Σε εφαρμογή από σήμερα οι κανόνες που προβλέπει η ευρωπαϊκή εποπτεία για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα και για τη δυνατότητα ανάκλησης και επιβολής προστίμων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Με βάση τον νέο κανονισμό ενισχύεται η ποιότητα και η ανεξαρτησία των διαδικασιών έγκρισης τύπου και δοκιμών οχημάτων, αυξάνονται οι έλεγχοι των αυτοκινήτων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά της ΕΕ και βελτιώνεται το συνολικό σύστημα με ισχυρότερη ευρωπαϊκή εποπτεία.
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Επιτροπή θα έχει εφεξής τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους σε αυτοκίνητα, να ενεργοποιεί ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλει πρόστιμα έως 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται η νομοθεσία».
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:
«Οι τεχνικές υπηρεσίες που διενεργούν δοκιμές και επιθεωρήσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων θα υποβάλλονται σε ανεξάρτητους ελέγχους στη βάση αυστηρών κριτηρίων για να επιτύχουν και να διατηρήσουν τον ορισμό τους από τα κράτη μέλη. Οι εθνικές αρχές έγκρισης τύπου υπόκεινται πλέον σε αξιολογήσεις από ομοτίμους, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι σχετικοί κανόνες τηρούνται και επιβάλλονται με αυστηρότητα σε ολόκληρη την ΕΕ.
Το νέο πλαίσιο βελτιώνει επίσης τους ελέγχους στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και διατίθενται προς πώληση στις αντιπροσωπείες. Πλέον, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να διενεργούν τακτικά δοκιμές σε έναν ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων, ενώ είναι πλέον σε θέση να λαμβάνουν μέτρα διασφάλισης κατά των μη συμμορφούμενων οχημάτων στην επικράτειά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν να αναλάβει δράση η αρχή που εξέδωσε την έγκριση τύπου.
Η Επιτροπή έχει πλέον τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους της τήρησης των απαιτήσεων και της συμμόρφωσης σε οχήματα μέσω δοκιμών σε εργαστήρια ή στον δρόμο. Σε περίπτωση που κατασκευαστές παραβιάζουν τη νομοθεσία για την έγκριση τύπου (π.χ. διατάξεις αναστολής ή ψευδείς δηλώσεις), η Επιτροπή μπορεί να διατάζει ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλει στους οικείους κατασκευαστές πρόστιμα έως 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Μέχρι σήμερα, μόνο οι εθνικές αρχές που είχαν χορηγήσει την έγκριση τύπου στο αυτοκίνητο μπορούσαν να επιβάλουν τέτοια μέτρα».
Η μεταρρύθμιση αυτή αποτελεί τμήμα του ευρύτερου έργου της Επιτροπής για έναν καθαρό, βιώσιμο και ανταγωνιστικό αυτοκινητικό τομέα, το οποίο περιγράφεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής με τίτλο «Η Ευρώπη σε κίνηση».
+ There are no comments
Add yours