Οι εικαστικοί ‘’ΔΙΑΛΟΓΟΙ’’ του Χρήστου Κονταρούδη στο European Centre -Contemporary Space Athens

του Λεόντιου Πετμεζά

Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design παρουσιάζουν την αναδρομική έκθεση του Αρχιτέκτονα, Πολεοδόμου και Εικαστικού Χρήστου Κονταρούδη «Διάλογοι», από τις 17 Μαΐου ως τις 2 Ιουνίου 2024 στο European Centre-Contemporary Space Athens, Μητροπόλεως 74 .   

Ο επιμελητής της έκθεσης  Ιωάννης Καραλιάς, (αρχιτέκτονας, ζωγράφος, ποιητής και καλλιτεχνικός Διευθυντής του χώρου), αναφέρει :

«O Xρήστος Κονταρούδης υιοθετεί σαν εργαλείο του στην ζωγραφική, από τον χώρο της αρχιτεκτονικής, την ευθεία γραμμή πράγμα που φέρνει στην τέχνη του, την δύναμη να προσφέρει ειλικρίνεια και απλότητα στο αίσθημα του θεατή. Έτσι ώστε ο θεατής τρέφεται με εδέσματα, κοινωνικοπολιτικών θεμάτων και καθημερινότητας με απλή και άμεση επαφή. Αυτός ο τρόπος έρχεται και δένει απόλυτα με την έκφραση της ιδιωτικής του ύπαρξης με την καθημερινότητα». 

Η Αμαλία Παπαϊωάννου Δρ. Ιστορίας Τέχνης επισημαίνει:« Διάλογος. Συζήτηση. Συνομιλία. Η καλλιτεχνική έκφραση είναι πρωτίστως επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων και συναισθημάτων, πόθων και προβληματισμών. Η αναδρομική έκθεση του πολεοδόμου, αρχιτέκτονα και ζωγράφου Χρήστου Κονταρούδη είναι μία ανοικτή πρόσκληση συζήτησης, μία διαρκής συνομιλία ανάμεσα στον δημιουργό και το κοινό, στο άτομο και την κοινωνία, στις έξωθεν επιβεβλημένες καταστάσεις και τις εσωτερικές ανυποχώρητες δυνάμεις του νου.Οι αρχιτεκτονικές καταβολές του καλλιτέχνη είναι προφανείς στον τρόπο οργάνωσης της σύνθεσης. Εάν το θεματικό κέντρο των έργων του Κονταρούδη είναι ο άνθρωπος, το εικαστικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην οργάνωση των μορφών στον χώρο. Δίχως να θυσιάζει τις ρεαλιστικές λεπτομέρειες της εικονιστικής παράστασης, ο ζωγράφος δομεί τη δισδιάστατη επιφάνεια του καμβά με όρους γεωμετρικούς.Για τον Χρήστο Κονταρούδη η εικαστική έκφραση είναι διέξοδος, όχι τόσο με την έννοια της σωματικής ή ψυχικής εκτόνωσης όσο με αυτήν της πνευματικής διεκδίκησης. Η ζωγραφική επιφάνεια δε λειτουργεί ως αντανάκλαση του εξωτερικού κόσμου αλλά ως φίλτρο το οποίο αποκαλύπτει τις ουσιώδεις σχέσεις ανάμεσα στις καταστάσεις για να καταγγείλει τις επίπλαστες εκτροπές τους.Από τις κοινωνικές και πολιτικές συνθέσεις του έως τα κοσμογονικά μεταφυσικά τοπία του, ο Χρήστος Κονταρούδης αποδεικνύεται πολυδιάστατος, οραματικός και πάντοτε επίκαιρος».

Βιογραφικό :

Γεννήθηκε στην Αθήνα ,μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Φοίτησε στο Ε.Μ.Π στην σχολή Αρχιτεκτονικής, με δασκάλους στο ελεύθερο σχέδιο τον Τάκη Μάρθα και στην πλαστική τον Λάζαρο Λαμέρα. Σε όλη την επαγγελματική διαδρομή του και κυρίως με το γραφείο Δοξιάδη όπου σαν υπεύθυνος πολεοδομικών και οικιστικών μελετών σε όλο τον Αραβικό κόσμο, αλλά και σε συνεργασία με Ευρωπαίους και Αμερικανούς γνώρισε τις κουλτούρες τους, τα πιστεύω τους και γενικά τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων λαών από το πολύ χαμηλό οικονομικό επίπεδο μέχρι το πολύ υψηλό. Η  διαδρομή χαράχτηκε από την συνεργασία του σε πέντε διεθνείς εταιρείες σε έργα Εθνικής και Διεθνούς εμβέλειας. Οι χώρες που δραστηριοποιήθηκε ήταν η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Πακιστάν, το Kuwait, η Ιορδανία, η Αίγυπτος, η Λιβύη, η Αλγερία, το Μαρόκο, η Ελβετία και η Ελλάδα Αυτά  σε μεγάλο βαθμό επηρέασαν την εικαστική του προσέγγιση  που ξεκίνησε  ουσιαστικά μετά την συνταξιοδότησή του. Το ιδιωτικό του γραφείο μελέτησε κτίρια κατοικιών, ξενοδοχείων, βιομηχανικών κτιρίων, κτιρίων γραφείων και επαγγελματικών χώρων, όπως καταστήματα τραπεζών, και γυμναστήρια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιορδανία, Σαουδική Αραβία. Η εικαστική του διαδρομή ουσιαστικά ξεκίνησε το 1975 όταν του ανατέθηκε από τον Κ. Δοξιάδη η δημιουργία εικαστικών έργων με θέμα την διαχρονική εξέλιξη οικισμών και πόλεων από το 50.000 Π.Χ μέχρι την βιομηχανική επανάσταση του 1850 Μ.Χ σε μία σειρά 7 πινάκων που εκτέθηκαν στο Chicago των Η.Π.Α και στο Vancouver του Καναδά, στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης Batimat το 1976.Έχει εκθέσει έργα του στο Παρίσι, στο σαλόνι των Γάλλων καλλιτεχνών στα πλαίσια της Société des artistes français της Art Capital, επι τρία έτη, και δύο από τα έργα του, προτάθηκαν για μετάλλιο, στο πολιτιστικό κέντρο l’Espace Christiane Peugeot, στο Παρίσι, στην Νέα Υόρκη, στο Μουσείο Leo Tolstoy στη Ρωσία, και τρεις προσωπογραφίες του διακρίθηκαν από την National Postrait Gallery του Λονδίνου, μεταξύ πολλών χιλιάδων υποβληθέντων. Το 2024 στο Πολεμικό Μουσείο εξέθεσε το έργο του «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» στην διοργάνωση, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Dreamteam (ARTawards2024) και έλαβε το πρώτο βραβείο στην τεχνική με μικτά υλικά. Κάποια από τα έργα του καθαρά αντιπροσωπευτικά από πλευράς δυνατών μηνυμάτων είναι η Μετανάστευση, και η Ματαιοδοξία. Έχουν εκτεθεί στο Παρίσι στο Salon des artistes Frances και έχουν προταθεί για μετάλλιο, αλλά δεν εκτίθενται σε αυτή την έκθεση, για λόγους κατανοητούς, τους οποίους θα διαπιστώσετε αν επισκεφθείτε την σελίδα μου www.christos-k.com .Έχει κάνει τρεις διαλέξεις στους Έλληνες φυσικούς, η μία ήταν για τα ενεργειακά πεδία και πως αντιμετωπίζονται στην Αρχιτεκτονική, και άλλες δύο στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με θέμα ΕΠΙΣΤΗΜΗ και ΤΕΧΝΗ οι ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ. Άλλες δύο παρουσιάσεις έχουν γίνει με Πολεοδομικό θέμα ‘’ Η Ιστορική Εξέλιξη Οικισμών και Πόλεων ‘’.

Ημέρες & Ώρες λειτουργίας της έκθεσης : Τετάρτη έως Κυριακή, 12.00 – 19.00 

About Post Author