Ανατροπή δεδομένων στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο – Δώσανε τα χέρια Μητσοτάκης και Μακρόν – Ο ρόλος της Αιγύπτου στη συμφωνία – Πώς και πότε θα φτάσουν στην Ελλάδα τα πανίσχυρα γαλλικά μαχητικά
Να αλλάξει τα δεδομένα και να γίνει απόλυτη κυρίαρχος στον αέρα του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου επιθυμεί η Ελλάδα, διαμορφώνοντας παράλληλα μια ισχυρότατη συμμαχία με την Γαλλία.
Μπορεί η συμφωνία για την αγορά γαλλικών φρεγατών να έχει «παγώσει» και τις δύο πλευρές να προσπαθούν ξανά να βρουν κοινό τόπο στις συνομιλίες, ωστόσο, μία άλλη συμφωνία φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» και μάλιστα στο ανώτατο επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται να έχει δώσει τα χέρια με τον Εμμάνουελ Μακρόν για την απόκτηση 18 γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών Rafale, με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται ακόμα και εντός του 2020.
Στρατιωτικές πηγές αναφέρουν στο Newsbomb.gr πως το θέμα έχει τεθεί και στις επαφές του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου με τη Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί, με τις συζητήσεις μάλιστα να βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο.
Όπως τονίζουν πηγές του ελληνικού «Πενταγώνου», πρόκειται για μια συμφωνία που αναμφισβήτητα θα ενισχύσει σημαντικά την Πολεμική μας Αεροπορία και θα αλλάξει τους συσχετισμούς στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Παραπολιτικά», η συμφωνία θα κινείται σε δύο επίπεδα: Το πρώτο προβλέπει δωρεά οκτώ μαχητικών Rafale της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας στην Ελλάδα και το δεύτερο στην αγορά 10 ολοκαίνουργιών μαχητικών από την ελληνική κυβέρνηση.
Τα οχτώ γαλλικά Rafale που θα δωρίσει το Παρίσι στην Αθήνα, είναι τα αεροσκάφη που πρόσφατα φέρονται να βομβάρδισαν την αεροπορική βάση Αλ Ουατίγια στη Λιβύη, όπου είχαν εγκατασταθεί τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις.
Όσο για τα υπόλοιπα 10 ολοκαίνουργια μαχητικά, επισημαίνεται πως επειδή είναι δύσκολη η άμεση παραγωγή νέων αεροσκαφών, φέρεται να εξετάζεται το ενδεχόμενο συμφωνίας με την Αίγυπτο, προκειμένου να παραλάβει αρχικώς 10 από 20 Rafale που έχει παραγγείλει και τα άλλα 10 να παραδοθούν στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως η Αίγυπτος έχει προβεί σε σημαντικές αγορές γαλλικών οπλικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων μαχητικά Rafale (έχει ήδη 23), κορβέτες Gowind 2500, ελικοπτεροφόρα Mistral, μια φρεγάτα FREMM κ.α.
Όπως τονίσαμε και πιο πάνω, οι συζητήσεις είναι στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο, με τους υπουργούς Άμυνας, Παναγιωτόπουλο και Παρλί να έχουν συμφωνήσει στο πλαίσιο της συμφωνίας και τους ηγέτες Μητσοτάκη και Μακρόν να έχουν καταλήξει στον πυρήνα της συμφωνίας.
Προφανώς η συμμαχία Ελλάδας – Γαλλίας προκαλεί «πονοκέφαλο» στον Ερντογάν που πριν λίγες ώρες απείλησε με πόλεμο τις δύο χώρες και χαρακτήρισε ανίκανους Μητσοτάκη και Μακρόν.
Αυτά είναι τα πανίσχυρα γαλλικά Rafale
Χωρίς αμφιβολία, το Rafale είναι ένα από τα ικανότερα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στον κόσμο. Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα ελληνοτουρκική διαμάχη.
Άλλωστε οι Έλληνες χειριστές γνωρίζουν από πρώτο χέρι στις επιδόσεις και ικανότητες των Mirage 2000-5 Mk2 και τους στρατηγικούς ρόλους που εξυπηρετούν στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο δυνάμεων εξασφαλίζοντας εναέρια υπεροχή και στρατηγική κρούση.
Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.
Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Μπορεί δε να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.
Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελέι το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.
Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.
Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR.
Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).
Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
+ There are no comments
Add yours