Τα ελληνικά νοικοκυριά πλήρωσαν 500.000.000 € επιπλέον το τελευταίο 8μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022
«Αφαίμαξη» υφίστανται τα ελληνικά νοικοκυριά από τα σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές χρειάστηκε να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν τις ανάγκες τους το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου. Συγκεκριμένα, δαπάνησαν 524.000.000 ευρώ παραπάνω σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 για να πραγματοποιήσουν σχεδόν τις ίδιες αγορές στα σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή, οι όμιλοι των σούπερ μάρκετ είδαν τις πωλήσεις τους σε αξία να αυξάνονται κατά 9,88% και να φθάνουν στα 5,85 δισ. ευρώ, από 5,326 δισ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Πρόκειται, ωστόσο, για πληθωριστική άνοδο, καθώς ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόλις 1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, όπως καταδεικνύει η έκθεση της εταιρίας ερευνών καταναλωτικών προϊόντων Circana. Κοινώς, ξοδεύουμε πολλά περισσότερα χωρίς να γεμίζουμε το καλάθι, καθώς η ακρίβεια έχει εκτοξεύσει τις τιμές σε μεγάλο αριθμό προϊόντων.
Σε μία προσπάθεια να μειώσουν τις δαπάνες τους, οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με την έρευνα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου διαμορφώθηκε στο 26,2%, από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%. Την ίδια ώρα, στα επώνυμα προϊόντα, που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο 73,8% του τζίρου, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Οι κερδισμένοι της κατανάλωσης στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου ήταν τα snacks (αύξηση των πωλήσεων κατά 14,5% σε αξία και κατά 4,7% σε όγκο, με άνοδο των τιμών κοντά στο 10%), τα αναψυκτικά (άνοδος των πωλήσεων κατά 10,9%, του όγκου κατά 3,8% και με ανατιμήσεις πάνω από 7%) και τα αλκοολούχα ποτά (αύξηση 7,5% σε αξία, 3,1% σε όγκο και ανατιμήσεις πάνω από 4%).
Οι προωθητικές ενέργειες
Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες, με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων που γίνονται να βρίσκεται υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά κατά 25,4%. Η ανοδική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε ο τουρισμός. Στην Κρήτη οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,8%, στην Πελοπόννησο κατά 11,5%, κατά 8,7% στην κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και κατά 10,8% στη βόρεια Ελλάδα.
Πηγή:dimokratia.gr