Το διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.
Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από διαφήμιση της Volkswagen που κατηγορήθηκε για ρατσισμό, η γερμανική εταιρεία επέστρεψε στο θέμα με νέα ανακοίνωση, στην οποία απολογείται για το συγκεκριμένο σποτ και ανακοινώνει μια σειρά από μέτρα αποφυγής παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.
Να θυμίσουμε πως η διαφήμιση που προβλήθηκε στο Instagram στα τέλη Μαΐου προτού αποσυρθεί, απεικόνιζε το χέρι μιας γιγαντιαίας γυναίκας να διώχνει με άκομψο τρόπο έναν έγχρωμο περαστικό μακριά από το παρκαρισμένο VW Golf. Εκτός από το κακόγουστο σενάριο, μεγάλη μερίδα του κοινού ενοχλήθηκε από τις αναφορές σε σύμβολα του ναζισμού που ήταν κρυμμένες σε διάφορα σημεία του σποτ.
Μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, η εταιρεία απέσυρε τη διαφήμιση και ζήτησε συγγνώμη από το κοινό ενώ ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα για τη διαδικασία. Τα αποτελέσματα της έρευνας – 400 αρχεία μεγέθους 16,5 gb που περιλάμβαναν συνεντέυξεις εργαζομένων – συζητήθηκαν στο τελευταίο meeting του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen όπου πάρθηκαν αποφάσεις για την εφαρμογή των παρακάτω προοληπτικών μέτρων:
- Βελτιώσεις στις διαδικασίες με τη δημιουργία ενός μόνιμου σημείου ελέγχου έγκρισης στην Volkswagen και στη διαφημιστική εταιρεία. Για το σκοπό αυτό, ένα ανεξάρτητο συμβούλιο εμπειρογνωμόνων σε θέματα διαφορετικότητας θα ελέγχει το υλικό για πιθανά προσβλητικά στοιχεία και διακρίσεις.
- Σημαντική προώθηση της εκπαίδευσης σε θέματα ηθικής και κουλτούρας εσωτερικά της Volkswagen αλλά και όσον αφορά τη διαφημιστική εταιρεία.
- Εξασφάλιση ετερογένειας και μεγαλύτερης ποικιλομορφίας στις ομάδες.
- Δημιουργία οριζόντιας οργάνωσης στα social media για καλύτερη ανταπόκριση και έλεγχο.
Ο Hiltrud D. Werner, υπεύθυνος για ακεραιότητα και νομικά θέματα δήλωσε: «Εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για την προσβολή ανθρώπων ως αποτέλεσμα έλειψης διαπολιτισμικής ευαισθησίας. Αυτό ήταν μια καταστρατήγηση των αρχών που εκφράζει η Volkswagen» (μια από τις επτά βασικές αρχές του Volkswagen Group είναι το μότο “we live diversity”). Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Werner έριξε το φταίξιμο σε απουσία ευαισθησίας και λάθη στη διαδικασία, και όχι σε ρατσιστικές προθέσεις.
Η Jürgen Stackmann, υπεύθυνη για το marketing και το after sales, δήλωσε: «Οι χειρισμοί μας είναι ξεκάθαρα ανεπαρκείς στο κομμάτι της ηθικής κρίσης. Αναγνωρίζουμε ότι θα πρέπει να αναρωτιόμαστε με πολύ μεγαλύτερη ευαισθησία για το αν το περιεχόμενο μας θα μπορούσε πιθανόν να είναι προσβλητικό, να περιλαμβάνει διακρίσεις και να είναι ενοχλητικό για τον κόσμο.»
Ο Jochen Sengpiehl, υπεύθυνος marketing δήλωσε: «Το σημαντικό σημείο είναι πως αποτύχαμε στο να παρατηρήσουμε τα ρατσιστικά στοιχεία αυτού του βίντεο. Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για αυτό το λάθος στην κρίση, επίσης εκ μέρους της ομάδας. Ένα σημείο κλειδί στα αποτελέσματα της έρευνας είναι πως χρειαζόμαστε μια εξωτερική αξιολόγηση. Κάθε κλιπ θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και μη κριτικό, ακόμα και στο γενικότερο πλαίσιο. Εγώ προσωπικά θα εξασφαλίσω πως τα μέτρα θα εφαρμοστούν στις καθημερινές διεργασίες της επιχείρησης.»
Η εν λόγω ανακοίνωση της Volkswagen έρχεται σε μια περίοδο αναταράξεων σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά τον ρατσισμό κατά των αφροαμερικανών, μετά από τη δολοφονία του George Floyd από αστυνομικό στις ΗΠΑ.
Πηγή: Volkswagen
+ There are no comments
Add yours