Δεν βλέπει ακόμη ρεκόρ ο τουρισμός της Αθήνας

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Η “ψαλίδα” για τον τουρισμό της Αθήνας σε σύγκριση με τη χρονιά ρεκόρ του 2019 δεν έχει κλείσει ακόμη, σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται σε μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ (τρίτη τριμηνιαία έκθεση για τον τουρισμό της πρωτεύουσας) και της GBR Consulting.

Ειδικότερα, οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις για την Αθήνα το 2022 έχουν αύξηση 62% σε σχέση με το 2021, αλλά μείωση 8% σε σχέση με το 2019.

Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, την περίοδο 2017-2019, οι διεθνείς αφίξεις και οι αφίξεις αλλοδαπών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αυξήθηκαν κατά 24% και 34% αντίστοιχα. Το 2021 σε σύγκριση με το 2020, οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 53% και κατέγραψαν το 43% των επιπέδων του 2019. Το 2020 είχε παρατηρηθεί μείωση αφίξεων 73% σε σχέση με το 2019. 

Από την αρχή του έτους έως τον Μάιο του 2022, οι διεθνείς αφίξεις και οι αφίξεις αλλοδαπών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών άγγιξαν το 72% των αφίξεων της αντίστοιχης περιόδου του 2019. 

Σύμφωνα επίσης με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο κύκλος εργασιών των καταλυμάτων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 205% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 και κατά 3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ο κύκλος εργασιών των καταλυμάτων στην Αθήνα αυξήθηκε κατά 252% το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 και μειώθηκε κατά 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία

Τα στοιχεία της GBR Consulting δείχνουν πως την περίοδο 2017 – αρχές 2022, 71 νέα ξενοδοχεία άνοιξαν στην Αθήνα (Κεντρικός, Νότιος, Βόρειος και Δυτικό Τομέας Αθηνών). Τα νέα ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν το 20% του συνόλου των ξενοδοχείων και το 14% του συνόλου των δωματίων ξενοδοχείων το 2022. Το 83% των νέων ξενοδοχείων βρίσκεται στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη όσον αφορά τις κατηγορίες ξενοδοχείων παρατηρείται στην κατηγορία 4*, ενώ όσον αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών.

Όσον αφορά την παρουσία διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Αθήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR Consulting, το 8% των ξενοδοχείων και το 20% των δωματίων, δηλαδή 1 στα 5 δωμάτια ξενοδοχείων, φέρει διεθνές brand. Την περίοδο 2017 – αρχές 2022 εισήχθησαν στην αθηναϊκή αγορά 2.002 δωμάτια με διεθνή brands: 841 νέα δωμάτια και 1.161 δωμάτια “rebranded”. Περίπου το 52% αυτών των δωματίων είναι κατηγορίας 5*, το 26% 4*, το 14% 3*, το 2% 2* και το 5% είναι εγγεγραμμένο στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, αλλά χωρίς κατηγορία αστέρων. 

Τα ξενοδοχεία ημιδιαμονής στην Αθήνα αντιπροσωπεύουν το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων και το 6% του συνόλου των δωματίων ξενοδοχείων το 2022. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία από ΙΤΕΠ και ΙΝΣΕΤΕ, τα οποία καλύπτουν το γ΄ τρίμηνο του 2021, η έλλειψη προσωπικού στα κύρια τμήματα των ξενοδοχείων κυμαίνεται μεταξύ 21%-24%. Στην Αθήνα η εικόνα είναι κάπως καλύτερη με τα κύρια τμήματα να έχουν έλλειψη προσωπικού μεταξύ 15% – 16%.

Η βαθμολογία των τουριστών

Όπως φαίνεται από στοιχεία της TCI Research, στο Q2 2022, ο συνολικός βαθμός αξιολόγησης της εμπειρίας της Ελλάδας (9,04) και της Αθήνας (9,00) ξεπέρασε τον αντίστοιχο βαθμό της Ευρώπης (8,62). Ο βαθμός αξιολόγησης της εμπειρίας για την Ελλάδα κατέγραψε πτωτική τάση από τον Μάρτιο του 2022, φτάνοντας τον Ιούνιο του 2022 να είναι 9,00. Και στην Αθήνα ο βαθμός αξιολόγησης της εμπειρίας είχε πτωτική τάση από τον Μάρτιο του 2022, καταγράφοντας 8,99 τον Ιούνιο του 2022.

Πηγή:capital.gr

About Post Author