
Οι διατροφικές διαταραχές δεν γνωρίζουν ηλικία, φύλο, καταγωγή, οικονομική κατάσταση. Χτυπάνε αδιακρίτως και τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, όλο και πιο νέα άτομα. Σύμφωνα με την Ιδρύτρια του Ελληνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών, Δρ. Μαρία Τσιάκα υπάρχει μεγάλη αύξηση περιστατικών νευρικής ανορεξίας σε παιδιά 10 και 11χρονών. Παιδιά που έχουν χάσει το 40% του συνολικού τους βάρους, με τεράστιο αντίκτυπο, καθώς επηρεάζεται άμεσα ο εγκέφαλός τους που βρίσκεται ακόμη σε ανάπτυξη.
Ένα καινοτόμο πρωτόκολλο θεραπείας Διατροφικών Διαταραχών έρχεται να «χτυπήσει» τη ρίζα της νόσου. Λέγεται TBT–S (Temperament Based Therapy– with Support) κι εφαρμόζεται, με θεαματικά αποτελέσματα, σε πολλές χώρες παγκοσμίως (ΗΠΑ, Νορβηγία, Καναδάς, Αργεντινή, Αλάσκα κ.ά), με την Αυστραλία να το έχει εντάξει επίσημα στο εθνικό σύστημα υγείας της.
Τι είναι το TBT–S
Η θεραπεία, βασισμένη στα ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά με την εμπλοκή των υποστηρικτών (TBT-S), είναι μια καινοτόμος προσέγγιση στις διαταραχές πρόσληψης τροφής (ΔΠΤ). Εστιάζει στα γονιδιακά προσδιοριζόμενα ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά, τα οποία εκφράζονται νευροβιολογικά ποικιλοτρόπως. Αναγνωρίζει ότι χαρακτηριστικά όπως η τελειομανία και η παρορμητικότητα μπορούν να μετατραπούν από καταστροφικά σε παραγωγικά, προάγοντας την ανάρρωση.
Το συγκεκριμένο πρωτόκολλο εκπαιδεύει, τόσο τους ασθενείς όσο και τους υποστηρικτές τους στη διαχείριση των νευροβιολογικών παραγόντων που συμβάλλουν στην εμφάνιση και διατήρηση των συμπτωμάτων. Μέσω αυτής της διαδικασίας, μειώνει τις εκδηλώσεις της νόσου κι ενισχύει τις θετικές συμπεριφορές. Ως ανθρωποκεντρικό μοντέλο, ενθαρρύνει τα άτομα να βρουν και ν’ αξιοποιήσουν τα προσωπικά τους δυνατά σημεία, προωθώντας την αυτογνωσία και τη στοχευμένη ανάρρωση.
Έως και σήμερα πολλά θεραπευτικά πρωτόκολλα των διαταραχών πρόσληψης τροφής δεν λαμβάνουν υπόψη την ιδιοσυγκρασία του ατόμου. Ακόμη όμως και όταν την προσεγγίζουν, την αντιμετωπίζουν ως παθολογία που πρέπει να εξαλειφθεί. Εκπαίδευση ειδικών Το TBT-S είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στη φαρέτρα των ειδικών που ασχολούνται με τις διατροφικές διαταραχές. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δε, θα πραγματοποιηθεί εκπαίδευση του νέου αυτού πρωτοκόλλου με στόχευση στα παιδιά και τους εφήβους και εκπαιδεύτρια τη δημιουργό του, Δρ. Stephanie Knatz Peck, Associate Clinical Professor of Psychiatry, University of California San Diego.
Το TBT-S για παιδιά και εφήβους έχει σχεδιαστεί για ηλικίες 11–17 ετών και ενσωματώνει σημαντικές αναπτυξιακές παραμέτρους, καθώς και την άμεση εμπλοκή των γονιών.
H εκπαίδευση απευθύνεται σ’ όλο το φάσμα των ειδικών (ψυχολόγοι, ψυχίατροι, ψυχοθεραπευτές, διαιτολόγοι, εργοθεραπευτές, νοσηλευτές κτλ) που ασχολούνται με τις διατροφικές διαταραχές.

Χρήσιμες πληροφορίες
Temperament Based Therapy with Support
Επίπεδο 1 & 2
Διοργάνωση: Ελληνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών
Εκπαιδεύτρια: Dr. Stephanie Knatz Peck, Associate Clinical Professor of Psychiatry, University of California San Diego και δημιουργό του καινοτόμου θεραπευτικού πρωτοκόλλου TBT-S.
Πού: Ελληνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών , Κήπων 40 και Χελιδονούς ,Κηφισιά, 14564
Πότε: 19- 22 Μαρτίου 9.30-17.00
Κόστος: 1000 €+ 24% ΦΠΑ
*Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης
*Γλώσσα διεξαγωγής της εκπαίδευσης στα αγγλικά
Περισσότερες πληροφορίες για δηλώσεις συμμετοχής: https://hcfed.gr/ekpaideusi-1-2-tbts-paidia-efivoi/
Δομή και θεματολογία
Ποια είναι τα πιο κοινά ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά σε παιδιά και εφήβους με ανορεξία.
Θεραπευτικά εργαλεία (TBT-S) που επεξηγούν με βιωματικό τρόπο τις εγκεφαλικές αντιδράσεις στις διαταραχές πρόσληψης τροφής.
Ποιες είναι οι περιοχές του εγκέφαλου που διαφοροποιούνται και πυροδοτούνται διαφορετικά σε ασθενείς με ανορεξία, σε σύγκριση με αυτούς που δεν πάσχουν.
Επεξήγηση του πλαισίου θεραπείας TBT-S παιδιών και εφήβων με ΔΤΠ αξιοποιώντας ως βασικούς πυλώνες την νευροβιολογική προσέγγιση και τη γονική υποστήριξη για την επίτευξη της ανάρρωσης.
Εργαλεία για την ενίσχυση και υποστήριξη της γονικής φροντίδας κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης.
Πώς δημιουργούμε ένα εξατομικευμένο συμπεριφορικό πλάνο, υποστηρίζοντας τους γονείς στη θέσπιση κανόνων αλλά και συνεπειών.