Το έχει πολύ πει πριν από μένα μεγάλο μέρος του θυμόσοφου λαού, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. «Οι αριθμοί είναι ο καλύτερος τρόπος να πεις ψέματα». Αυτό το βασανιστικό 2-2,5% που δεν ξεπερνούσε με τίποτα η Παραλία καθημερινά σε τηλεθέαση ψεύδεται ασυστόλως.
Αφενός, μέσα στη γενικευμένη έκρηξη των καλών στατιστικών του τιμιότατου Ertflix, η Παραλία συγκεντρώνει πολλές χιλιάδες on demand στριμαρίσματα κάθε μήνα. Τα έγραψε αναλυτικά η Χριστίνα Κατσαντώνη τον περασμένο Δεκέμβριο στο πολύ διαφωτιστικό κομμάτι «Πόσοι και τι βλέπουμε στο Ertflix».
Αφετέρου (και εδώ είναι το ζουμί), η Παραλία δεν είναι μια σειρά του 2-2,5% όσον αφορά την ποιότητα, το καστ, τις ερμηνείες, την πλοκή και τον case study χειρισμό των δύο ριζικά διαφορετικών σεζόν της. Είναι μια σειρά που, με τα όποια λάθη και τις όποιες εμμονές της, θεωρώ ότι βλέπουμε μια φορά τα δέκα χρόνια.
Παραλία: Το καστ και οι απόλυτα διαφορετικές σεζόν

Ο Γιώργος Νινιός ως Δημητρός, σε ερμηνεία ζωής. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης ως Διονύσης Αρχοντάκης, σε ερμηνεία ζωής. Η Μπέτυ Λιβανού ως η απόλυτη «κακός» Νικολίνα Αρχοντάκη, σε ερμηνεία ζωής. Με βάση αυτές τις τρεις αλήθειες, οποιαδήποτε σειρά, σε οποιοδήποτε ζώνη, σε οποιοδήποτε κανάλι θα ήταν κάτι που θα έπρεπε να δεις, έτσι δεν είναι;
Τρεις ηθοποιοί λοιπόν που έχουν αποδείξει εδώ και δεκαετίες την κλάση τους, συναντώνται σε ένα σίριαλ με μεγάλο καστ, πολλή και καλή νεολαία (μεταξύ τους, ο Δημήτρης Κίτσος και η Ευθαλία Παπακώστα που γνωρίσατε λίγο καλύτερα στο Bold του Reader), και πρακτικά γίνονται ο ρόλος που παίζουν. Θα δεις τον Νινιό στον δρόμο και θα φωνάξεις, βρε καλώς τον Δημητρό, πώς κι από τα μέρη μας;
Ο σκηνοθέτης Στέφανος Μπλάτσος κατάφερε να στήσει δύο διαφορετικούς κόσμους για κάθε μία σεζόν, χρησιμοποιώντας τα ίδια σκηνικά, και μερικώς τα ίδια υλικά. Από την πρώτη σεζόν της επικράτησης των χίπηδων στο σενάριο και στις οθόνες, στη δεύτερη σεζόν που η σειρά γίνεται πια ένα αδυσώπητο, πολυμέτωπο θρίλερ στα Μάταλα της πρώιμης μεταπολίτευσης.
Με εξαίρεση μια χούφτα βασικούς ήρωες της σειράς που εμφανίζονται και στις δύο σεζόν, η Παραλία της δεύτερης χρονιάς θα μπορούσε να λέγεται αλλιώς, να είναι μια άλλη αυτόνομη σειρά. Ή έστω, ένα spin-off της.
Η τεράστια ανατροπή της δεύτερης σεζόν και η αχίλλειος πτέρνα της Παραλίας
Μια αλήθεια που απαντάται σε πολλούς φαν της σειράς είναι ότι η δεύτερη σεζόν, σε σημεία, κούρασε αρκετά. Επιβεβαιώνω. Μπορεί να μη χάσαμε επεισόδιο (σ.σ. βοήθησε, επαναλαμβάνω, και το μαξιλαράκι που λέγεται Ertflix), αλλά υπήρξαν στιγμές στα μέσα της σεζόν, που όλο αυτό το μπλέξιμο με τα αρχαία, τον θησαυρό, το ξενοδοχείο των Τουφεξήδων και τον αιμοδιψή Γερμανό Γιόχαν, ένιωθες ότι δεν πάει πουθενά. Ότι λιμνάζει. Νομίζω πως αυτό έρχεται μοιραία με την «κατάρα» της υποχρέωσης για τέσσερα επεισόδια την εβδομάδα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το περιεχόμενο θα ήταν πολύ πιο μασίφ, αν ο παραδοτέος όγκος επεισοδίων της σεζόν ήταν ο μισός.
Παρ’ όλ’ αυτά, η τελευταία εβδομάδα, το στερνό καρέ επεισοδίων έφεραν καταιγιστικές εξελίξεις και μια αδιανόητη ανατροπή. Η Παραλία θα μπορεί να περηφανεύεται για το αθόρυβο, αλλά συνεπέστατο χτίσιμο δύο δομικά villain ηρωίδων, που καθόρισαν κάθε μικρό ή μεγάλο αφηγηματικό τόξο της πρώτης και της δεύτερης σεζόν. Η πρώτη, η Νικολίνα Αρχοντάκη, ήταν η μαύρη σκιά πάνω από τα πάντα. Φαινόταν, υπονοούνταν, αποδεικνύονταν. Η δεύτερη όμως, η Φανή Τουφεξή, η αδίστακτη μόρα της δεύτερης σεζόν, δεν ήταν κάτι που μπορούσε να δει κανείς ότι έρχεται, και το οποίο φανερώθηκε μόλις τρία επεισόδια πριν το οριστικό τέλος.
Μια σεισμική ανατροπή, μια τελευταία υπόκλιση στην Παραλία, που μεταξύ άλλων, αγαπήσαμε για τις κακές προφορές των χίπηδων, για το βαθύ καστ από το πάνω ράφι, με τις βαρετές, αλλά και τις εκστατικές ιστορίες, για τον τρομερό Νικολάκη Ζεγκίνογλου και για τις ιδέες που δεν έχει τολμήσει κανείς, όπως το επεισόδιο 44 της δεύτερης σεζόν που γυρίστηκε ολόκληρο σε ένα μονοπλάνο.
@reader.gr 📺 «Η Παραλία είναι η καλύτερη σειρά στην ελληνική τηλεόραση». Κι ο Ηλίας Αναστασιάδης εξηγεί γιατί #readergr #fyp #paralia #greecetiktok ♬ πρωτότυπος ήχος – reader.gr
Και μετά την Παραλία, τι;
Σύμφωνα με το Τηλεκοντρόλ της 3ης Ιουνίου, ο Στέφανος Μπλάτσος και ο σεναριογράφος της Παραλίας, Παναγιώτης Ιωσηφέλης, ετοιμάζουν ήδη τη νέα τους σειρά για την ΕΡΤ, η οποία θα ονομάζεται «Το Παιδί».
Όπως ανέφερε η στήλη του Reader, «η ιστορία, που ξεδιπλώνεται σε 150 επεισόδια, αρχίζει όταν μια πρώην πρωταθλήτρια ταε κβον ντο σώζει το παιδί μιας οικογένειας από δολοφονική επίθεση. Το παιδί, που είναι στο φάσμα του αυτισμού, βρίσκεται στο κέντρο μιας αστυνομικής και προσωπικής περιπέτειας που οδηγεί την πρωταγωνίστρια στο χωριό καταγωγής της. Εκεί ξεδιπλώνονται δύο παράλληλες αφηγήσεις – η αναζήτηση και προστασία του παιδιού, και η αποκάλυψη μιας νέας κοινωνικής πραγματικότητας σε έναν τόπο μεταμορφωμένο από τον τουρισμό».
Στα καλά νέα για όλους τους «παραλιακούς» είναι ότι στο Παιδί θα δούμε γενναίο κομμάτι από το καστ της Παραλίας. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης θα είναι εκεί, τουλάχιστον στο μυαλό μου, ως κάτι σαν εγγύηση ότι όλα θα πάνε καλά. Ότι το 22.00-23.00 κομμάτι κάθε μέρας μας από τη Δευτέρα ως την Πέμπτη, έχει τακτοποιηθεί και για του χρόνου.
Ηλίας Αναστασιάδης
Πηγή:reader.gr
