Το CNN+ ανέστειλε τη λειτουργία του – Πως «βούλιαξε» ένα σχέδιο ενός δισ. δολαρίων

Το φιλόδοξο εγχείρημα της Warner media να σχεδιάσει και να λειτουργήσει την συνδρομητική πλατφόρμα CNN+ δεν στέφθηκε με επιτυχία. Ήταν θνησιγενές, όπως εκ των υστέρων φάνηκε.

Μόλις που πρόλαβε να συμπληρώσει ένα μήνα ζωής η συνδρομητική πλατφόρμα του ειδησεογραφικού κολοσσού, για την οποία το σχέδιο επένδυσης ανέφερε το ποσό του ενός δισ. δολαρίων σε βάθος τετραετίας, ανέστειλε τη λειτουργία της.

Από τους βασικότερους λόγους ήταν η συγχώνευση της Warner media με την Discovery Inc. η οποία διαθέτει την επίσης streaming υπηρεσία HBO max.

Προβληματισμό, έντονο μάλιστα, προκάλεσε το γεγονός ότι σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα δεν κατάφερε να μαζέψει πολλούς χρήστες.

Υψηλές προσδοκίες

Το CNN προσδοκούσε η OTT υπηρεσία του να έχει τουλάχιστον δύο εκατ. συνδρομητές μέχρι το τέλος του έτους, αλλά περίπου δύο εβδομάδες αργότερα, διαπιστώθηκε ότι κατάφεραν να προσελκύσουν μόνο 150.000 άτομα.

Δεν είναι και ασήμαντος αριθμός σε ένα δεκαπενθήμερο. Όμως τα πράγματα υπολογίζονται και με τάξη μεγέθους και σε συνάρτηση με τον ανταγωνισμό.

Με μέτρο σύγκρισης την Disney+ που κατάφερε να συγκεντρώσει 10 εκατ. συνδρομητές στο πρώτο 24ωρο λειτουργία της αλλά και το κλείσιμο της επίσης συνδρομητικής πλατφόρμας Quibi (απευθυνόταν κυρίως σε κατόχους κινητών τηλεφώνων και συσκευών), που είχε βραχύ βίο, παρά τις 910.000 συνδρομές κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της, οι αποφάσεις για το μέλλον του CNN+ ήταν δραστικές (και δραματικές).

Ο τομέας όμως υπηρεσιών διαρκούς ροής (streaming) φαίνεται εν τέλει πως δεν είναι για όλους. Όμως το CNN και η μητρική Warner Media είχαν προετοιμαστεί (πίστευαν) ότι θα μπορούσε «να βγάλει πολλά λεφτά».

Στα μάτια στελεχών του δικτύου και της μητρικές εταιρείας φάνταζε ως μια ακόμη τροφαντή αγελάδα, παραγωγικότερη ακόμα και από το ίδιο το CNN. Εκτιμήσεις ήθελαν ότι το CNN+ θα έφθασε σε κερδοφορία 800 εκατ. δολαρίων έως το 2030, 300 περισσότερα από το ετήσιο κέρδος του καλωδιακού αδελφού του.

Με ποιο τρόπο θα κατάφερνε να πετύχει τον στόχο του; Πόνταρε ότι θα είχε 30 εκατ. ανθρώπους πρόθυμους να δώσουν 5,99 δολάρια μηνιαίως (ή 59,99 ετησίως ή 2,99 το μήνα στην περίπτωση που έκαναν προεγγραφή) και ελπίζοντας ότι θα κατάφερναν να αυξάνουν τους συνδρομητές τους ώστε να έχουν τζίρο αντί να «μπαίνουν μέσα».

Όλα καλά, αλλά στα… χαρτιά

Στο CNN γνώριζαν ότι το 2024 θα είχαν απώλειες περι τα 200 εκατ. δολάρια από το CNN+, όμως εκτιμούσαν ότι το 2025 θα έβγαζε τα έξοδα του, ώστε το 2026 να είναι κερδοφόρο- με πρόβλεψη κερδών τα 200 εκατ. δολάρια- για να φθάσει βαθμιαία τον επιθυμητό στόχο των 800 εκατ. δολαρίων σε οκτώ χρόνια από φέτος.

Παρατηρητές της αμερικανικής μιντιακής αγοράς υποστηρίζουν ότι οι εκτιμήσεις για τη βιωσιμότητα του CNN+ βασίστηκαν σε ένα δυνητικό κοινό από τρία μοντέλα επικάλυψης: από τα 29 εκατ. φανατικών τηλεθεατών του κλασικού CNN, τα 24 εκατ. οπαδών των ειδήσεων και των μη ψυχαγωγικών βίντεο κατά παραγγελία και τα 36 εκατ. «παγκόσμιων καταναλωτών ειδήσεων» (άνθρωποι που ήδη είχαν πληρώσει για συνδρομητική ειδησεογραφία).

Σύμφωνα με έρευνα αγοράς του CNN+ εκτιμήθηκε ότι με την πάροδο του χρόνου το 70% των συνδρομών του θα μπορούσε να «πάει πακέτο» με εκείνων του HBO max.

Από έγγραφο εσωτερικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2021 η αξία της  πρότασης για μια επι πληρωμή υπηρεσία ειδησεογραφικών βίντεο δεν ήταν ποτέ ξεκάθαρη στους καταναλωτές, σύμφωνα με αναλυτή του Axios, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς εμφανίζουν έντονη δυσφορία από τις κουραστικές ειδήσεις.

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστό, επισήμως ή ατύπως ή έστω ως διαρροή, τί συνέβη και «τράβηξαν την πρίζα» στο CNΝ+. Αλλά από το γεγονός ότι το CNN Plus στην εκκίνηση του είχε μόλις 150.000 συνδρομητές και το κόστος επένδυσης είχε υπολογιστεί στο ένα δισ. δολάρια για να καταφέρει να έχει 800 εκατ. δολάρια ετησίως από κάποια στιγμή κι έπειτα δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε «τί παίχτηκε» εν τέλει.

Πηγή:topontiki.gr