Οι µεγάλες παραγωγές τόσο για τις αίθουσες όσο και για την τηλεόραση έχουν κατεβάσει ρολά, τα κόκκινα χαλιά µαζεύτηκαν, οι πρεµιέρες αναβλήθηκαν και η βιοµηχανία ψάχνει οξυγόνο επιβίωσης στο video on demand.

Eργαζόμενοι απολύονται. Το χρηµατιστήριο είναι σε ελεύθερη πτώση. Στο Χόλιγουντ η κινηµατογραφική βιοµηχανία κρατάει την αναπνοή της, καθώς επεξεργάζεται σενάρια για το πώς θα επιβιώσει. Οχι, δεν µιλάµε γι’ αυτό που συµβαίνει το 2020 µέσα στον συσσωρευµένο µέρα µε τη µέρα πανικό του σφραγίσµατος των κινηµατογραφικών αιθουσών σε όλες τις µεγάλες κινηµατογραφικές αγορές του κόσµου, αλλά για την πρώτη φορά που το Χόλιγουντ ήρθε αντιµέτωπο µε την παύση της ύπαρξής του: ακριβώς 87 χρόνια πριν, την εποχή της οικονοµικού κραχ στην Αµερική. Το διάστηµα από τις 6 µέχρι τις 13 Μαρτίου 1933, που οι τράπεζες στις ΗΠΑ έκλεισαν κατά τη διάρκεια του περίφηµου «bank holiday», το shutdown ήταν γεγονός για το αναπτυσσόµενο µαµούθ στον χώρο της ψυχαγωγίας µε το όνοµα Χόλιγουντ.

Κάµποσα χρόνια µετά, η κρίση της πανδηµίας του κοροναϊού δεν φέρνει µόνο τη χολιγουντιανή βιοµηχανία ενώπιον µιας πρωτοφανούς υπαρξιακής καταρράκωσης αλλά και τον κινηµατογράφο ως σύνολο, µε αίθουσες κλειστές για τις επόµενες 6-12 εβδοµάδες από το Λος Αντζελες και τη Νέα Υόρκη έως κάθε µητρόπολη πολιτισµού στην Ευρώπη και στην Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Ινδία). Οι δε κυκλοφορίες των ταινιών έχουν αναβληθεί επ’ αόριστον έπειτα και από µια ιστορική «βουτιά» του αµερικανικού box office (13-15 Μαρτίου 2020) σε χαµηλό 25ετίας, µε εισπράξεις στο σύνολο 50,3 εκατοµµύρια δολάρια.

Μεγάλες ταινίες

Μέχρι τις ώρες που γράφονταν αυτές οι γραµµές, σχεδόν όλες οι µεγάλες αµερικανικές, ευρωπαϊκές και ασιατικές παραγωγές που γυρίζονταν είχαν κατεβάσει ρολά. Αναφέρουµε ενδεικτικά τις ακριβότερες, όπως το «The Batman» και το «The Matrix 4» της Warner Bros, το «The Witcher» του Netflix – κάθε παραγωγή του Netflix µε σενάριο έχει «παγώσει», συµπεριλαµβανοµένου του «Stranger Things». Επίσης, «έτρεχαν» -όχι πια όµως- κάµποσες παραγωγές της Disney, όπως το ριµέικ ζωντανής δράσης της «Μικρής γοργόνας» και το «Shang-Chi» της Marvel. Το «Official Competition» µε τους Πενέλοπε Κρουζ και Αντόνιο Μπαντέρας σταµάτησε, επίσης, να γυρίζεται στην Ισπανία.

Το ίδιο ζοφερό τοπίο αναστολής της παραγωγικής δραστηριότητας επικρατεί και στην τηλεόραση και ισχύει για όλα τα µεγάλα αµερικανικά και βρετανικά δίκτυα µε επιφανείς παραγωγές. Ενδεικτικά, ας πούµε ότι η NBC Universal ανέστειλε 35 τηλεοπτικά σόου, ενώ η Apple TV+, ο πιο αδύναµος κρίκος -καταπώς φαίνεται- στον ανταγωνισµό του streaming, έχει αποχαιρετήσει τους συντελεστές των επιφανών σειρών της όπως το βραβευµένο «The Morning Show» µε την Τζένιφερ Ανιστον από τις 12-13 Μαρτίου, όταν «πάγωσαν» και οι περισσότερες τηλεοπτικές παραγωγές. Σταµάτησε, επίσης, οποιαδήποτε δραστηριότητα της παραγωγής του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών» της Amazon, αλλά και των σίκουελ του οι δύο υπερπαραγωγές γυρίζονται στη Νέα Ζηλανδία, µε κόστος η καθεµία στο ύψος του 1 δισεκατοµµυρίου δολαρίων.

Η αντίστροφη µέτρηση για το σινεµά, µαζί και για την τηλεοπτική παραγωγή, άρχισε ουσιαστικά στα τέλη Φεβρουαρίου µε το shutdown της Ιταλίας, απ’ όπου πρωτοέφυγε το «Mission: Impossible 7» στις 25 Φεβρουαρίου. Την αναβολή της κυκλοφορίας του «No Time To Die» για τον Νοέµβριο ακολούθησε κάθε υπερπαραγωγή (ανάµεσά τους πια και το «Black Widow») του τρέχοντος τριµήνου, µε αβέβαιη, ωστόσο, ηµεροµηνία εξόδου. Πλέον µε την εξάπλωση της πανδηµίας το πήραµε το µήνυµα: σινεµά φέτος την άνοιξη δεν θα πάµε, ενώ η απειλή της αναβολής της παραδοσιακής καλοκαιρινής σεζόν των µπλοκµπάστερ είναι ορατή. Το «Fast & Furious 9» θα βγει έντεκα µήνες αργότερα και βλέπουµε…

Οι τελευταίες κινήσεις

Το ότι «δεν θα πάµε», όµως, σινεµά δεν σηµαίνει και ότι «δεν θα δούµε σινεµά». Η Universal σπρώχνει νωρίτερα τις κυκλοφορίες των ταινιών της, όπως του θρίλερ «Ο αόρατος άνθρωπος», στο video on demand, το ίδιο και η Warner Bros µε το πρόσφατο «Birds οf Pray», αλλά και η Disney που διοχετεύει στην πλατφόρµα streaming του Disney+, στο video on demand, σε DVD, Blu-ray και 4K HD, αρκετούς µήνες νωρίτερα από την προγραµµατισµένη ηµεροµηνία πώλησης, υπερπαραγωγές όπως το «Ψυχρά και ανάποδα ΙΙ» και το «Star Wars: Skywalker, η άνοδος».

star_wars_skywalker.jpg

Κάποιοι σηµειώνουν ότι οι κινήσεις αυτές ρίχνουν στάχτη στα µάτια και χαϊδεύουν τα αυτιά των πελατών και των επενδυτών την κινηµατογραφική βιοµηχανία. Το γεγονός είναι ότι η κινηµατογραφική και τηλεοπτική παραγωγή ψάχνει οξυγόνο επιβίωσης σε µια ακραία, κρίσιµη φάση της ιστορίας της. Η Disney βλέπει ίσως για πρώτη φορά την αυτοκρατορία της σε κρίση, έχοντας κλείσει καταστήµατα και θεµατικά πάρκα, κρατήσει δεµένα τα πλοία για τις κρουαζιέρες της και αναβάλει την παραγωγή και κυκλοφορία των ταινιών.

Μια συνολική συµφωνία των στούντιο πάνω σε ένα γενικό πλαίσιο συνεργασίας στον τοµέα του video on demand (VOD) και της τηλεόρασης επί πληρωµή, που καθυστερεί εδώ και 15 χρόνια, ίσως προσφέρει µια κάποια λύση στο γενικό πρόβληµα, αντιτείνουν αναλυτές, οι οποίοι δεν αποκλείουν το ακριβοπληρωµένο «Mulan» της Disney, που ήταν να βγει στα τέλη Μαρτίου, να κάνει πρώτα την εµφάνισή του σε πλατφόρµα VOD. Την ώρα που ο πλανήτης όλος κρατάει την ανάσα του για την εξάπλωση της επιδηµίας, το σινεµά τελεί υπό σοκ. Τα κόκκινα χαλιά µαζεύτηκαν, οι πρεµιέρες ακυρώθηκαν. Οι ασθενέστεροι στη βαθµίδα της βιοµηχανικής αλυσίδας θα πληρώσουν το βαρύτερο τίµηµα.

Πηγή:ethnos.gr

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours