Formula 1, GP Μονακό: Θρίαμβος για τον Πέρεζ, καταστροφική στρατηγική για Λεκλέρ και Ferrari

Ο Σέρτζιο Πέρεζ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό για την τρίτη νίκη στην καριέρα του. Στη δεύτερη θέση ο Σάινθ, τρίτος ο Φερστάπεν, καταστροφική στρατηγική για τον poleman Λεκλέρ, που τερμάτισε τέταρτος.

Ο Σέρτζιο Πέρεζ πήρε την παρθενική του νίκη τη φετινή σεζόν και τρίτη συνολική στην καριέρα του. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ, τον Μαξ Φερστάπεν και τον Σαρλ Λεκλέρ. Μάλιστα, οι διαφορές τους ήταν μικρές έως το φινάλε, όμως ο Τσέκο άντεξε την πίεση.

1 Sergio PÉREZ

Red Bull

2 Carlos SAINZ

Ferrari

3 Max VERSTAPPEN

Red Bull

4 Charles LECLERC

Ferrari

5 George RUSSELL

Mercedes

6 Lando NORRIS

McLaren

7 Fernando ALONSO

Alpine

8 Lewis HAMILTON

Mercedes

9 Esteban OCON

Alpine

10 Valtteri BOTTAS

Alfa Romeo

11 Sebastian VETTEL

Aston Martin

12 Pierre GASLY

Alpha Tauri

13 Daniel RICCIARDO

McLarer

14 Lance STROLL

Aston Martin

15 Nicholas LATIFI

Williams

16 Guanyu ZHOU

Alfa Romeo

17 Yuki TSUNODA

Alpha Tauri

18 Alexander ALBON

Williams

19 Mick SCHUMACHER

Haas

20 Kevin MAGNUSSEN

Haas

Ο Πέρεζ και η Red Bull αξιοποίησαν την καταστροφική στρατηγική της Ferrari, η οποία πήρε λανθασμένες αποφάσεις όσον αφορά στις αλλαγές ελαστικών στην αρχή του αγώνα, με τον Λεκλέρ να αλλάζει δύο φορές λάστιχα και από την κορυφή να πέφτει στην τέταρτη θέση.

POS

DRIVER

CAR

PTS

16

Alexander ALBON

Williams Racing

3

5

Carlos SAINZ

Scuderia Ferrari

83

2

Charles LECLERC

Scuderia Ferrari

116

11

Daniel RICCIARDO

McLaren Racing

11

9

Esteban OCON

Alpine F1

30

13

Fernando ALONSO

Alpine F1

10

4

George RUSSELL

Mercedes AMG F1

84

18

Guanyu ZHOU

Alfa Romeo Racing

1

10

Kevin MAGNUSSEN

Haas F1

15

17

Lance STROLL

Aston Martin F1 Team

2

7

Lando NORRIS

McLaren Racing

47

6

Lewis HAMILTON

Mercedes AMG F1

50

1

Max VERSTAPPEN

Red Bull Racing

125

19

Mick SCHUMACHER

Haas F1

0

21

Nicholas LATIFI

Williams Racing

0

20

Nico HULKENBERG

Aston Martin F1 Team

0

14

Pierre GASLY

Scuderia Alpha Tauri

6

15

Sebastian VETTEL

Aston Martin F1 Team

5

3

Sergio PÉREZ

Red Bull Racing

110

8

Valtteri BOTTAS

Alfa Romeo Racing

40

12

Yuki TSUNODA

Scuderia Alpha Tauri

11

Στην βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν διατήρησε την πρώτη θέση με 125 βαθμούς, ενώ αύξησε την διαφορά του από τον Λεκλέρ (116). Στην τρίτη θέση στο -3 από τον Μονεγάσκο ο Μεξικανός. Ο Πέρεζ έγινε ο πρώτος οδηγός από την Κεντρική Αμερική που κερδίζει στο Μονακό, ενώ με την τρίτη νίκη της καριέρας του έπιασε τον Τζανκάρλο Φισικέλα.

Πού κρίθηκε η νίκη

Ο αγώνας ξεκίνησε με αρκετή καθυστέρηση εξαιτίας της βροχής που έπεφτε στο Μονακό. Μάλιστα, η εκκίνηση έγινε με το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε έπειτα από δύο γύρους. Όσο η πίστα στέγνωνε, τόσο οι ομάδες έπρεπε να λύσουν τον γρίφο για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν, δεδομένου ότι ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά.

Πέρεζ και Φερστάπεν μπήκαν πρώτοι βάζοντας ενδιάμεσα, με τον Λεκλέρ να καθυστερεί και να αλλάζει στον 18ο γύρο με τον Μεξικανό να παίρνει την πρωτοπόρα, σημείο κλειδί για τον αγώνα. Στον 22ο γύρο η Ferrari προσπάθησε να διορθώσει το λάθος της και οι δύο οδηγοί μπήκαν μαζί για σκληρά ελαστικά. Η Red Bull απάντησε, με τον Μεξικανό να είναι πρωτοπόρος και τους Σάινθ, Φερστάπεν, Λεκλέρ να ακολουθούν.

Μετά την επιστροφή από την κόκκινη σημαία εξαιτίας του ατυχήματος του Σουμάχερ, η Red Bull αποφάσισε να μεταβεί στα μεσαία ελαστικά, ενώ η Ferrari επέμενε με τα σκληρά.

Ο Πέρεζ διατηρούσε την πρωτοπορία του, με τον Σάινθ να προσπαθεί να πιέσει και να ρωτάει με αγωνία την ομάδα του, εάν υπάρχει φθορά στα ελαστικά του Μεξικανού. Ο Ισπανός πίεσε μέχρι και το τέλος, ενώ από κοντά βρισκόταν και ο Φερστάπεν. Ωστόσο, ο δεύτερος οδηγός της Red Bull άντεξε και είδε πρώτος την καρό σημαία.

Η φάση του αγώνα

Στον 27ο γύρο κατεγράφη ένα μεγάλο ατύχημα. Ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει βίαια στις μπαριέρες. Μάλιστα, το μονοθέσιο του κόπηκε στη μέση. Υπήρξε ανησυχία για την υγεία του Γερμανού, ο οποίος ενημέρωσε πως είναι καλά και απόρησε για τον λόγο που του συνέβη.

Αρχικά, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα, ενώ στον 30ο γύρο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν κόκκινη σημαία, προκειμένου να γίνει η απαιτούμενη επιδιόρθωση στις μπαριέρες.

Ο οδηγός του αγώνα

Ο Σέρτζιο Πέρεζ ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως ο οδηγός της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαια. Ο Μεξικανός συνεργάστηκε τέλεια με την ομάδα του, όσον αφορά στις αλλαγές των ελαστικών.

Κράτησε την πρωτοπορία του και παρά την πίεση από τον Σάινθ δεν έχασε την ψυχραιμία του. Παρά το μπλοκάρισμα στην επανέναρξη του αγώνα μετά την κόκκινη σημαία, μπόρεσε να διαχειριστεί τη μεσαία γόμα ελαστικών, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα.

Τι ακολουθεί

Μετά το Μονακό και τις ιδιαίτερες συνθήκες του, η Formula 1 συνεχίζεται με ακόμη ένα σιρκουί πόλης. Ο όγδοος αγώνας της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στο Αζερμπαϊτζάν, με τη μάχη ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull να εντείνεται.

Οι οδηγοί και οι ομάδες θα ξεκουραστούν για περίπου δύο εβδομάδες. Το GP του Αζερμπαϊτζάν ξεκινάει στις 10 Ιουνίου με τις ελεύθερες δοκιμές, ενώ ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις 12 Ιουνίου.

Πηγή:sport24.gr

About Post Author