Toυ Λεόντιου Πετμεζά
Εως τις 12 Φεβρουαρίου 2022 διαρκεί η έκθεση του σκηνογράφου Μανώλη Μαριδάκι στην Γκαλερί Αργώ, της οδού Νεοφύτου Δούκα 5 στο Κολωνάκι, στην οποία μας συστήνεται μέσα από τα έργα του και μας ενσωματώνει στον «σουρεαλιστικό ρεαλισμό» με μια σειρά συλλήψεων ζωγραφικής λάδια σε μουσαμά.
Την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει η Αλέξια Κ. Σερέζη.
Η οντότητα του καλλιτέχνη κινείτε σύμφωνα με μια ξεχωριστή ταυτότητα . Διαθέτει ευρηματικότητα και εφευρετικότητα. Με ωριμότητα στηρίζεται σε γνήσιες εκρήξεις που εκδηλώνουν μια αφοσίωση στο ιδεατό της αισθητικής . Το αυθεντικό στοιχείο της παρουσίας-απουσίας αποδίδεται με τρόπο μυστικιστικό, αινιγματικό, μυστηριώδη και αποδοτικό . Με ανεξάντλητη αρμονία. Σε συνδυασμό με την φόρμα προβάλλει συνδυασμούς που εντείνουν την ύψωση. Μέσα από μια εύστοχη επιλογή στην επικοινωνία εξιχνιάζει εντάσεις που συνδιαλέγονται. Οδηγώντας σε μια μυθοπλαστική κατάσταση ανασύρει πρότυπα. Παράλληλα η πυκνότητα της χρωματικής ύλης οδηγεί στην γραμμική διατύπωση της οπτικής εμπειρίας και στην ύψιστη τεχνική που αποδίδεται με αυθορμητισμό κινήσεων. Έχοντας επηρεασμούς από καταστάσεις που προξενούν οι εικονίσεις και τα προσωπικά βιώματα . Λειτουργούν ως σκηνικά καθώς οι πίνακες είναι λουσμένοι με θερμά και ψυχρά πεδία που αναπαριστούν την επισύναψη . Οι πτυχές τους αφυπνίζουν με προορισμό την χροιά της μνήμης ενώ συνυπάρχουν πρωτοποριακά εκθέτοντας μια έλευση έμπνευσης που ενώνει καταλυτικά κορυφώσεις των συσχετισμών . Στο σύνολο τους αποτελούν μια αυτούσια υποβλητική μοναδικότητα προσομολόγησης που ερμηνεύει στοιχεία αναπαράγοντας τοποθετήσεις που ενέχουν την εξέλιξη ζητήσεων.
Το έργο του Μανώλη Μαριδάκι είναι επηρεασμένο από τους σουρεαλιστές, δημιουργώντας όμως έναν εντελώς προσωπικό τρόπο έκφρασης. Αποτυπώνει την αγωνία για την έλλειψη συμμετοχής του ανθρώπου στο περιβάλλον, στην τέχνη, στις σχέσεις και καταγράφει την απουσία από κάθε δημιουργικό που υπάρχει ή γεννιέται.
Ο σουρεαλιστικός τρόπος με τον οποίο εκφράζει την θέση του στο σήμερα, είναι σε τέτοιο βαθμό ώστε το μήνυμα του έργου του να γίνεται κατανοητό από τον πιο απλό άνθρωπο. Σου αφήνει την ελευθερία να ταξιδεύεις με την φαντασία σου και ανάλογα την ιδιοσυγκρασία σου να δίνεις τις δικές σου απαντήσεις. Γι’ αυτό και ο ίδιος ονομάζει τη ζωγραφική του «σουρεαλιστικό ρεαλισμό».
Ο συγγραφέας Κώστας Μουρσέλας είχε επισημάνει για τον Μαριδάκι ότι:’’ Δεν θέλει να είναι λυρικός ή τρυφερός με τα θέματά του, αντίθετα θέλει να αφαιρέσει κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να τα κάνει γοητευτικά ή πικάντικα. Το εντυπωσιακό στη ζωγραφική του είναι ότι σχεδόν σε όλα του τα έργα βασιλεύουν οι ευθείες γραμμές, οι γωνίες, τα τετράγωνα και όχι τυχαία. Καθώς αντικατοπτρίζει τον τρόμο του μπροστά σε μια μόνιμη απειλή. Παντού βασιλεύει η ακινησία, η μαχητικότητα, η απουσία και ο τρόμος για έναν κόσμο που χάνεται και για έναν κόσμο που δεν έρχεται. Δίνοντας ερμηνείες στην πραγματικότητα που είναι διαφορετική για τον καθένα.’’
Γράφει ιστορίες με επιλογή για το χρόνο και το πέρασμά του. Εικόνες και λέξεις που αναπτύσσονται στο χώρο ταυτόχρονα ενιαία και αποσπασματική σε ένα ανοιχτό βιβλίο για τους θεατές.
Είναι διεισδυτικός και αποκρυπτογραφικός. Εστάζει στην απόδοση της λεπτομέρειας με έκφανση αποδίδοντας την φύση κάθε αντικειμένου. Με φορμαλιστική ένταση αποδίδει το δομικό υλικό της που έχει εγχαραχθεί δικαιολογώντας την θεματική .Τα αντικείμενα ενέχουν την θέση αντικειμένου -συμβόλου στον χώρο και στον χρόνο με μηνύματα και ενορμήσεις. Με την κλίμακα που παρατίθεται το κύριο στοιχείο που αποθανατίζεται είναι μια ιδιάζουσα γραμμική κατάθεση με ανοδική-καθοδική πορεία, που μπορεί ο αποδέκτης της να την ανέβει αλλά και να την κατέβει ανάλογα με το πως θέλει να τοποθετηθεί. Σηματοδοτεί την ουσία και την εμπλοκή .Η καταγραφή φέρει τον νόστο του παρελθόντος και συγχρόνως προσδίδει ιδιαίτερο κύρος . Η διύλιση του υλικού μέσω της διαδικασίας αποκαλύπτει αμεσότητα και διάθεση επικοινωνίας . Αντιστοιχεί σε μοναδικά σημεία που δυναμικά βιώνουν μια παράλληλη πραγματικότητα καθόλου φαντασιακή.
Στην περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων εντάσσονται ενότητες με υπερρεαλιστικά στοιχεία που σχηματοποιημένα αναφέρονται σε τόπους δράσης. Οι μικτές τεχνικές με αλληλουχία υιοθετούν μια γραφή με έμφαση στις συνθέσεις και στην χροιά του χρώματος. Η δόμηση επικρατεί απέναντι στην ανάδειξη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ουσιαστική υπόσταση και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στην διαδρομή .
Βιογραφικό:
Ο Μανώλης Μαριδάκις γεννήθηκε το 1945 στο Χάρακα Ηρακλείου Κρήτης. Από τα δεκαεννιά του διατηρούσε γραφείο στην Αθήνα ως γραφίστας ενώ την ίδια εποχή περνάει πρώτος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου σπουδάζει σκηνογραφία και διακόσμηση με δάσκαλο τον Βασίλη Βασιλειάδη.
Γίνεται γνωστός στο ευρύ κοινό ως σκηνογράφος, στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Παράλληλα, δραστηριοποιείται στην αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων, βάζοντας την υπογραφή του στο «Καζίνο Λουτράκι», καθώς και σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα και καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
To 1983 παρουσίασε την πρώτη του έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί ΑΡΓΩ. Έκτοτε ακολούθησαν πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ενώ τον Νοέμβριο του 2010 συμμετείχε σε ομαδική έκθεση στο Παρίσι «GRAND PALAIS». Το 2010 παρουσίασε ατομική έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής.
To 1989 κέρδισε το πρώτο βραβείο σε Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Παρίσι .
Διάρκεια έκθεσης
Από το Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022
Ωράριο λειτουργίας
Τρίτη – Παρασκευή 10:00-14:00 & 17:00-20:00
Σάββατο 11:00-15:00
Γκαλερί Αργώ
Νεοφύτου Δούκα 5, 10674, Κολωνάκι
210 7249.333 F 210 7249777
info@argo-gallery.gr, www.argo-gallery.gr
Για την επίσκεψη σας στους χώρους της γκαλερί είναι υποχρεωτικό να έχετε:
– πιστοποιητικό εμβολιασμού,
ή πιστοποιητικό νόσησης,
ή αρνητικό διαγνωστικό έλεγχο για κορονοϊό ( PCR ή rapid test)
– την αστυνομική σας ταυτότητα
– μάσκα προστασίας.
+ There are no comments
Add yours