Μετά την απιστία έρχονται οι τύψεις, η αποκάλυψη και ο χωρισμός. Μετά απ όλα αυτά έχεις ανάγκη από ένα σαξόφωνο.

του Κωνσταντίνος Παυλικιάνης

George Michael: Πήγαινα να παίξω ως DJ στο Bel Air όταν έγραψα το «Careless Whisper». Πάντα έγραφα σε λεωφορεία, τρένα και αυτοκίνητα. Συμβαίνει πάντα σε ταξίδια. Με το «Careless Whisper» θυμάμαι ακριβώς πότε μου ήρθε για πρώτη φορά, όπου σκέφτηκα τη μελωδία του σαξόφωνου. Μπορώ να θυμηθώ πολύ αμυδρά που ήμουν όταν έγραψα πράγματα μετά την απογείωση των Wham!, αλλά με το «Careless Whisper» θυμάμαι ακριβώς το χρόνο και το μέρος. Ξέρω ότι ακούγεται πραγματικά παράξενο και λίγο ρομαντικό να το λέω, αλλά θυμάμαι ακριβώς πού συνέβη, πού καθόμουν στο λεωφορείο, πώς συνέχισα και όλα. Θυμάμαι ότι έδινα τα χρήματα στον τύπο στο λεωφορείο και σκέφτηκα αυτή τη μελωδία, τη μελωδία του σαξοφώνου «der-der-der-der, der-der-der-der». Στη συνέχεια έφυγε κι εγώ συνέχισα να το γράφω στο μυαλό μου. Το έγραψα εντελώς στο μυαλό μου. Το δούλευα στο μυαλό μου για περίπου τρεις μήνες.

Το «Careless Whisper» περιλαμβάνεται στο δίσκο των Wham «Make It Big», που κυκλοφόρησε το 1984.
Είναι μία απλή mid-tempo Pop μπαλάντα, με μόλις τέσσερις συγχορδίες, που στηρίζεται σε μία λυπητερή εισαγωγή με σαξόφωνο και στην αγωνιώδη φωνή του George Michael που παρακαλεί τη σύντροφό του να τον συγχωρέσει που την απάτησε.

Το τραγούδι γράφτηκε από τον George Michael τρία χρόνια νωρίτερα, για να περάσει την ώρα του στο λεωφορείο.
George Michael: Πήγαινα να παίξω ως DJ στο Bel Air όταν έγραψα το «Careless Whisper». Πάντα έγραφα σε λεωφορεία, τρένα και αυτοκίνητα. Συμβαίνει πάντα σε ταξίδια. Με το «Careless Whisper» θυμάμαι ακριβώς πότε μου ήρθε για πρώτη φορά, όπου σκέφτηκα τη μελωδία του σαξόφωνου. Μπορώ να θυμηθώ πολύ αμυδρά που ήμουν όταν έγραψα πράγματα μετά την απογείωση των Wham!, αλλά με το «Careless Whisper» θυμάμαι ακριβώς το χρόνο και το μέρος. Ξέρω ότι ακούγεται πραγματικά παράξενο και λίγο ρομαντικό να το λέω, αλλά θυμάμαι ακριβώς πού συνέβη, πού καθόμουν στο λεωφορείο, πώς συνέχισα και όλα. Θυμάμαι ότι έδινα τα χρήματα στον τύπο στο λεωφορείο και σκέφτηκα αυτή τη μελωδία, τη μελωδία του σαξοφώνου «derderderderderderderder». Στη συνέχεια έφυγε κι εγώ συνέχισα να το γράφω στο μυαλό μου. Το έγραψα εντελώς στο μυαλό μου. Το δούλευα στο μυαλό μου για περίπου τρεις μήνες.

Ο George Michael και ο Andrew Ridgeley έγραψαν το τραγούδι όταν ήταν 17 ετών, αντλώντας έμπνευση από τις πρώτες ρομαντικές ιστορίες του George Michael. Ο George Michael εξήγησε στην αυτοβιογραφία του, «Bare», ότι μεγάλο μέρος του περιεχομένου του τραγουδιού βασίζεται σε γεγονότα από την παιδική του ηλικία.

George Michael: Όταν ήμουν 12-13 ετών, έπρεπε να συνοδεύω την αδελφή μου, η οποία ήταν δύο χρόνια μεγαλύτερη, σ’ ένα παγοδρόμιο στο Queensway στο Λονδίνο. Υπήρχε ένα κορίτσι εκεί με μακριά ξανθά μαλλιά, το όνομα της οποίας ήταν Jane. Ήμουν ένα παχύ αγόρι με γυαλιά και ήμουν πολύ τσιμπημένος μαζί της -αν και δεν είχα καμία ελπίδα. Η αδελφή μου πήγαινε να κάνει ό,τι ήθελε όταν φτάναμε στο παγοδρόμιο κι εγώ θα περνούσα το απόγευμα λιώνοντας γι’ αυτή την κοπέλα, την Jane. Λίγα χρόνια αργότερα, όταν ήμουν 16, είχα την πρώτη μου σχέση με μία κοπέλα ονόματι Helen. Είχε μόλις αρχίσει να δροσίζει λίγο όταν ανακάλυψα ότι το ξανθό κορίτσι από το Queensway είχε μετακομίσει στη γωνία από το σχολείο μου. Είχε μετακομίσει ακριβώς δίπλα από το σημείο που στεκόμουνα και περίμενα τον διπλανό γείτονα, ο οποίος με πήγαινε στο σπίτι από το σχολείο. Και μία μέρα την είδα να περπατάει στο διπλανό δρόμο και σκέφτηκα «από που στο καλό ήρθε αυτή;». Δεν ήξερε ότι ήμουν εγώ. Είχαν περάσει μερικά χρόνια και φαινόμουν πολύ διαφορετικός. Στη συνέχεια παίζαμε Disco στο σχολείο με τους Executive και με είδε να τραγουδάω και αποφάσισε ότι της αρέσω. Μέχρι τότε ήταν πολύ μεγαλύτερης ηλικίας και στρουμπουλή και τελικά άρχισα να τη βλέπω. Με κάλεσε μέσα μια μέρα όταν περίμενα να με πάνε στο σπίτι και ήμουν… στον παράδεισο.

Ο George Michael παρατήρησε ότι αφού σταμάτησε να φορά γυαλιά, άρχισε να προσκαλείται σε πάρτι.
George Michael: Και η κοπέλα που δεν με κοίταγε καν όταν ήμουν 12, με προσκάλεσε. Έτσι έβγαινα μαζί της για κανά δυο μήνες αλλά δεν σταμάτησα να βλέπω την Helen. Νόμιζα ότι ήμουν έξυπνος -από κει που ήμουν εντελώς χαμένος έφτασα να τα έχω με δύο ταυτόχρονα. Και θυμάμαι ότι οι αδελφές μου με μάλωσαν επειδή το ανακάλυψαν και τους άρεσε πραγματικά το πρώτο κορίτσι. Η όλη ιδέα του «Careless Whisper» ήταν ότι η πρώτη κοπέλα ανακάλυψε την ύπαρξη της δεύτερης -κάτι που δεν έκανε ποτέ. Αλλά ξεκίνησα μια σχέση με μία άλλη κοπέλα ονόματι Alexis χωρίς να τερματίσω αυτή που είχα με την Jane. Όλα έγιναν λίγο περίπλοκα. Η Jane έμαθε γι’ αυτήν και με ξεφορτώθηκε… Όλο αυτό το διάστημα νόμιζα ότι ήμουν ωραίος, όντας με δύο κοπέλες, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπήρχε και τόσο συναίσθημα. Ένιωσα ένοχος για το πρώτο κορίτσι -και την έχω δει από τότε- και η ιδέα του τραγουδιού ήταν γι’ αυτήν. Το «Careless Whisper» ήταν εμείς να χορεύουμε, επειδή χορεύαμε πολύ, και η ιδέα ήταν εμείς χορεύουμε αλλά ξέρει… Και τελείωσε.   

Το «Careless Whisper» διερευνά την ενοχή που ένιωσε ο George Michael αφού απάτησε τη σύντροφό του και την αδυναμία του να «χορέψει» μαζί της με τον ίδιο τρόπο μετά από αυτήν την προδοσία.
Στο πρώτο κουπλέ, ο τραγουδιστής αισθάνεται νευρικός για το «χορό» με αυτό το πρόσωπο καθώς της κρύβει κάτι που θ’ αλλάξει τη σχέση τους για πάντα. Σ’ αυτό το τραγούδι, ο «χορός» αποτελεί μία μεταφορά για τη συνουσία. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, παίρνει το χέρι της και την οδηγεί στο υπνοδωμάτιο. Στη μεταφορά του χορού που εξισώνεται με το σεξ, ο στίχος «as the music dies» («καθώς πεθαίνει η μουσική») σημαίνει τη στιγμή που η ερωτική πράξη σταματάει. Ο «χορός» τελείωσε και ήρθε η ώρα να έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την πραγματικότητα, η οποία είναι ότι αυτός απάτησε τη σύντροφό του με μία άλλη και ότι η σύντροφός του υποπτεύεται ήδη την αλήθεια.

Πολλοί χορεύουν πολύ καλά ενώ έχουν ταλαιπωρηθεί από μία ταραγμένη συνείδηση. Ωστόσο, αυτή είναι η κεντρική μεταφορά ολόκληρου του τραγουδιού. Εν προκειμένω, στο ρεφρέν του τραγουδιού, ο χορός του τραγουδιστή με τη σύντροφό του, δηλαδή το να κάνει έρωτα μαζί της, έχει καταστραφεί από την ίδια του τη συνείδηση. Οι στίχοι λένε κυριολεκτικά ότι «τα ένοχα πόδια δεν έχουν ρυθμό» («guilty feet have got no rhythm»). Αν διαβάσει και ακούσει κανείς προσεκτικά τους στίχους, μπορεί πράγματι να πει ότι ο χορός είναι μία μεταφορά για την ερωτική πράξη. Μία σχέση είναι δύο άνθρωποι που δίνει ο ένας στον άλλον την ελπίδα να είναι ευτυχισμένοι μαζί. Παρόλο που γι’ αυτόν ήταν «εύκολο να υποκριθεί» όταν έκανε την πράξη, τώρα που τον σαρώνει η ενοχή ξέρει ότι δεν μπορεί να ζήσει μ’ αυτό το μυστικό και ότι η σύντροφός του ήδη υποπτεύεται την αλήθεια. Αυτός συνειδητοποιεί ότι έπρεπε να μείνει πιστός στη σύντροφό του και να μην σπάσει τον ιδιαίτερο δεσμό που είχαν. Δεν θα μπορέσει να βιώσει ποτέ ξανά τον συνδυασμό του φυσικού και του συναισθηματικού δεσίματος που είχε μ’ αυτό το πρόσωπο. Ακόμα κι αν βρει κάποια άλλη, οι ρυθμοί αυτού του χορού θα είναι διαφορετικοί και αυτός θρηνεί πλέον την απώλεια της σχέσης που είχε.

Στο δεύτερο κουπλέ, υπεισέρχεται η έννοια του τίτλου του τραγουδιού: ο αφηγητής υποπτεύεται ότι η σύντροφός του γνωρίζει ήδη την αλήθεια επειδή κάποιος την προειδοποίησε ότι αυτός ήταν με κάποια άλλη. Εδώ ο George Michael επικαλείται δικαιολογίες που χρησιμοποιούν συνήθως οι άπιστοι καθώς υπονοεί ότι «αυτό που η σύντροφός μου δεν γνωρίζει, δεν την πληγώνει». Όσο η σύντροφός του δεν ήξερε τίποτα, αυτός δεν χρειαζόταν να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των πράξεών του ή να αναλάβει την ευθύνη του. Αλλά τώρα που η αλήθεια βγήκε στην επιφάνεια, ο πόνος της προδοσίας είναι ακόμη χειρότερος.

Μετά το δεύτερο ρεφρέν ακούγεται ο στίχος «Never without your love» («ποτέ χωρίς την αγάπη σου»), εννοώντας ότι ο τραγουδιστής ποτέ δεν θα «χορέψει» (να κάνει έρωτα) με τον ίδιο τρόπο χωρίς την αγάπη της.

Οι στίχοι στη γέφυρα του τραγουδιού φαίνεται να υποδηλώνουν ότι η πίεση του κόσμου και τα μυστικά μεταξύ των δύο ερωτευμένων, τους απομάκρυναν, ίσως μάλιστα περισσότερο και από την απιστία του αφηγητή. Αυτό μπορεί να σχετίζεται και με το γεγονός ότι ο George Michael συνέθεσε αυτό το τραγούδι όταν ακόμα δεν είχε αποκαλύψει ότι ήταν ομοφυλόφιλος. Αν και το αποκάλυψε σε κάποιους φίλους του όταν ήταν 19 ετών, δεν επιβεβαίωσε δημόσια τη σεξουαλικότητά του μέχρι που αναγκάστηκε να το κάνει αφού συνελήφθη για «άσεμνες πράξεις» το 1998, σε ηλικία 34 ετών. Ο George Michael είπε ότι ζώντας με αυτό το μυστικό από τις πρώτες του ημέρες στους Wham! δεν μπορούσε να χαρεί εντελώς την εμπειρία του από τη φήμη του.

George Michael: Για λίγο ήταν απλά μαγικό. Με τον καλύτερό σου συνεργάτη, να ζείτε τις φαντασιώσεις σας. Ήταν απλά ένα όνειρο. Ήμουν απόλυτα βέβαιος ότι έγραφα κλασικά Pop τραγούδια αλλά ήμουν επίσης απόλυτα εξοικειωμένος με το γεγονός ότι αν άφηνα την εικόνα λίγο περισσότερο στον Andrew, τα παιδιά θα το αγαπούσαν. Τότε γνωρίσαμε τεράστια επιτυχία και βγήκα από τη σκιά του Andrew με σεξουαλική αυτοπεποίθηση και όντας το κέντρο της προσοχής. Σ’ εκείνο το σημείο, έχασα όλη μου την αυτοπεποίθηση. Ξαφνικά αισθάνθηκα σαν ψεύτικος κι έτσι όλο αυτό το θέμα με μετέτρεψε σε κάποιον που αισθανόταν ότι η κάμερα ήταν εχθρός μου.

Η γέφυρα του τραγουδιού ολοκληρώνεται με τον τραγουδιστή να πιστεύει ότι θα μπορούσε να μείνει με τη σύντροφό του και να ζήσουν ευτυχισμένοι, αν δεν την είχε απατήσει, αλλά τώρα ανησυχεί ότι η αγαπημένη του θα τον αφήσει και ότι αυτός κατέστρεψε την ευκαιρία του να ζήσει ευτυχισμένος.

Το φινάλε του τραγουδιού δείχνει την αυτοανάλυση. Τώρα που η σύντροφός του έχει φύγει, ο George Michael είναι σε θέση να εξετάσει την κατάσταση πιο καθαρά. Συλλογίζεται τις πράξεις του, τόσο ως προς τη σοβαρότητά τους όσο και τις συνέπειες αυτών. Παραδέχεται ότι δηλητηρίασε τη σχέση του, αλλά κοιτάζοντας ξανά πίσω, γνωρίζοντας το πραγματικό βάθος των τύψεών του, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί αν πραγματικά δεν άξιζε τη συγχώρεση…

Οι Wham ηχογράφησαν το «Careless Whisper» το 1984 με παραγωγό τον George Michael ενώ ο Andrew Ridgeley (το άλλο μισό των Wham!) τον βοήθησε στις συγχορδίες. Ίσως γι’ αυτό ως δημιουργοί αναφέρονται τα ονόματα και των δύο, σε αντίθεση με τα περισσότερα singles των Wham! όπου ως δημιουργός αναφέρεται μόνο ο George Michael (πλην του «Wham Rap!» και του «Club Tropicana»).

Το τραγούδι πέρασε από τουλάχιστον δύο κύκλους παραγωγής. Αρχικά, ο George Michael ηχογράφησε το τραγούδι στο Muscle Shoals της Αλαμπάμα, όπου συνεργάστηκε με τον θρυλικό παραγωγό Jerry Wexler.
Αφού είχε ηχογραφηθεί το υποστηρικτικό κομμάτι και η φωνή του George Michael, ο Wexler έκλεισε τον κορυφαίο σαξοφωνίστα από το Los Angeles να πετάξει και να κάνει το σόλο. Ο μάνατζερ των Wham!, Simon Napier-Bell, θυμάται:
– Έφτασε στις 11 και έπρεπε να φύγει στις 12. Αντ’ αυτού, μετά από δύο ώρες, ήταν ακόμα εκεί ενώ όλοι στο στούντιο έφριξαν με αμηχανία. Δεν μπορούσε να παίξει το εναρκτήριο riff όπως το ήθελε ο George και όπως ήταν στο demo. Όμως εκείνο είχε γίνει δύο χρόνια νωρίτερα από έναν φίλο του George που ζούσε στην άλλη γωνία και έπαιζε σαξόφωνο για διασκέδαση στην pub.

Ενώ ο σαξοφωνίστας φαινόταν να παίζει τέλεια το μέρος του, ο George Michael του έλεγε «Όχι, ακόμα δεν είναι σωστό. Κοίτα…» και χαμήλωνε το κεφάλι του στο μικρόφωνο και υπομονετικά του βούιζε το μέρος του ξανά. «Πρέπει να τραβήξει λίγο παραπάνω εδώ. Βλέπεις;… Και όχι πάρα πολύ».

Ο Napier-Bell συζητώντας με τον Wexler για τη διαφωνία του George Michael με τον ήχο του σαξόφωνου, ρώτησε:
– Υπάρχει πραγματικά κάτι που θέλει ο George και που είναι διαφορετικό απ’ αυτό που παίζει ο σαξοφωνίστας;
– Οπωσδήποτε, 
απάντησε ο Wexler. Έχω ξαναδεί τέτοια πράγματα. Υπάρχει κάποια μικροσκοπική χροιά που ο σαξοφωνίστας κατά κάποιο τρόπο δεν την πιάνει σωστά. Αν κι εσύ κι εγώ δεν μπορούμε ν’ ακούσουμε τι είναι, μπορεί να είναι αυτό ακριβώς το πράγμα που θα κάνει ένα δίσκο επιτυχία. Η επιτυχία των Pop δίσκων είναι τόσο εφήμερη, τόσο απίστευτα απρόβλεπτη, που απλά δεν μπορούμε να πάρουμε το ρίσκο να είμαστε ανυπόμονοι. Αλλά αυτός ο σαξοφωνίστας δεν πρόκειται να το πιάσει, είναι αυτός!

Η δισκογραφική εταιρία Innervision επρόκειτο να κυκλοφορήσει την εκδοχή του Wexler ήδη από το 1983, μετά το single «Club Fantastic Megamix». Ο εκδότης του τραγουδιού, Dick Leahy, είπε ότι ενώ δεν μπορούσε να σταματήσει την κυκλοφορία του «Club Fantastic Megamix», μπορούσε να σταματήσει την κυκλοφορία του «Careless Whisper» με το σκεπτικό ότι ως εκδότης «έχει το δικαίωμα να παραχωρήσει την πρώτη άδεια ηχογράφησης μιας μελωδίας της οποίας ελέγχει τα πνευματικά δικαιώματα». Δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για το «Club Fantastic Megamix» επειδή ήταν υλικό που είχε ήδη κυκλοφορήσει.
Dick Leahy: Ξέραμε πόσο μεγάλο μπορούσε να γίνει αυτό το τραγούδι, οπότε ήταν απαραίτητο να αναστατώσουμε μερικούς ανθρώπους για να το σταματήσουμε.

Ο George Michael δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα και αποφάσισε να ξαναηχογραφήσει το τραγούδι και να κάνει ο ίδιος την παραγωγή και την ενορχήστρωση. Έτσι επέστρεψε στο στούντιο 2 του Sarm West στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τον Άγγλο μουσικό της Jazz Dan Forshaw, κλήθηκε ο σαξοφωνίστας Steve Gregory για να επανηχογραφήσει το χαρακτηριστικό σόλο του τραγουδιού. Ήταν ο ενδέκατος σαξοφωνίστας που θα ηχογραφούσε το σόλο για το οποίο ο George Michael ήταν αποφασισμένος να πάρει τον ήχο που ήθελε.

Dan Forshaw: Οι μουσικοί που συνοδεύουν δεν έχουν μεγάλη ιδέα για το τι πρόκειται να ηχογραφήσουν, μέχρι που φτάνουν, και αυτή ήταν η περίπτωση του Steve και του άλλου σαξοφωνίστα που προηγήθηκε. Ως συνήθως υπήρχε μεγάλη αναμονή και ο τύπος πριν από τον Steve έριξε πετσέτα λέγοντας «ούτως ή άλλως θα είναι απλά καμιά αηδία της β’ πλευράς οπότε είμαι εκτός». Ο Steve περίμενε και στη συνέχεια ανακάλυψε ότι το σόλο δεν ήταν τόσο εύκολο να παιχτεί στο γραμμένο κλειδί, καθώς το παλιό του τενόρο Selmer Mark VI δεν είχε υψηλό κλειδί Φα δίεση (F#). Έτσι, ο μηχανικός επιβράδυνε την ταινία έτσι ώστε ο Steve να μπορέσει να ηχογραφήσει το σόλο ένα ημιτόνιο χαμηλότερα από το προβλεπόμενο. Μόλις η ταινία επανήλθε στην κανονική ταχύτητα, δημιουργήθηκε ένας «αφύσικος» ήχος σαξόφωνου που ακουγόταν λίγο σαν alto στο ύφος του Paul Desmond, αλλά του έλειπε λίγο περισσότερο βάθος και σκοτάδι στον ήχο. Ο George Michael μόλις είχε φτάσει στο στούντιο και είπε: «Αυτό είναι, αυτό είναι το σόλο σαξόφωνο που θέλω». Αυτό θα μπορούσε να είναι η συνθετική έννοια όλης της δεκαετίας του 1980 όπου οι ήχοι γίνονταν όλο και περισσότερο «κατασκευασμένοι» ή απλά ότι ο George δεν αναγνώρισε ποτέ ότι ήταν λάθος.

Η δεύτερη αυτή εκδοχή είναι αυτή που τελικά κυκλοφόρησε. Ο George Michael υποστήριξε ότι ο ίδιος πήρε περισσότερες φιλοφρονήσεις επειδή έγραψε το σόλο του σαξόφωνου, παρά για οτιδήποτε άλλο έχει γράψει ποτέ. Άλλωστε το «Careless Whisper» μαζί με το «Baker Street» του Gerry Rafferty είναι τα δύο πιο διάσημα τραγούδια με σαξόφωνο.

Οι υπόλοιποι μουσικοί που έπαιξαν στο τραγούδι ήταν ο Deon Estus στο μπάσο, ο Trevor Morrell στα drums, ο Danny Cummings στα κρουστά, ο Hugh Burns στην κιθάρα, ο Chris Cameron στα keyboards και η Anne Dudley στο ηλεκτρικό πιάνο (η Anne Dudley ήταν μέλος των Art Of Noise ενώ αργότερα βραβεύτηκε με Oscar για τη μουσική της ταινίας «Άντρες Με Τα Όλα Τους»).

Το «Careless Whisper» κυκλοφόρησε σε single στις 24 Ιουλίου του 1984, έχοντας στη β’ πλευρά μία ορχηστρική εκτέλεση του τραγουδιού. Στην ουσία ήταν το πρώτο σόλο single του George Michael, αν και εκείνη την εποχή ακόμα έπαιζε με τους Wham! Στη Μεγάλη Βρετανία το τραγούδι κυκλοφόρησε υπό το όνομα μόνο του George Michael, σε αντίθεση με τις Η.Π.Α. όπου κυκλοφόρησε με την ένδειξη «Wham featuring George Michael». Εντούτοις, σε κάθε περίπτωση, αυτός ο διαχωρισμός του ονόματος του George Michael έπαιξε μεγάλο ρόλο στην πραγματοποίηση των σχεδίων του για μία σόλο καριέρα στην μετά-Wham εποχή.

Το τραγούδι κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδοχές (Condensed Instrumental Version, Extended Mix, Instrumental, Single Edit) ενώ η εκδοχή στην οποία έκανε την παραγωγή ο Wexler, κυκλοφόρησε ως «Special Version» στη β’ πλευρά του maxi single στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιαπωνία. Το δε Extended Mix είναι το ίδιο με την εκδοχή που περιλαμβάνεται στο δίσκο «Make It Big».

Στις 18 Αυγούστου του 1984, το «Careless Whisper» εκτόπισε από την κορυφή της Μεγάλης Βρετανίας το «Two Tribes» των Frankie Goes To Hollywood και ανέβηκε στο Νο 1, όπου παρέμεινε για τρεις εβδομάδες (το αντικατέστησε το «I Just Called To Say I Love You» του Stevie Wonder). Στο τέλος της χρονιάς αναδείχθηκε το πέμπτο σε πωλήσεις single του 1984 και ήταν το πρώτο single της Epic Records που ξεπέρασε σε πωλήσεις το 1.000.000 αντίτυπα. Αλλά και για τον George Michael είναι το single με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία, είτε ως σόλο είτε με τους Wham! Αργότερα κυκλοφόρησε σε maxi single και μία «special version», στη β’ πλευρά της οποίας υπάρχει η πρώτη ηχογράφηση του τραγουδιού (αυτή με παραγωγό τον Wexler).

Στις 16 Φεβρουαρίου του 1985, το «Careless Whisper» έριξε από την κορυφή του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών το «I Want To Know What Love Is» των Foreigner και ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α., όπου παρέμεινε για τρεις εβδομάδες (το αντικατέστησε το «Can’t Fight This Feeling» των REO Speedwagon) ενώ αναδείχθηκε και ως το single με τις περισσότερες πωλήσεις της χρονιάς (το ίδιο και στον Καναδά).

Το τραγούδι έγινε επίσης Νο 1 στην Αυστραλία, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ιταλία, Καναδά, Νότια Αφρική και Ολλανδία, Νο 2 στην Αυστρία, Βέλγιο, Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία, Νο 3 στη Γαλλία, Γερμανία και Νέα Ζηλανδία, Νο 4 στο Ισραήλ, Νο 10 στην Ουγγαρία, Νο 11 στην Ισπανία, Νο 12 στην Ιαπωνία, Νο 29 στη Σλοβενία και Νο 52 στην Πορτογαλία.

Το «Careless Whisper» κέρδισε το βραβείο Ivor Novello στην κατηγορία Most Performed Work ενώ αργότερα γνώρισε και διάφορα remix (Dreamtime Mix, Bryan Reyes 2k10 Remix, Impact Kidd Remix, The Polish Ambassador Remix, Stem’s Dub Edit, Love To Infinity Mix, Bouncy Drum and Bass Mix, Ibiza Instrumental κ.α.).

Παρά την επιτυχία, ο George Michael δεν το αγαπούσε ιδιαίτερα το τραγούδι.
George Michael: Δεν ένιωθα αρκετά ασφαλής ώστε να γράψω κάτι που να εξέθετε τα συναισθήματά μου κι έτσι σε πολλά επίπεδα το τραγούδι είναι πολύ κλισέ. Μ’ απογοητεύει το γεγονός ότι μπορείς να γράψεις έναν στίχο τόσο επιπόλαια -και όχι έναν ιδιαίτερα καλό στίχο- και να σημαίνει τόσα πολλά σε τόσους πολλούς ανθρώπους. (…) Είμαι ακόμα λίγο μπερδεμένος γιατί έχει κάνει τόση εντύπωση στον κόσμο. Είναι επειδή τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν απατήσει τους συντρόφους τους; Γι’ αυτό συνδέθηκαν με το τραγούδι; Δεν έχω ιδέα, αλλά είναι ειρωνικό που αυτό το τραγούδι –που κατά κάποιο τρόπο με έχει καθορίσει- γράφτηκε στην αρχή της καριέρας μου όταν ήμουν ακόμα τόσο νέος. Ήμουν μόνο 17 χρονών και πραγματικά δεν ήξερα και πολλά πράγματα για ρομάντζα και αγάπες.

Το επίσημο μουσικό βίντεο του «Careless Whisper» χρησιμοποιεί τη μικρότερη σε διάρκεια εκτέλεση του single αντί της πλήρους διάρκειας εκτέλεσης του άλμπουμ. Γυρίστηκε τον Ιούνιο του 1984 στο Μαϊάμι και σε διάφορες τοποθεσίες όπως το Coconut Grove και το τεχνητό νησί Watson.

Μία πρώτη εκδοχή του βίντεο γυρίστηκε χρησιμοποιώντας την εκδοχή του Wexler. Στην εκδοχή αυτή εμφανίζεται κάποια στιγμή και ο Andrew Ridgeley να παραδίδει ένα φάκελο στον George Michael, ο οποίος στο εν λόγω βίντεο έχει σκούρα μαλλιά. Αυτή η εκδοχή έχει πιο λεπτομερή πλοκή, αλλά στη συνέχεια έτυχε νέας επεξεργασίας.

Το επίσημο βίντεο απεικονίζει τις τύψεις που νιώθει ένας άντρας, ο οποίος απατά τη σύντροφό του, και είναι σίγουρος ότι εκείνη θα το ανακαλύψει. Σε διάφορες σκηνές βλέπουμε τον George Michael και τη σύντροφό του σε ξενοδοχεία και γιοτ, μέχρι που εκείνη ανακαλύπτει ότι αυτός έχει σχέση με μία μελαχρινή. Στο τελευταίο μέρος δείχνει τον George Michael στο μπαλκόνι του τελευταίου ορόφου του Grove Towers στο Μαϊάμι.

Σύμφωνα με τον παραγωγό Jon Roseman, η παραγωγή του βίντεο ήταν σκέτη καταστροφή. Τη σύντροφο του George Michael υποδύθηκε το μοντέλο Lisa Stahl, η οποία σε μία συνέντευξή της στο περιοδικό Q τον Ιούνιο του 2009 είπε:
– Κατά τη διάρκεια του γυρίσματος, χάσανε τη λήψη με τη σκηνή του φιλιού κι έτσι έπρεπε να την ξανακάνουμε, κάτι για το οποίο δεν παραπονέθηκα καθόλου. Ξέρω ότι ο George βγαίνει τώρα με άντρες, αλλά εκείνη την ημέρα δεν είχε κανένα αγόρι στο μυαλό του. Κάποια στιγμή ο George αποφάσισε ότι δεν του άρεσαν τα μαλλιά του κι έτσι έφερε την αδερφή του από την Αγγλία για να του τα κόψει κι έπρεπε να ξαναγυρίσουμε ακόμα περισσότερες σκηνές. Έχω ακόμα μία κλειδαριά την οποία κράτησα. Δεν έχω πλέον επαφές με τον George. Αν και πήγα σε συναυλία του πρόσφατα, δεν προσπάθησα να τον συναντήσω στα παρασκήνια. Δεν ήθελα να φανώ σαν «κρεμάστρα».

Στις συναυλίες που έδωσε ο George Michael στο πλαίσιο της περιοδείας Faith World Tour (1988-1989), το «Careless Whisper» ακουγόταν λίγο πριν το τέλος, κάτι που επαναλήφθηκε και στην περιοδεία Cover To Cover Tour (1991). Αντιθέτως, στην περιοδεία 25 Live το τραγούδι ακουγόταν στα encores. Συχνά ο George Michael το ερμήνευε με μία εκτεταμένη εκδοχή του φινάλε. Φυσικά το ερμήνευσε και στη συναυλία που έδωσε στην Αθήνα στις 26 Ιουλίου του 2007. Ζωντανές εκτελέσεις του τραγουδιού περιλαμβάνονται στο DVD «Rock In Rio» (από συναυλία που έδωσε στο Ρίο ο George Michael στις 27 Ιανουαρίου 1991) και στο Blu-Ray «Live In London» (από συναυλία στο Λονδίνο στις 24 και 25 Αυγούστου 2008).

Άλλες εκτελέσεις

  • Hideki Saijo (1984, γιαπωνέζικη εκτέλεση με τίτλο «Dakishimete Jiruba» στον ομώνυμο δίσκο).
  • Caravelli (1985, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «L’ Amour En Heritage»).
  • Pedro Fernandez (1985, στα ισπανικά με τίτλο «Absurda Confidencia» στο δίσκο «Es Un Sabado Mas»).
  • Severino Gazzelloni (1985, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «Emozioni»).
  • Anita Mui (1985, στα καντονέζικα στο δίσκο «Si Shui Liu Nian»).
  • Paul Mauriat (1985, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «Transparence»).
  • Finlanders (1985, στα φινλανδικά με τίτλο «Kuiskaus» στο δίσκο «Finlanders Esittaa»).
  • Jokke Seppala (1985, ως «Kuiskaus» σε single).
  • The Studio London Orchestra (1985, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «All Night Long»).
  • Gloria Gaynor (1986, στο δίσκο «The Power Of Gloria Gaynor»).
  • Francis Goya (1986, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «The Sound Of Francis Goya»).
  • Pieces Of A Dream (1986, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «Joyride»).
  • Steve Nieve (1987, στο δίσκο «Playboy»).
  • Θέμης Αδαμαντίδης (1987, ελληνική εκτέλεση με τίτλο «Ακόμα Σ’ Αγαπώ», σε στίχους της Ιφιγένειας Γιαννοπούλου, στον ομώνυμο δίσκο).
  • The Shadows (Οκτώβριος 1987, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «Simply Shadows»).
  • Mina (1987, στο δίσκο «Rane Supreme»).
  • The Gino Marinello Orchestra (1988, στο δίσκο «Nights In White Satin – Die Schonsten Instrumental – Songs Der Welt»).
  • Richard Clayderman (1988, ορχηστρική εκτέλεση στο δίσκο «A Little Night Music – 12 Classic Love Songs»).
  • John Verkroost (1988, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «More Than 30 Hammond Hits»).
  • Thriller U (1989, Reggae εκτέλεση σε single).
  • Roger Williams (1990, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Phantom Of The Opera And Other Hit Songs»).
  • James Last & Richard Clayderman (1991, στο άλμπουμ «Serenaden»).
  • Rupert Parker (1991, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Glissando – Magic Dreams For Harp»).
  • Sarah Washington (1993, Hi-NRG χορευτική εκτέλεση σε single. Έφτασε στο Νο 45 της Μεγάλης Βρετανίας).
  • Kind Andy & Nickle Bee (1993, ως sample στο τραγούδι «Pain»).
  • CatCat (1994, στα φινλανδικά με τίτλο «Kuiskaus» στο άλμπουμ «Bye Bye Baby»).
  • Stefan Nicolai (1995, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Panflute Memories»).
  • Le Valedon (1995, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Sensuous Sax – The Touch»).
  • Wise Intelligent (1996, με τη συμμετοχή της Foxy Brown, κυκλοφόρησαν το τραγούδι «I’ll Never Kill Again», όπου χρησιμοποίησαν τη μελωδία του «Careless Whisper»).
  • Royal Philharmonic Orchestra (1998, στο άλμπουμ «The Royal Philharmonic Orchestra Plays The Music Of George Michael»).
  • Simion Luca (1998, στο άλμπουμ «Hooked On Panflute»).
  • Mac feat. Silkk the Shocker & Fiend (1998, ως sample στο τραγούδι «Be All You Can Be»).
  • Tamia (Απρίλιος 1998, στο άλμπουμ «Tamia»).
  • Black Parade (1999, στο άλμπουμ «The Frontier Of No Return»).
  • Dave Koz (1999, στο άλμπουμ «The Dance», συμμετέχει ο Montell Jordan στα φωνητικά).
  • Paloma San Basilio (1999, στα ισπανικά με τίτλο «No Tengo GaNas De Bailar» στο άλμπουμ «Perlas»).
  • Ivan Pedersen & North West Gospel Chamber Ensemble (1999, στο άλμπουμ «A Touch Of Gospel»).
  • Teresa Teng (1999, στο άλμπουμ «Last Concert» από συναυλία που δόθηκε το 1985).
  • Barenaked Ladies (2000, σε συναυλίες).
  • Bananarama (2000, σε single και αργότερα στο άλμπουμ «Exotica»).
  • Mr. Lil One (2000, κυκλοφόρησε το τραγούδι «My Favourite Things», στο οποίο χρησιμοποίησε τη μελωδία του «Careless Whisper»).
  • ATPC (2000, ως sample στο τραγούδι «Quello Che Puoi»).
  • Delight (2001, στο άλμπουμ «The Fading Tale»).
  • Tischmusik (2001, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Tischmusik Vol.5 – Candle Light»).
  • Sharon Cuneta (2001, στο άλμπουμ «Nothing I Want More»).
  • Eric Hansen (Μάρτιος 2002, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Nuevo Flamenco Romancero»).
  • Sax Brothers (2002, σε single. Αργότερα κυκλοφόρησαν και διάφορες άλλες εκδοχές: 2006 Remix, South East Players Mix, South East Players Dub, DJ Peran Remix, Tom DJ Remix, DJ Mikem Remix, Push And Pull Remix κ.α.).
  • One (2002, ελληνική εκτέλεση με τίτλο «Ακόμα Σ’ Αγαπώ» στο άλμπουμ «Έχω Τόσα Να Σου Πω», με τους στίχους της Ιφιγένειας Γιαννοπούλου από την εκτέλεση του Θέμη Αδαμαντίδη).
  • Jamar (2002, στο American Idol, όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος).
  • David & the High Spirit (Ιούνιος 2003, στο άλμπουμ «Eurotica»).
  • DJ Irene (2003, στο άλμπουμ «Fearless»).
  • Harlemm Lee (2003, στο άλμπουμ «Introducing Harlemm Lee»).
  • Sharam Jey (2003, σε single τέσσερις εκδοχές: Original Vocal Mix, Smitty & Davenport Mix, Milk & Sugar Club Mix και Sharam Jeys Funkadelic Dub, με τη συμμετοχή του James Douglas).
  • Pan Pipes (2003, στο άλμπουμ «Play More Great Love Songs»).
  • Koopsta Knicca (2003, χρησιμοποίησε τη μελωδία του «Careless Whisper» στο τραγούδι «Cracked House»).
  • Patrick Khoo (Αύγουστος 2004, περνώντας από ακρόαση στο Singapore Idol, το τραγούδησε ψιθυρίζοντας!).
  • 2Play (2004, σε single τρεις εκδοχές: Original Mix, Garage Remix, Special T Remix, με τη συμμετοχή των Thomas Jules και Jucxi D στα φωνητικά. Έφτασε στο Νο 29 της Μεγάλης Βρετανίας).
  • Farhad Besharati (2004, στο άλμπουμ «Bird & Rain»).
  • Kenny G (2004, στο άλμπουμ «At Last… The Duets Album», συμμετέχουν οι Brian McKnight και Earl Klugh).
  • Del (2004, στο άλμπουμ «Go All Night»).
  • Dan Darrah (2004, στο άλμπουμ «12 Seasons»).
  • Amateur Transplants (2004, ως παρωδία με τίτλο «Careless Surgeon» στο άλμπουμ «Fitness To Practice»).
  • AZ feat. Nas & Nature (2004, ως sample στο τραγούδι «Time»).
  • Wesley 2 Play feat. Thomas Jules & Jucxi (2004, σε single).
  • Slinkee Minx (2004, κυκλοφόρησε τέσσερις εκδοχές: Radio Edit, Zander Edit, Zander Club Mix και RnM Project Extended Party Mix, οι οποίες περιλαμβάνονται στο single «Closer», που έφτασε στο Νο 39 της Αυστραλίας. Αργότερα, η radio edit εκδοχή συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ «Electric Dreams», που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2007).
  • David D’ Or (Ιανουάριος 2005, house εκτέλεση σε single).
  • Shayne Ward (2005, στο βρετανικό X Factor όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος).
  • Kymeria (2005).
  • Jazz Urbaine (Ιούνιος 2006, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Sax At Midnight»).
  • Julio Iglesias (Σεπτέμβριος 2006, στο άλμπουμ «Romantic Classics»).
  • Jordan Knight (2006, στο άλμπουμ «Love Songs»).
  • Skip Martin (2006, στο άλμπουμ «Miles High»)
  • Craig Sharpe (2006, στο Canadian Idol όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος).
  • The Kleptones (2006, ως sample στο τραγούδι «19:00 – Careless Or Dead»).
  • Hit Crew (2006).
  • Hyde (2006, σε συναυλίες).
  • My Morning Jacket (2006, σε συναυλίες).
  • DJ Technoboy (2007, κυκλοφόρησε το τραγούδι «Vita», όπου χρησιμοποίησε τη μελωδία του «Careless Whisper»).
  • Paul Dempsey & Kate Miller Heidke (Φεβρουάριος 2007, στο αυστραλέζικο τηλεοπτικό show Rockwiz).
  • Katelyn Tarver (Μάρτιος 2007, στο EP «Chasing Echoes» και στην ειδική έκδοση του άλμπουμ «Wonderful Crazy»).
  • Willy Mason (Ιούλιος 2007, στη συλλογή «The Saturday Sessions: The Dermot O’ Leary Show»).
  • Gossip (Οκτώβριος 2007, στη συλλογή «Radio 1 Established 1967», με αφορμή την επέτειο των 40 ετών του BBC Radio 1. Το Δεκέμβριο του 2007 οι Gossip κυκλοφόρησαν και μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Live In Liverpool»).
  • Ahmet Koc (Δεκέμβριος 2007, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Sozun Bittigi Yer»).
  • Roxy Pain (2007, σε single).
  • Tereza Kerndlova (2007, στο άλμπουμ «Have Some Fun»).
  • Paul Kim (2007, στο American Idol όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος).
  • Incubus (2007, σε συναυλίες).
  • 3OH!3, Alex Gaskarth & Juliet Simms (2008).
  • Lost Fingers (2008, στο άλμπουμ «Lost In The 80s»).
  • Barry Manilow (Νοέμβριος 2008, στο άλμπουμ «The Greatest Songs Of The Eighties»).
  • Edward J. Valentine (2008, σε single. Έφτασε στο Νο 47 της Ιρλανδίας).
  • Popvert (2008, στο άλμπουμ «Infidelity Park»).
  • Cidia e Dan (2008, στο άλμπουμ «Duetos Romanticos 2»).
  • Megapuss (2008, χρησιμοποίησαν sample από το «Careless Whisper» για το τραγούδι «Adam & Steve»).
  • Ten Masked Men (2008, στο άλμπουμ «Attack Of The Ten Masked Men»).
  • Elzhi (2008, ως sample στο τραγούδι «Keep On»).
  • Seether (Φεβρουάριος 2009, ενδιαφέρουσα εναλλακτική ροκ εκτέλεση σε single, το οποίο έφτασε στο Νο 63 των Η.Π.Α. Λέγεται ότι αυτή η διασκευή ξεκίνησε ως αστείο. Συγκεκριμένα, η δισκογραφική εταιρία Wind-Up Records ζήτησε από τους Seether να γράψουν ένα τραγούδι για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και το συγκρότημα, εν είδει αστείου, αποφάσισε να μετατρέψει το «Careless Whisper» σε Hard Rock. Τελικά η διασκευή αποδείχθηκε πολύ καλή και πήρε δημοσιότητα. Το περιοδικό Billboard έγραψε στην κριτική του ότι «το τραγούδι είναι ως επί το πλείστον πιστό στο αυθεντικό, με τις κιθάρες να αντικαθιστούν το σαξόφωνο στην εισαγωγή, πριν μπουν σε μία grunge δυναμική όπου οι Staind συναντούν τους Nickelback. Οι νεώτεροι οπαδοί του ροκ, που δεν ξέρουν ποιος είναι ο George Michael και ο Boy George, θα το λατρέψουν». Οι Seether συμπεριέλαβαν δύο εκτελέσεις του τραγουδιού στην επανέκδοση του άλμπουμ «Finding Beauty In Negative Spaces»).
  • Mark Masri (Μάρτιος 2009, στο άλμπουμ «See My Face»).
  • Tomas Nicholas (Μάρτιος 2009, στο άλμπουμ «The Beat Goes On»).
  • Sam Levine (Ιούνιος 2009, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Sax In The City»).
  • Eric Deniet (2009, στο άλμπουμ «Pop»).
  • Danyl Johnson (2009, στο βρετανικό X Factor).
  • Drew Stevyns (2009, στο America’s Got Talent).
  • Hell Rell (2009, ως sample στο τραγούδι «Never Gunna Dance»).
  • Frisky & Mannish (2009, σε παραστάσεις τους).
  • Vitamin String Quartet (2009, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Strung Out Volume 11: VSQ Tribute To Modern Rock Hits»).
  • Rainer Theobald (Ιανουάριος 2010, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Half A Minute»).
  • Empress Latoyah (Μάιος 2010, Reggae εκτέλεση στο άλμπουμ «80s Go Reggae»).
  • B-West (2010, στο άλμπουμ «Let’s Hear It For The 80s – Vol. 5»).
  • John Raymond Pollard (2010, στο άλμπουμ «Disk Covered 80s»).
  • The Kings Of Reggaeton (Αύγουστος 2011, στο άλμπουμ «The 80’s In Reggae»).
  • Richard Cheese & Lounge Against The Machine (Αύγουστος 2011, στο άλμπουμ «A Lounge Supreme»).
  • Unwoman (Αύγουστος 2011, στο άλμπουμ «Uncovered»).
  • Ben Folds & Rufus Wainwright (Οκτώβριος 2011, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «The Best Imitation Of Myself: A Retrospective» από συναυλία που δόθηκε το 2005).
  • Blue Champagne (2011, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «May Collection»).
  • Vincenzo Thoma (2011, ιταλική εκτέλεση με τίτλο «Io Non Ballerò», στο άλμπουμ «Romantico»).
  • Supervillains (2011, στο άλμπουμ «Postcards From Paradise»).
  • Akeldama (2011, στο άλμπουμ «Djent Goes Pop»).
  • Jasper Loco feat. Lyna (2011, ως sample στο τραγούδι «Smoke Break»).
  • Skratch Bastid feat. OutKast, George Michael & UGK (2011, ως sample στο τραγούδι «International Whisperer’s Anthem»).
  • Panic! At The Disco (2011, χωρίς φωνητικά, σε συναυλίες).
  • The Love Band (Μάιος 2012, στο άλμπουμ «Romantic Nights»).
  • Kiara Rocks (Οκτώβριος 2012, στο άλμπουμ «Todos Os Meus Passos»).
  • Jazzy Bazz (2012, ως sample στο τραγούδι «Ce Putain De Jazz»).
  • Marco Pigolotti (Απρίλιος 2013, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Acoustic 80’s Fingerstyle»).
  • Garrett Stevens (Σεπτέμβριος 2013, στο άλμπουμ «Super Hits – British Pop»).
  • Anthony Callea (Ιανουάριος 2014, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «Ladies And Gentleman – The Songs Of George Michael»).
  • Jammy Jams (Φεβρουάριος 2014, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «Eighties Babies – Awesome ‘80s Go Lullaby»).
  • Scott Bradlee & Postmodern Jukebox, Robyn Adele Anderson & Dave Koz (Μάιος 2014, στο άλμπουμ «Clubbin’ With Grandpa»).
  • Jack And The Ripper Girl (Ιούλιος 2014, με τίτλο «Carless Wisper» στο άλμπουμ «Cover Band Of The Day – 30 Hits»).
  • Get Well Soon (Νοέμβριος 2014, στο άλμπουμ «Greatest Hits»).
  • Future & Nicki Minaj (2014, ως sample στο τραγούδι «Rock Star»).
  • Jason Chen (Ιανουάριος 2015, σε single).
  • Talisha Karrer (Αύγουστος 2015, στο άλμπουμ «Acoustic Chill Songs»).
  • 8 Bit Arcade (Ιούνιος 2016, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «The 8Bit 80s»).
  • Incanto Quartet (Μάιος 2017, σε single).
  • Shannon & Keast (Σεπτέμβριος 2017, στο άλμπουμ «Acoustic Love Playlist – Classic And Contemporary Love Songs Reimagined Acoustically»).
  • Matt Linnen (Νοέμβριος 2017, σε single).
  • Yung Gravy (2017, ως sample στο τραγούδι «Flex Season»).
  • Kamasi Washington & El Debarge (2017, στα BET Awards ως φόρο τιμής στον George Michael).
  • Corneille (Μάιος 2018, στο άλμπουμ «Love & Soul»).
  • Tupac Shakur
  • The Columbia Ballroom Orchestra (στο άλμπουμ «Let’s Dance Vol. 4»).
  • Boston Pops Orchestra.
  • Έρως (σε ζωντανές εμφανίσεις).
  • Wedding Singers (σε ζωντανές εμφανίσεις).

Ο σαξοφωνίστας Sergio Flores, γνωστός και ως Sexy Sax Man, παίζει τη διάσημη μελωδία του τραγουδιού εισβάλλοντας σε διάφορους χώρους, όπως malls, πολυκαταστήματα, πανεπιστήμια κ.λπ. Βέβαια πολλές απ’ αυτές τις εμφανίσεις του διακόπτονται από τους φρουρούς ασφαλείας που τον απομακρύνουν από το χώρο.

Το 1993 κάθε υποψήφιος που περνούσε από ακρόαση για να γίνει μέλος των Boyzone έπρεπε να τραγουδήσει το «Careless Whisper».

Το «Careless Whisper» ακούγεται στις ταινίες «Τρελές Νύχτες Στο Ρόξμπερι» (A Night At The Roxbury, 1998, στην εκτέλεση της Tamia) και «Deadpool» (2016) και χρησιμοποιήθηκε ως το θέμα της τηλεοπτικής σειράς «The Broker’s Man» (1997). Επίσης ακούστηκε στις σειρές «Ο Ιππότης Της Ασφάλτου» (Knight Rider, 1985), «Eek The Cat» (1993, όπου ο Bill Clinton παίζει ένα μέρος του τραγουδιού στο σαξόφωνο),  «Everybody Hates Chris» (2008, όπου ένα αγόρι κρατάει ένα φορητό στερεοφωνικό που παίζει το «Careless Whisper» για να δείξει την αγάπη του στη μικρή αδερφή του Chris, Tonya, σε μια σκηνή που μοιάζει με μία αντίστοιχη της ταινίας «Πες Το Όπως Θες» του 1989), «The Inbetweeners» (2008), «Misfits» (2010, στη σκηνή που ο Nathan, υπό την επήρεια μαγείας, προσπαθεί να αποπλανήσει τον Simon), «Noel Fielding’s Luxury Comedy» (2012) και «Legends Of Tomorrow» (2018, σε karaoke εκτέλεση που τραγουδούν οι χαρακτήρες Wally West και Rip Hunter).

Στο Ιράν, το εισαγωγικό τραγούδι της σειράς κινουμένων σχεδίων «Άννα Των Αγρών» (1985) αντικαταστάθηκε με την οργανική εκτέλεση του «Careless Whisper» και έγινε γνωστό ως «Το Τραγούδι Της Άννας» (!).

Υπάρχουν επίσης και έμμεσες αναφορές στο τραγούδι:
Η καναδέζικη τηλεοπτική σειρά «Degrassi: The Next Generation» έχει ένα επεισόδιο με τίτλο «Careless Whisper» (προβλήθηκε το 2003), όπου ένας χαρακτήρας αρχίζει να αναρωτιέται για την ετεροφυλοφιλία του.

Σ’ ένα επεισόδιο της αμερικανικής σειράς Jesse, η Jesse Warner (την οποία υποδύεται η Christina Applegate) σχολιάζει τον τρόπο που χορεύει ο Diego Vasquez (Bruno Campos) λέγοντας: «I guess guilty feet really aint got no rhythm», φράση που είναι στίχος από το «Careless Whisper».
Σ’ ένα επεισόδιο της σειράς «Τα Φιλαράκια» (Friends, 2000), η πρώην σύντροφος του Chandler, Janice, αυτοπροσκαλέστηκε στο γάμο του Chandler και της Monica χωρίς να γνωρίζει ότι είναι ανεπιθύμητη. Στη συνέχεια, η Janice ρώτησε το ζευγάρι ποιο τραγούδι θα θέλανε να τραγουδήσει η ίδια στο γάμο τους, το «Lady In Red» ή το «Careless Whisper».

Το τραγούδι ακούστηκε επίσης στα καλλιστεία για τη Μις Υφήλιο του 2000 και στην παράσταση του Δημήτρη Δημόπουλου «The Look» (2010), ενώ το 2006 η ηθοποιός Tatum O’Neal και ο χορευτής Nick Kosovich χόρεψαν το «Careless Whisper» σε ρυθμό ρούμπα στο αμερικανικό τηλεοπτικό show Dancing With The Stars (season 2).

Το 2009 το τραγούδι απέκτησε νέα δημοσιότητα στις Φιλιππίνες, όταν ξέσπασε σκάνδαλο καθώς εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο σκηνές με την ηθοποιό Katrina Halili και τον Dr Hayden Kho να χορεύουν ημίγυμνοι και να τραγουδάνε το «Careless Whisper».

Τον Οκτώβριο του 2010 οι Αυστραλοί κωμικοί Hamish & Andy διαγωνίστηκαν μεταξύ τους για το ποιος μπορεί να τραγουδήσει πιο χαμηλόφωνα το «Careless Whisper», χρησιμοποιώντας κι ένα ντεσιμπελόμετρο για να μετρήσουν την ένταση. Νικητής αναδείχθηκε ο Hamish.

Το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε επίσης σε βίντεο της Jenna Marbles (2013) και περιλαμβάνεται στα video games Karaoke Revolution Volume 3 και Singstar.

Το «Careless Whisper» θεωρείται ένα από τα καλύτερα ερωτικά τραγούδια όλων των εποχών. Ο Μάνος Πυροβολάκης είπε ότι είναι ένα από τα αγαπημένα του τραγούδια. Στην ελληνική μουσική εκπομπή Chart Show, το «Careless Whisper» κατατάχθηκε στο Νο 4 των καλύτερων Pop τραγουδιών της δεκαετίας του 1980.

Το 2006, το «Careless Whisper» ψηφίστηκε στο Νο 6 των αγαπημένων τραγουδιών χωρισμού των Βρετανών. Εντούτοις, φαίνεται πως το νόημά του χάνεται στους περισσότερους ακροατές δεδομένου ότι το τραγούδι αποτελεί μία από τις σταθερές επιλογές των χοροεσπερίδων και των γάμων, ένα εμφανώς ειρωνικό στοιχείο αφού έτσι ερωτοχτυπημένα ζευγάρια φιλιούνται σε ένα τραγούδι που μιλάει για την απιστία!

CARELESS WHISPER – Wham!

I feel so unsure
As I take your hand
And lead you to the Dance floor
As the music dies
Something in your eyes
Calls to mind a silver screen
And all its sad goodbyes

I’m never gonna Dance again
Guilty feet have got no rhythm
Though it’s easy to pretend
I know you’re not a fool
I should’ve known better than to cheat a friend
And waste the chance that I’ve been given
So I’m never gonna Dance again
The way I Danced with you

Time can never mend
The careless whispers of a good friend
To the heart and mind
Ignorance is kind
There’s no comfort in the truth
Pain is all you’ll find

(Chorus)

Never without your love

Tonight the music seems so loud
I wish that we could lose this crowd
Maybe it’s better this way
We’d hurt each other with the things we want to say
We could have been so good together
We could have lived this Dance forever
But now who’s gonna Dance with me
Please stay

(Chorus)

Now that you’re gone (x3)
Was what I did so wrong
So wrong that you had to leave me alone?

Πηγή:musicheaven.gr

About Post Author

Κωνσταντίνος Παυλικιάνης https://myreview.gr

Συγγραφέας και μουσικός ερευνητής

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours