντής φωτογραφίας ο Jonathan Sela, μοντέρ ο Jarrett Fijal, ενώ τα εφέ ανέλαβε η Dot & Effects του Jeff Dotson. Η στιλιστική ομάδα περιλάμβανε τον μακιγιέρ Kabuki, την κομμώτρια Pamela Neal, την ενδυματολόγο Carol Beadle και τον στιλίστα Johnny Wujek.
Το Φεβρουάριο του 2011, το MTV έδειξε μία φωτογραφία από τα παρασκήνια των γυρισμάτων του video-clip, με τον Kanye West να φοράει ρούχα του δρόμου και την Perry σαν εξωγήινη, μακιγιαρισμένη σε παστέλ χρώμα. Πριν την πρεμιέρα του μουσικού video, αναρτήθηκαν σε διάφορες πόλεις αφίσες της Katy Perry, που έμοιαζε με εξωγήινο, ανακοινώνοντας την ημερομηνία κυκλοφορίας του video. Στις 21 Μαρτίου 2011, κυκλοφόρησε ένα απόσπασμα διάρκειας 19 δευτερολέπτων, που έδειχνε ένα αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο, και την ίδια μέρα η Katy Perry έγραψε στο Twitter: «Οι εξωγήινοι έρχονται». Δέκα μέρες αργότερα, στις 31 Μαρτίου του 2011, το video-clip έκανε πρεμιέρα στους τηλεοπτικούς δέκτες με την επίσημη σελίδα της Katy Perry στο Facebook να γράφει ότι ο «εξωγήινος προσγειώθηκε».
Ο «E.T.» της Katy Perry αντιστέκεται εντυπωσιακά σε κάθε προφανή αναφορά στην ομώνυμη ταινία του Steven Spielberg. Σε αντίθεση με τον αξιολάτρευτο εξωγήινο της ταινίας, τα ιπτάμενα ποδήλατα και την Drew Barrymore, το βίντεο του τραγουδιού έχει να κάνει περισσότερο με τη ζοφερή σύγχρονη επιστημονική φαντασία.
Η Floria Sigismondi ήταν τόσο συγκεντρωμένη στη σκηνοθεσία του clip, ακόμα και στη λεπτομέρεια, που μπορεί ένας θεατής να μην καταλάβει καν όλα τα στοιχεία, όπως για παράδειγμα η απόφαση ν’ ανοίξει το clip με ακούσματα από το παρελθόν.
Το βίντεο του «E.T.» ξεκινά με το τραγούδι «Where In The World (Can My Lover Be)» των Midge Williams & Her Jazz Jesters να παίζει στο βάθος. Πρόκειται για ένα τραγούδι που προέρχεται από την εποχή της jazz (κυκλοφόρησε το 1938) και που ερμήνευσε η Midge Williams, μία λιγότερο γνωστή αφροαμερικανίδα τραγουδίστρια της swing jazz της δεκαετίας του 1930 και του 1940. Το συγκεκριμένο τραγούδι είχε το τέλειο μήνυμα («Where in the world can my lover be / Where in the world is there someone for me?») για τη διαγαλαξιακή ιστορία αγάπης της Katy Perry.
Καθώς ξεκινά η μουσική του «E.T.», εμφανίζεται ο Kanye West να πλέει σε μηδενική βαρύτητα και να ραπάρει με όλο του το διαγαλαξιακό μεγαλείο σ’ ένα διαστημόπλοιο που μοιάζει με Sputnik. Καθώς το διαστημόπλοιο απομακρύνεται, βλέπουμε στο διάστημα ένα στροβιλιζόμενο, μεταβαλλόμενο, απόκοσμο και κάπως τρομακτικό ον που σιγά-σιγά εξελίσσεται σ’ ένα ανθρωποειδές, την Katy Petty, που μοιάζει με διασταύρωση Avatar και Ziggy Stardust. Καθώς τραγουδά, η Katy Perry προσγειώνεται σε μία εγκαταλελειμμένη Γη γεμάτη σκουπίδια, αφού, όπως συμβαίνει συχνά στα σενάρια επιστημονικής φαντασίας, ο πλανήτης έχει υποστεί κάποια καταστροφή και στερείται ζωής. Ο τρόπος που απεικονίζεται η Γη μοιάζει πολύ με τον πλανήτη όπως απεικονίζεται στην ταινία «Γουόλ-Υ» (Wall-E, 2008). Ακόμα και το παλιό ερωτικό τραγούδι ακούγεται σαν να αντηχεί από κάποιο vintage ραδιόφωνο θαμμένο κάτω από τα σκουπίδια, όπως συμβαίνει στην εναρκτήρια σκηνή της ταινίας. Εν τω μεταξύ, το βίντεο έχει και διάσπαρτες εικόνες με μεγάλα αιλουροειδή να κυνηγούν ελάφια κ.λπ., σαν να υπάρχει κάποιου είδους καρμική σχέση μεταξύ Katy Perry και ελαφιών.
Η Katy Perry, με μπλε νύχια και ανησυχητικά ερπετόμορφα μάτια και φορώντας μία περίπλοκη και στυλιζαρισμένη high tech περιβολή με μία μακριά μεταξένια ουρά που ανεμίζει, βρίσκει ένα σπασμένο ρομπότ, με οθόνη αντί για πρόσωπο -ίσως ως μεταφορά για τη σύγχρονη καταναλωτική κουλτούρα. Η Perry σκουπίζει τη σκόνη από τα μάτια του και στη συνέχεια, σαν εξωγήινη θεά, απλώνει τα χέρια της πάνω από την καρδιά του ρομπότ, το οποίο μοιάζει με διαστημάνθρωπο, κι αυτό ανάβει με το μαγικό και λάγνο άγγιγμά της. Με το φιλί της, το ρομπότ αναζωογονείται και μεταμορφώνεται σε γυμνό άνδρα, τον οποίο υποδύεται ο αλμπίνος ηθοποιός και μοντέλο Shaun Ross. Παράλληλα, παρεμβάλλονται πλάνα με τον Kanye West να αιωρείται σ’ ένα διαστημικό σκάφος που ταξιδεύει. Το βίντεο υπαινίσσεται ένα υποτιθέμενο μέλλον καθώς, ενώ η Katy Perry βρίσκει ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου Vogue, το πλάνο δείχνει κι ένα κουτί που περιέχει τον σκελετό ενός περιστεριού με την ένδειξη ότι είναι είδος που εξαφανίστηκε το 2030. Η Perry φορά τα γυαλιά και, καθώς αφαιρείται το εκθαμβωτικό πέπλο της, αποκαλύπτεται ότι τα πόδια της μοιάζουν με γαζέλας ή ελαφίνας. Το βίντεο ολοκληρώνεται με την Katy Perry και τον γυμνό άνθρωπο-ρομπότ να κοιτάζουν ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα.
Η Katy Perry είχε φορέσει κι άλλες φορές στο παρελθόν περίεργα κοστούμια, αλλά αυτό που φορά στο «E.T.» είναι μόδα από άλλον πλανήτη. Σε όλο το βίντεο, η Perry φέρει βαρύ μακιγιάζ με έντονες ροζ και μπλε σκιές, προσθετικά και πλεξίδες που την κάνουν να μοιάζει με τη Μέδουσα. Η Katy Perry παραδέχτηκε στο MTV News ότι ήταν πρόκληση για εκείνη να παραμείνει υπομονετική κατά τη διάρκεια της εκτεταμένης διαδικασίας μακιγιάζ που απαιτούσε το video clip.
Katy Perry: Ήταν περίπου 5 και 6 ώρες κάθε μακιγιάζ. Ήταν δύσκολο για μένα. Έκανα πραγματικά υπομονή σ’ αυτό το βίντεο. Αλλά είναι όπως όταν κάνεις μια ταινία. Μερικές φορές πρέπει να κάνεις προσθετική και πρέπει να γεράσεις πολύ ή να μετατραπείς σε ζώο ή τέρας. Κάπως έτσι ήταν κι αυτή η διαδικασία.
Η Katy Perry σχεδίασε το άλμπουμ της με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε τραγούδι να είναι σαν μία μικρή ταινία. Και παρόλο που μπορεί να μπέρδεψε μερικούς θαυμαστές της, το «E.T.» είναι ίσως η πιο υπέροχα παράξενη ταινία που έχει κάνει ποτέ. Και το ξέρει. Αφήνοντας πίσω τα πολύχρωμα pop βίντεο, με τα ζαχαρωτά και το μαλλί της γριάς, προσέφερε μια υπερπαραγωγή με αριστοτεχνική κινηματογράφηση και εκπληκτική οπτική αισθητική, που ξεχειλίζει από εντυπωσιακά ειδικά εφέ και μακιγιάζ. Αποκλίνοντας από τα βίντεο με τα οποία μας έχει συνηθίσει, η Katy Perry έπεσε από τους ουρανούς για να πάρει τη θέση που της αρμόζει ανάμεσα στην ελίτ. Η ενδυματολογική σχεδίαση είναι άψογη και το μοντάζ αξίζει την απόλυτη αναγνώριση. Με άλλα λόγια είναι ένα χουλιγουντιανό υπερθέαμα που δημιουργεί αυτή την αίσθηση του μεγάλου προϋπολογισμού και φέρνει την Katy Perry στο ίδιο επίπεδο παραγωγής με άλλα μεγάλα αστέρια της pop, όπως την Britney Spears και τη Lady Gaga, χωρίς να γίνεται όμως ένα κλισέ που έχουμε ξαναδεί. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι μοιάζει περισσότερο με σύντομη συνέχεια μιας επικής ταινίας σε στυλ «Avatar», αλλά με το δικό της χαρακτήρα και ρυθμό. Η Katy Perry με αυτή την εξωγήινη εμφάνισή της έβαλε την τέχνη της σ’ ένα νέο οπτικό πεδίο.
Katy Perry: Μου λένε «Katy Perry, υποτίθεται ότι είσαι η Betty Boop! Υποτίθεται ότι θα έπρεπε να φοράς ροζ!». Είναι συναρπαστικό να μπορώ να ωθώ το κοινό μου, σαν να λέω «Πάντα υπάρχουν περισσότερα, τα έχω κρυμμένα στο μανίκι μου όλα αυτά που λαχταρούσα πολύ να δείξω στον κόσμο».
Το βίντεο δέχθηκε θετικές κριτικές από τους κριτικούς. Το περιοδικό New York επαίνεσε την εμφάνιση της Katy Perry στο βίντεο ως «λεπτομερές, παράξενο και ημι-πανέμορφο ουράνιο τόξο-καμπούκι». Το MTV News εξήρε επίσης την εμφάνισή της στο βίντεο, αποκαλώντας την «αγγελική εξωγήινη πριγκίπισσα» και ανέφερε ότι ήταν η πιο περίπλοκη και στυλιζαρισμένη παραγωγή σε βίντεο της Katy Perry. Το Entertainment Weekly θεώρησε ότι οι rap στίχοι του Kanye West βοήθησαν το τραγούδι στα αμερικανικά charts και αποκάλεσε το βίντεο «εντυπωσιακά παράξενο βίντεο επιστημονικής φαντασίας, το οποίο αντιστέκεται εντυπωσιακά σε κάθε προφανή αναφορά στον Spielberg». Το Rolling Stone το περιέγραψε ως «μία συνέχεια του Avatar ή ένα video game της Katy Perry» και ότι τόσο το τραγούδι όσο και το βίντεο ήταν μία τολμηρή κίνηση μακριά από τη συνηθισμένη ανοησία και σεξουαλικότητα της Perry. Οι Los Angeles Times περιέγραψαν το βίντεο ως μία «σαρωτική οπτική μεταφυσική παρουσία». Σε μία πιο αρνητική κριτική, το περιοδικό Slant επέκρινε την Perry, λέγοντας ότι έμοιαζε με χαρακτήρα κινουμένου σχεδίου από video game, ενώ χαρακτήρισε τη συμμετοχή του Kanye West ως «μη παρουσία», και συνέχισε λέγοντας ότι «είναι ένα βήμα παραπάνω από τα σουτιέν που πυροβολούν σαντιγί και πυροτεχνήματα, αλλά αυτό είναι τελικά το όραμα της Sigismondi και απέχει πολύ από τα καλύτερα πέντε λεπτά της.
Το «Ε.Τ.», στη νέα του εκδοχή με τον Kanye West, συμπεριλήφθηκε στην επανέκδοση του άλμπουμ, «Teenage Dream: The Complete Confection» (2012).
Επιπλέον, κέρδισε βραβείο ως τραγούδι της χρονιάς στα People Choice Awards, που έλαβαν χώρα στις 11 Ιανουαρίου του 2012. Στην ίδια τελετή, η Katy Perry κέρδισε άλλα 4 βραβεία (Favorite Female Artist, Tour Headliner, Music Video -για το «Last Friday Night (T.G.I.F.)- και TV Guest Star –για την εμφάνισή της στην κωμική σειρά «How I Met Your Mother»). Το τραγούδι ήταν υποψήφιο και για τρία Billboard Music Awards. Στα MTV Video Music Awards, το βίντεο του «E.T.» κέρδισε βραβεία Καλύτερης Συνεργασίας και Καλύτερων Ειδικών Εφέ, ενώ ήταν και υποψήφιο στις κατηγορίες Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερου Μοντάζ. Στα MuchMusic Video Awards ήταν υποψήφιο στην κατηγορία Best International Artist Video.
Το «E.T.» συμπεριλήφθηκε στο set list των περιοδειών της Katy Perry και ήταν το εναρκτήριο τραγούδι των παραστάσεών της στο Las Vegas. Το 2011, ο Kanye West το ερμήνευσε χωρίς την Katy Perry στο Coachella Valley Music and Arts Festival, ενώ μαζί το τραγούδησαν για πρώτη φορά ζωντανά στις 21 Απριλίου του 2011 στο American Idol (όπου ο Kanye West εμφανίστηκε χωρίς να αναγγελθεί και η Katy Perry μπήκε φορώντας μια στολή με λαμπάκια που τρεμόπαιζαν, μεταφερόμενη από τους χορευτές της που έμοιαζαν σαν το πλάσμα από την ταινία «Ο Τρόμος Της Μαύρης Λίμνης»).
Το τραγούδι κυκλοφόρησε ως δωρεάν κομμάτι στο παιχνίδι Katy Perry Revenge 2.
Άλλες εκτελέσεις:
- Ali Brustofski (Φεβρουάριος 2011, σε single).
- Matt Beilis (Φεβρουάριος 2011, σε single).
- Caitlin Hart, Jake Coco (Απρίλιος 2011, στο άλμπουμ «Cover Stories»).
- Alex Goot (Μάιος 2011, στο άλμπουμ «Songs I Wish I Wrote – Volume 2»).
- Megan Nicole (Μάιος 2011, στο άλμπουμ «Covers Vol. 1»).
- Piano Tribute Players (Μάιος 2011, ορχηστρική εκτέλεση σε single).
- Vassy (Ιούνιος 2011, στο άλμπουμ «The Acoustics, Covers»).
- Tiffany Alvord (Ιούνιος 2011, στο άλμπουμ «I’ve Got It Covered»).
- Yellowcard (Ιούνιος 2011, απογυμνωμένη διασκευή).
- Tyler Ward (Ιούλιος 2011, στο άλμπουμ «Tyler Ward Covers – Volume Four»).
- VersaEmerge (Αύγουστος 2011, ακουστική εκτέλεση στο EP «Live Acoustic EP»).
- Amy Loftus (Αύγουστος 2011, ακουστική εκτέλεση στο άλμπουμ «Acoustic Hits – Pop Hits»).
- Pentatonix (Σεπτέμβριος 2011, στο άλμπουμ «The Sing-Off Season 3 Episode 2 – Signature Songs»).
- Amasic (Σεπτέμβριος 2011, στο άλμπουμ «The Covers – Vol. 1»).
- Little Mix (Δεκέμβριος 2011, στο single «Cannonball»).
- Bart Baker (2011, με τίτλο «E.D.»).
- DJ Earworm (2011, ως sample στο τραγούδι «World Go Boom»).
- The Key Of Awesome (2011, ως «E.T. V.D»).
- Beat Frequency (2012, στο single «The Voice – E.T.»).
- Anne Postma (Σεπτέμβριος 2014, σε single).
- Jonathan Young feat. Grace Bray (Δεκέμβριος 2014, ως «Dark Horse & E.T.» στο άλμπουμ «I Didn’t Write Any Of This»).
- Gravastar (2014, σε ζωντανές εμφανίσεις).
- Chiptune Radio (Οκτώβριος 2015, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «8-Bit Tribute To Katy Perry»).
- Death’s Dynamic Shroud.wmv (2015, ως sample στο «Pacifier Rave»).
- Adam Stanton (Φεβρουάριος 2016, στο άλμπουμ «The Covers – Vol. 1»).
- Abandoning Sunday (Ιούνιος 2017, ακουστική εκτέλεση στο άλμπουμ «Covers Vol. 1»).
- First To Eleven (Ιούνιος 2019, στο άλμπουμ «Covers Vol. 3»).
- Billboard Baby Lullabies (Μάρτιος 2020, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Lullaby Renditions Of Katy Perry»).
Οι στίχοι:
[Kanye West]
I got a dirty mind, I got filthy ways
I’m tryna bathe my ape in your Milky Way
I’m a legend, I’m irreverent, I be reverend
I’ll be so fa-a-a-a-a-ar up
We don’t give a fuh-uh-uck
Welcome to the danger zone
Step into the fantasy
You are not invited to the other side of sanity
They callin’ me an alien, a big headed astronaut
Maybe it’s because ya boy Yeezy get ass a lot
You’re so hypnotizing
Could you be the devil?
Could you be an angel?
Your touch magnetizing
Feels like I am floating,
leaves my body glowing
They say be afraid
You’re not like the others
Futuristic lovers
Different DNA
They don’t understand you
You’re from a whole other world
A different dimension
You open my eyes
And I’m ready to go, lead me into the light
Kiss me, k-k-kiss me
Infect me with your love and fill me with your poison
Take me, t-t-take me
Wanna be a victim, ready for abduction
Boy, you’re an alien, your touch so foreign
Its supernatural, extraterrestrial
You’re so supersonic
Wanna feel your powers, stun me with your lasers
Your kiss is cosmic, every move is magic
You’re from a whole other world
A different dimension
You open my eyes
And I’m ready to go, lead me into the light
(Chorus)
There is this transcendental, on another level
Boy, you’re my lucky star
I wanna walk on your wave length
And be there when you vibrate
For you I risk it all, all
[Kanye West]
I know a bar out in Mars
Where they driving spaceships instead of cars
Cop a Prada space suit up out the stars
Getting stupid high straight up out the jars
Pockets on Shrek, rockets on deck
Tell me what’s next? Alien sex
I’ma disrobe you
Then I’ma probe you
See I abducted you
So I tell you what to do
I tell you what to do, what to do, what to do
(Chorus)