Το παρακολουθείς ως αστείο όλο αυτό, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει και γίνεται άκρως επικίνδυνο. Και πλέον έχει αρχίσει να γίνεται επικίνδυνο. Και πας να γελάσεις τη στιγμή που ο Νίκος Ευαγγελάτος, σε ερώτηση που του γίνεται από απλό πολίτη σε ζωντανή σύνδεση, για το αν γνωρίζει ότι δεν έχουν θανάτους από κορωνοϊό στην Κούβα τις τελευταίες μέρες (η οποία Κούβα έχει σχεδόν τον ίδιο πληθυσμό με την Ελλάδα), απαντά: «Δεν έχω παρακολουθήσει τα της Κούβας». Αλλά μετά θες και λίγο να κλάψεις.
Θα μου πεις, γιατί να ξέρεις εσύ κύριε Ευαγγελάτε μου, ένας δημοσιογράφος που κάθε μέρα κάνει “ρεπορτάζ” για τον κορωνοϊό, τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο; Σε περίπτωση πάντως που έχεις μείνει πίσω και στα εσωτερικά μας, να σου πω ότι εδώ φτάσαμε στους 100 θανάτους τη μέρα. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να βγάζεις το παλικάρι καθημερινά να σου κάνει update. Να είμαστε κι εμείς πιο σίγουροι για όσα ακούμε.
Πάντα υπήρχαν ευτράπελα στις ζωντανές εκπομπές, αλήθεια είναι. Απλώς πλέον η κατάσταση μοιάζει να έχει ξεφύγει και κάθε μέρα νιώθω ότι παρακολουθώ με το στόμα ανοιχτό το Jerry Springer Show, όπου εκτυλίσσεται ένα διαρκές αλαλούμ, ο παρουσιαστής κάθεται στη μέση «μην πιστεύοντας όσα βλέπει και ακούει» και με γλυκό ύφος -για να δείξει ότι νοιάζεται- θα πει πάντα την ατάκα που θα προκαλέσει νέο αλαλούμ. Τώρα που είπα στόμα ανοιχτό, πείτε μου πόσοι από εσάς πιστέψατε ότι η Φαίη Σκορδά δεν είχε ιδέα τι έλεγε στη συνέντευξη ο Κωνσταντίνος Τζούμας για τις γυναικοκτονίες, πριν την παίξει στον αέρα. Η ίδια πάντως φάνηκε έκπληκτη. Λες και οι κεντρικοί παρουσιαστές δεν ξέρουν τα θέματα από πριν, δεν έχουν σκαλέτα της εκπομπής στα χέρια τους πριν βγουν αέρα. Αν δεν γνωρίζουν, είναι δικό τους το λάθος. Και εδώ μιλάμε για ακόμη μία επικίνδυνη κατάσταση. Να βγάζεις στον αέρα έναν άνθρωπο 80 χρονών που, όπως φάνηκε και από τις επόμενες δηλώσεις του, δεν έχει και την απόλυτη διαύγεια, ίσως δεν θυμάται και τι ακριβώς είπε την προηγούμενη μέρα, μόνο και μόνο για να πυροδοτήσεις μια κατάσταση. Ποιος ο λόγος λοιπόν; Ποιον θα βοηθήσει η αποκάλυψη του θολωμένου σκεπτικού του Τζούμα; Θέλουμε απλά να έχουμε καθημερινά κάποιον να βρίζουμε και να ξεφτιλίζουμε; Αν είναι έτσι, τότε σε τι διαφέρουν αυτές οι εκπομπές από το λαϊκό δικαστήριο των σόσιαλ μίντια, που οι ίδιοι οι παρουσιαστές κατακρίνουν (το οποίο πολύ συχνά είναι εξίσου επικίνδυνο προφανώς);
Το παρακολουθείς ως αστείο όλο αυτό, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει και γίνεται άκρως επικίνδυνο. Και πλέον έχει αρχίσει να γίνεται επικίνδυνο. Και πας να γελάσεις τη στιγμή που ο Νίκος Ευαγγελάτος, σε ερώτηση που του γίνεται από απλό πολίτη σε ζωντανή σύνδεση, για το αν γνωρίζει ότι δεν έχουν θανάτους από κορωνοϊό στην Κούβα τις τελευταίες μέρες (η οποία Κούβα έχει σχεδόν τον ίδιο πληθυσμό με την Ελλάδα), απαντά: «Δεν έχω παρακολουθήσει τα της Κούβας». Αλλά μετά θες και λίγο να κλάψεις.
Θα μου πεις, γιατί να ξέρεις εσύ κύριε Ευαγγελάτε μου, ένας δημοσιογράφος που κάθε μέρα κάνει “ρεπορτάζ” για τον κορωνοϊό, τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο; Σε περίπτωση πάντως που έχεις μείνει πίσω και στα εσωτερικά μας, να σου πω ότι εδώ φτάσαμε στους 100 θανάτους τη μέρα. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να βγάζεις το παλικάρι καθημερινά να σου κάνει update. Να είμαστε κι εμείς πιο σίγουροι για όσα ακούμε.
Πάντα υπήρχαν ευτράπελα στις ζωντανές εκπομπές, αλήθεια είναι. Απλώς πλέον η κατάσταση μοιάζει να έχει ξεφύγει και κάθε μέρα νιώθω ότι παρακολουθώ με το στόμα ανοιχτό το Jerry Springer Show, όπου εκτυλίσσεται ένα διαρκές αλαλούμ, ο παρουσιαστής κάθεται στη μέση «μην πιστεύοντας όσα βλέπει και ακούει» και με γλυκό ύφος -για να δείξει ότι νοιάζεται- θα πει πάντα την ατάκα που θα προκαλέσει νέο αλαλούμ. Τώρα που είπα στόμα ανοιχτό, πείτε μου πόσοι από εσάς πιστέψατε ότι η Φαίη Σκορδά δεν είχε ιδέα τι έλεγε στη συνέντευξη ο Κωνσταντίνος Τζούμας για τις γυναικοκτονίες, πριν την παίξει στον αέρα. Η ίδια πάντως φάνηκε έκπληκτη. Λες και οι κεντρικοί παρουσιαστές δεν ξέρουν τα θέματα από πριν, δεν έχουν σκαλέτα της εκπομπής στα χέρια τους πριν βγουν αέρα. Αν δεν γνωρίζουν, είναι δικό τους το λάθος. Και εδώ μιλάμε για ακόμη μία επικίνδυνη κατάσταση. Να βγάζεις στον αέρα έναν άνθρωπο 80 χρονών που, όπως φάνηκε και από τις επόμενες δηλώσεις του, δεν έχει και την απόλυτη διαύγεια, ίσως δεν θυμάται και τι ακριβώς είπε την προηγούμενη μέρα, μόνο και μόνο για να πυροδοτήσεις μια κατάσταση. Ποιος ο λόγος λοιπόν; Ποιον θα βοηθήσει η αποκάλυψη του θολωμένου σκεπτικού του Τζούμα; Θέλουμε απλά να έχουμε καθημερινά κάποιον να βρίζουμε και να ξεφτιλίζουμε; Αν είναι έτσι, τότε σε τι διαφέρουν αυτές οι εκπομπές από το λαϊκό δικαστήριο των σόσιαλ μίντια, που οι ίδιοι οι παρουσιαστές κατακρίνουν (το οποίο πολύ συχνά είναι εξίσου επικίνδυνο προφανώς);
Και μιλώντας για εμπρηστική κατάσταση, έρχομαι στην Κατερίνα Καινούργιου. Και θα μείνω λίγη ώρα εδώ αφού από τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα που γράφω αυτές τις γραμμές, έχει επιδοθεί σε ρεσιτάλ passive/aggressive συμπεριφοράς. Η Κατερίνα λοιπόν αποφασίζει να προβάλλει στην εκπομπή της θολή τη φωτογραφία της 24χρονης Γεωργίας από τη Θεσσαλονίκη, πριν ακόμη εκείνη επιλέξει να μιλήσει θαραλλέα και φανερά στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο. Όταν λοιπόν, ευλόγως, ο κόσμος της στέλνει μηνύματα αγανάκτησης, αρχίζει να φωνάζει στον αέρα ότι πρέπει να σταματήσει επιτέλους η δικτατορία των σόσιαλ μίντια γιατί εκείνη ξέρει τι κάνει, δεν φαίνεται λέει καθαρά, δεν πειράζει, λέει. Προσθέτει δε (για να τονίσει ότι είναι και η ίδια θύμα) ότι πρέπει να προσέχουν (όλοι εκείνοι που ασχολούνται με το θέμα) τι ακριβώς γράφουν και με ποιον τη συνδέουν, γιατί μπορεί μεν να γνωρίζει κάποιον από τους επιχειρηματίες που έχουν συνδεθεί με την υπόθεση αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι ξέρει το ποινικό του μητρώο. Και υπερτονίζει με ύφος αυστηρό: «Να ξέρουμε τι γράφουμε και τι λέμε, εντάξει»; Είναι η ίδια παρουσιάστρια που δήλωνε λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα ότι δεν θα δεχτεί καμία κριτική, για την απόφασή της να δείξει μια φωτογραφία που δεν έπρεπε.
Και τώρα περνάω στη μεγάλη εμπλοκή την οποία θα προσπαθήσω να περιγράψω όσο πιο περιληπτικά μπορώ. Καλεί σε σύνδεση στην εκπομπή τον δικηγόρο του ανθρώπου που η Ιωάννα Τούνη έχει κατονομάσει ως τον άνθρωπο που διέρρευσε το revenge porn βίντεο με την ίδια και του έχει κάνει μήνυση, όπως και ο ίδιος σε εκείνη. Δίπλα στην Κατερίνα, στο πάνελ, βρίσκεται ο Δημήτρης Αλεξάνδρου, σύντροφος της Τούνη, ο οποίος παίρνει μέρος στην κουβέντα. Ο δικηγόρος προσπαθεί να τους εξηγήσει ότι νομικά δεν πρέπει να βρίσκεται εκεί ο Αλεξάνδρου από τη στιγμή που είναι σύντροφός της. Μάταια. Η Κατερίνα τα προσπερνά όλα αυτά και αρχίζει να ωρύεται στον δικηγόρο με ύφος «δεν θα μου πεις εσύ τι θα κάνω εγώ», κραυγάζει χωρίς καμία ψυχραιμία ότι αυτή βλέπει κάθε μέρα ράκος τον Αλεξάνδρου και αν είναι δυνατόν να μην τον έχει εκεί να μιλήσει και τέλος πάντων «ΤΙ ΛΕΤΕ ΤΩΡΑ;;;;». Νιώθει κανείς άλλος να χάνει εγκεφαλικά κύτταρα με το αυτοσχέδιο δικαστήριο του ALPHA ή ακόμη; Φτάνουμε λοιπόν στη 19η του Γενάρη για δούμε την Κατερίνα να ξεσπά σε λυγμούς στον αέρα της εκπομπής για την κατάσταση που βιώνει τις τελευταίες μέρες, αφού δέχεται απειλές επειδή έδειξε τη φωτογραφία της 24χρονης. Δεν χρειάζεται προφανώς να εξηγήσω πως οποιοσδήποτε απειλεί οποιονδήποτε είναι κάθαρμα, το θεωρώ αυτονόητο. Εδώ όμως έρχεται και κουμπώνει η επικινδυνότητα του να αναλαμβάνεις να κάνεις μία δουλειά που δεν ξέρεις να κάνεις καλά. Η επικινδυνότητα του να έχεις εμπρηστικό λόγο μπροστά από τις κάμερες μιας τηλεοπτικής εκπομπής και καμία ψυχραιμία σε τόσο σοβαρά θέματα.
https://youtu.be/VQlwYRZf1XI
Και είναι και η Σταματίνα Τσιμτσιλή που τη μία μέρα στην εκπομπή της χαρακτηρίζει τους κατηγορούμενους «νέα και όμορφα αγόρια» και την επόμενη τρέχει να το μαζέψει ζητώντας συγγνώμη. Είναι και ο Κώστας Φραγκολιάς που ξεσπά έξαλλος με όσους δυσανασχέτησαν με τη Σταματίνα και τους χαρακτηρίζει «Δικαστές του πωπού» και «Κομπλεξικούς που θέλουν να βγουν και να πουν την άποψή τους» (καθρεφτάκι;). Είναι και η Σίσσυ Χρηστίδου που τη μία μέρα γράφει στο Twitter: «Πάρτυ δεν γίνονται σε δωμάτια ξενοδοχείου φίλη μου. Και αν μπορεί ένα κορίτσι που θα κληθεί να πάει από αγνώστους, να το μάθει και να το σκεφτεί πριν δεχθεί να παρευρεθεί, εγώ θα το φωνάζω όπως το φώναξε και το θύμα. Και πέστε να με φάτε» και την επόμενη δηλώνει ότι όλο αυτό το έγραψε επειδή δημοσιογραφικά οφείλει να προστατεύσει όλα τα κορίτσια από τις παγίδες. Κάπου εδώ βέβαια να θυμηθούμε ότι δεν είναι δημοσιογράφος. Και να σας ρωτήσω τώρα, νιώθετε κι εσείς ότι όλοι έχουν πάθει Άδωνη Γεωργιάδη και κάθε μέρα λένε κάτι διαφορετικό από την προηγούμενη ή μόνο εγώ; Και να ρωτήσω και κάτι ακόμη. Με βάση ποια κριτήρια οι ψυχαγωγικές, πρωινές/μεσημεριανές εκπομπές πίστεψαν ότι μπορούν να κάνουν κοινωνικό και αστυνομικό ρεπορτάζ χωρίς να θυμίζουν την Κέιτ Μπλάνσετ στο “Don’t Look Up”;
Και βέβαια είναι και τα ριάλιτι που διδάσκουν τρόπους, ήθος, ευγένεια και πολιτισμό. Στη Φάρμα και το Survivor ακούγονται βρισιές έτσι για την πλάκα, όπως το περίφημο: «Σκάσε γύναιο» που έφτασε στα αυτιά μου κάνοντας ένα βράδυ ζάπινγκ, ο Βαλάντης ψιθυρίζει κάτι ακραία προσβλητικό και χυδαίο σε συμπαίκτριά του η οποία σχεδόν καταρρέει (και ο ΣΚΑΙ συνέχισε να τον κρατά μέσα μέχρι να τον διώξει ο κόσμος με ψηφοφορία) ενώ μια 16χρονη κοπέλα καταγγέλει για προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας τον παίκτη του Survivor, Γιώργο Κατσαούνη, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στο παιχνίδι. Όχι ότι στην άλλη πλευρά, αυτή της ενημέρωσης, μόνο ο Ευαγγελάτος είναι αυτός που μοιάζει χαμένος σε ένα δικό του σύμπαν. Ο Νίκος Χατζηνικολάου τα βάζει με οποιονδήποτε του ασκεί κριτική στο Twitter (βλέπε Ζαραλίκο και Βαξεβάνη), κοινώς, ξεκατινιάζεται χωρίς κανένα μέτρο και όσοι κάνουν αστυνομικό ρεπορτάζ σε ενημερωτικές εκπομπές περιμένουν πρώτα να σκάσει μια είδηση από ακτιβιστές και να δημιουργηθεί ντόρος και μετά κάνουν αναπαραγωγή του ντόρου.
Δυστυχώς το ΕΣΡ είναι ανύπαρκτο, άλλωστε ελάχιστες ήταν οι φορές που παρενέβη εκεί που όντως έπρεπε και εδώ που έχουμε φτάσει η κατάσταση θυμίζει αυτά που κοροϊδεύαμε στην Αμερική με τον Ντόναλντ Τραμπ και τους οπαδούς του να μας σερβίρουν το θέατρο του παραλόγου. Ή τη σειρά “The Morning Show” που μαεστρικά και με ανατριχιαστικό τρόπο αποκαλύπτει πόσο διαφορετικά και σοκαριστικά είναι όσα συμβαίνουν εκτός πλάνου του καμεραμάν, στον ματαιόδοξο και ναρκισιστικό κόσμο της τηλεόρασης.
+ There are no comments
Add yours