Η Λίλλυ Μελεμέ σκηνοθετεί την παράσταση του έργου «Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς.

Το αινιγματικό και αυτοψυχαναλυτικό αυτό έργο του Αμερικάνου συγγραφέα, γράφτηκε το 1958 και πρωτοπαρουσιάστηκε την ίδια χρονιά στο Μπρόντγουεϊ με τεράστια επιτυχία. Έναν χρόνο αργότερα, έγινε κινηματογραφική ταινία, με πρωταγωνιστές την Κάθριν Χέπμπορν, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Μοντγκόμερι Κλιφτ. Η Τέιλορ βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της και ήταν υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου, όπως και η Κάθριν Χέπμπορν.
Το έργο εξετάζει θέματα όπως η οικογένεια, η σεξουαλικότητα, η τρέλα και η ανθρώπινη κακία. Μέσα από έντονους διαλόγους και συγκλονιστικές σκηνές αναδεικνύει τις πολύπλοκες σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες και το πώς οι μνήμες και οι αλήθειες μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή τους.

Η Φιλαρέτης Κομνηνού στο Θέατρο Νέος Ακάδημος και το αποτέλεσμα ήταν ένα υπέροχο δημιούργημα. Είναι πραγματικά μια μοναδική εκτέλεση το πως φτιάχνει τον ρόλο της. Η ερμηνεία μπορεί να γίνει κάθε στιγμή διαφορετικό στιλ και από τα πάνω να πέφτεις στο μηδέν. Την έντονη εκφραστικότητα της και την επιβλητική της παρουσία. Η Φιλαρέτη Κομνηνού υποδύεται αριστοτεχνικά την τραγική μητριάρχη με την παθολογική αγάπη στον νεκρό πλέον γιο της. Η αφήγηση για τον γιο της, κατά τη διάρκεια της οποίας χρησιμοποιεί όλα τα εκφραστικά μέσα και μιλάει με τις κινήσεις και τους μορφασμούς της ακόμα κι όταν σιωπά, μεταδίδοντας μας όλο το φάσμα των συναισθημάτων της αποτελεί αντικείμενο απεριόριστου θαυμασμού και μας αποδεικνύει το μεγαλείο της μεγάλης αυτής κυρίας του θεάτρου.

Η πλούσια και αυταρχική κυρία Βέναμπλ (Φιλαρέτη Κομνηνού) λάτρευε παθολογικά τον ποιητή γιο της Σεμπάστιαν και κάθε καλοκαίρι οι δυο τους ταξίδευαν μαζί. Το περσινό όμως καλοκαίρι, για πρώτη φορά δεν τον συνόδεψε εκείνη στις διακοπές του, αλλά η νεαρή ξαδέρφη του Κάθριν (Αναστασία Παντούση) που επωμίστηκε το ρόλο που κατείχε εκείνη μονοπωλιακά ως τότε.

Εκείνο το μοιραίο καλοκαίρι όμως ο Σεμπάστιαν πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Όταν η σοκαρισμένη Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα γύρω από τον θάνατό του, η κυρία Βέναμπλ αρνείται να την πιστέψει και προσπαθεί να πείσει/δωροδοκήσει τον διακεκριμένο νευροχειρουργό Τζον Κιούκροβιτς (Δημήτρης Τσίκλης) να την χαρακτηρίσει φρενοβλαβή και να της κάνει λοβοτομή.

Το έργο του καταξιωμένου συγγραφέα με όχημα τις καθηλωτικές ερμηνείες των πρωταγωνιστριών μας ταξίδεψε στα άδυτα του ανθρώπινου ψυχισμού. τα λόγια ωχριούν μπροστά στην εκπληκτική ερμηνεία της, την έντονη εκφραστικότητα της και την επιβλητική της παρουσία.

Έτσι, λοιπόν,ήρθαν τα υπόλοιπα μέρη που πραγματικά ήταν σούπερ. Η Αναστασία Παντούση, υποδυόμενη αριστοτεχνικά την Κάθριν, μας εντυπωσίασε με την ταραχώδη αφήγηση για τα όσα τραγικά συνέβησαν πέρσι το καλοκαίρι στον γιο της κ. Βενάμπλ και την αγωνιώδη προσπάθεια της να υπερασπιστεί την αλήθεια της για το μοιραίο περιστατικό. Ήταν μια εξαιρετικά συναισθηματική ερμηνεία που μας συγκίνησε βαθιά. Πραγματικά ήταν πολύ καλή για τον ρόλο της και μπράβο της!

Ο Δημήτρης Τσίκλης ήταν ένας πολύ καλός ρόλος του ψυχιάτρου, που χρειαζόταν να σου δώσει σοβαρότητα και ήθος.Βρισκόταν ανάμεσα στις δύο γυναίκες που είχαν διαφορετικό ύφος απέναντι στον νεκρό.Ο γιατρός δείχνοντας ψυχραιμία, σύνεση και ανωτερότητα, χωρίς να επηρεάζεται από το χρηματικό δέλεαρ και τους εκβιασμούς της κυρίας Βέναμπλ, προσπαθεί να κατανοήσει τη θέση της Κάθριν. Η κοπέλα θα ακουμπήσει πάνω του και θα τον εμπιστευτεί, ενώ εκείνος θα βυθιστεί αργά μέσα στον σκιερό και μυστηριώδη κόσμο που περιβάλλει την οικογένεια Βέναμπλ.

Ο Πάρης Λεόντιος και η Λίλλυ Μελεμέ ήταν μικροί μεν σαν ρόλοι αλλά ήσαν πολύ καλοί και μπόρεσαν να μας δώσουμε το αποτέλεσμα τους.

Εξαιρετική σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ,εντυπωσιακά τα σκηνικά της σε συνδυασμό με τους υπέροχους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα και η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου, την ωραία ενδυματολογία της Ειρήνης Γεωργακίλα και την λιτή μεν σκηνογραφία της Μικαέλας Λιακατά


Συγγραφέας:
 Τένεσι Ουίλιαμς
Σκηνοθεσία / Δραματουργική Επιμέλεια: Λίλλυ Μελεμέ
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Σκηνικά: Μικαέλα Λιακατά
Κοστούμια: Ειρήνη Γεωργακίλα
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Γραφιστική Επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Οικονόμου
Επιμέλεια Μαλλιά / Μακιγιάζ: Εύα Τόμπρου / Le Boudoir

Διανομή: Φιλαρέτη Κομνηνού, Αναστασία Παντούση, Δημήτρης Τσίκλης, Λίλλυ Μελεμέ, Πάρης Λεόντιος

Διεύθυνση Παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης

Προβολή/Επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση

Παραγωγή: Happy Productions

About Post Author

You May Also Like

More From Author