Γιατί επενδύει στο σινεμά δίνοντας προτεραιότητα στις κινηματογραφικές αίθουσες σε σχέση με το streaming. 

 Ο Τιμ Κουκ δεν είναι γνωστός για την κινηματογραφική του κλίση, όμως μετά από 12 χρόνια στο τιμόνι της Apple φαίνεται ότι έχει μπει στον ρυθμό του Χόλιγουντ. 

 Η κυκλοφορία την προηγούμενη εβδομάδα της νέας ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε  «Killers of the Flower Moon»  (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού) σε πάνω από 3.600 κινηματογράφους στις ΗΠΑ και σε χιλιάδες άλλους σε 63 αγορές σε όλο τον κόσμο, είναι το αποτέλεσμα του προσωπικού του ενδιαφέροντος για την ταινία. 

Κάνοντας μάλιστα εμφάνιση στην πρεμιέρα της ταινία στο  Φεστιβάλ των Καννών  , ο Κουκ εξέφρασε την υποστήριξή του σε ένα φιλικό προς τους auteur Χόλιγουντ. «Για τον Τιμ το να πάει μέχρι τις Κάννες και να είναι μέρος αυτού ήταν ένα τεράστιο πράγμα», σχολίασε στους Financial Times ανώτερο στέλεχος της βιομηχανίας ψυχαγωγίας. «Έτσι νομίζω ότι η Apple είναι σίγουρα ερωτευμένη με την κινηματογραφική βιομηχανία». 

 Το επικό  γουέστερν  , στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Ρόμπερτ Ντε Νίρο και διαρκεί περίπου τρεισήμισι ώρες, θα απολαύσει ένα «παράθυρο» 45 ημερών στους κινηματογράφους προτού γίνει διαθέσιμη στην υπηρεσία streaming του Apple TV+. 

 Όπως γίνεται σαφές, η στρατηγική αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την φιλοσοφία του ηγέτη του κλάδου Netflix, που θέλει το κινηματογραφικό υλικό να παρουσιάζεται πρώτα ή παράλληλα στην υπηρεσία streaming. 

 «Ο Τιμ κατανοεί τον ρόλο που παίζει η παρακολούθηση ταινιών σε ένα κινηματογράφο στην κουλτούρα μας», όπως το έθεσε ο Νιελς Τζουλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραγωγής του Χόλιγουντ No Fat Ego. «Ενδιαφέρεται πραγματικά να έχει πολιτιστικό αντίκτυπο». 

 Το «Killers of the Flower Moon» δεν είναι όμως το  μοναδικό κινηματογραφικό στοίχημα  της Apple . Στα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται η κυκλοφορία της ταινίας «Napoleon», μιας βιογραφικής ταινίας σε σκηνοθεσία του Ρίντλεϊ Σκοτ. Επίσης τον επόμενο χρόνο αναμένεται η ταινία «Argylle», ένα κατασκοπευτικού θρίλερ σε σκηνοθεσία του Μάθιου Βον 

 Και οι τρεις ταινίες έχουν προϋπολογισμό που εκτιμάται ότι είναι κοντά ή πάνω από τα 200 εκατ. δολάρια, χωρίς να περιλαμβάνεται το κόστος μάρκετινγκ. Πρόκειται για κόστος που τα παραδοσιακά στούντιο του Χόλιγουντ μπορεί να δυσκολεύονται να δικαιολογήσουν για ταινίες που δεν έχουν υπερήρωες ή φωτόσπαθα, σχολιάζουν οι FT. 

 Πάντως, η Apple δεν εισέρχεται μόνη της στον κλάδο των blockbuster. Έχει συνεργαστεί με μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ για να διαχειριστεί εργασίες όπως η διανομή και το μάρκετινγκ. 

 Για την ταινία «Killers of the Flower Moon», η Apple συνεργάζεται με την Paramount, η οποία κατείχε τα δικαιώματα του διάσημου βιβλίου του Ντέιβιντ Γκραν στο οποίο βασίζεται η ταινία, αλλά δεν ήταν διατεθειμένη να καλύψει το κόστος της ταινίας. Η Apple χρηματοδότησε την ταινία και χειρίστηκε το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, ενώ η Paramount διαχειρίστηκε τη διανομή της. 

 Για τον ταινία  «Napoleon»  , η Apple θα συνεργαστεί με τη Sony, όπου επικεφαλής του Motion Picture Group είναι ο Τομ Ρόθμαν, μακροχρόνιος συνεργάτης του σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ, ενώ για το «Argylle» θα συνεργαστεί με την Universal. 

 Ο λόγος που η Apple επενδύει τόσο πολύ στην παραδοσιακή κινηματογραφική παραγωγή παραμένει ένα ερώτημα. Πολλοί στο Χόλιγουντ πιστεύουν ότι πρόκειται για την παρουσίαση μιας εικόνας φιλικής προς τα ταλέντα για να προσελκύσει τα πιο λαμπερά αστέρια του Χόλιγουντ. Άλλοι πιστεύουν ότι γίνεται για να προωθηθεί η υπηρεσίας streaming. Και κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι το να κυκλοφορείς ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες είναι απλά ο καλύτερος τρόπος για να πουλήσεις ταινίες. 

 Κι από μια άποψη ο Κουκ έχει ήδη στείλει το μήνυμα στο Χόλιγουντ που δηλώνει ότι θέλει τους καλύτερους σκηνοθέτες και τους καλύτερους ηθοποιούς. Το 2022 η Apple κέρδισε το  Όσκαρ   Καλύτερης Ταινίας με την ταινία  «CODA»  . Έγινε έτσι η πρώτη υπηρεσία που κερδίζει Όσκαρ, ωστόσο, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά εάν επρόκειτο για μια ταινία που χρεώνεται ως Apple Original. 

 Η δέσμευση της Apple για την πλήρη κινηματογραφική εμπειρία έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για το Χόλιγουντ, καθώς το συνδικάτο των ηθοποιών παραμένει σε απεργία και τα παραδοσιακά στούντιο παλεύουν με την οικονομική αναταραχή που προκαλείται από τις πλατφέρομες streaming. Ορισμένα στελέχη του Χόλιγουντ ανησυχούν ότι η αντιληπτή έλλειψη δημοσιονομικών περιορισμών της Apple – μια ιδέα που η εταιρεία απορρίπτει – θα δημιουργήσει προβλήματα στα στούντιο παλαιού τύπου, τα οποία βρίσκονται όλα σε φάση λιτότητας. 

 Πάντως, οι κινηματογραφικές αίθουσες δεν έχουν παράπονο. Η άγραφη πολιτική του  Netflix   να κυκλοφορεί ταινίες σε μικρό αριθμό κινηματογραφικών χώρων για να μπορούν να προκριθούν για βραβεία έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια στους ιδιοκτήτες κινηματογράφων. Από την άλλη, η μεγάλη κινηματογραφική ώθηση της Apple – μαζί με την πρόσφατη κυκλοφορία του «Air» στους κινηματογράφους από την Amazon – τους δίνει μια αίσθηση δικαίωσης. Πλέον, από τις μεγάλες υπηρεσίες streaming, το Netflix είναι η μόνη σημαντική πλατφόρμα που αποφεύγει να προχωρήσει σε κινηματογραφικές κυκλοφορίες για ορισμένες ταινίες. 

 Με πληροφορίες από Financial Times 

About Post Author

You May Also Like

More From Author