Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ (ηλεκτρικός, μετρό, τραμ) την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Τα σωματεία εργαζομένων της εταιρείας εξήγγειλαν την απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τη λήψη μέτρων ασφαλείας στους εργασιακούς χώρους, έπειτα από το πρόσφατο δυστύχημα στον ηλεκτρικό.

Την ίδια ημέρα, στάση εργασίας θα κάνουν οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 το πρωί, και από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας, καθώς και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ από τις 13:00 έως τις 15:00 το μεσημέρι.

Τις στάσεις εργασίας εξήγγειλαν το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, ζητώντας άμεση απόδοση ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα στη γραμμή 1 του Μετρό και συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.

Η ανακοίνωση των σωματείων εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ

«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.

Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά, ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους.

Πραγματοποιούμε την Πέμπτη, 18/11/21, 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.

Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:

Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;

Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;

Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;

Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;

Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες.

Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων»

Η ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ

«Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του θανόντος εργαζομένου συναδέλφου μας του ΗΣΑΠ. Ένας ακόμα εργάτης δεν γυρίζει στην οικογένειά του από την εντατικοποίηση της εργασίας, την επιλογή της εργοδοσίας να μην παίρνει μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς. Απαιτούμε: άμεση απόδοση ευθυνών του τραγικού δυστυχήματος. Πρόληψη και Συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας».

Από την πλευρά του και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ ζητά την απόδοση των ευθυνών και την κατάργηση των εργολαβικών εταιρειών στους χώρους εργασίας»

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours