Η ατομική έκθεση με τίτλο ANIMA Ι του Γιάννη Βαρελά περιλαμβάνει μια σειρά νέων ζωγραφικών έργων, τα οποία είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας επιτελέσεων του εαυτού και μεταμορφώσεων του υποκειμένου. Ο Βαρελάς με τα έργα αυτά επιστρέφει στις εικόνες του σώματος, διερευνώντας τις έμφυλες πολιτισμικές αναπαραστάσεις της ανθρώπινης μορφής.
Ο καλλιτέχνης επιλέγει για μοντέλα φίλους και γείτονες από τον περίγυρο, τους απεκδύει και τους ενδύει ειδικά για να τους φωτογραφίσει στο ιδιαίτερα διαμορφωμένο περιβάλλον του εργαστηρίου του, συμπεριλαμβάνοντας αντικείμενα καθημερινής χρήσης από τις Ιστορικές Συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, όσο και φαινομενικά α-σήμαντα ή τετριμμένα αντικείμενα από τις φευγαλέες περιπλανήσεις της μητροπολιτικής ή οικιακής ζωής. Στη συνέχεια, η φωτογραφική εικόνα μεταφέρεται στον καμβά, όπου μεταμορφώνεται και διαθλάται από τη ζωγραφική γλώσσα.
Ο τίτλος της έκθεσης αντλεί από τα αρχέτυπα της αναλυτικής ψυχολογίας του Carl Gustav Jung, σηματοδοτώντας τον τρόπο με τον οποίο ο Βαρελάς αντιλαμβάνεται τις αναπαραστάσεις του εαυτού ως φαντασιακή κατασκευή η οποία συνδέεται με μια σειρά από ασυνείδητα φαινόμενα και τις εκφάνσεις του συλλογικού ασυνείδητου. Η Anima, στην περίπτωση αυτή, διερευνά τις πολλαπλές εικόνες του εαυτού, διαμέσου μύθων και μεταμορφώσεων, οραμάτων και φαντασμάτων. Ο κύκλος των έργων AnimaI οργανώνεται σε σειρές γύρω από θέματα όπως η μοναχικότητα, η ψυχική αγωνία, το ανδρόγυνο, η σεξουαλικότητα, η απόρριψη, η απώλεια, η άξεστη απελευθέρωση, η περιθωριοποίηση, οι συμπλεγματικές ταυτότητες και η μετάβαση από το ιδιωτικό στο δημόσιο.
Η σειρά αυτή θα παρουσιαστεί σ’ ένα περιβάλλον το οποίο θα συμπεριλαμβάνει αρχειακό υλικό, φωτογραφίες, αντικείμενα και κοστούμια από τα στάδια της προπαρασκευαστικής επιτελεστικής διαδικασίας.
Η έκθεση είναι συμπαραγωγή με το Ίδρυμα Ωνάση.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
ΕΓΚΑΙΝΙΑ:
11/09/2019, ώρα 20:00
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:
Η έκθεση είναι ανοιχτή τις ημέρες & ώρες λειτουργίας του μουσείου
ΕΙΣΙΤΗΡΙA:
€ 7, € 3,5
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ
Πολύνα Κοσμαδάκη, Γιώργος Τζιρτζιλάκης
+ There are no comments
Add yours