Στην τελική ευθεία για να ολοκληρωθεί το 2021, η Meta η μητρική του Facebook ήταν μια εταιρεία με θέση ισχύος που είχε επικεντρώσει τη στρατηγική της στην επόμενη μεγάλη καινοτομία το metaverse. Και κυρίως ήταν μέλος ενός πολύ κλειστού κλαμπ, με κεφαλαιοποίηση άνω του 1 τρισ. δολαρίων.  Σχεδόν ένα χρόνο μετά, το σκηνικό έχει αλλάξει εντελώς και μοιάζει λίγο με σκηνικό ταινίας θρίλερ. Η μετοχή της Meta έχει απωλέσει σχεδόν τα δύο τρίτα της αξίας της από τα υψηλά του Σεπτεμβρίου του 2021, με την κεφαλαιοποίηση να έχει βουλιάξει στα 366 δισ. δολάρια. 

Σε τόσο χαμηλά επίπεδα η χρηματιστηριακή αξία της Meta (τότε Facebook) είχε φθάσει αρχές του 2019 στην κορύφωση του σκανδάλου με τη χρήση προσωπικών δεδομένων των χρηστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης από τη Cambridge Analytica. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το Facebook έχει αρχίσει να δαιμονοποιείται κι αυτή κατάσταση δεν ευνόησε ποτέ κάποια εταιρεία.

Όπως επισημαίνουν, δεν είναι μόνο τα διαφημιστικά έσοδα που χάνει η Meta και η συρρίκνωση των οικονομικών της τρίμηνο με τρίμηνο, είναι το γεγονός ότι το Facebook χάνει το στοίχημα με τους χρήστες μικρότερης ηλικίας, οι οποίοι στρέφονται σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  

Ο ιδρυτής του ακόμη κραταιού social mediaΜαρκ Ζάκερμπεργκ, έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη του metaverse, από το οποίο αναμένει μέσα στην επόμενη δεκαετία να προσελκύσει 1 δισ. χρήστες. 

Από τη μεριά της η Λώρα Μάρτιν, η μοναδική αναλύτρια μεταξύ των 45 της FactSet που δίνει σύσταση «buy» για τη μετοχή της Meta, αναφέρει ότι δεν διακρίνει κάποια βασική επιχειρηματική δραστηριότητα του Facebook που να είναι αποτελεσματική.

Για εκείνους που βλέπουν μια ενδεχόμενη κατάρρευση της εταιρείας, τα καθαρά κέρδη της τάξεως των 6,7 δισ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2021 ακόμη και με υποχώρηση 36% και τα συνολικά 40 δισ. δολάρια σε έσοδα πέρυσι, συνιστούν έναν ισχυρό αντίλογο. 

Μπορεί οι καθημερινοί χρήστες σε ΗΠΑ και Καναδά να μειώθηκαν το β΄ τρίμηνο του 2022 κατά 1 εκατ., στους 197 εκατ. χρήστες, ωστόσο στον υπόλοιπο κόσμο αυξήθηκαν κατά 10% και αναμένεται να αυξάνονται με έναν ρυθμό 3% για κάθε έτος έως το 2024. 

«Δεν διακρίνω κάποια περιδίνηση στις ταμειακές ροές τα επόμενα χρόνια, απλώς ανησυχώ ότι δεν θα μπορέσει (η Meta) να κερδίσει την επόμενη γενιά», δηλώνει ο Τζέρεμι Μπόντι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ εφαρμογών, Liftoff. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

About Post Author

You May Also Like

More From Author